hoe nu verder

27-02-2010 08:53 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
zit er weer een weekend met ruzie aan te komen?

Waarom toch?

Ik snap het niet en ik wil het niet meer.

Ik kan nu ff opruimen en naar mijn ouders gaan maar dat maakt denk ik dat de boel escaleerd en daar heb ik geen zin in.

Ik ben moe, ik heb al zo veel aan mijn hoofd. Ik heb geen zin om hem aan zijn verstand te peuteren dat zijn manier van communiceren ook niet fantastisch is ookal denkt hij van wel.

Ik wil me relatie niet opgeven maar ik heb de energie niet meer om ook maar iets te doen.

Wat kan ik nu het beste doen?

Weg gaan? ff een weekendje alleen?

Hier blijven en het hele weekend weer voorzichtig' moeten doen.

Ik ben moe.
Raar idee misschien - maar waarom stel je niet voor wanneer je vriend thuis komt om samen een tas te pakken en ergens in de bossen of strand een hotelletje te nemen? Samen in de regen en wind een wandeling te maken en de plechtige afspraak te maken om niet te praten. Tenminste niet over gewichtige zaken - gewoon stil zijn en van elkaars gezelschap genieten. Zien of jullie het zwijgend wel met elkaar kunnen vinden.

Ruzie krijg je pas wanneer jij ruzie maakt of je je laat verleiden om ruzie te maken doordat hij iets zegt.

Gewoon stil zijn en go with the flow.
Ik vind Racoon ook om te huilen, dus dat deel van je bericht begrijp ik. Realiseer je dat je pas ruzie hebt als je allebei bereid bent het conflict aan te gaan. Je eenzijdig terugtrekken uit de strijd is altijd een optie, ook dit weekend.
maya: het lijkt alsof je er nog niet klaar voor bent om actie te ondernemen. In je post vraag je om advies, maar elk advies dat er gegeven wordt sla je in de wind en daarbij verdedig je je situatie weer. Ik herken jouw gevoelens zo! Loop er al een tijdje mee rond, en vond ik het begin dat ik een keuze moest maken. Wilde het probleem (van niet lekker in de relatie zitten, among other things) oplossen, en weer door. Maar zo werkt het niet. Net zoals jij nu er niet klaar voor bent, was (en ben) ik dat ook niet. Door inderdaad stil te zijn, in mijn hoofd en in mijn uitingen, en te voelen wat er aan de hand is, kom je ook vooruit. Je werkt dan niet actief aan vooruitgang, maar jij raakt er steeds meer klaar voor om een actie te ondernemen, welke actie dat ook mag zijn.

Op dit moment wil je verandering, maar je wilt eigenlijk ook weer niets veranderen. Je wilt rust, maar blijft hem bellen, je wilt weg, maar ook weer niet, je wilt zelf aangeven dat het je hoog zit, maar vindt hem eigenlijk zieliger. Neem de tijd, het komt vanzelf!
Als je weg gaat en alsnog gaat zit bellen en dan evengoed ruzie krijgt schiet je er natuurlijk niks mee op.

Jullie zitten duidelijk in een spiraal. En die gaat niet omhoog. En moet eigenlijk wel iets gebeuren om dit te doorbreken maar het klinkt alsof je daar nu niet aan toe bent.

Zijn jullie weleens samen in therapie geweest?
Hij wil niet in therapie om verschillende redenen.

Vanmiddag liep het uit op goedmaken:-$ ipv ruzie. Da's veel leuker.

Daarna samen boomen voor de tuin gaan kijken. Dat is iets wat we allebij leuk vinden.
dus storm in een glas water?
Nee dat niet helaas.... maar het gaat hier net als het weer. het enen moment ben je op zoek naar je paraplu en het volgende moment baal je er van dat je je zonnebril niet bij je heb.

(als ie een vrouw was zou ik denken dat ie last had van zijn hormonen....O_o )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven