Hoe vaak seks per week
zaterdag 8 februari 2020 om 14:58
De man moet niet zo zeuren. 2 keer per week is riant. De meeste stellen zitten op minder dan 1 keer (3x per maand).laatbloeiertje schreef: ↑08-02-2020 14:53Waar zit jouw man aan te denken? Een compromis van 2-3 keer per week moet toch voor beiden goed te doen zijn?
zaterdag 8 februari 2020 om 15:05
Het heeft niet met zeuren te maken, maar met behoeftes die gewoon bespreekbaar gemaakt moeten kunnen worden. Zonder afgeschilderd te worden als zeur.MinkeDeWit schreef: ↑08-02-2020 14:58De man moet niet zo zeuren. 2 keer per week is riant. De meeste stellen zitten op minder dan 1 keer (3x per maand).
Persoonlijk kan ik mijn behoeftes best prima een keer (of 2) verwaarlozen, maar als dat structureel gebeurt mis ik die intimiteit enorm. Seks is meer dan je kwakje kunnen lozen.
zaterdag 8 februari 2020 om 15:13
Het is echt niet fijn om het vaak tegen je zin te doen, en je altijd onder druk gezet voelen.laatbloeiertje schreef: ↑08-02-2020 15:05Het heeft niet met zeuren te maken, maar met behoeftes die gewoon bespreekbaar gemaakt moeten kunnen worden. Zonder afgeschilderd te worden als zeur.
Persoonlijk kan ik mijn behoeftes best prima een keer (of 2) verwaarlozen, maar als dat structureel gebeurt mis ik die intimiteit enorm. Seks is meer dan je kwakje kunnen lozen.
zaterdag 8 februari 2020 om 15:21
maar voor hem is afgewezen worden ook niet fijn.MinkeDeWit schreef: ↑08-02-2020 15:13Het is echt niet fijn om het vaak tegen je zin te doen, en je altijd onder druk gezet voelen.
Vaak komt alle intimiteit stil te liggen. Omdat zij al verstart als hij maar even een knuffel zoekt. Omdat zij denkt: Hij moet weer
Je relatie sterft een stille dood, dus echt bespreekbaar maken en compromissen sluiten.
Geen seks = geen intimiteit = einde relatie
zaterdag 8 februari 2020 om 15:21
Jeetje 1x per maand dat is weinig, dan liever 1x per dag hoorMadeliefjees schreef: ↑08-02-2020 15:181x in de maand, en als hij zeurt wordt het 1x in de 2 maanden.
zaterdag 8 februari 2020 om 15:22
Dank voor het typenlilalinda schreef: ↑08-02-2020 15:21maar voor hem is afgewezen worden ook niet fijn.
Vaak komt alle intimiteit stil te liggen. Omdat zij al verstart als hij maar even een knuffel zoekt. Omdat zij denkt: Hij moet weer
Je relatie sterft een stille dood, dus echt bespreekbaar maken en compromissen sluiten.
zaterdag 8 februari 2020 om 15:26
Ja misschien. Ik heb het alleen maar meegemaakt in een slechte relatie, waardoor ik de uitkomst ook de beste optie vind. Misschien ben ik wel voor het leven verpest, want ik vind dat om seks zeurende partners het maar elders moeten zoeken als het ze zo dwars zit (maar dan ook gelijk maar daar blijven).lilalinda schreef: ↑08-02-2020 15:21maar voor hem is afgewezen worden ook niet fijn.
zaterdag 8 februari 2020 om 15:40
er ligt altijd een reden onder "geen zin" hebben.MinkeDeWit schreef: ↑08-02-2020 15:26Ja misschien. Ik heb het alleen maar meegemaakt in een slechte relatie, waardoor ik de uitkomst ook de beste optie vind. Misschien ben ik wel voor het leven verpest, want ik vind dat om seks zeurende partners het maar elders moeten zoeken als het ze zo dwars zit (maar dan ook gelijk maar daar blijven).
Mensen doen zoveel dingen met (lichte tot zware) tegenzin. Badkamer dweilen, naar de Ikea, werken, remsporen ui de wc schrobben, naar je schoonouders etc. En toch is seks op een bepaald moment zo erg, dat je dat niet meer kunt opbrengen. Dan is er al iets mis in je relatie.
Anders zou je het minstens kunnen opbrengen of zin kunnen maken
Als hij wel wil en zij niet, is zij eigenlijk wel klaar met de relatie (en in TO's geval is dat ook wel zo. Ze vindt haar man een kleuter)
zaterdag 8 februari 2020 om 16:05
zaterdag 8 februari 2020 om 16:15
Eens.lilalinda schreef: ↑08-02-2020 15:40er ligt altijd een reden onder "geen zin" hebben.
Mensen doen zoveel dingen met (lichte tot zware) tegenzin. Badkamer dweilen, naar de Ikea, werken, remsporen ui de wc schrobben, naar je schoonouders etc. En toch is seks op een bepaald moment zo erg, dat je dat niet meer kunt opbrengen. Dan is er al iets mis in je relatie.
Anders zou je het minstens kunnen opbrengen of zin kunnen maken
Als hij wel wil en zij niet, is zij eigenlijk wel klaar met de relatie (en in TO's geval is dat ook wel zo. Ze vindt haar man een kleuter)
zaterdag 8 februari 2020 om 16:21
Maar met kinderen is het toch wel beetje anders hoor. Bedoel 4 keer per week met kleine kinderen, vind ik vrij optimistisch. Ik snap dat je in de avond dan graag in bed ploft en gaat slapen. Vooral met een baby en peuter/kleuter etc.
TO, voor iedereen ligt het anders. Ik denk dat je samen met partner er iets van moet maken, wat voor jullie beide oké is. Ik dacht (nu geen partner) nooit in aantallen per week. Liever kwaliteit, dan kwantiteit.
TO, voor iedereen ligt het anders. Ik denk dat je samen met partner er iets van moet maken, wat voor jullie beide oké is. Ik dacht (nu geen partner) nooit in aantallen per week. Liever kwaliteit, dan kwantiteit.
zaterdag 8 februari 2020 om 16:35
Wij hebben samen 4 kinderen... waarom is dat anders dan? Waar een wil is is een weg hoor.BigBangTheory schreef: ↑08-02-2020 16:21Maar met kinderen is het toch wel beetje anders hoor. Bedoel 4 keer per week met kleine kinderen, vind ik vrij optimistisch. Ik snap dat je in de avond dan graag in bed ploft en gaat slapen. Vooral met een baby en peuter/kleuter etc.
zaterdag 8 februari 2020 om 16:52
Hier toch wel erg afhankelijk van meerdere factoren soms .
Soms 1x soms wel 5 X
Onregelmatig werk in late en nachtdiensten is niet altijd een leuke combi, de een slaapt de ander werkt of de ander is thuis en de ander werkt .
Maakt dat ik dan soms ook totaal gesloopt ben en de zin echt van heel ver moet komen .
Ook tieners in huis en dat is dan met name savonds wel lastiger, vroeger kids in bed en tijd !
Nu hangt er altijd wel eentje ergens rond of hoort alles wat de pret wel indrukt .
Dus geregeld een weekendje weg en als kids bij ex zijn de schade inhalen .
Soms 1x soms wel 5 X
Onregelmatig werk in late en nachtdiensten is niet altijd een leuke combi, de een slaapt de ander werkt of de ander is thuis en de ander werkt .
Maakt dat ik dan soms ook totaal gesloopt ben en de zin echt van heel ver moet komen .
Ook tieners in huis en dat is dan met name savonds wel lastiger, vroeger kids in bed en tijd !
Nu hangt er altijd wel eentje ergens rond of hoort alles wat de pret wel indrukt .
Dus geregeld een weekendje weg en als kids bij ex zijn de schade inhalen .
zaterdag 8 februari 2020 om 17:06
Daar heeft hij vast een reden voor. Nooit gevraagd? En neem jij daar genoegen mee?Flowerspowers schreef: ↑08-02-2020 16:05Ik zou willen dat we dat hadden. Ik wil wel, man heeft vaak geen zin. Ik wil elke dag wel.
zaterdag 8 februari 2020 om 17:11
Ja, voor jou, niet voor je man.
zaterdag 8 februari 2020 om 18:16
Als je zo in je relatie zit is dat toch ook niet goed?MinkeDeWit schreef: ↑08-02-2020 15:13Het is echt niet fijn om het vaak tegen je zin te doen, en je altijd onder druk gezet voelen.
zaterdag 8 februari 2020 om 18:22
zaterdag 8 februari 2020 om 18:35
Madeliefjees schreef: ↑08-02-2020 15:181x in de maand, en als hij zeurt wordt het 1x in de 2 maanden.