Hoe vaak seks per week

08-02-2020 13:40 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, hoe vaak hebben jullie seks in jullie relatie? Bij ons is dit 1 a 2 keer in de week en alsnog vind man dit te weinig....
lilalinda schreef:
08-02-2020 15:40
er ligt altijd een reden onder "geen zin" hebben.
Mensen doen zoveel dingen met (lichte tot zware) tegenzin. Badkamer dweilen, naar de Ikea, werken, remsporen ui de wc schrobben, naar je schoonouders etc. En toch is seks op een bepaald moment zo erg, dat je dat niet meer kunt opbrengen. Dan is er al iets mis in je relatie.
Anders zou je het minstens kunnen opbrengen of zin kunnen maken

Als hij wel wil en zij niet, is zij eigenlijk wel klaar met de relatie (en in TO's geval is dat ook wel zo. Ze vindt haar man een kleuter)
Maar seks hebben als je geen zin hebt doet toch pijn? Daarnaast kan ook niet iedereen op afroep zin maken. Ik in ieder geval niet.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
08-02-2020 18:36
Maar seks hebben als je geen zin hebt doet toch pijn? Daarnaast kan ook niet iedereen op afroep zin maken. Ik in ieder geval niet.
Pijn? Nee hoor... sex doet bij mij nooit pijn. Mijj kerel weet wat hij moet doen om te zorgen dat ik in de stemming kom.
Alle reacties Link kopieren
Hier al 5 maanden niet meer. Daar voor 1x per 2 maanden
Alle reacties Link kopieren
4 X per week. Ongeveer toch. Denk nu maar niet dat wij een droomstel zijn, die teller alleen zegt niet alles.
1 a 2 keer per week
abracadabra schreef:
08-02-2020 19:28
Pijn? Nee hoor... sex doet bij mij nooit pijn. Mijj kerel weet wat hij moet doen om te zorgen dat ik in de stemming kom.
Daarom zei ik ook 'als je geen zin hebt.'
abracadabra schreef:
08-02-2020 19:28
Pijn? Nee hoor... sex doet bij mij nooit pijn. Mijj kerel weet wat hij moet doen om te zorgen dat ik in de stemming kom.
De mijne ook, en toch heb ik niet altijd zin
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
08-02-2020 15:18
1x in de maand, en als hij zeurt wordt het 1x in de 2 maanden.
XD
2x per week is echt weinig.

Wij zitten denk ik op 5x per week. En dat na meer dan 10 jaar en een paar kinderen. 2x per week is wel echt heel erg magertjes.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
08-02-2020 18:36
Maar seks hebben als je geen zin hebt doet toch pijn? Daarnaast kan ook niet iedereen op afroep zin maken. Ik in ieder geval niet.
Je kunt ook met tegenzin de wc schrobben of kots ruimen
Seks is minder vervelend. Waarom kun je dat dan niet? Dat is dus psychisch. Je gunt het hem niet
Alle reacties Link kopieren
Als mijn man thuis is dan 4/5x per week en als we goed in ons vel zitten dan elke dag. Maar normaal is hij er maar 3 dagen per week en dan is het gemiddeld 2/3 x
Bombus-Sylvarum schreef:
08-02-2020 20:19
2x per week is echt weinig.

Wij zitten denk ik op 5x per week. En dat na meer dan 10 jaar en een paar kinderen. 2x per week is wel echt heel erg magertjes.
Bron?
lilalinda schreef:
08-02-2020 21:12
Je kunt ook met tegenzin de wc schrobben of kots ruimen
Seks is minder vervelend. Waarom kun je dat dan niet? Dat is dus psychisch. Je gunt het hem niet
Een vrouw hoeft haar beentjes ook niet altijd voor een man te spreiden zodat hij zijn kwakkie kwijt kan. Gelukkig niet.

Verder zijn seks en de WC schoonmaken hele andere dingen. Goed als dat zo blijft ook. Nogal raar, seks als huishoudelijke taak.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
08-02-2020 22:06
Een vrouw hoeft haar beentjes ook niet altijd voor een man te spreiden zodat hij zijn kwakkie kwijt kan. Gelukkig niet.

Verder zijn seks en de WC schoonmaken hele andere dingen. Goed als dat zo blijft ook. Nogal raar, seks als huishoudelijke taak.
Maar hij heeft zin, behoefte. Waarom wil je niet? Kleine moeite.
Niet als taak gewoon omdat je elkaar graag gelukkig ziet.
Alle reacties Link kopieren
Is dit een wedstrijd of zo ? Iedereen moet dat toch zelf weten ?
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
08-02-2020 19:56
Daarom zei ik ook 'als je geen zin hebt.'
Dan is t aan je kerel om te zorgen dat je zin krijgt toch :). Ik denk altijd bij van die kerels die klagen dat ze te weinig sex hebben... dan doe je het niet goed...
Bombus-Sylvarum schreef:
08-02-2020 20:19
2x per week is echt weinig.

Wij zitten denk ik op 5x per week. En dat na meer dan 10 jaar en een paar kinderen. 2x per week is wel echt heel erg magertjes.


Zegt wie??

Wat is veel en wat is weinig? Het gaat om jullie behoefte en hoe matching die is. Wij hebben denk ik gemiddeld ‘maar’ 1x per 10 dagen seks. Soms ineens drie dagen achter elkaar, dan eens drie weken niet. Het is een beetje hoe het gaat.

We checken regelmatig of een van ons misschien nog een andere behoefte heeft qua frequentie, maar beiden zijn we heel tevreden hierover.

Twee interessante boeken hierover:
- Erotische Intelligentie van Esther Perel (ze heeft ook een goede Ted talk)
- Kom als jezelf, Emily Nagoski. Heel goed boek over hoe opwinding en zin krijgen werkt.
anoniem_99788 wijzigde dit bericht op 08-02-2020 22:17
0.12% gewijzigd
lilalinda schreef:
08-02-2020 22:10
Maar hij heeft zin, behoefte. Waarom wil je niet? Kleine moeite.
Niet als taak gewoon omdat je elkaar graag gelukkig ziet.
Kleine moeite zou ik het niet per se noemen. Zeker niet als je bijv. doodmoe bent. Lijkt me toch dat je je eerst wat wil opfrissen en evt. scheren. En ik denk dat die man het ook wel fijn vindt dat zijn vrouw meedoet ipv er als een zeester bij te liggen.
abracadabra schreef:
08-02-2020 22:16
Dan is t aan je kerel om te zorgen dat je zin krijgt toch :). Ik denk altijd bij van die kerels die klagen dat ze te weinig sex hebben... dan doe je het niet goed...
Mwah is niet altijd zo. Ik heb in het verleden heel veel pijn gehad tijdens de seks, dus op een gegeven moment was 'zin maken' echt geen optie meer. Hij deed echt niets verkeerd, ik was gewoon te krap. Gelukkig heb ik daar nu geen last meer van. Maar als ik echt heel erg moe ben dan kan ie nog zo z'n best doen, maar dan gaat er echt niets gebeuren.
lilalinda schreef:
08-02-2020 22:10
Maar hij heeft zin, behoefte. Waarom wil je niet? Kleine moeite.
Niet als taak gewoon omdat je elkaar graag gelukkig ziet.
Tuurlijk joh. De jaren 50 roepen je terug denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook sowieso wel 4 of 5 x per week. Als het aan man ligt, zou het dagelijks worden. Dat is eigenlijk al van begin af aan zo, en in al die jaren niet echt veranderd.

Maar wij matchen goed op dat vlak, dat vind ik belangrijker dan hoe vaak het gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
08-02-2020 23:06
Tuurlijk joh. De jaren 50 roepen je terug denk ik.
Nou inderdaad.
Als er structureel een groot verschil in behoefte is dan kun je lijkt mij niet meerdere keren per week extra zin maken alleen omdat hij behoefte heeft
Misschien wel 1 of 2 X, maar dan houdt het ook wel op, anders kan het jezelf toch gaan tegenstaan. Je komt dan zelf ook niet toe aan hem spontaan eens verleiden als jij zin hebt, want hij is je dan altijd voor.
Ook niet leuk.
Wij hebben elke dag seks.. soms 1 dagje niet en soms 2 x p dag. Dus .. gemiddeld 5/6 keer per week.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
08-02-2020 22:06
Een vrouw hoeft haar beentjes ook niet altijd voor een man te spreiden zodat hij zijn kwakkie kwijt kan. Gelukkig niet.

Verder zijn seks en de WC schoonmaken hele andere dingen. Goed als dat zo blijft ook. Nogal raar, seks als huishoudelijke taak.
Nou, zo klinkt het wel heel naar ja.
Als je er zo over denkt gaat het ook niet goed komen. Ik vind wel dat een hoop partners (zowel man als vrouw maar in dit geval is het meestal de vrouw) eens wat meer hun best mogen doen. Wanneer men werkelijk geen sex meer heeft is je relatie wel ten einde denk ik dan ook.

En ik heb ook heust weleens geen zin maar uiteindelijk lukt het hem vaak toch om mij zin te laten krijgen en anders heb je nog altijd glijmiddel. Ik zeg het ook vaak niet tegen hem als ik geen zin heb. Ik bedoel hoeveel moeite kost het nu helemaal? Gewoon een vluggertje is met een 5 a 10 minuten weer klaar. En om eerlijk te zijn ik geniet er altijd van.
Alle reacties Link kopieren
Vind dit wel interessant eigenlijk. Veel vrouwen zijn van mening dat je het nooit tegen je zin in moet doen. Nou ik denk wanneer je nooit zin hebt er iets mis is met je relatie. En als je weleens geen zin heb dan kan dat best maar wat is dan de moeite?

Ik vind het ook niet gek dat wanneer 1 partner nooit meer wilt, de ander daar enorme moeite mee heeft. Als je dat al 1000x aangekaart hebt en er veranderd niks. Ja en dan wel janken als de partner sex buiten de deur zoekt. Dan denk ik: hoeveel heb je je partner al die jaren gegeven? Ja ik had nooit zin........ tja.
Is vreemdgaan dan netjes? Nee! Is het begrijpelijk? Ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven