Goede keuze?
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:18
Hallo,
Ik wil even mijn verhaal doen, want ben de laatste weken in een woelige storm terecht gekomen.
Om kort de situatie te schetsen , ik ben 5 jaar samen met mijn partner en samen hebben we een zoontje van 2,5 jaar.
Onze relatie liep in het begin zeer goed , een spannende en boeiende relatie. Hij maakte eenmaal een misstap na 2 jaar en toen twijfelde ik heel erg , maar ik bleek onverwacht zwanger te zijn. Ik stelde hem voor de keuze en hij wilde er samen voor gaan.
We gingen pas samenwonen op het moment dat onze zoon werd geboren. Hij ziet zijn kind graag , maar is niet altijd een aanwezige vader geweest. Hij werkt veel , is best lui in het huishouden enz...
Een aantal weken terug kwam uit dat hij een affaire had. Hij vertelde me dit niet zelf , maar moest het wel opbiechten. Dit is minstens 9 maanden aan de gang en er is volgens mij echt sprake van verliefdheid en gevoelens langs beide kanten.
Ik besloot de dame in kwestie op te zoeken , er op dat moment van overtuigd dat ik bij hem zou weg gaan. Ze bleek een leuk mens te zijn die , naar eigen zeggen , echt hoopte dat hij een keuze zou maken voor haar.
Hij was de laatste weken ineens een ander mens , doet plots wel zijn best en zegt voor mij te willen kiezen.
We beslisten samen om het komende jaar te kijken als onze relatie te redden valt.
Hij werkt samen met de vrouw in kwestie en is ook niet van plan om die samenwerking te stoppen ( terwijl hij dat makkelijk zou kunnen )
Ik wil hem dat niet verplichten , maar eigenlijk voel ik me daar toch niet zo goed bij. Hij geeft ook aan dat hij het contact met haar niet helemaal wil verbreken , omdat zij belangrijk is voor hem. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. De twijfels blijven , hoewel hij echt zegt ervoor te willen gaan en dat hij een gezin wil samen met mij.
Ik wil gewoon het beste voor mij en mijn zoon.
Hebben jullie ervaringen met dit soort situaties?
Ik wil even mijn verhaal doen, want ben de laatste weken in een woelige storm terecht gekomen.
Om kort de situatie te schetsen , ik ben 5 jaar samen met mijn partner en samen hebben we een zoontje van 2,5 jaar.
Onze relatie liep in het begin zeer goed , een spannende en boeiende relatie. Hij maakte eenmaal een misstap na 2 jaar en toen twijfelde ik heel erg , maar ik bleek onverwacht zwanger te zijn. Ik stelde hem voor de keuze en hij wilde er samen voor gaan.
We gingen pas samenwonen op het moment dat onze zoon werd geboren. Hij ziet zijn kind graag , maar is niet altijd een aanwezige vader geweest. Hij werkt veel , is best lui in het huishouden enz...
Een aantal weken terug kwam uit dat hij een affaire had. Hij vertelde me dit niet zelf , maar moest het wel opbiechten. Dit is minstens 9 maanden aan de gang en er is volgens mij echt sprake van verliefdheid en gevoelens langs beide kanten.
Ik besloot de dame in kwestie op te zoeken , er op dat moment van overtuigd dat ik bij hem zou weg gaan. Ze bleek een leuk mens te zijn die , naar eigen zeggen , echt hoopte dat hij een keuze zou maken voor haar.
Hij was de laatste weken ineens een ander mens , doet plots wel zijn best en zegt voor mij te willen kiezen.
We beslisten samen om het komende jaar te kijken als onze relatie te redden valt.
Hij werkt samen met de vrouw in kwestie en is ook niet van plan om die samenwerking te stoppen ( terwijl hij dat makkelijk zou kunnen )
Ik wil hem dat niet verplichten , maar eigenlijk voel ik me daar toch niet zo goed bij. Hij geeft ook aan dat hij het contact met haar niet helemaal wil verbreken , omdat zij belangrijk is voor hem. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. De twijfels blijven , hoewel hij echt zegt ervoor te willen gaan en dat hij een gezin wil samen met mij.
Ik wil gewoon het beste voor mij en mijn zoon.
Hebben jullie ervaringen met dit soort situaties?
vrijdag 9 maart 2018 om 12:14
Geen idee waarom hij zich verzet, hij ziet het niet zitten alleen denk ik, wellicht moet hij bij haar ook niet meer aankloppen na alles...
Hij zet alles op alles om me toch van gedachten te doen veranderen, helaas werkt het niet meer die tranen en praatjes
Hij heeft zoveel kapot gemaakt, ook in onze nabije vriendenkring, bij familie...
Hij is er letterlijk ziek van geworden, denk dat hij nu pas beseft dat het echt over is en dat dat grotendeels zijn fout is.
Voor mij begint het stilaan als een bevrijding te voelen, geen achterdocht meer enz
Ik ben aan het kijken naar een klein huisje voor mezelf
zaterdag 24 maart 2018 om 13:39
Goed dat jij voor jezelf hebt gekozen! Daarmee heb je namelijk ook bereikt dat de andere dame hem -als ze ook maar enigszins eigenwaarde heeft- hem nooit binnen zal laten.
Ik heb een tijd aan de andere kant gezeten, en zie nu eindelijk wat zo’n man zijn vrouw én zijn minnares aan doet. Echt walgelijk is het, het pure egoisme dit soort kerels, en alleen maar meer meer meer willen, geen rekening houden met anderen om zich heen.
Zij gaat hem niet binnenlaten omdat ze namelijk heeft aangegeven dat ze hoopt dat hij voor haar kiest, maar.... hij heeft niet gekozen, en is nu slachtoffer in deze situatie. Niet aantrekkelijk voor haar he!
Hij voelt zich waarschijnlijk overvallen door jouw keuze wn standvastigheid! Hij wordt geconfronteerd dat zijn mooie leventje in stukken valt, en jij bent al 10 stappen verder om het voor jezelf weer leefbaar te maken!
Je bent goed bezig! Hou vol en blijf voor jezelf kiezen!
maandag 7 mei 2018 om 14:12
Hoi,
Ik zag de reacties pas later. Alles gaat ok, we wonen nog in hetzelfde huis, maar ik vond ondertussen iets. Hij hoopt ergens nog dat het goed komt, maar beseft ook dat dat niet kan. Hij heeft het gevoel dat hij op vele vlakken serieus heeft tekort geschoten en krijgt daar nu de weerbots van.
Maar met mij komt het alvast wel goed, hij zorgt ook goed voor onze zoon, dus ik weet dat hij daar in veilige handen is.
Ik zag de reacties pas later. Alles gaat ok, we wonen nog in hetzelfde huis, maar ik vond ondertussen iets. Hij hoopt ergens nog dat het goed komt, maar beseft ook dat dat niet kan. Hij heeft het gevoel dat hij op vele vlakken serieus heeft tekort geschoten en krijgt daar nu de weerbots van.
Maar met mij komt het alvast wel goed, hij zorgt ook goed voor onze zoon, dus ik weet dat hij daar in veilige handen is.
dinsdag 8 mei 2018 om 10:50
Wat bedoel je?
zondag 19 augustus 2018 om 15:08
Even terugkerend hier.
We zijn een jaar verder, ik woon ( zei het gescheiden ) nog in hetzelfde huis met ex-vriend en zoon. Vooral financieel. Maar toch ook omdat we beiden moeite hebben met het opbreken van ons gezin.
De laatste tijd waren er wat aanvaringen, hij bleef contact hebben met die ene. En dat kan er bij mij niet in. Hij blijft ook zeggen dat hij met mij verder wil, maar dat kan ik toch niet geloven?
Ik weet dat de situatie zo niet kan blijven bestaan, maar ik heb er toch heel veel moeite mee om alles los te laten.
We zijn een jaar verder, ik woon ( zei het gescheiden ) nog in hetzelfde huis met ex-vriend en zoon. Vooral financieel. Maar toch ook omdat we beiden moeite hebben met het opbreken van ons gezin.
De laatste tijd waren er wat aanvaringen, hij bleef contact hebben met die ene. En dat kan er bij mij niet in. Hij blijft ook zeggen dat hij met mij verder wil, maar dat kan ik toch niet geloven?
Ik weet dat de situatie zo niet kan blijven bestaan, maar ik heb er toch heel veel moeite mee om alles los te laten.
maandag 20 augustus 2018 om 11:48
maandag 20 augustus 2018 om 15:33
Wauw, ik ben zeer onder de indruk van je ex. Al bijna twee jaar een vrouw en een buitenvrouw! Waarbij ze het van elkaar nog weten ook!
Ander idee, als zij nou zo leuk is, waarom komt ze niet bij jullie inwonen? Alleen maar goede dingen:
Geen leugens meer
Meer hulp met de kleine en de huishouding
Gezin blijft samen.
Je komt toch niet weg, dus kan je er maar beter het beste van maken.
Ander idee, als zij nou zo leuk is, waarom komt ze niet bij jullie inwonen? Alleen maar goede dingen:
Geen leugens meer
Meer hulp met de kleine en de huishouding
Gezin blijft samen.
Je komt toch niet weg, dus kan je er maar beter het beste van maken.
maandag 20 augustus 2018 om 15:55
Net even dit topic doorgelezen, en mijn mond valt open van verbazing. Mijn god vrouw, jij hebt echt een ruggengraat van pudding. Ik vind het echt sneu. Hoe weinig zelfrespect en zelfliefde moet jij hebben om hiermee akkoord te gaan? Hoe moet jouw kind nu ooit leren wat een respectvolle relatie betekent?
Hij heeft al weet ik hoeveel keer "het besef" gehad dat hij met jou verder wil, en toch blijft hij je bedonderen. Dat gaat niet veranderen, vooral niet als jij dit allemaal schoorvoetend toestaat. Weggaan dus, kies voor jezelf. Geen woorden maar daden.
Hij heeft al weet ik hoeveel keer "het besef" gehad dat hij met jou verder wil, en toch blijft hij je bedonderen. Dat gaat niet veranderen, vooral niet als jij dit allemaal schoorvoetend toestaat. Weggaan dus, kies voor jezelf. Geen woorden maar daden.
maandag 20 augustus 2018 om 16:06
Ter illustratie: zie hier een compilatie van alle bullshit die jij voor zoete koek aanneemt. Zie je het patroon?
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:20
Het is duidelijk niet te laat, want jij bent niet in staat om uit de situatie te stappen, en je vraagtekens gaan nog steeds over hem.
Het enige dat te laat is is de kans om je grens te stellen en voor je eigen geluk te kiezen. Ik vind je laatste posts ongelooflijk, nadat je enkele maanden terug nog schreef dat je iets anders had gevonden. Hopeloos.