Groffe grappen

24-08-2019 17:24 34 berichten
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af wat de grofste grap is die de man met wie je een relatie hebt / getrouwd bent ooit heeft gemaakt. Kunnen jullie grove grappen in een relatie waarderen? We weten allemaal dat mannen nogal eens lompe dingen kunnen zeggen (vrouwen ook trouwens..)

Of zijn jullie zelf degene die van grove grappen maken houden?
anoniem_64786645efd6e wijzigde dit bericht op 24-08-2019 17:31
Reden: Spelfout
16.61% gewijzigd
*grove
Het hangt er helemaal vanaf tegen wie je het zegt. Sommige mensen kunnen helemaal niet tegen een grapje, en tegen weer een ander kun je alles zeggen. Daar pas ik me op aan.
Alle reacties Link kopieren
Auw. Dit doet pijn aan m'n ogen. Vraag even aan de mod in het centraal moderatortopic of ze je topictitel aanpassen, TO.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
RikM schreef:
24-08-2019 17:25
*grove
Oeps, deze is wel heel tenenkrommend slecht inderdaad 🙈
Ik vind Hans Teeuwen ge-wel-dig, dus ja, ik houd wel van een goeie grap 😃
RikM schreef:
24-08-2019 17:28
Het hangt er helemaal vanaf tegen wie je het zegt. Sommige mensen kunnen helemaal niet tegen een grapje, en tegen weer een ander kun je alles zeggen. Daar pas ik me op aan.
Ja, dat. Ik ben dol op grove humor, hoe grover hoe beter. Maar niet iedereen vindt dat leuk en ik maak nou eenmaal grapjes om de mensen te laten lachen, niet om ze verdriet te doen. Dus in gezelschap van mensen van wie ik niet weet of ze mijn liefde voor grove grappen delen (of van wie ik weet dat ze dat niet doen) hou ik me een beetje in.
Ik vind seksistische of racistisch gedachtengoed vermomt als grap nooit zo geil dus daar heb ik mijn partner op uitgezocht. Dat die ze niet maakt.
Zal ook nooit gaan meelachen voor de vorm bij zulke grappen door anderen op verjaardagen ofzo.

Verder wel veel zwarte humor. Voornamelijk over dood en bepaalde ziektes. Kan niet hard genoeg. Maar alleen voor onze oren en over ons zelf. Niet over anderen. En zeker niet in gezelschap. Ik hou graag rekening met andermans gevoelens en ervaringen.
Grof als in dijenkletsers? Komt een man bij de dokter, dat soort werk. Lalalalalaaaalaaa (limerick). Ik zet Rob van Someren altijd af.

Humor mag van mij best (hard) bijten. Precies wat Lucifer zegt. Maar ik ben snobistisch genoeg om een wat intelligentere manier van (zwarte) humor zeer te waarderen, in plaats van de SBS6-pies-poep-plas-pik-tieten-humor. Gelukkig (en ook gewoon logischerwijs, denk ik dan) heb ik een man die er ook zo over denkt.
Lucifer2018 schreef:
24-08-2019 17:36
Ik vind seksistische of racistisch gedachtengoed vermomt als grap nooit zo geil dus daar heb ik mijn partner op uitgezocht. Dat die ze niet maakt.
Zal ook nooit gaan meelachen voor de vorm bij zulke grappen door anderen op verjaardagen ofzo.

Seksistische of racistische grappen kunnen best hilarisch zijn, als ze verteld worden om de aanhangers van het gedachtegoed belachelijk te maken. Helaas weet je bij niet-intimi nooit zeker met welk oogmerk ze hun foute grappen vertellen, dus van hen hoor ik die grappen liever niet nee. Ik maak ze zelf ook alleen maar thuis, dan weet ik tenminste zeker dat mijn oogmerk op waarde wordt geschat.
Wij maken wel eens sarcastische grappen maar niet perse grof.

Een familielid van mij en zijn vrouw hebben de gewoonte om 'grapjes' over elkaar te maken waar anderen bij zijn. Daarbij krijg ik het gevoel dat ze hun ruzies en irritaties op die manier met anderen erbij uitvechten. 'Jij ruimt nooit iets op he ha ha ha.' Het lijkt mij beter dat ze eens een goed gesprek voeren samen want anderen voelen zich hierdoor ongemakkelijk en het lost ook niets op.
Ik heb ooit een grove grap gemaakt / zwarte humor getoond hier op het forum wat mij op een officiele waarschuwing kwam te staan.
Voortaan dus maar niet meer hier, hier kunnen ze er niet tegen.
Niet geschoten is altijd mis
Niet tijdens, wel achteraf en ook alleen tegen degenen die wisten waar het vandaan kwam. Man, verongelukt tijdens zwangerschap (hij is 38 geworden), had altijd aangegeven geen 'oude' vader te willen worden. We scheelden nl. 9 jaar.
Mijn grove grap later was: nou, dat is 'm gelukt. Dit zei ik tegen onze beste vrienden, en tegen schoonzussen en zwagers heb ik het ook weleens gezegd, nooit tegen schoonmoeder, zij had al te dealen met het 2e kind uit het gezin dat was overleden nl.
En nu hier dan :proud:
wij slapen nooit.
Bitje93 schreef:
24-08-2019 17:58
Ik heb ooit een grove grap gemaakt / zwarte humor getoond hier op het forum wat mij op een officiele waarschuwing kwam te staan.
Voortaan dus maar niet meer hier, hier kunnen ze er niet tegen.
Is ook niet zo slim, om hier je voorliefde voor grove grappen te botvieren. Je confronteert iedereen ermee, dus ook mensen die er niet tegen kunnen. En ja, die gaan staffen. En je kunt er ook niet van uit gaan dat de mods ieder grapje op waarde weten te schatten, integendeel eigenlijk.
Ik hou van harde, grove en droge humor.Categorie moppentoppers vind ik meestal niets.
Lady*Voldemort schreef:
24-08-2019 18:04
Is ook niet zo slim, om hier je voorliefde voor grove grappen te botvieren. Je confronteert iedereen ermee, dus ook mensen die er niet tegen kunnen. En ja, die gaan staffen. En je kunt er ook niet van uit gaan dat de mods ieder grapje op waarde weten te schatten, integendeel eigenlijk.

Jammer wel want het wordt geschreven vanuit diegene, hartstikke persoonlijk dus wie bepaalt of het confronterend of stafwaardig is. Het wordt wel steeds gekker hier. Met je eens dus.
wij slapen nooit.
GROFFE is een informele spellingsvariant zie zelfs in enkele naslagwerken is terecht gekomen (aldus het 'Genootschap Onze Taal'.

In België zeggen wij makkelijker groffe. En bij de betekenis van het woord vind ik dat groffe wel kan staan.
mammezel schreef:
24-08-2019 18:15
GROFFE is een informele spellingsvariant zie zelfs in enkele naslagwerken is terecht gekomen (aldus het 'Genootschap Onze Taal'.

In België zeggen wij makkelijker groffe. En bij de betekenis van het woord vind ik dat groffe wel kan staan.

Als je nu zegt dat het 'grove' zou moeten zijn in de titel, had ik je gesnapt. Wat bedoel je nu dan te zeggen?
wij slapen nooit.
Zolang het maar echt grapppig is kan alles: racistisch, seksistisch, anti-semitisch, dikke mensen, alles. Maar veel grappen zijn niet echt grappig.

Oh en hier op het forum kan helemaal niks. Wat een jankerds.
anoniem_385112 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 18:46
0.72% gewijzigd
iceteapeach schreef:
24-08-2019 18:18
Als je nu zegt dat het 'grove' zou moeten zijn in de titel, had ik je gesnapt. Wat bedoel je nu dan te zeggen?
Ze maakt vast een grap
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nou kom op, wil wat mopped zien hier. Ik weet wel een paar maar krijg vast permaban als Ik de mijn opschrijf.
Sugarspice schreef:
24-08-2019 18:54
Nou kom op, wil wat mopped zien hier. Ik weet wel een paar maar krijg vast permaban als Ik de mijn opschrijf.
Jij relnicht jij!
ava75 schreef:
24-08-2019 18:08
Ik hou van harde, grove en droge humor.Categorie moppentoppers vind ik meestal niets.
Kan ik soms ook wel om lachen hoor. Soms ben je gewoon in zo'n bui van hoe flauwer hoe beter :D
Ik vind groffe grappen echt niet kunnen.
Oja, heerlijk grove grappen! Ik maak ze zelf geregeld, maar ik maak ze wel bij wie ik weet dat het kan. Ik zal ze niet tegen een klant zeggen bij het vrijwilligerswerk :) Mij heb je er iig voor en als ik los ga ga ik ook los :hihi: Vandaag nog grove grap gemaakt bij juwelier de hele zaak lag in een deuk :$
''Geen woorden maar daden''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven