Help, ik heb sjans!

03-12-2008 11:38 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Paar weken geleden had ik een man op bezoek waar ik vroeger heel goed mee bevriend was. We verloren elkaar uit het oog, vonden elkaar zo nu en dan weer eens oppervlakkig terug en kwamen zo een aantal maanden geleden in elkaars Hyves terecht waardoor het contact wat intensiveerde.

Pasgeleden hadden we in een vlaag van daadkracht opeens binnen 4 mailtjes van 2 regels een afspraak . Nog voor hij door de voordeur was, leek het wel alsof er geen 15 jaar maar een week tussen onze laatste ontmoeting had gezeten. Het werd een ronduit geweldige avond, en pas tegen een uur of vier ging hij naar huis.

En nu heb ik dus vette sjans

Sms-jes, kleffe mailtjes, leuke mailtjes, mailtjes met een foto d'r bij, mailtjes om de weg vrij te maken voor een volgende afspraak.

Pffff...

Ik vind hem leuk. Echt leuk.

Aantrekkelijk ook, en slim en grappig.

Met een kijk op het leven die erg aansluit bij die van mij.

Een man waar je op kunt bouwen, echt zo'n rots.

Een klein jongentje ook, met een crossmotor, een hobby waar ik niks mee kan maar waar hij lekker veel tijd mee zoet is zodat hij niet dag in dag uit geëntertaind hoeft te worden.

Kortom, hij mag van mij best wat dichterbij komen zodat we kunnen kijken hoe leuk we elkaar vinden nu we in plaats van studenten volwassen mensen zijn.

Mensen met een echte baan en alletwee een niet geslaagd huwelijk achter de rug.

Maar door zijn lawine van aandacht zit ik muurvast in mijn schulp.

Op zijn laatste mail heb ik zelfs niet meer gereageerd.

Wel heb ik inmiddels een lijst met 187 punten geformuleerd waarom het tussen ons toch nooit een succes zal kunnen worden.

Sommige daarvan relevant, de andere 185 voorbarige nonsens.

Iemand een tip hoe ik mezelf de rust kan geven om gewoon te kijken waar het schip strandt?
Phoe, vermoeiend zeg..

Het is maar een man hè..
Neem voor jezelf de rust en kijk waar het schip strand.

Maar serieus, wat is het ergste dat je kan overkomen?

Dat het niet werkt en je alleen bent. Dat ben je nu ook al.

Kortom, pluk de dag! Je leeft maar één keer, maak er wat moois van.
Je lijstje met 187 punten weggooien en gewoon genieten van de gezelligheid, en niemand is helderziende dus niemand weet hoe het verder gaat.

En tijd voor jezelf blijven houden.
Ga wat anders doen, sporten of shoppen ofzo. even aan iets anders denken. Maar je kan hem ook vertellen dat je hem echt leuk vind, maar dat je even op adem moet komen.

Maar geniet er vooral van, zie dit als iets leuks!
Jeetje, als ik zo'n vent tegenkwam, dan wist ik het wel. Ga ervoor en geniet ervan!
Geweldig toch, leuk voor je. Hou vast aan het (rustige) tempo dat voor jou goed voelt en laat hem maar lekker jagen, vinden mannen fijn.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Ik zeg, gooi die handrem eraf ! Niet teveel nadenken en analyseren, maar gewoon ervaren. Zoals absolute einstein al zei, je hebt niks te verliezen.

Vaak werkt het ook goed om je gevoel uit te spreken. Dat hoeft geen zwaar gesprek te zijn, maar gewoon benoemen wat het met je doet en dat je daardoor soms niet goed weet hoe je moet reageren.

Ben trouwens wel heel nieuwsgierig naar die twee relevante redenen .
The time is now
Heerlijk toch!!???

Laat je lekker inpakken door die man....

Laat hem jou veroveren....

Dit soort dingen overkomen je...

Dit soort dingen komen altijd onverwacht...

Het klinkt h-e-l-e-m-a-a-l geweldig...

Kom uit je grot, kom onder die steen vandaan en ....

GENIET GEWOON!!!!!

(f)

Schijterd!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Gheghe, ja... die twee redenen hè

1. We hebben alletwee nog een restje scheiding. Hand in eigen boezem betekent dat, dat ik afstand zal moeten nemen van mijn ex. En sexloos en in twee verschillende huizen deden we het de laatste tijd eigenlijk bijzonder aardig. Bovendien is hij de vader van mijn kinderen.

2. Volgens mij gaan we sexueel niet matchen .

Ik wéét dat ik erg beknepen ben op het gebied van daten (lees: anderhalve poging in 2 jaar, en recent besloten dat ook maar niet meer te doen). Ik heb gezien wat daten doet met mijn kinderen omdat hun vader een aantal keer een vriendin heeft gehad in de afgelopen twee jaar. Als ik heel eerlijk ben, vind ik mijn kinderen gewoon belangrijker dan daten. Wat niet heel veel goeds zegt over hoe belangrijk ik mezelf vind vrees ik.

Oh, en de tip dat ik gewoon iets moet gaan doen .

Als je even het gat in mijn agenda aan komt wijzen, doe ik het meteen
quote:sprankelend schreef op 03 december 2008 @ 11:38:

Wel heb ik inmiddels een lijst met 187 punten geformuleerd waarom het tussen ons toch nooit een succes zal kunnen worden.

Sommige daarvan relevant, de andere 185 voorbarige nonsens.

Dit voorál onthouden!

Enneuh: bespreek het met hem, grote kans dat hij het ook rustig aan wil doen. Zeker als hij ook een kindje heeft
Meid doe rustig aan en geniet er van...

Waarom overkomt mij dit nou nooit eens...
Sprank, wat kan er nou gebeuren. Je kunt je neus stoten ja, so what? Zolang hij niet direct betrokken is bij je 'home' en je mannen, kun je toch rustig aftasten? Het is vervelender als je het buiten de deur houdt en je jarenlang af blijft vragen of dat geen gemiste kans is geweest.

Punt 2 zou lastig kunnen zijn, maar hoe zeker weet je dat?

Ik snap waar je angst vandaan komt, maar praat nou eens tegen jezelf zoals je altijd tegen mij doet.

Wil je nog een advies? Komt ie:

Je moet naar je buik luisteren.
Je hoeft je kinderen toch nog niet lastig te vallen met het gedate?

Je hoeft ze niet alles te vertellen hoor.
Hij heeft geen kinderen. Sterker nog (oh, nu krijg ik helemáál iedereen die graag suikerzoete romantiek wil en al kinderen heeft op zijn achterste benen ), hij vindt het feit dat ik die al heb een vrij grote plus (wegens grote kinderliefde en kleine kans op eigen kinderen).

Dat mijn kinderen niet van mijn gedate hoeven te merken is natuurlijk in een beginfase vanzelfsprekend. Maar die beginfase houdt een keer op. Bovendien zijn ze 12 van de 14 dagen bij mij. Knappe moeder die dat dan gescheiden kan houden.

En mijn buik Poez (nog even los van het feit dat ik je natuurlijk wel kan wurgen voor het vollédig out of context gebruiken van mijn eigen woorden ), die zegt alleen maar: "Leuk dat je luistert, maar ik ben druk bezig met onderzoeken of die knoop waar ik in zit misschien nog strakker kan".

Ik ga hem maar eens mailen.
Oh, en dat van die sex. Tja... het onderwerp kwam toevallig ter sprake toen hij hier was. En ik weet na een relatie die voor een groot deel spaak is gelopen op een absolute mismatch tussen de lakens wel erg goed waar mijn behoeftes liggen. En ook hoe belangrijk het is om de fysieke intimiteit levendig en euh... sprankelend te houden.
je hoeft niet meteen met hem te trouwen!!
Eens met kitty elastic, gewoon DOEN! En uitproberen. Wat kan het nu voor kwaad? Gebeurt er tenmiste wat op dat vlak in je leven.

Gekwetst worden we allemaal, is dat een reden op tot je 80e in je schulp te zitten? neee tuurlijk niet!
Ik zou hem mailen

"ik heb 187 redenen om niet met jou verder te gaan om te kijken of het wat kan worden. Als jij net zoveel of meer redenen kan geven om het wel te doen ben je welkom "

Weet je gelijk of hij creatief en gemotiveerd is.
jaaaa.... tis duidelijk weer de tijd van de leuke topics met romantische-veelbelovende verhalen .

Gewoon daten en zien waar 't schip strandt!
Peas on earth!
Haha, knap dat je 185 regels kunnen opschrijven! Probeer het eens de andere kant op, waarom het wel zou lukken! Misschien haal je de 200! ;)
Gewist
quote:sprankelend schreef op 03 december 2008 @ 13:35:

En mijn buik Poez (nog even los van het feit dat ik je natuurlijk wel kan wurgen voor het vollédig out of context gebruiken van mijn eigen woorden ), die zegt alleen maar: "Leuk dat je luistert, maar ik ben druk bezig met onderzoeken of die knoop waar ik in zit misschien nog strakker kan".

Ik ga hem maar eens mailen.Jaja. Dat hele luisterennaarjebuikgebeuren geldt natuurlijk alleen voor anderen, niet voor jou. Dacht je nu echt dat er bij mij geen knoop in zat toen je mij dat om de oren slingerde? Lekker bezig Sprankje!

Komt ie op je feestje?
quote:Poezewoes schreef op 03 december 2008 @ 18:20:

[...]

Jaja. Dat hele luisterennaarjebuikgebeuren geldt natuurlijk alleen voor anderen, niet voor jou. Dacht je nu echt dat er bij mij geen knoop in zat toen je mij dat om de oren slingerde? Lekker bezig Sprankje!

Komt ie op je feestje?

Ohhh grrrrrr... zo'n ontzettende dikke f*** you voor jou

Omdat ik zoveel van je hou natuurlijk

Hij is uitgenodigd. En ik heb er expliciet bij vermeld dat mijn vriendinnen hopen dat hij een heleboel woestaantrekkelijke single vriendjes meeneemt

Pffff, wat een stom gemeut is dit zeg. Heb hem (eindelijk) teruggemaild daarnet. Kreeg binnen een uur een mailtje terug. Kennelijk niet al te erg afgeknapt op mijn nonrespons/lange stilte .

Dit is gewoon niks voor mij. Ik ben er bijzonder op gesteld heel goed te weten waar ik mee bezig ben. Nu weet ik niks. Niet eens of ik wel een relatie wil. En hij is echt lief. Dus ik zou het mezelf niet vergeven als ik hem hoop geef op dingen die ik uiteindelijk helemaal niet te bieden heb.

Denk dat daar ook het verschil zit met toen ik jullie Poez en Yaya vanalles op de mouw probeerde te spelden. Jullie wìsten het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven