Geen gevoel...

13-02-2022 21:27 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier vooral iets om even van mij af te schrijven. En hopelijk mensen die tips voor mij hebben. Ik zal het proberen kort te houden. Met het gevaar dat ik niet compleet ben.
Inmiddels ben ik (37 jaar) bijna 9 jaar samen (bijna 6 jaar getrouwd) met mijn vrouw (36 jaar) en hebben we twee ontzettend lieve kinderen (2 en 4 jaar). Zeven jaar geleden ben ik voor ‘de liefde’ ruim honderd kilometer verderop verhuisd en hebben ik met horten en stoten mijn leven hier opgebouwd. Natuurlijk is het niet altijd perfect geweest: ieder huisje heeft zijn kruisje, maar zeker de laatste tijd ging het goed (of dat dacht ik). Niet lang geleden wist mijn vrouw nog te verkondigen dat wij ‘echt voor altijd zijn’, in navolging op de vele scheidingen in onze kring. Haar beste vriendin gaat van haar vriend af, een nieuwe vriendin en een vriend van mij is zojuist gescheiden. Ze is overigens erg betrokken bij het wel en wee van de ‘nieuwe vriendin’. Nu denk ik daar niet veel van, al heeft ze aangegeven dat ze haar ex ook oprecht mag. Ze zien elkaar elke dag op het schoolplein en onze dochter en zijn zoon spelen veel met elkaar.
Ondanks dat het naar mijn gevoel goed ging merkte ik dat ze de afgelopen weken nogal afstandelijk was. Snel overprikkeld en liever alleen. Seks zit er al heel even niet meer in (maar ze geeft aan: ik ben ‘gewoon’ moe) en ze spreekt ineens heel erg veel met vrienden af. Dat is op zich niet erg, ware het niet dat het a) een heel grote omslag is en b)ze al die jaren de zaterdagavond als heilig verklaarde: die waren wij toch het liefste bij elkaar?
Vanmorgen kwam het hoge woord eruit. Haar ‘gevoel’ voor mij is weg. Ze vind me niet meer aantrekkelijk. Dit ligt volgens haar vooral omdat ik mij niet altijd goed scheer (wanghaar), oorhaar of snor te lang gelaten (ik heb een klein baardje)etc. Nu is dit inderdaad niet heel charmant. Verder doe ik overigens wel veel aan mijn voorkomen: ik sport zeker drie keer in de week en ik weet dat ik niet onaantrekkelijk ben (ja leuk, ik snap dat het heel arrogant is om van jezelf te zeggen en ik weet dat smaken verschillen). Het is zelfs zo ver dat ze eigenlijk heel erg twijfelt of het nog goed komt als ik vanaf nu hier beter op ga letten. Ik denk vooral: baar het niet, dan schaadt het niet: dus elke dag voor de spiegel. Maar het voelt heel erg machteloos. Ze geeft zelfs aan dat ze mijn aanrakingen al heel erg onprettig vindt. Of knuffelen: omdat ze bang is dat ik het tot seks wil laten leiden. Ze houdt nog wel van me: maar niet op 'deze' manier.

Herkennen mensen deze situatie?
Ik zal er zelf niet aan moeten denken dat het helemaal misloopt en kan wel janken. Ook voor onze kinderen.
Er is inderdaad een ander. De ex van de betreffende vriendin.
Er is nog niets gebeurd, en zegt zelf niet te weten hoe er mee om te gaan.
Voor mij is de keuze simpel: of je gaat voor mij en laat hem gaan of je zoekt uit wat er tussen jullie is en het is klaar. Helaas lijkt ze voor het tweede te kiezen.
Kut Valentijn
Begvd12 schreef:
14-02-2022 21:46
Er is inderdaad een ander. De ex van de betreffende vriendin.
Er is nog niets gebeurd, en zegt zelf niet te weten hoe er mee om te gaan.
Voor mij is de keuze simpel: of je gaat voor mij en laat hem gaan of je zoekt uit wat er tussen jullie is en het is klaar. Helaas lijkt ze voor het tweede te kiezen.
Kut Valentijn
Wat beroerd Beg, veel sterkte.
Wat eten we vanavond?
Damn wat naar maar wel echt goed dat je sterk blijft. Voor mij zou het ook simpel zijn. Als je met hem verder gaat onderzoeken ben je mij kwijt. Of je kiest voor mij en sluit al het contact met hem af. Of je gaat het verder met hem uitzoeken maar dan ben ik weg.

Ze gaat trouwens nog van een koude kermis thuiskomen. Alles lijkt nu leuk aan hem maar geloof me... dat gaat enorm tegenvallen. En het o zo swingende leven wat ze nu leuk lijkt te vinden gaat ook vervelen. Maar dan heeft ze zelf alles weggegooid.

Hoe zit het eigenlijk met die vriendin. Is die er oke mee? Zitten haar vriendinnen nog wel op haar te wachten als ze met de ex van 1 van hen verder gaat.

E
Oei...
Wat erg Beg.
Ze zegt dat er nog niets gebeurd is, maar dat geloof ik niet. Waarom denk je dat ze geen seks meer met jou wil hebben.. Ze doet het nu met die ander.
Maar maakt niet meer uit nu.
Ze is uitgecheckt..
Wel goed dat je nu duidelijkheid hebt en haar voor een keuze hebt gesteld: hij of ik. Graag of helemaal niet.
Maar haar keuze is duidelijk..
Als ze niet voor jou wil gaan, laat haar gaan, hoe moeilijk ook. Zij kan jou niet meer de liefde geven die jij verdient en
je kunt haar niet dwingen om voor jou te kiezen als ze zelf niet wil..
Echt kan uu tee voor je...
Mss kun je hier van je afschrijven..
Heel erg veel sterkte!
yep wijzigde dit bericht op 14-02-2022 22:25
11.77% gewijzigd
Wat naar, het is wel goed dat je een duidelijke grens trekt. Heel veel sterkte.
Je kunt overwegen haar ruimte geven om het uit te zoeken terwijl ze wel bij het gezin betrokken blijft. Ondertussen kun je zelf wat afstand nemen. Desnoods ga je zelf eens om je heen kijken en je sociale leven zonder haar weer wat leuker maken. Je kunt uiteindelijk iemand niet kwalijk nemen als diegene het gevoel niet meer heeft. Na een paar maanden zou je weer eens kunnen praten en eventueel alsnog relatietherapie kunnen proberen als zij zou twijfelen. Ze moet zich wel bewust zijn van wat ze opgeeft en wat dit voor de kinderen betekent. Zou je liever weer terug willen verhuizen als jullie ooit zouden scheiden?
Je kan prima kwalijk nemen, dat het gevoel minder of weg is maakt haat gedrag niet acceptabel. Ex van vriendin ook chique zeg . ..

Valentijn is gelukkig voorbij TO klote zeg
beetjegek schreef:
14-02-2022 07:43
Tja het zal wel aan mij liggen, maar ik vind mijn man altijd aantrekkelijk. Met of zonder baardhaar. In pak of in joggingbroek.
Het ligt aan jou
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
:hug:

Wat ontzettend kut voor je.

Geen tips en wil je nu niet direct opzadelen met de zakelijke kant van een evt scheiding. Veel wijsheid en sterkte de komende tijd!
Ik geloof niet dat er nog niks gebeurd is. Ineens een aantal keer per week met vriendinnen afspreken. Minstens 1x daarvan zal ze bij hem zijn geweest.
Je gaat niet bij je man weg voor een fling waarvan je niet 100% zeker weet dat het wederzijds is.

Neem een advocaat en laat je financiën doorrekenen. Duidelijkheid daarover gaat je rust geven.

Over 364 dagen is het weer valentijnsdag. Jouw leven kan dan opnieuw fijn en prettig zijn en volgens jouw wensen, wanneer jij nu de regie neemt over jouw eigen leven. Waar wil jij zijn over 1, 3 en 5 jaar?

Het verbreken van de relatie gaat gepaard met verdriet, maar het opbouwen van een nieuw leven gaat gepaard met opluchting en spanning. Zonder afbreuk aan elkaar kan het goed naar elkaar bestaan.
Antoon69 schreef:
14-02-2022 22:47
Je kunt overwegen haar ruimte geven om het uit te zoeken terwijl ze wel bij het gezin betrokken blijft. Ondertussen kun je zelf wat afstand nemen. Desnoods ga je zelf eens om je heen kijken en je sociale leven zonder haar weer wat leuker maken. Je kunt uiteindelijk iemand niet kwalijk nemen als diegene het gevoel niet meer heeft. Na een paar maanden zou je weer eens kunnen praten en eventueel alsnog relatietherapie kunnen proberen als zij zou twijfelen. Ze moet zich wel bewust zijn van wat ze opgeeft en wat dit voor de kinderen betekent. Zou je liever weer terug willen verhuizen als jullie ooit zouden scheiden?
Ik quote jouw bericht omdat je de meeste opmerkingen en vragen hebt. Ik kan haar natuurlijk niet betrokken laten zijn bij het gezin: zij is een van de belangrijkste personen daarin. Zij is er ook altijd voor de kinderen (ziektewet). Ik wil mezelf en haar wel de ruimte geven om alles rustig af te wikkelen. Ik denk dat we vooral de kinderen ermee hebben als we in een soort van vechtmodus alles afronden.
Natuurlijk kan je gevoel niet dwingen. Maar ik denk dat, wanneer er een persoon tussen staat, 'het gevoel' voor mij niet zo gauw terug zal komen. Ze geeft aan dat ze zich heel erg op haar gemak voelt bij hem (letterlijk: het voelt gewoon als een heel heet bad als ik met hem ben) en dat ik daar nu niet tegenop kan. Hoewel ik niet kan zeggen over een 'klik' (wat een vreselijk woord), vraag ik mij oprecht af waarom deze man nu zo interessant is. Ik vraag mij ook echt af of er geen 'redder'complex zit. Zijn ex zoekt nu naar een huis, maar ligt eigenlijk hele dagen op bed (richting depressie) en vraagt op allerlei manieren aandacht. Hij laat vaak best over zich heenlopen door zijn ex en mijn vrouw lijkt invloed te hebben op hem waardoor hij beter voor zichzelf opkomt. Ook is hij qua uiterlijk heel erg anders dan ik. Hij is behoorlijk vrouwelijk in doen en laten etc. Maar dat blijft natuurlijk speculeren. En ik denkt dat dat heel normaal is: het proberen te begrijpen in rationele termen.

Voor nu is het heel gek. Gisteren was mijn vrouw erg koud. Vandaag (vanmorgen) leek ze ineens meer contact te zoeken in de vorm van knuffelen. Misschien moet ik er niets van denken en is het haar manier om 'sorry' te zeggen. Misschien beseft ze nu dat fantasie anders is dan de werkelijkheid (de betreffende man is naar wat ik weet niet op de hoogte) en komt ze tot een ander inzicht.

Ik weet ook niet of het ook nog goed gaat komen als ze zegt: ik ga weer voor jou! Ik zal mijn best doen om alles een eerlijke kans te geven. Wel denk ik dat hoe langer het zal duren, of hoe verder het allemaal gaat het echt veel moeilijker zal worden.

Voor velen: dank voor de reacties. Dat van me afschrijven naar vreemden helpt.
dansenindewind schreef:
15-02-2022 08:25
Ik geloof niet dat er nog niks gebeurd is. Ineens een aantal keer per week met vriendinnen afspreken. Minstens 1x daarvan zal ze bij hem zijn geweest.
Je gaat niet bij je man weg voor een fling waarvan je niet 100% zeker weet dat het wederzijds is.

Neem een advocaat en laat je financiën doorrekenen. Duidelijkheid daarover gaat je rust geven.

Over 364 dagen is het weer valentijnsdag. Jouw leven kan dan opnieuw fijn en prettig zijn en volgens jouw wensen, wanneer jij nu de regie neemt over jouw eigen leven. Waar wil jij zijn over 1, 3 en 5 jaar?

Het verbreken van de relatie gaat gepaard met verdriet, maar het opbouwen van een nieuw leven gaat gepaard met opluchting en spanning. Zonder afbreuk aan elkaar kan het goed naar elkaar bestaan.
Mijn financiën ga ik inderdaad onder de loep nemen. Dat zal mij zeker heel veel rust gaan geven.
En er zijn gelukkig nog zat zaken waar ik mijn aandacht op kan gaan richten.
Sterkte Beg!
Jeetje, wat shit allemaal. Voor de kinderen is het belangrijk om de rust te bewaren.
De ex van haar vriendin, lijkt me nou ook voor die vriendin niet echt leuk? Ze maakt er wel een zooitje van zo.
Anderzijds, door het nu uit te spreken is miss de ergste spanning er vanaf. Het is niet heel abnormaal om na 9 jaar relatie en 2 jonge kinderen spanning voor een ander te voelen. Lijkt me eerder normaal. Het is alleen hoe je daar mee omgaat.
Goed om je financiën uit te zoeken. Tegelijk is dit niet iets waar morgen een oplossing voor is. Als je vrouw bereid is om voor jullie relatie te gaan, dan sta je nu aan het begin van een moeilijke periode die tijd kost om weer samen balans te vinden. Ik zou wel in therapie gaan dan.
Murgatroyd schreef:
15-02-2022 04:56
Het ligt aan jou
Of jij vindt je partner gewoon niet aantrekkelijk.
To, er is iets gebeurd dat zij de spanning is gaan opzoeken. Als jij haar wil terugwinnen moet je goed communiceren en kijken waarom zij is “uitgecheckt”.

Ik denk dat dit de basis is van alles. Doorvragen en goed luisteren. Waar was zij ontevreden over? Heeft ze dit eerder aangegeven?

Natuurlijk verzacht dit niet te pijn, maar kan jou wel helpen in je proces.

Sterkte!
openboek schreef:
15-02-2022 12:16
To, er is iets gebeurd dat zij de spanning is gaan opzoeken. Als jij haar wil terugwinnen moet je goed communiceren en kijken waarom zij is “uitgecheckt”.

Ik denk dat dit de basis is van alles. Doorvragen en goed luisteren. Waar was zij ontevreden over? Heeft ze dit eerder aangegeven?

Natuurlijk verzacht dit niet te pijn, maar kan jou wel helpen in je proces.

Sterkte!
Wij hebben dit gesprek gehad inderdaad. Het ging haar echt om de laksheid aan verzorging. Ik douche me iedere dag hoor. Maar trok nog steeds sokken aan met gaten erin, baard niet goed bijgewerkt (ik vind dit ook lastig. Vanmorgen helemaal bijgewerkt, nu zijn er alweer stoppels) etc. Ik douche mij verder iedere dag hoor (en tanden poetsen en al die basic dingen) maar daar heb ik het een en ander laten liggen. Daar hebben we het echt ook vader over gehad. Dan zaten we in de auto, keek ze me aan: je hebt nu weer 'overal' haar uit hangen. Dat is ook echt niet charmant. Wellicht moet ik daar niet te snel overheen stappen.

In het verleden waren onze ruzies ook heel erg heftig. Dat is de afgelopen twee jaar beter gegaan. Zij kan nogal explosief zijn (en wanneer zij boos is, is ook echt alles k*t). Daar reageerde ik niet altijd even constructief op. Daar hebben we nu beter onze weg in gevonden: maar maakt het wellicht ook saaier. De beste sex was meestal ook na de ruzie. Dus ja... dan heb je wel spanning gehad. Drie jaar geleden hebben we een heel heftig jaar gehad. Toen werd onze zoon geboren en toen is het (vooral ook naar mijn idee) goed gegaan. Zij gaf gisteren aan dat ze het helemaal niet goed vond gaan: wellicht is ze toen al afgeknapt?
Is ze het type; hoge pieken, diepe dalen?
Ik wens je veel sterkte!
Koffieverkeerd schreef:
15-02-2022 12:58
Is ze het type; hoge pieken, diepe dalen?
Ja
Ik weet niet inhoudelijk waar ze ontevreden over was, het kan toen wel begonnen zijn. Ik heb dat zelf ook meegemaakt in mijn relatie waardoor ik begon uit te checken. Wij zijn er wel uitgekomen maar bij mij was er geen ander in het spel.
Zeven jaar geleden ben je voor haar verhuisd en heb je met horten en stoten je leven daar opgebouwd. Hoe ziet dat eruit? Heeft ze wel respect voor je gehad?
pioen00 wijzigde dit bericht op 15-02-2022 13:37
3.18% gewijzigd
Begvd12 schreef:
15-02-2022 12:59
Ja
Wat maakt haar zo 'n leuke toevoeging aan je leven?
Begvd12 schreef:
15-02-2022 12:50
Wij hebben dit gesprek gehad inderdaad. Het ging haar echt om de laksheid aan verzorging.
Je begrijpt zelf toch ook dat dit een smoes is?
Zou je ook zelf even afstand kunnen nemen? Weekje naar een vriend, om even los van haar uit te vogelen wat jij wil en hoe?
Je kunt je nu wel drie keer per dag gaan scheren, maar je weet zelf ook wel dat dat niet helpt.

En je mag best even laten weten dat ze die koude douche voor zichzelf mag bewaren met dr praatjes over een heet bad bij de amper-ex van een vriendin. Dat is niet eerlijk, dat is gewoon lomp.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Pioen00 schreef:
15-02-2022 13:34
Wat maakt haar zo 'n leuke toevoeging aan je leven?
Ze heeft me daadwerkelijk een beter mens gemaakt. We hebben heel veel fijne herinneringen en leuke tijden samen. Momenteel is ze inderdaad niet een heel leuke toevoeging. Natuurlijk kan het niet altijd goed zijn, maar dit is wel heel bizar.

Wat betreft een aantal andere vragen: er zijn niet zo heel veel mensen ben ik bang. Ik heb in mijn huidige directe omgeving alleen collega's. Mijn vrienden wonen allemaal 100 kilometer verderop. Ik zie het niet zo zitten om daar een week te vertoeven. Mijn ouders zijn drie jaar geleden overleden. Overige familieleden gaan 'm ook niet worden voor een week.

De overgang naar mijn huidige woonplaats ging niet even gladjes. Ik heb ook nog heel lang dagelijks moeten reizen voor mijn werk. Dat werd niet in dank afgenomen aangezien hier ook nog de eerste jaren van mijn dochter bij zaten. Zij voelde zich erg alleen, in de steek gelaten. Temeer omdat ik ook nog eens een nachtje bij mijn ouders bleef (mijn moeder was toen al ziek).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven