Grootste relatie frustraties

12-06-2019 21:09 412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie grootse relatie frustraties momenteel? Of aan welke dingen ergeren jullie je van je partner?

TO trapt af;
Laksigheid. Zeggen dat hij bepaalde taken zal doen en vervolgens is het 2 maanden later nog niet gebeurd. Dan wanneer ik geïrriteerd raak; zeggen dat ik niet zo moet zeuren.... grrrrrr
Stuiterdraakje schreef:
12-06-2019 21:23
-zijn manier van drinken..😂
-> neemt slok.. laat dat tig keer in zijn mond rondgaan, slikt door en eindigt met een luide ‘aaaaaah’.

Pffff. Er zijn mensen voor minder gescheiden.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
12-06-2019 21:47
Ik zeg al bijna 14 jaar dat ik het zo leuk zou vinden om eens te gaan picknicken. Tegen de tijd dat het eens gaat gebeuren kan ik daarna niet meer overeind komen.

Ook zo lekker. Wij zitten een half jaar op de camping en ik ga 1 keer in de week naar huis. Dan komt er wel eens de vraag of ik iets van huis mee wil nemen. Ja hoor, schrijf het maar op want anders vergeet ik het. Vervolgens vergeet hij het op te schrijven en ik vergeet het dus mee te nemen. Heb je dat nog meegenomen? Nee, want je hebt het niet opgeschreven. En dan geïrriteerd zijn.
Dat had ik altijd met boodschappen doen voor mijn moeder vroeger! Zo irritant inderdaad
Daantje1970 schreef:
12-06-2019 21:47
Ik zeg al bijna 14 jaar dat ik het zo leuk zou vinden om eens te gaan picknicken. Tegen de tijd dat het eens gaat gebeuren kan ik daarna niet meer overeind komen.

Ook zo lekker. Wij zitten een half jaar op de camping en ik ga 1 keer in de week naar huis. Dan komt er wel eens de vraag of ik iets van huis mee wil nemen. Ja hoor, schrijf het maar op want anders vergeet ik het. Vervolgens vergeet hij het op te schrijven en ik vergeet het dus mee te nemen. Heb je dat nog meegenomen? Nee, want je hebt het niet opgeschreven. En dan geïrriteerd zijn.
Dan regel je toch zelf een picknick?
Ik kan overigens lijstjes voor boodschappen maken tot ik een ons weeg als hij naar de supermarkt gaat.

Ofwel "hebben ze 't niet", ofwel vergeet ie naar 't lijstje te kijken.


Hem om gehakt en paprika sturen leidt gegarandeerd naar "het gehakt was op en de paprika's vond ik niet".
Maar hij heeft dan wel een hele boodschappentas vol onzin en rommel mee.


Als het vooruit moet gaan en ik wil alles hebben ga ik zelf wel.
Frustraties staan opgesomd in de volgende (lange) cartoon “You should’ve asked” :

https://english.emmaclit.com/2017/05/20 ... dve-asked/

Als deze nu eens onder 'Lees ook' wordt gepubliceerd. (VIVA-redacteuren, horen jullie het?)
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
12-06-2019 21:51
Dan regel je toch zelf een picknick?
Nee, want ik regel al zoveel. Ik vind het ook wel eens leuk om verrast te worden.
Dat hij gewoon nooit doet wat ik zeg/wil. En dat dat na de scheiding niet echt beter is geworden :whip: .
anoniem_383143 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 22:01
0.47% gewijzigd
Daantje1970 schreef:
12-06-2019 21:59
Nee, want ik regel al zoveel. Ik vind het ook wel eens leuk om verrast te worden.
Dan zeg je dat je dit jaar graag verrast wil worden met een picknick.
Velma*Dinkley schreef:
12-06-2019 22:00
Dat hij gewoon nooit doe wat ik zeg/wil. En dat dat na de scheiding niet echt beter is geworden :whip: .
Jinkies :proud:
Schaapje11 schreef:
12-06-2019 21:28
Hahahaha moet hier smakelijk om lachen :rofl: .

Vooral dat vuilnis niet weg brengen is wel herkenbaar ja.

En wat ook genoemd is war herkenbaar is; een hapje laten liggen. Altijd het laatste beetje korst van brood, why????
Hier precies hetzelfde, ook bij het avond eten. Idd WAAROM!!
Gatekeeper* schreef:
12-06-2019 22:01
Jinkies :proud:
Haha... heel scherp :heart:
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
12-06-2019 21:23
Dat ie altijd 1 hap laat liggen op zijn bord bij het avondeten. Dat snap ik niet, 1 hapje! maar goed, hij zegt dan; ja, vol is vol :-D
Doet mijn man ook!

En het verdommen om afwas in de afwasmachine te zetten maar de gootsteen er mee vol te bouwen.
Daantje1970 schreef:
12-06-2019 21:59
Nee, want ik regel al zoveel. Ik vind het ook wel eens leuk om verrast te worden.
Ik heb hier minstens 5 jaar gehint dat ik met hem naar Parijs wou.


Na 5 jaar was ik het toch écht zat en heb ik dat weekend zelf maar georganiseerd.
Lekker melig toevallig ook nog ... right on Valentijn :-D.



Overmorgen zijn we 5 jaar getrouwd.

Als ik niet zelf vorige week begonnen was over "schat, wat gaan we doen" en "je weet toch dat ik speciaal verlof heb genomen" weet ik dat er gewoon niets gebeurt vrijdag.
Héél véél vage plannen bij hem, maar als punt bij paal komt blijkt er dus totaal niets gepland.



Hier eet ie overigens dagelijks een wortel.
Of beter: 7/8ste van een wortel.

Want juist ja, dat "topje" (dat wel iets groter is dan een topje) vind ik werkelijk altijd op een onmogelijke plaats.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 22:07
12.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
12-06-2019 22:01
Dan zeg je dat je dit jaar graag verrast wil worden met een picknick.
Volgend jaar word ik 50. Moet ik dan ook maar ga aangeven dat ik een verrassingsfeestje wil? Als ik dat al zou willen.
Het bewust onbekwaam zijn. En je daarbij gewoon neerleggen. Woest irritant. Ik wou dat ik dat kon :hyper:
Daantje1970 schreef:
12-06-2019 22:07
Volgend jaar word ik 50. Moet ik dan ook maar ga aangeven dat ik een verrassingsfeestje wil? Als ik dat al zou willen.
Ja. Hoe moet hij nou ruiken wat jij wil?
Alle reacties Link kopieren
In het bijzijn van anderen zijn seksleven afkraken (mij dus), sowieso de vuile was buitenhangen. Voeten op de eettafel met bezoek erbij. Zelfs dochter zegt er al wat van. Teennagels afknippen en er dan op gaan kauwen 🤮. Geen verantwoordelijkheidsgevoel richting de kinderen. Ze bij -10 zonder sjaal/handschoenen naar school sturen. Lunchtrommels verwisselen, waardoor kind dus niks te eten heeft. Medicatie vergeten te geven. Nooit eens zeggen dat ze aan het huiswerk moeten enz. Dan kom ik thuis van het werk en moet dat nog, maar kan het niet meer qua tijd. En idd moet ik alles regelen en overal om denken! En dan boos op mij worden als dit eens mis gaat. Zo kan ik nog wel even doorgaan 😊.
ghost79 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 22:21
1.43% gewijzigd
Ghost79 schreef:
12-06-2019 22:13
In het bijzijn van anderen zijn seksleven afkraken (mij dus), de vuile was buitenhangen. Voeten op de eettafel met bezoek erbij. Zelfs dochter zegt er al wat van. Teennagels afknippen en er dan op gaan kauwen 🤮. Geen verantwoordelijkheidsgevoel richting de kinderen. Ze bij -10 zonder sjaal/handschoenen naar school sturen. Lunchtrommels verwisselen, waardoor kind dus niks te eten heeft. Medicatie vergeten te geven. Nooit eens zeggen dat ze aan het huiswerk moeten enz. Dan kom ik thuis van het werk en moet dat nog, maar kan het niet meer qua tijd. En idd alles regelen, overal om denken! En dan boos op mij worden als dit eens mis gaat. Zo kan ik nog wel even doorgaan 😊.
Wat een leukert.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
12-06-2019 22:01
Dan zeg je dat je dit jaar graag verrast wil worden met een picknick.

En jij denkt dat dit helpt? Wij hebben ooit relatie therapie gehad waarbij we om de maand iets moesten regelen voor de ander. Een uitje met ons 2’en. Hij heeft het precies 1x gedaan.
ghost79 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 22:22
0.15% gewijzigd
Oh ik weet er nog een. Nagels afbijten en op de grond spugen >:-(

Ik ga er niet voor van hem af, maar ik vind dat zo ranzig. Meerdere keren aangekaart maar hij blijft t doen. Ik leg ze nu uit protest op zijn nachtkastje als ik ze vind.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
12-06-2019 22:07
Volgend jaar word ik 50. Moet ik dan ook maar ga aangeven dat ik een verrassingsfeestje wil? Als ik dat al zou willen.
Ik wil dat precies níet. Volgend jaar word ik ook 50. Dan wil ik weg zijn. Om dat feestje juist te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
12-06-2019 22:12
Ja. Hoe moet hij nou ruiken wat jij wil?

Dan is het toch geen verrassing meer? Je hoeft toch niet alles voor te kauwen aan een volwassen vent? Het lijkt me toch dat je elkaar wel een beetje kent na zoveel jaar.
Ghost79 schreef:
12-06-2019 22:19
Dan is het toch geen verrassing meer? Je hoeft toch niet alles voor te kauwen aan een volwassen vent? Het lijkt me toch dat je elkaar wel een beetje kent na zoveel jaar.
Je kent je vent dan toch ook en dan weet je toch dat attent zijn uit zichzelf er niet in zit.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
12-06-2019 21:24
Dat hij niets weg kan gooien... er liggen hier stapels dozen met spullen waarvan hij niet meer weet wat er in zit maar wel zeker weet dat het niet weg kan... :facepalm:
Dit heeft mijn vriend ook. Groot irritatiepunt! Waar heb je 100 verlengsnoeren en kabels voor nodig? In een doos met 20 pakjes paracetamol die over datum zijn?

Wat ik ook irritant vind is dat hij heel weinig zelf inzicht heeft qua huishoudelijke taken. Vooral koken is een nachtmerrie. Van die dingen als altijd al een nieuw pak openmaken en niet eerst kijken of er nog een aangebroken ligt, hetzelfde doekje gebruiken voor wc als aanrecht..of na 100x samen boodschappen te hebben gedaan, 1x alleen moeten gaan en dan ineens alles verkeerd kopen. En dan kijken alsof hij ineens voor het eerst hoort dat we altijd volkoren brood hebben en geen wit?

Ook vragen als: 'wat ga je met het eten doen?' werken altijd op mijn zenuwen. Zelfs al kookt hij, dan moet ik bedenken wat we gaan eten, het boodschappenlijstje maken en dan krijg ik terwijl hij bezig is nog 100 vragen als 'is dit genoeg zout', 'is dit gaar' en 'hoe lang kookt dit nou al' :facepalm:

Verder is hij wel heel lief en erger ik me gelukkig weinig op dagelijkse basis :heart:
Alle reacties Link kopieren
@Ghost79, waarom ben je nog bij hem?
Nog eentje dan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven