Hoe kom ik hier uit?

20-02-2018 21:34 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een ander account aangemaakt ivm herkenbaarheid... maar ik zit met een probleem en kan mijn directe omgeving niet om advies vragen..

Ik heb een kind van 2 maar de relatie met de vader in de zomer verbroken (hem eruit gegooid) Reden: agressie en vreemdgaan.
Om de agressie was cjg al in beeld dus heb dit voor mijzelf gedaan maar ook voor mijn kind. Ben mezelf zo kwijtgeraakt tijdens die relatie dat ik het moeilijk vond om voor mezelf te kiezen. In dezelfde periode verloor ik mijn baan dus kwam in een depressie, mijn ex had geen woning maar verbleef bij zijn vader. Ik kon de kleine af en toe wel daar brengen. In de periode alleen thuis met de kleine had ik het zwaar. Door mijn depressie geen energie en veel stress omdat ex bleef pushen om hem bij mij thuis binnen te laten (huis is van mij) en kreeg dreigementen en scheldkanonnades als ik dat niet toestond. Als ik hem dan wel binnenliet bleef hij veel te lang en ging over mijn grenzen waar ik dus niks van durfde te zeggen uit angst voor agressie en politie voor de deur plus weer een melding bij cjg. Ik ben ondertussen wel in behandeling bij psycholoog wat mij erg goed doet. In januari heeft zijn vader hem ook eruit gezet omdat hij het wel lang genoeg vond duren en heb ik hem tijdelijk weer thuis laten komen. Ik had hier spijt van want hij is er nog steeds. Aan de andere kant heeft het mijn kind ontzettend veel goed gedaan: zij praatte nog niet en was vaak in zichzelf gekeerd. Sinds hvader terug is is die weer helemaal opgeleefd en praat nu elke dag steeds meer. Het ging in de beginperiode erg goed en hij deed vaak zijn best. Was bijna nooit meer kwaad en zorgde voor ons. Praten is me bijna nooit gelukt met hem: het wordt meestal een monoloog van zijn kant en hij voelt zich erg snel aangevallen als ik kritische vragen stel waardoor er ruzie komt en een gesprek onmogelijk is.
Mijn familie woont ver weg en zijn familie woont allemaal hier. Zijn familie steunt me wel maar niemand wil hem in huis nemen door zijn egoistische gedrag en dat snap ik ook. Mijn familie weet niet dat hij weer thuis is. Ze hebben dit al zo vaak meegemaakt en kan het niet aan om nog een preek aan te horen met dingen die ik al weet maar gewoon moeilijk uitvoerbaar zijn.
Nu gaat het weer slechter en ben alweer meerdere keren uitgescholden en hij heeft al dreigend voor me gestaan.
Je zou zeggen: simpel, gooi hem er weer uit. Echter voel ik me enorm schuldig naar mijn dochter omdat zij hem dan weer weinig gaat zien, ben ik bang dat het haar goede ontwikkelingen kwaad doet en ik ben zelf ook doodsbang om weer in een zwart gat te vallen en terug in een depressie. Het constante gepush, gedreig en gescheld breken mij dan gewoon op. Nu hij thuis is is het voorlopig in ieder geval 90% van de tijd gewoon 'goed' en heb ik hulp met de kleine.
Aan de andere kant kan dit maar 1 kant op gaan en dat is een verkeerde. Hij is niet wezenlijk veranderd dus dit gaat niet werken.
Ik wil hem weg hebben. Idealiter hoop ik dat hij een woning zoekt en zijn eigen leven opbouwt maar hem kennende kan dat lang duren en moet ik erop rekenen dat ik er dan helemaal alleen voor ga staan. Maar hoe moet ik dit aanpakken?
Hem vertellen dat hij weg moet gaat agressie opleveren en hij zal weigeren. Ik wil niet weggaan en hem melden dat ik pas terug kom als hij weg is want ben bang dat hij dan weer mijn woning gaat slopen. Familie inschakelen van hem heeft geen zin want niemand wil hem meenemen. Ze horen me aan maar daar bljjft het bij. Buiten sluiten is een optie maar ik moet zijn spullen er dan ook uitzetten en weet niet waar ik die moet laten. Plus de hele scène dat hij hier voor de deur staat en erachter komt dat ik hem niet binnenlaat of de sloten heb veranderd boezemt me ook ontzettende angst in. Ik zou dan weg kunnen zijn met de kleine maar weet gewoon echt niet waarheen.
Ik heb een hoop info weggelaten omdat ik het niet te lang wilde maken.. maar ben echt wanhopig.
Alvast dank voor het meedenken en de tips...
anoniem_364930 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 11:01
Reden: Toevoeging
1.37% gewijzigd
Thanks voor alle advies. Het geeft me net dat duwtje in de rug dat ik nodig heb. Net veilig thuis gebeld. Ze raden me aan om de gezinscoach te bellen en eerlijk te zijn en hun te betrekken in het plan om hem eruit te zetten. Ze heeft mijn twijfels weggenomen. Ook al vallen er geen klappen, het is schadelijk voor een klein kind om te horen hoe vader moeder uitscheldt of dreigt te slaan.
Ik heb de gezinscoach een bericht gestuurd met de vraag wanneer ik haar kan bellen. Moet met de billen bloot en weer in het diepe springen en daarbij vertrouwen op mezelf en de lange termijn in beeld houden.
@MissMaran, ja ik wilde heel graag 32 uur werken maar dat kan vooralsnog niet en omdat mijn ww afliep had ik niet de luxe om veeleisend te zijn... Ik ga proberen dit zodra het kan terug om te zetten. Wettelijk gezien kunnen ze een verzoek voor ouderschapsverlof niet weigeren echter werk ik op uitzendcontract dus wil het niet op de spits drijven. Ik heb mezelf wel als doel gesteld dat ik per september uiterlijk minder wil werken.
Dat van hartproblemen klopt trouwens wel. Ex komt uit problematisch gezin met huiselijk geweld (goh) en door de ruzies (die hij zelf veroorzaakt) valt hij soms flauw of wordt weken ziek. Ex is nu ao verklaard en momenteel ziek gemeld van werk. Na heftige ruzies is hij wel eens in het zh beland omdat hij dan een soort blackout krijgt. Dan is hij natuurlijk weer de zielige patiënt en ik de aanstichter omdat ik zo gemeen ben dat ik het niet pik als hij mij uitscheldt, of met andere vrouwen bezig is, noem maar op. Echter maak ik me serieus ook zorgen dat het echt verkeerd met hem afloopt als ik hem op straat zet. Maar mijn besluit staat vast, ik moet voor mijzelf en kind zorgen, hij als 30 plusser voor zichzelf.
anoniem_364930 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 10:58
Reden: .
2.43% gewijzigd
Kun je zorgen dat er iemand bij je is als hij thuis komt? Hij moet wel zijn spullen hebben natuurlijk. Pak alles in en je moet de sloten vervangen!
Heeft hij je wel eens fysiek wat aangedaan of ben je daar nu bang voor overleg dan met de politie wat zij kunnen doen.
Dat is wel lastig om ervoor te zorgen dat er iemand bij is. Ken niemand die dat wil of die niet op uren rijden bij me vandaan woont. De beste optie lijkt me nu om als hij een keer langer weg is de meest noodzakelijke spullen in te pakken en bij zijn moeder of vader te zetten. Dan kan hij ze daar halen en andere spullen ophalen moet iemand bij zijn die ik ken. Ben niet bang dat hij me fysiek iets aandoet, het is een blaffende hond. Wel eentje die me flink kan intimideren. Sloten vervangen inderdaad en boodschap over brengen. Ben aan het kijken wat een goeie dag zal zijn om dat te doen. Als ik een beetje weet hoe laat hij thuis zal zijn zal ik zorgen dat ik even weg ben met de kleine. Voorkomt dat we de drama moeten meemaken. Misschien wel handig om mijn buren te informeren (die weten hier alles van en steunen me gelukkig, ik schaam me natuurlijk wel kapot voor hun).
anoniem_364930 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 11:43
Reden: .
19.48% gewijzigd
Wat goed dat je gebeld hebt!! Je weet van binnen wel wat de juiste beslissingen zijn, ik denk dat je je een stuk sterker voelt ook wanneer je de juiste keuzes maakt voor jullie En die boze donderwolk JOUW huisje verlaat.

Ik hoop echt dat het lukt met die uren een beetje naar beneden krijgen, pfff voor een alleenstaande moeder met kleintje is dit erg veel, voor je het weet ook is je kind groot en heb je het amper gezien en meegemaakt, lijkt me ook fijn als je samen kunt genieten van leuke dagelijkse dingen en nog een beetje energie overhoud voor de dagen die je dan wel werkt.

Mocht hij wel last van zijn hart krijgen dan is dat vervelend maar het is een agressieve man, als je zo opgefokt en gek doet en dan tegen alle advies in stress en hartproblemen krijgt dan is dat toch echt zijn probleem
, en als hij dan ook nog zielig gaar zeuren dat ie het aan zijn hart heeft zodat ie jou daar schuldig over laat voelen zou ik hem nog uitlachen ook.

Je hebt veel te veel medelijden met hem, hij is niet lief en hij denkt ook niet om jou.
Als hij een hartaanval krijgt dan krijgt ie vast wel uitkering uit een ziektepotje ergens hoor jij bent niet verantwoordelijk voor hem dus laat dat gevoel los.

Heeft ie al gereageerd op je bericht?
En zeker na alle pogingen van jouw kant en hem de kans gegeven te hebben weer bij jou en jullie kind te mogen wonen in JOUW huis, ik gooi hem er nog maar eens in want jij hebt hem weer geholpen.

Hij had je op handen moeten dragen en je juist heeeel vriendelijk moeten behandelen. En dan zou jij je nog eens schuldig moeten voelen dat ie het verpest heeft en de deur uit moet.
Nee toch?!
Helemaal waar. Jullie reacties laten me zien dat mij gut feeling klopt. Hij heeft niet gereageerd en doet nu alsof er niks gebeurd is. Stelde voor vanavond met zijn drieën te gaan uit eten (om me te sussen).
Om jullie een beeld te geven hoe zo een situatie dan ontstaat:

Ik appte om zijn iPad code zodat kleintje kon kijken. Belde me op dat hij hem niet meer wist. Ik ken dit soort smoesjes ondertussen omdat hij tijdens onze relatie contact had met andere vrouwen. Ik zei dat ik het apart vond dat hij de code opeens vergeten was. Belde hij me woedend op en zei dat deze stress (mijn jaloerse gedrag) de oorzaak is van zijn gezondheidsproblemen. Ik kwaad. Hij noemt me het kh woord. Ik woedend. Sust me weer. In de avond gaf hij me toch de code en zei vriendelijker dat we deze ruzies niet meer moeten hebben omdat dokter heeft gezegd dat stressvolle thuis situaties klachten verergeren (duh). Ik gaf aan dat Ik niet de oorzaak ben van zijn klachten en dat het kh woord nooit meer mag vallen. Tegen deze kritiek kon hij niet op (als hij me sust moet ik gewoon akkoord gaan en niet weer kritiek leveren) werd woedend en toen agressief.
Verder niet relevant maar soms ga je dan bijna denken: als ik niet zo raar had gereageerd op het 'vergeten' van de code was hij niet zo kwaad geworden..
Wat is dat toch dat mannen je zo in de war kunnen kletsen zodat ze denken dat jij de schuldige bent terwijl het er zo dik bovenop ligt, zo raak je dus jezelf kwijt, hij moet gewoon de deur uit zodat hij niet meer van die rare dingen kan zeggen.

Het is zo geraffineerd en echt geestelijke mishandeling. Dat heeft ie vast vroeger van zijn ouders opgepikt maar dat stopt nu met doorgeven omdat het bij jou stopt.. accepteer het niet want jullie kind gaat dit ook overnemen en later zal zo'n zelfde situatie weer doorgegeven worden.

Hij moet echt weg hoor hij is heel raar bezig. Ik zou zeker niet mooi weer blijven spelen en vanavond gezellig met hem gaan eten, maar nu even weg van huis met de kleine en hem vertellen dat hij nu zijn spullen pakt en dat anders de gezondcoach in actie komt.
Wat ontzettend goed dat je gebeld hebt!!!!! Je neemt de juiste stappen.

Kijk hij heeft een gezondheidsprobleem dat betekent dat hij goed voor zichzelf moet zorgen. NIET dat JIJ voor hem moet zorgen, in JOUW huis. Hij kan elders naartoe, hij kan een vakantiehuisje voor een langere tijd huren (daar hebben ze schappelijke prijzen voor) en daar gaan zitten. Kan hij het meteen rustig aan gaan doen.

Het is wel goed dat je nog een keer met de politie gaat praten wanneer je hem het huis uit gaat zetten. De kans is natuurlijk dat hij voor jouw deur gaat schelden wanneer hij weet dat je thuis bent (en dan bel je dus de politie). Dat zou ik trouwens ook opnemen/filmen he. Ik zou iedere ruzie die je hebt opnemen. Mocht het ooit een (recht/voogdij)zaak worden dan heb je bewijs van zijn gedrag, wie weet helpt het.
MissMaran schreef:
21-02-2018 11:40

Mocht hij wel last van zijn hart krijgen dan is dat vervelend maar het is een agressieve man, als je zo opgefokt en gek doet en dan tegen alle advies in stress en hartproblemen krijgt dan is dat toch echt zijn probleem
, en als hij dan ook nog zielig gaar zeuren dat ie het aan zijn hart heeft zodat ie jou daar schuldig over laat voelen zou ik hem nog uitlachen ook.
Dit dus. Hij zou een cursus agressiebeheersing moeten volgen maar dat terzijde.
Even samenvattend: Jij kijkt alleen nog maar naar wat goed is voor jou en je kind. Je hebt geen zorgplicht richting een ander volwassen persoon, hoe kinderlijk die zich ook gedraagt. Dus alle argumenten over zijn gezondheid kunnen overboord.

Dus je zet alleen nog aar op een rijtje wat jij nodig hebt en wat je kind nodig heeft.

Kind:
* Heeft rust en stabiliteit nodig --> vader moet huis uit
* Wilt vader graag zien --> Als je kind zijn/haar vader niet ziet dan is dat waarschijnlijk slechts een tijdelijk iets. Je kind kan daar op gaan reageren maar daar kan je hem/haar doorheen begeleiden. In ieder geval levert het niets op, ook niet voor je kind, om in deze situatie te blijven. Eventueel kan je samen met je kind naar de vader van hem toegaan, dan kan hij het kind daar zien. Als je het tenminste vertrouwd dat hij zich daar normaal gaat gedragen en/of dat hij het kind niet meeneemt als je er niet bij bent (sorry wil je niet bang maken maar dat soort zaken gebeuren ook).
* Heeft opvang nodig --> regel het nu al

Jij:
* Hebt rust en stabiliteit nodig --> hij moet het huis uit
* Hebt bescherming nodig --> politie inlichten
* Wilt minder werken --> bedenk hoe je dit kan regelen (sorry even geen tip)
* Hebt support nodig --> misschien baan in de buurt van familie zoeken
* Hebt ondersteuning nodig (?)--> huishoudelijke hulp regelen

Vul de lijsten aan en maak het overzichtelijk voor jezelf, zo wordt het een plan van aanpak en creeer je wat rust voor jezelf. :hug:
Ik zou maar heel snel uit elkaar gaan voordat hij instort. Beter voor zijn gezondheid en daarmee ook voor jullie kind als dan de kans minder groot wordt dat hij komt te overlijden vanwege zijn hartklachten. Hoeft je kind zijn/haar vader niet vroegtijdig te missen. Daarnaast hebben jij en kind rust nodig en de oplossing daarvoor is dat hij vertrekt. Kind gaat het vast leuk hebben op de opvang, is ook goed voor de taalontwikkeling. Je weet wat je moet doen en doe dat ook. Je wilt echt geen uithuisplaatsing omdat jij zoveel medelijden met je ex had. Hij kan zich melden bij de gemeente voor de daklozenopvang.
Hoi geertje, hoe gaat het nu?
Hi alle.aal,
Ik heb mijn coach geïnformeerd en heb woensdag een afspraak met haar. Ben blij om dit te kunnen bespreken. Thanks voor het meedenken en de tips en ook voor het lijstje Amy! Heb ik erg veel aan om alles op een rijtje te zetten. Sfeer is nu 'normaal' in huis. Heb wel besproken dat ik dit eerst met cjg wil bespreken en toch proberen op een vriendschappelijke manier uit elkaar te gaan. Mocht hij niet meewerken dan kan ik altijd nog dwingender te werk gaan. Helaas heb ik ook flinke griep gekregen. Ex is nu opeens super meewerkend en doet alles in huis. Ik heb niet meer met hem gesproken. Wil eigenlijk de sfeer rustig houden tot ik een duidelijk plan heb en cjg gesproken heb. Voel me wel erg gesterkt door de reacties hier en het gesprek met Veilig Thuis. Coach was blij dat ik openheid gaf. Ik houd jullie op de hoogte.
Beterschap! Nou woensdag op gesprek en al een tactiek op het oog, hopelijk blijft het allemaal gezellig komende tijd, kun je in elk geval even rustig uitzieken.
Wat fijn dat je je wat sterker voelt nu. Mooi om te horen.

Wanneer je het gesprek met de coach van het CJG hebt bespreek dan ook open en eerlijk dat je je zorgen maakt over OTS of in ieder geval de rompslomp daarom heen.
Presenteer haar ook je lijstjes dan ziet ze dat je serieus bezig bent en echt tot verandering wilt komen. Ze kan dan ook met je meedenken hoe je bepaalde zaken zou kunnen vormgeven of bij wie je terecht kan daarvoor. Mocht zij je die hulp niet kunnen geven dan zou je eventueel nog naar een maatschappelijk werker kunnen gaan. Bespreek het gewoon met de coach waar je welke hulp kan krijgen om door deze situatie heen te komen.

Ex is natuurlijk supermeewerkend. Die heeft door dat hij zo het huis uitgezet kan worden en dat hij geen poot heeft om op te staan. Het punt is alleen dat het zeer waarschijnlijk tijdelijk zal zijn want hij is niet wezenlijk veranderd. Dus laat je svp niet er door afleiden.

Beterschap voor nu en veel succes met je gesprek (mocht het nodig zijn je kan veilig thuis altijd bellen he en natuurlijk hier op het forum komen).
Het wordt eens tijd dat jij door krijgt dat bepaald gedrag van niemand wordt geaccepteerd en dat er nooit een excuus is voor dat gedrag. Zeg dat ook maar eens tegen hem, dat niemand verplicht is om zijn foute gedrag te accepteren, dus jij dat ook niet bent en dat hij zich maar leert te gedragen, ongeacht wat zijn ziekte ook is.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Trouwens draagt je ex wel financieel wat bij aan het huishouden? Betaalt hij alimentatie voor jullie kind? Of hoeft dat niet nu jullie een 'gezamenlijk' huishouden hebben? Kijk in ieder geval (al dan niet met hulp van bijvoorbeeld een maatschappelijk werker) of je financieel gezien niet tekort wordt gedaan.
Hoi allemaal!
Ben ook blij dat de afspraak met CJG staat. Reden dat ik zoveel werk is ook omdat ik de lasten van het huis alleen draag, ex draagt wel bij aan boodschappen. Hij heeft een betaalde baan maar ook schulden. Ga hem wel vragen structureel bij te dragen ook voor gwl ed. Ex heeft me gemeld dat hij eind van het jaar naar een stad op anderhalf uur rijden van onze woonplaats wil verhuizen. Dit ivm een aanbod die hij heeft gekregen qua werk. Hij wilt graag samen gaan in het kader van een nieuwe start, ik geef aan dat hij beter eerst zelf kan gaan. Weet niet op welke termijn hij dat van plan is... ondertussen is de sfeer weer goed in huis omdat ex indd zeer meewerkend is. Dit geeft mij iig de tijd om alles goed te plannen.
Geertje12345 schreef:
24-02-2018 09:41
Hoi allemaal!
Ben ook blij dat de afspraak met CJG staat. Reden dat ik zoveel werk is ook omdat ik de lasten van het huis alleen draag, ex draagt wel bij aan boodschappen. Hij heeft een betaalde baan maar ook schulden. Ga hem wel vragen structureel bij te dragen ook voor gwl ed. Ex heeft me gemeld dat hij eind van het jaar naar een stad op anderhalf uur rijden van onze woonplaats wil verhuizen. Dit ivm een aanbod die hij heeft gekregen qua werk. Hij wilt graag samen gaan in het kader van een nieuwe start, ik geef aan dat hij beter eerst zelf kan gaan. Weet niet op welke termijn hij dat van plan is... ondertussen is de sfeer weer goed in huis omdat ex indd zeer meewerkend is. Dit geeft mij iig de tijd om alles goed te plannen.
Wat goed dat je hulp hebt gezocht. Nu moet je alleen wel doorpakken woensdag. De instanties zijn nu op de hoogte van zijn aanwezigheid bij jou waardoor het jou in de problemen brengt als je niet mee werkt hem eruit te zetten.

Ik zou dus zeker niet tegen hem beginnen over een structurele bijdrage aan gwl enz. Met een beetje "geluk" woont hij er over een korte periode niet meer dan heeft hieraan bijdragen geen zin.
Dubbel
Lees ik nu tussen de regels door dat jij hem tot het eind van het jaar toch in jouw huis laat blijven wonen?! Ik ken geen enkel bedrijf wat nu al banen voor het eind vh jaar gaat toezeggen. Hoogstens aangeven dat er mogelijk aan het eind van het jaar dingen gaan veranderen, maar geen toezeggingen.

Tegen het eind van het jaar geeft je vriend aan dat de plannen gewijzigd zijn... en ondertussen heeft hij al weer tien maanden een dak boven zijn hoofd gehad en jou goed voor de gek gehouden! Hij manipuleert je, zie je dat niet?
Tess1981 schreef:
24-02-2018 10:19
Ik zou dus zeker niet tegen hem beginnen over een structurele bijdrage aan gwl enz. Met een beetje "geluk" woont hij er over een korte periode niet meer dan heeft hieraan bijdragen geen zin.
Helemaal mee eens!
Volgens mij trap je er gewoon weer in.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven