help, vader drinkt weer

21-06-2009 08:25 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar moet ik beginnen? Zit me op de bank compleet verslagen en verdrietig te voelen. Mijn vader was/is alcoholist. Heeft mijn hele jeugd gedronken, dat was vrij bepalend mag ik wel zeggen. Hij stond al tien jaar droog, is gestopt destijds. Maar het was allemaal wel vrij heftig.

Nu ligt hij al twee jaar in een nare rotscheiding met mijn moeder. Maar, hij heeft open kaart gespeeld, voor het eerst in mijn leven over zijn drankgebruik, en ook echt geluisterd naar mijn verhaal. Doordat hij open &eerlijk en nuchter was kreeg ik een vader de afgelopen jaren. Ontstond er een betere band en vertrouwen. Heb hem gesteund in al dit gedoe. Was zo blij dat hij na al die jaren verantwoordelijkheid nam.

Gisteravond, op een feestje wat hij voor mijn verjaardag had georganiseerd heb ik ontdekt dat hij weer stiekem drinkt. (Aan hem gemerkt dat ie had gebruikt en daarna de bewijzen gevonden)Ik vind het zo erg. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Aan de ene kant wil ik dit niet meer in mijn leven, dat is er genoeg door bepaald geweest. Aan de andere kan wil ik de vader die ik heb gekregen ook niet kwijt. Maar nu moet ik weer altijd op mijn hoede zijn, ga zijn kleindochter nimmer nooit niet bij hem alleen laten. Ik wil dit niet meer. Ik voel me zo verslagen
up.

Gisteren bij mijn zus en zwager geweest. Mijn ouders waren er ook. Zowel mijn zus, broer als ik hebben geen jenever meer in huis. Had mijn vader zijn eigen jenever meegenomen en mijn moeder had het ook nog voor hem uit de auto gehaald......mijn zus had er wat van gezegd, maar wat moeten we daar verder nu weer mee? Mijn moeder reed trouwens terug. Ik had hem de sleutels afgepakt, als hij achter het stuur was gekropen.
Sorry traincha, zie nu pas dat je hem omhoog hebt geschopt, wilde toch even reageren.

Wat je ermee moet? Je hoofd schudden, negeren, en doorgaan met je leven. En bedenken dat je moeder niet goed bij d'r hoofd is. Neemt niet weg dat het zwaar klote is, hoor, maar ze gooien hun eigen glazen in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven