Hersenbloeding bij vriend

16-05-2015 22:53 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het derde topic in korte tijd die ik open over mijn vriend en tegelijk ook het topic dat ik nooit heb willen openen…

Vorige week vrijdag stond mijn vriend op met hevige hoofdpijn. Hij had wat slecht geslapen en schreef het daaraan toe. Hij ging nog wat op de zetel rusten en dan wat later naar zijn werk proberen gaan. Ik gaf hem een kus en ben zelf gaan werken. Ik heb hem nog een berichtje gestuurd, waar hij niet op antwoordde. Ik dacht dat hij in slaap was gevallen. Op de middag kreeg ik een telefoontje van mijn buurman met de mededeling dat er een ambulance en MUG voor mijn deur stond. Mijn vriend was zo onwel geworden dat hij een ambulance had gebeld.

Ik ben onmiddellijk naar het ziekenhuis gereden. Bij aankomst was mijn vriend niet meer bij bewustzijn. Hij heeft een hersenbloeding gehad op basis van een aneurysma. Mijn jonge, sportieve vriend lag in coma. Hij heeft dezelfde dag nog twee operaties gehad, één om de druk van zijn hersenen te halen en één waarbij een veertje in het aneurysma werd geplaatst om verdere bloeding te voorkomen.

Ik ben 24u bij hem gebleven. Toen ik terug thuis kwam om verse kledij te halen, zag ik pas hoe hard hij had afgezien. De ambulanciers hadden de voordeur achter zich dichtgetrokken en er was sindsdien niemand meer binnen geweest. Hij had overgegeven in de hal waar ze hem gevonden en hij heeft de controle over zijn darmen verloren. Ik heb alles opgepoetst terwijl ik dacht dat het misschien het laatste beeld was dat ik van mijn vriend zou onthouden in ons pas gekochte huis.

De laatste dagen zijn er wat voorzichtig positieve berichten. Zijn hersendruk steeg initieel toen de dokters hem van de sedatie haalden. Dit hebben ze enkele keren moeten proberen. Sinds donderdag hebben ze zijn medicatie wel sterk kunnen verminderen. Hij heeft zijn ogen geopend, maar hij lijkt toch niet echt wakker. Hij reageert op prikkels die de dokters hem geven. Ik zag zijn hartslag versnellen op de monitor toen ik mijn hand op zijn borst legde, alsof hij toch besefte dat ik er was.

Ik heb dit topic geopend om mijn gedachten eens te ordenen. Misschien zijn er hier ook mensen met positieve ervaringsverhalen?
Wat verschrikkelijk, sterkte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat vreselijk, heel veel sterkte!
Wat verschrikkelijk, heel veel sterkte
sterkte
Sterkte
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
wat erg voor jullie. veel sterkte
Wat erg!

Ik wens jullie allebei veel sterkte
Wat een nachtmerrie plensbui! Ik hoop het allerbeste voor je vriend en jou!

Wie weet komt hij hier met antibiotica weer bovenop!

Houd hoop en moed!

Dikke knuffel!
Sterkte.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ach lieverd. Wat een vreselijk nieuws. Kwam even spieken om te kijken of er al beter nieuws was.

Heel veel sterkte.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Wat vreselijk, Plensbui. Heel veel sterkte en ik hoop dat de antibiotica snel aanslaat
Veel sterkte!
Veel sterkte!
Wat een nachtmerrie voor jullie. Ik denk elke dag aan je ook al ken ik je niet.

knuffel
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Sterkte en een knuffel! Wat een nachtmerrie is dit.
Heel veel sterkte bij alles waar jullie doorheen gaan!
Veel sterkte
O fuck, wat een ellende. Ik lees dit nu voor het eerst. Heel veel sterkte plensbui, ik denk aan jullie.
Sterkte
Oooow Plensbui! Wat een naar bericht! Had zo gehoopt beter nieuws.....

Ik denk aan jullie! En wie weet slaat de andere antibiotica wel aan en gaat het de goede kant op!

Sterkte!

Je mag mij altijd een pb sturen als je er behoefte aan hebt.

Ontzettend veel sterkte
Lieve Plensbui, wat vreselijk. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan. Je bent in mijn gedachten, al ken ik je niet. Dikke virtuele voor jou! Heel veel sterkte!
Heftig hoor. Heel veel sterkte
Bedankt voor alle lieve woorden.

Mijn vriend is de nacht doorgekomen. Rond 4u30 's morgens doen ze altijd een uitgebreide bloedname, waarop zijn bloedwaarden iets verbeterd zijn, wat erop zou kunnen wijzen dat ze de juiste antibiotica gestart zijn. Ik hoop dat dit niet de laat was.

De aanblik van mijn vriend blijft maar door mijn hoofd spoken. Hij was zo grijs als het kleur van de muren, en zijn handen en voeten waren bleek en koud. Als ik denk dat dit dezelfde man was die drie weken geleden nog zware houtpakketten van 25 kg tijdens de renovatie aan ons huis naar boven sleurde...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven