Goede keuze?

11-08-2017 12:18 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil even mijn verhaal doen, want ben de laatste weken in een woelige storm terecht gekomen.
Om kort de situatie te schetsen , ik ben 5 jaar samen met mijn partner en samen hebben we een zoontje van 2,5 jaar.
Onze relatie liep in het begin zeer goed , een spannende en boeiende relatie. Hij maakte eenmaal een misstap na 2 jaar en toen twijfelde ik heel erg , maar ik bleek onverwacht zwanger te zijn. Ik stelde hem voor de keuze en hij wilde er samen voor gaan.
We gingen pas samenwonen op het moment dat onze zoon werd geboren. Hij ziet zijn kind graag , maar is niet altijd een aanwezige vader geweest. Hij werkt veel , is best lui in het huishouden enz...

Een aantal weken terug kwam uit dat hij een affaire had. Hij vertelde me dit niet zelf , maar moest het wel opbiechten. Dit is minstens 9 maanden aan de gang en er is volgens mij echt sprake van verliefdheid en gevoelens langs beide kanten.
Ik besloot de dame in kwestie op te zoeken , er op dat moment van overtuigd dat ik bij hem zou weg gaan. Ze bleek een leuk mens te zijn die , naar eigen zeggen , echt hoopte dat hij een keuze zou maken voor haar.
Hij was de laatste weken ineens een ander mens , doet plots wel zijn best en zegt voor mij te willen kiezen.
We beslisten samen om het komende jaar te kijken als onze relatie te redden valt.
Hij werkt samen met de vrouw in kwestie en is ook niet van plan om die samenwerking te stoppen ( terwijl hij dat makkelijk zou kunnen )
Ik wil hem dat niet verplichten , maar eigenlijk voel ik me daar toch niet zo goed bij. Hij geeft ook aan dat hij het contact met haar niet helemaal wil verbreken , omdat zij belangrijk is voor hem. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. De twijfels blijven , hoewel hij echt zegt ervoor te willen gaan en dat hij een gezin wil samen met mij.
Ik wil gewoon het beste voor mij en mijn zoon.
Hebben jullie ervaringen met dit soort situaties?
Niet echt weg? Maar wel uit haar leven toch? Of houdt hij nog een lijntje open, als plan B?
nouja.... zo cru geformuleerd is het toch best wel schrijnend dat je 5 jaar moet wachten eer hij eens (uit zichzelf) de goede kant op lijkt te gaan, want we moeten nog maar zien wat er werkelijk gebeurt....
Lorem Ipsum
Ik zou echt alleen een doorstart overwegen als hij er echt 100 procent voor gaat en alles met haar afkapt. En daar lijkt het het niet echt op toch?
Doreia schreef:
26-02-2018 11:55
Niet echt weg? Maar wel uit haar leven toch? Of houdt hij nog een lijntje open, als plan B?
Ik weet niet precies wat hij bedoelt met 'ik ben niet weg'
Gewoon om de boodschap minder kwetsend te maken lijkt me
Treesje26 schreef:
26-02-2018 12:09
Zou hem er toch even expliciet duidelijkheid over vragen.
Doreia schreef:
26-02-2018 12:14
Zou hem er toch even expliciet duidelijkheid over vragen.
Ga ik doen :-)
Ik voel nu al, dit helpt eventjes, maar mijn vertrouwen in hem is weg, echt weg
Treesje26 schreef:
26-02-2018 12:09
Wat vind je daarvan? Want eigenlijk laat hij jou hiermee weer in de steek.
Treesje26 schreef:
26-02-2018 12:17
Ga ik doen :-)
Ik voel nu al, dit helpt eventjes, maar mijn vertrouwen in hem is weg, echt weg
Ja dat lees ik ook door al je posts heen. Tijd om hem dat te vertellen.
vivautrecht85 schreef:
26-02-2018 12:35
Wat vind je daarvan? Want eigenlijk laat hij jou hiermee weer in de steek.
Vind je dat?
vivautrecht85 schreef:
26-02-2018 12:07
Ik zou echt alleen een doorstart overwegen als hij er echt 100 procent voor gaat en alles met haar afkapt. En daar lijkt het het niet echt op toch?
Niet resoluut genoeg mss, hij is wat kwaad voel ik, omdat er erg wordt gesleurd aan hem... Maar ja..
Hij blijft bv ook vrienden op facebook, blokkeert haar niet, zier haar af en toe op het werk...
Ga ik dat ooit achter me kunnen laten? Ik denk het niet...
Achter je laten kan alleen als het al achter je ligt. Maar dit is nog altijd gaande. Contact is nog steeds 1 device/berichtje verwijderd van elkaar.
Doreia schreef:
26-02-2018 16:59
Achter je laten kan alleen als het al achter je ligt. Maar dit is nog altijd gaande. Contact is nog steeds 1 device/berichtje verwijderd van elkaar.
Als ik het overdenk, hij zei ook niet geen contact meer tegen haar. Hij zij dat hij het liefst wel contact zou willen, maar dat dat voor mij niet duidelijk is en ook niet naar haar en dat hij die onduidelijkheid niet meer wil. Hij wil het dus duidelijk krijgen... Maar kan het niet over zijn lippen krijgen, ik kies voor mijn vrouw en dat houdt in dat ik alle contact verbreek...
Jezus. Dit is de allereerste keer dat ik gewoon mezelf op de bank boos zit te maken om de TO.
Wat zou ik jou graag een schop onder je kont geven zeg.
Wat een slap gedoe. Ik lees de hele tijd 'nu accepteer ik het niet meer hoor', 'nu ga ik weg', etcetera. Maar dat doe je toch niet. Je laat je zo ontzettend hard te kakken zetten. En dan vervolgens verbaasd gaan lopen doen dat een kind dit in het huwelijk van z'n ouders mee heeft gekregen.
Je vriend is een lul. Maar jij doet dit jezelf aan door bewust je ogen te sluiten voor de waarheid.
Jij had allang je biezen moeten pakken en je kind moeten beschermen tegen deze giftige relatie. Kind heeft een egoist als vader, maar een slapjanus als moeder.
Sorry TO, maar dit moet je echt even horen.
phloxx wijzigde dit bericht op 27-02-2018 08:00
9.49% gewijzigd
-
Treesje26 schreef:
26-02-2018 13:12
Vind je dat?
Ja. Hij houdt dan meer rekening met haar gevoelens dan de jouwe. Als hij echt rekening met jou zou houden, zou hij haar heel duidelijk voor altijd de deur wijzen en deze deur niet op een kier houden.

Maar wellicht zie jij het anders.
Wat kan jij ontzettend zeiken tegen je man zeg. Hij speelt al tijden open kaart en nóg begrijp en accepteer je het niet. Als ik hem was zou ik hier ook compleet gek van worden.
vivautrecht85 schreef:
26-02-2018 22:54
Ja. Hij houdt dan meer rekening met haar gevoelens dan de jouwe. Als hij echt rekening met jou zou houden, zou hij haar heel duidelijk voor altijd de deur wijzen en deze deur niet op een kier houden.

Maar wellicht zie jij het anders.
Hij zei net tegen haar dat hij dat niet meer wil, die deur op een kier houden.
Maar je hebt gelijk wellicht, hij kan niet echt kiezen...
Straks naar de therapeut...
Treesje26 schreef:
27-02-2018 07:43
Hij zei net tegen haar dat hij dat niet meer wil, die deur op een kier houden.
Maar je hebt gelijk wellicht, hij kan niet echt kiezen...
Straks naar de therapeut...
Mss ben ik wat te rigide hoor. Zelf zou ik alleen genoegen nemen met 0 contact tussen die twee, blokkeren, verwijderen, alles.

Succes zo, lieve dame!
LiveLoveLaugh2 schreef:
26-02-2018 23:23
Wat kan jij ontzettend zeiken tegen je man zeg. Hij speelt al tijden open kaart en nóg begrijp en accepteer je het niet. Als ik hem was zou ik hier ook compleet gek van worden.
Meen je dit nou?
Treesje26 schreef:
11-08-2017 15:59
Oef , ik had helemaal niet in de gaten dat deze situatie zo overkomt.
Ik ben normaal echt niemand die zo over zich heen laat lopen , ik ben best mondig en kan mijn mannetje staan.
Maar in dit geval maakt de liefde mss blind. Want ik zie hem , ondanks dit alles , wel nog graag. En wil zo graag dat onze zoon een stabiele thuis heeft.
Financieel staat hij sterker dan ikzelf , ik heb een lening af te betalen en kan er geen extra kost bij hebben. Dat is ook nog een moeilijk punt...
Dit schreef je een aantal maanden terug. Wat is er met die vrouw gebeurd?
vivautrecht85 schreef:
27-02-2018 12:05
Meen je dit nou?
Jazeker.

De affaire met deze vrouw speelt al sinds december 2016.
TO weet sinds augustus 2017 van deze affaire af, en heeft sinds die tijd niets anders gedaan dan klagen, klagen, klagen.
En dreigen met weggaan, wat totale onzin is gezien ze nu nog steeds met diezelfde man samen is. En dat weet hij ook.

Als je logisch nadenkt zijn er maar 2 opties mogelijk met deze man:
1. Weggaan; en een partner kunnen vinden die wel monogaam wil zijn
2. Deze eigenschap van man accepteren; en dus weten dat hij regelmatig je bedondert met een ander maar je kiest toch onvoorwaardelijk voor hem

Ik denk zelfs dat als het er op aan komt haar gedrag momenteel meer funest is voor het welzijn van hun kind dan dat van de vader die af en toe afwezig is (kind heeft immers geen weet wat vader aan het doen is).
Ik ga weg bij hem
Hij verzet zich enorm
Maar voor mij is het duidelijk
:hug:
Doreia schreef:
06-03-2018 10:07
:hug:
Een knuffel kan ik wel gebruiken nu...
Een van de dingen die ik niet wil is dat hij nu bij haar belandt, maar eigenlijk maakt het niet uit.
Dank voor jullie meningen
Hm ik heb maar geen commentaar.... :facepalm:
Treesje26 schreef:
06-03-2018 10:09
Een knuffel kan ik wel gebruiken nu...
Een van de dingen die ik niet wil is dat hij nu bij haar belandt, maar eigenlijk maakt het niet uit.
Dank voor jullie meningen
Dat kun je niet beïnvloeden. Gelukkig eigenlijk maar. Laat haar hem maar hebben. Hoe je eraan komt, zo kom je er ook weer af. Richt je op jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven