Goede keuze?

11-08-2017 12:18 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil even mijn verhaal doen, want ben de laatste weken in een woelige storm terecht gekomen.
Om kort de situatie te schetsen , ik ben 5 jaar samen met mijn partner en samen hebben we een zoontje van 2,5 jaar.
Onze relatie liep in het begin zeer goed , een spannende en boeiende relatie. Hij maakte eenmaal een misstap na 2 jaar en toen twijfelde ik heel erg , maar ik bleek onverwacht zwanger te zijn. Ik stelde hem voor de keuze en hij wilde er samen voor gaan.
We gingen pas samenwonen op het moment dat onze zoon werd geboren. Hij ziet zijn kind graag , maar is niet altijd een aanwezige vader geweest. Hij werkt veel , is best lui in het huishouden enz...

Een aantal weken terug kwam uit dat hij een affaire had. Hij vertelde me dit niet zelf , maar moest het wel opbiechten. Dit is minstens 9 maanden aan de gang en er is volgens mij echt sprake van verliefdheid en gevoelens langs beide kanten.
Ik besloot de dame in kwestie op te zoeken , er op dat moment van overtuigd dat ik bij hem zou weg gaan. Ze bleek een leuk mens te zijn die , naar eigen zeggen , echt hoopte dat hij een keuze zou maken voor haar.
Hij was de laatste weken ineens een ander mens , doet plots wel zijn best en zegt voor mij te willen kiezen.
We beslisten samen om het komende jaar te kijken als onze relatie te redden valt.
Hij werkt samen met de vrouw in kwestie en is ook niet van plan om die samenwerking te stoppen ( terwijl hij dat makkelijk zou kunnen )
Ik wil hem dat niet verplichten , maar eigenlijk voel ik me daar toch niet zo goed bij. Hij geeft ook aan dat hij het contact met haar niet helemaal wil verbreken , omdat zij belangrijk is voor hem. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. De twijfels blijven , hoewel hij echt zegt ervoor te willen gaan en dat hij een gezin wil samen met mij.
Ik wil gewoon het beste voor mij en mijn zoon.
Hebben jullie ervaringen met dit soort situaties?
wat doreia zegt, ook een knuffel van mij...

veel sterkte!
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
06-03-2018 11:42
wat doreia zegt, ook een knuffel van mij...

veel sterkte!
dankje :-)
Waarom verzet hij zich nu weer? Dit wil hij toch?

Veel knuffels ook van mij. Het valt niet mee al dit gedoe. :hug: :hug: :hug:

Pak je schep en probeer je zelfwaardering weer ergens op te graven.
Je bent het waard.
foeksia72 schreef:
06-03-2018 20:00
Waarom verzet hij zich nu weer? Dit wil hij toch?

Veel knuffels ook van mij. Het valt niet mee al dit gedoe. :hug: :hug: :hug:

Pak je schep en probeer je zelfwaardering weer ergens op te graven.
Je bent het waard.
Geen idee waarom hij zich verzet, hij ziet het niet zitten alleen denk ik, wellicht moet hij bij haar ook niet meer aankloppen na alles...
Hij zet alles op alles om me toch van gedachten te doen veranderen, helaas werkt het niet meer die tranen en praatjes
Hij heeft zoveel kapot gemaakt, ook in onze nabije vriendenkring, bij familie...
Hij is er letterlijk ziek van geworden, denk dat hij nu pas beseft dat het echt over is en dat dat grotendeels zijn fout is.
Voor mij begint het stilaan als een bevrijding te voelen, geen achterdocht meer enz
Ik ben aan het kijken naar een klein huisje voor mezelf :-)
Hoi TO, hoe gaat het nu met je?
-
Treesje26 schreef:
09-03-2018 12:14
Geen idee waarom hij zich verzet, hij ziet het niet zitten alleen denk ik, wellicht moet hij bij haar ook niet meer aankloppen na alles...

Ik ben aan het kijken naar een klein huisje voor mezelf :-)
Goed dat jij voor jezelf hebt gekozen! Daarmee heb je namelijk ook bereikt dat de andere dame hem -als ze ook maar enigszins eigenwaarde heeft- hem nooit binnen zal laten.

Ik heb een tijd aan de andere kant gezeten, en zie nu eindelijk wat zo’n man zijn vrouw én zijn minnares aan doet. Echt walgelijk is het, het pure egoisme dit soort kerels, en alleen maar meer meer meer willen, geen rekening houden met anderen om zich heen.

Zij gaat hem niet binnenlaten omdat ze namelijk heeft aangegeven dat ze hoopt dat hij voor haar kiest, maar.... hij heeft niet gekozen, en is nu slachtoffer in deze situatie. Niet aantrekkelijk voor haar he!

Hij voelt zich waarschijnlijk overvallen door jouw keuze wn standvastigheid! Hij wordt geconfronteerd dat zijn mooie leventje in stukken valt, en jij bent al 10 stappen verder om het voor jezelf weer leefbaar te maken!

Je bent goed bezig! Hou vol en blijf voor jezelf kiezen!
Hoi,

Ik zag de reacties pas later. Alles gaat ok, we wonen nog in hetzelfde huis, maar ik vond ondertussen iets. Hij hoopt ergens nog dat het goed komt, maar beseft ook dat dat niet kan. Hij heeft het gevoel dat hij op vele vlakken serieus heeft tekort geschoten en krijgt daar nu de weerbots van.
Maar met mij komt het alvast wel goed, hij zorgt ook goed voor onze zoon, dus ik weet dat hij daar in veilige handen is.
laat maar
Helene0121 schreef:
08-05-2018 08:56
laat maar
Wat bedoel je?
Sorry hoor, maar wat een sukkel is je bijna-ex.
Good riddance :daisy:
foeksia72 schreef:
08-05-2018 15:05
Sorry hoor, maar wat een sukkel is je bijna-ex.
Geen sorry ;-)
Dat is een feit!
Even terugkerend hier.
We zijn een jaar verder, ik woon ( zei het gescheiden ) nog in hetzelfde huis met ex-vriend en zoon. Vooral financieel. Maar toch ook omdat we beiden moeite hebben met het opbreken van ons gezin.
De laatste tijd waren er wat aanvaringen, hij bleef contact hebben met die ene. En dat kan er bij mij niet in. Hij blijft ook zeggen dat hij met mij verder wil, maar dat kan ik toch niet geloven?
Ik weet dat de situatie zo niet kan blijven bestaan, maar ik heb er toch heel veel moeite mee om alles los te laten.
Waarom zit je een jaar later nog steeds bij hem!!? Gescheiden.........op papier......verder doen we gewoon net of er niks gebeurd is??! Had je ook wel getrouwd kunnen blijven.
+1. En net als een jaar terug, laat hij haar niet los en jij laat hem er nog steeds mee wegkomen. Verwarrend voor kind, omgeving en jezelf. (Man heeft zijn zin nog steeds).
Hij ga nu wel aan haar aan dat hij afstand wil, en het wil herstellen thuis.
Dat hij wil veranderen.
Dat geloof ik op zich wel, maar het is te laat.
En hoelang houdt hij het vol?
Dat lijkt me inderdaad veel en veel te laat. Sterkte.
Ivy_Signe schreef:
20-08-2018 08:17
+1. En net als een jaar terug, laat hij haar niet los en jij laat hem er nog steeds mee wegkomen. Verwarrend voor kind, omgeving en jezelf. (Man heeft zijn zin nog steeds).
Precies. Terug bij af dus, wat zonde, to. Je was zo goed bezig!
Wauw, ik ben zeer onder de indruk van je ex. Al bijna twee jaar een vrouw en een buitenvrouw! Waarbij ze het van elkaar nog weten ook!

Ander idee, als zij nou zo leuk is, waarom komt ze niet bij jullie inwonen? Alleen maar goede dingen:
Geen leugens meer
Meer hulp met de kleine en de huishouding
Gezin blijft samen.

Je komt toch niet weg, dus kan je er maar beter het beste van maken.
Net even dit topic doorgelezen, en mijn mond valt open van verbazing. Mijn god vrouw, jij hebt echt een ruggengraat van pudding. Ik vind het echt sneu. Hoe weinig zelfrespect en zelfliefde moet jij hebben om hiermee akkoord te gaan? Hoe moet jouw kind nu ooit leren wat een respectvolle relatie betekent?
Hij heeft al weet ik hoeveel keer "het besef" gehad dat hij met jou verder wil, en toch blijft hij je bedonderen. Dat gaat niet veranderen, vooral niet als jij dit allemaal schoorvoetend toestaat. Weggaan dus, kies voor jezelf. Geen woorden maar daden.
Ter illustratie: zie hier een compilatie van alle bullshit die jij voor zoete koek aanneemt. Zie je het patroon?
Treesje26 schreef:
11-08-2017 12:32
Hij heeft me bijna gesmeekt om hem niet te verlaten de voorbije week , dat hij er niet aan denkt om met haar echt verder te gaan. Maar inderdaad , gemengde signalen...
Treesje26 schreef:
11-08-2017 16:23
Daar staat in dat hij denkt dat ze nog niet zijn uitgepraat en dat hij dat wel wil. En dan liever in levende lijve en niet via sms. Maar er staat ook duidelijk in dat hij voor ons gezin kiest.
Treesje26 schreef:
10-10-2017 21:56
Hij heeft haar duidelijk gemaakt dat hij voor ons kiest , maar langs de andere kant zegt hij ook nog dat zijn gevoelens niet veranderd zijn. ( tegen haar , ik las berichten die over en weer gingen )
Treesje26 schreef:
18-10-2017 13:58
Hij vertelde haar ook dat hij met zijn verstand moet kiezen ( niet dat daar geen liefde bijzit ) en dat dat voor mij en ons gezin is. Dat hij aan de rem moet trekken wat betreft hun alhoewel hij niet weet als het te laat is om te remmen ( wel kots )
Treesje26 schreef:
20-12-2017 09:13
Update:
Hij probeert me er steeds van te overtuigen dat het goed komt tussen ons. En dat hij voor zijn gezin kiest.
Onlangs zag hij de vrouw opnieuw, hij kwam ontzettend laat thuis.
Treesje26 schreef:
12-02-2018 12:09
Hij zegt dat hij nu totaal anders met haar omgaat. Dat dat zijn manier is om te tonen dat hij voor ons kiest.
Treesje26 schreef:
26-02-2018 07:44
man zag in dat hij niet beide kan hebben.
Dat hij mij kwetste en me het gevoel gaf niet volledig te kiezen door contact te blijven hebben met haar. En dat hij haar valse hoop gaf door contact te onderhouden.
Hij heeft haar gezegd dat hij dat niet meer wil.
Treesje26 schreef:
19-08-2018 15:08
De laatste tijd waren er wat aanvaringen, hij bleef contact hebben met die ene. En dat kan er bij mij niet in. Hij blijft ook zeggen dat hij met mij verder wil, maar dat kan ik toch niet geloven?
Wat is er met je eigen huisje gebeurd To? Wat zonde dat je nog steeds aan hem vast zit.
Kan zij niet gezellig bij jullie in komen wonen?
Oprechte vraag: Wanneer hebben jij en je 'ex' man voor het laatst seks gehad?
Treesje26 schreef:
20-08-2018 09:11
Hij ga nu wel aan haar aan dat hij afstand wil, en het wil herstellen thuis.
Dat hij wil veranderen.
Dat geloof ik op zich wel, maar het is te laat.
En hoelang houdt hij het vol?
Het is duidelijk niet te laat, want jij bent niet in staat om uit de situatie te stappen, en je vraagtekens gaan nog steeds over hem.

Het enige dat te laat is is de kans om je grens te stellen en voor je eigen geluk te kiezen. Ik vind je laatste posts ongelooflijk, nadat je enkele maanden terug nog schreef dat je iets anders had gevonden. Hopeloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven