Iedereen vind dat we moeten samenwonen
zaterdag 30 november 2019 om 23:32
Hallo iedereen,
Niet gedacht dat ik nog een topic zou openen, naast het lopende topic over de slechte relatie met mijn moeder. Maar dus toch.
Ik heb sinds ruim een jaar een nieuwe vriend. Ik heb 3 kinderen uit een eerdere relatie en hij 2 kinderen. Kinderen kunnen redelijk goed met elkaar overweg, we zijn al 2x wezen kamperen met z’n 7en.
Alles gaat goed tussen ons, behalve het volgende: hij heeft geen eigen huis. Zijn ex is na de scheiding in hun huurwoning gebleven, hij heeft een tijdje ondergehuurd bij een achterneef, maar dat werkte niet vanwege de drukte met zijn 2 kinderen, neef werkt voornamelijk nachtdiensten. Hij is toen 7 maanden geleden terug bij zijn ouders ingetrokken. Maar omdat hij niet een wereld salaris verdient moet hij dus nu wachten op een sociale huurwoning. Dat kan zomaar jaren duren, dat weet ik. Hij heeft al vanaf het begin problemen thuis, dagelijks ruzies en zijn ouders roepen dan dat hij maar snel moet oprotten. Zijn kinderen ziet hij nauwelijks meer inmiddels, omdat zijn ouders alles te druk vinden. Ze zijn nu dus 12 van de 14 dagen bij zijn ex. Ook zijn ex klaagt, die wil weer terug naar het co-ouderschap dat ze altijd hadden (ieder om de week hele week de kinderen). Nu vind mijn vriends hele familie plus zijn ex dat hij toch wel bij mij kan gaan wonen, want ik heb immers een huis? Probleem opgelost volgens iedereen. En dat dacht mijn vriend dus ook even, toen hij dat voorstelde. Maar ik wil dus helemaal nog niet samenwonen! En zeker niet in mijn kleine 4 kamerwoning, waar mijn eigen kinderen en ik maar net inpassen. Ik zou het mettertijd wel willen, over een jaar of 2-3, maar dan wil ik samen een groter huis zoeken. En omdat ik het zelf graag wil en niet omdat het maar moet. Ik vind het nu al meestal teveel, omdat hij het liefst het hele weekeind hier is, ook de weekeinden met zijn kinderen. Ik wil de dingen graag rustig opbouwen, ook in belang van alle kinderen.
En nu zijn er dus spanningen tussen ons, hij klaagt dat hij er zo ongelukkig van word. En hij word beetje geïrriteerd als ik wat anders wil doen de weekeinden, ik ging 3 weken geleden met een vriendin naar de sauna en toen had hij met zijn kinderen bij zijn ouders gezeten het hele weekeind, zei hij met verwijtende ondertoon. Ik kan er niet echt kwaad om worden omdat ik weet dat het frustratie is vanaf zijn kant, maar het word me allemaal wel een beetje in de schoenen geschoven. Als ik hem in huis neem, is het probleem opgelost. Voor iedereen, behalve mezelf. En soms denk ik: dan doe ik dat maar, ben ik ervan af, ik wil hem graag helpen. Maar ik wil dit niet op deze manier. Maar ik wil ook niet hierom de relatie verbreken, daarvoor houd ik teveel van hem en ook van zijn kinderen. Zijn ex heeft gezegd: “zodra je bij je ouders weg bent neem je de kinderen de hele week (om de week)” wat dus amper past bij mij thuis, er moeten dan 2-3 kinderen bij elkaar op de kamer slapen, dat is nu al klote in de weekeinden. En zijn ouders zeggen: “als je weg bent is er geen weg meer terug” dus als het niet werkt met samenwonen moet ik hem op straat zetten blijkbaar? Dit weerhoud me dan ook ontzettend, naast mijn mening dat dit veel te snel en min of meer afgedwongen is.
Ik weet niet meer hoe ik hiermee om moet gaan. Ik probeer eerlijk te blijven tegen hem en hij raakt alleen maar teleurgesteld als ik eerlijk ben. Help?
Niet gedacht dat ik nog een topic zou openen, naast het lopende topic over de slechte relatie met mijn moeder. Maar dus toch.
Ik heb sinds ruim een jaar een nieuwe vriend. Ik heb 3 kinderen uit een eerdere relatie en hij 2 kinderen. Kinderen kunnen redelijk goed met elkaar overweg, we zijn al 2x wezen kamperen met z’n 7en.
Alles gaat goed tussen ons, behalve het volgende: hij heeft geen eigen huis. Zijn ex is na de scheiding in hun huurwoning gebleven, hij heeft een tijdje ondergehuurd bij een achterneef, maar dat werkte niet vanwege de drukte met zijn 2 kinderen, neef werkt voornamelijk nachtdiensten. Hij is toen 7 maanden geleden terug bij zijn ouders ingetrokken. Maar omdat hij niet een wereld salaris verdient moet hij dus nu wachten op een sociale huurwoning. Dat kan zomaar jaren duren, dat weet ik. Hij heeft al vanaf het begin problemen thuis, dagelijks ruzies en zijn ouders roepen dan dat hij maar snel moet oprotten. Zijn kinderen ziet hij nauwelijks meer inmiddels, omdat zijn ouders alles te druk vinden. Ze zijn nu dus 12 van de 14 dagen bij zijn ex. Ook zijn ex klaagt, die wil weer terug naar het co-ouderschap dat ze altijd hadden (ieder om de week hele week de kinderen). Nu vind mijn vriends hele familie plus zijn ex dat hij toch wel bij mij kan gaan wonen, want ik heb immers een huis? Probleem opgelost volgens iedereen. En dat dacht mijn vriend dus ook even, toen hij dat voorstelde. Maar ik wil dus helemaal nog niet samenwonen! En zeker niet in mijn kleine 4 kamerwoning, waar mijn eigen kinderen en ik maar net inpassen. Ik zou het mettertijd wel willen, over een jaar of 2-3, maar dan wil ik samen een groter huis zoeken. En omdat ik het zelf graag wil en niet omdat het maar moet. Ik vind het nu al meestal teveel, omdat hij het liefst het hele weekeind hier is, ook de weekeinden met zijn kinderen. Ik wil de dingen graag rustig opbouwen, ook in belang van alle kinderen.
En nu zijn er dus spanningen tussen ons, hij klaagt dat hij er zo ongelukkig van word. En hij word beetje geïrriteerd als ik wat anders wil doen de weekeinden, ik ging 3 weken geleden met een vriendin naar de sauna en toen had hij met zijn kinderen bij zijn ouders gezeten het hele weekeind, zei hij met verwijtende ondertoon. Ik kan er niet echt kwaad om worden omdat ik weet dat het frustratie is vanaf zijn kant, maar het word me allemaal wel een beetje in de schoenen geschoven. Als ik hem in huis neem, is het probleem opgelost. Voor iedereen, behalve mezelf. En soms denk ik: dan doe ik dat maar, ben ik ervan af, ik wil hem graag helpen. Maar ik wil dit niet op deze manier. Maar ik wil ook niet hierom de relatie verbreken, daarvoor houd ik teveel van hem en ook van zijn kinderen. Zijn ex heeft gezegd: “zodra je bij je ouders weg bent neem je de kinderen de hele week (om de week)” wat dus amper past bij mij thuis, er moeten dan 2-3 kinderen bij elkaar op de kamer slapen, dat is nu al klote in de weekeinden. En zijn ouders zeggen: “als je weg bent is er geen weg meer terug” dus als het niet werkt met samenwonen moet ik hem op straat zetten blijkbaar? Dit weerhoud me dan ook ontzettend, naast mijn mening dat dit veel te snel en min of meer afgedwongen is.
Ik weet niet meer hoe ik hiermee om moet gaan. Ik probeer eerlijk te blijven tegen hem en hij raakt alleen maar teleurgesteld als ik eerlijk ben. Help?
maandag 2 december 2019 om 19:40
Ik begrijp werkelijk niet waarom je een relatie wil met een man als je vriend. Continue beren op de weg wat hem verhinderd zelfstandig te worden. Hoe oud is hij?MoeVanMoeder schreef: ↑02-12-2019 00:29Hoe lang ik hem geef? Geen idee nog, dus geen antwoord. Ik weet het denk ik pas als ik het punt bereikt heb dat ik er echt klaar mee ben en dit nog niet opgelost is?
Ja een vaste baan is wel belangrijk vind ik, als hij ergens anders een paar tientjes meer verdient met ineens een half jaar contact zou ik dat zelf ook nooit doen eigenlijk. Afwassen oid in de avonden zou natuurlijk kunnen, als hij dan niet zijn 2e salaris kwijt is aan een oppas, uiteraard
Zoek een leuke vent die iets toevoegt aan jouw leven en ook aan die van jouw kinderen. Ik krijg echt hoofdpijn van deze topic, want een gezeik en ellende van een volwassen man, en wat een getrek aan jou. Dat je afspraken moet gaan maken om je grenzen te bewaken, dat is toch geen leuke relatie?
maandag 2 december 2019 om 19:51
Welnee. Je bent ontzettend soft en verzint aan de lopende band smoesjes voor dat dakraam.MoeVanMoeder schreef: ↑02-12-2019 00:37Dat is wel een hele rare aanname, dat hij als hij hier komt wonen ineens niks meer zou doen? Dan zou ik hem diezelfde week nog eruit trappen richting daklozenopvang als hij me dat zou flikken en dat weet hij echt wel. Ik hoef echt geen tweede exemplaar zoals mijn ex.
Wat me wel verbaast: je kent je kinderen een stuk langer dan deze eikel. Toch voel je medelijden voor hem. Hij heeft geen enkele boodschap aan jouw kinderen he? Die moeten maar inschikken zodat meneer erbij kan. Als je hem dan niet wegdoet voor jezelf, doe het dan voor hen.
maandag 2 december 2019 om 20:01
Je bent een deurmat. Hij weet precies jouw gevoelige plekken te raken: hoe anderen over jou denken bijvoorbeeld.
Hij zet je onder druk om dingen te doen die je niet wil. Dat is geen liefdevol gedrag.
Je zegt dat je hem eruit zet als hij zich niet aan afspraken houdt: je krijgt hem niet weg. Je mag mensen ten eerste niet op straat zetten als ze bij je wonen en ten tweede: je bent totaal niet tegen hem opgewassen.
Je durft niet eens te zeggen dat je wel eens een weekenddag voor jezelf alleen in je huis wil hebben. Je laat je huis bezetten door hem en zijn kinderen. Jouw wensen doen er totaal niet toe.
Alsjeblieft, denk aan je kinderen. Laat dit niet nog verder gaan.
Hij zet je onder druk om dingen te doen die je niet wil. Dat is geen liefdevol gedrag.
Je zegt dat je hem eruit zet als hij zich niet aan afspraken houdt: je krijgt hem niet weg. Je mag mensen ten eerste niet op straat zetten als ze bij je wonen en ten tweede: je bent totaal niet tegen hem opgewassen.
Je durft niet eens te zeggen dat je wel eens een weekenddag voor jezelf alleen in je huis wil hebben. Je laat je huis bezetten door hem en zijn kinderen. Jouw wensen doen er totaal niet toe.
Alsjeblieft, denk aan je kinderen. Laat dit niet nog verder gaan.
maandag 2 december 2019 om 20:20
Ik ga met kerst als m’n kinderen bij mijn ex zijn (1e) naar een vriendin en als ik de kinderen wel heb (2e) naar een etentje met zijn familie waar we allemaal voor uitgenodigd zijn. Op kerstavond blijf ik thuis met de kinderen of ga ik met hun naar de kinderkerkdienst. Dus geen hele kerst met vriend en z’n kinderen. Wat hij die overige tijd gaat doen weet ik niet en vraag ik ook niet meer naar. Oudjaarsdag moet ik werken overdag en wilde daarna ook thuis blijven.
maandag 2 december 2019 om 20:28
Ik wilde vooral tips hoe ik deze periode door kan komen zonder medelijden te hebben en me verantwoordelijk te voelen voor wat dan ook. En dat antwoord is vooral: van je af laten glijden en niet meer reageren op dit gedrag. Dat ga ik nu dus ook doen en ben gisteren al begonnen met nieuwe afspraken over de weekeinden en dat ik er niks meer over wil horen als ik een weekeind niet wil afspreken. Daar is hij mee akkoord gegaan en het speet hem dat ik me zo voelde, met de woorden dat hij mij hierdoor niet kwijt wilde. Dus dat klonk tot nu toe positief en de rest is dus afwachten, eerst zien dan geloven.
maandag 2 december 2019 om 20:28
Nogmaals dit ligt aan je inkomen en als je al ergens woont geld dit niet.cowandchicken schreef: ↑02-12-2019 16:41Dit jaar krijg je tot 720 euro gewoon huursubsidie hoor, dat van die 600 euro klopt niet. Kun je gewoon googlen. Ik heb een huur van 710 euro en krijg gewoon huursubsidie.
Komend jaar veranderen de regels. Maar niet in het nadeel van je vriend.
Dit kun je ook googlen.
Betaalbaar wonen voor de doelgroep van de huurtoeslag
Woningcorporaties moeten extra aandacht geven aan huishoudens met de laagste inkomens die recht hebben op huurtoeslag. Deze moeten een betaalbare woning krijgen toegewezen onder de aftoppingsgrens die voor hen geldt. Daarom staat in de gewijzigde Woningwet een norm over passendheid. Elke corporatie moet aan tenminste 95% van de huishoudens die recht hebben op huurtoeslag een passende woning toewijzen. Dit is een woning met een rekenhuur onder de aftoppingsgrens.
Voor een- en tweepersoonshuishoudens is dit € 607,46. Voor drie- en meerpersoonshuishoudens is dit € 651,03. Deze bedragen gelden in 2019.
De passendheidsnorm geldt voor huishoudens met een inkomen dat valt binnen de maximuminkomensgrenzen van de huurtoeslag. Die grenzen zijn in 2019:
€ 22.700 voor eenpersoonshuishoudens;
€ 30.825 voor meerpersoonshuishoudens onder de AOW-gerechtigde leeftijd;
€ 30.800 voor meerpersoonshuishoudens boven de AOW-gerechtigde leeftijd.
maandag 2 december 2019 om 20:29
Bedankt voor de info!davo1979 schreef: ↑02-12-2019 20:28Nogmaals dit ligt aan je inkomen en als je al ergens woont geld dit niet.
Betaalbaar wonen voor de doelgroep van de huurtoeslag
Woningcorporaties moeten extra aandacht geven aan huishoudens met de laagste inkomens die recht hebben op huurtoeslag. Deze moeten een betaalbare woning krijgen toegewezen onder de aftoppingsgrens die voor hen geldt. Daarom staat in de gewijzigde Woningwet een norm over passendheid. Elke corporatie moet aan tenminste 95% van de huishoudens die recht hebben op huurtoeslag een passende woning toewijzen. Dit is een woning met een rekenhuur onder de aftoppingsgrens.
Voor een- en tweepersoonshuishoudens is dit € 607,46. Voor drie- en meerpersoonshuishoudens is dit € 651,03. Deze bedragen gelden in 2019.
De passendheidsnorm geldt voor huishoudens met een inkomen dat valt binnen de maximuminkomensgrenzen van de huurtoeslag. Die grenzen zijn in 2019:
€ 22.700 voor eenpersoonshuishoudens;
€ 30.825 voor meerpersoonshuishoudens onder de AOW-gerechtigde leeftijd;
€ 30.800 voor meerpersoonshuishoudens boven de AOW-gerechtigde leeftijd.
maandag 2 december 2019 om 20:36
99% van de mensen die reageren, geven als tip om het uit te maken. Maar dat wil je niet horen. Echt alles wat je zegt klinkt ontzettend niet goed. Je baseert je op een halfjaar "leuk" terwijl het al even lang niet leuk is, maar ziet dat eerste halfjaar als zijn ware karakter. Meestal gaan mensen dat juist na een tijdje pas tonen. Dus dat ligt helemaal niet voor de hand. Nu moet je regels voor hem opstellen alsof ie een kind is. En daar heb je er al 3 van. Ik snap dat het hem spijt en hij je niet kwijt wil, je bent zn beste kans om in een woning te komen. Ik snap dat dat niet leuk is om te beseffen. Maar verder dan mooie woordjes komt deze man niet. Al maanden niet, dus ik zou me eens gaan baseren op zn gedrag ipv zn praatjes.MoeVanMoeder schreef: ↑02-12-2019 20:28Ik wilde vooral tips hoe ik deze periode door kan komen zonder medelijden te hebben en me verantwoordelijk te voelen voor wat dan ook. En dat antwoord is vooral: van je af laten glijden en niet meer reageren op dit gedrag. Dat ga ik nu dus ook doen en ben gisteren al begonnen met nieuwe afspraken over de weekeinden en dat ik er niks meer over wil horen als ik een weekeind niet wil afspreken. Daar is hij mee akkoord gegaan en het speet hem dat ik me zo voelde, met de woorden dat hij mij hierdoor niet kwijt wilde. Dus dat klonk tot nu toe positief en de rest is dus afwachten, eerst zien dan geloven.

maandag 2 december 2019 om 20:41
Lekker gezellig hier. TO word wel heel hard afgestraft, want slecht voor haar, slecht voor de kinderen. Eigenlijk doet TO alles fout, ze moet het maar uitmaken. Lekker makkelijk praten. Toen ik in het date topic vertelde een date te hebben gehad met een man die al 3 jaar (!!!) bij zijn ouders inwoonde met kinderen kwamen er reacties als: dat moet toch kunnen, je weet niet hoe dat zo gekomen is, dat zegt niks over de man in kwestie, zo nou lekker die heeft spaarcentjes, wat is daar mis mee.
Altijd zo lekker tegenstrijdig hier.
Altijd zo lekker tegenstrijdig hier.
maandag 2 december 2019 om 20:41
nogmaals chaletparken gedogen veelal langdurige huur met inschrijving (en dus huurtoeslag als je onder de grens blijft) ter overbrugging naar sociale huur. Weet niet in welke regio jullie zitten natuurlijk maar echt het onderzoeken waard.
Verder hopelijk gaat het gesprek je opleveren wat je wil. Blijft lastig om er zowel voor iemand te zijn waar je om geeft als je eigen grenzen en die van je kinderen te bewaken, dus ik vind dan weer dat je het niet slecht doet
.
Verder hopelijk gaat het gesprek je opleveren wat je wil. Blijft lastig om er zowel voor iemand te zijn waar je om geeft als je eigen grenzen en die van je kinderen te bewaken, dus ik vind dan weer dat je het niet slecht doet

don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
maandag 2 december 2019 om 20:45
Dankjewel, ik probeer alles te doen wat ik kan om goed voor mezelf en de kinderen te zorgen, zonder het direct te gaan uitmaken.
En van die vakantieparken kan hij idd nog wel wat verder uitzoeken.
maandag 2 december 2019 om 20:50
Bedankt Lidl voor je reactie. Ik vind sommige reacties ook heel erg hard, uitmaken, wegwezen, deurmat ect. En daar vroeg ik idd niet naar, hoe ik hem zo snel mogelijk moet dumpen, dat weet ik zelf ook wel hoe dat moet. Ik wil er gewoon graag uitkomen zonder mezelf tekort te doen en volgens mij ben ik daar echt wel goed mee bezig nu.

maandag 2 december 2019 om 20:53
Maar je kunt nu nog de juiste beslissing maken en deze man met slierten ellende in z'n kielzog aan jou en je kinderen voorbij te laten gaan. Waarom hou je je zo bezig met iemand die je 1 jaar geleden nog niet eens kende? Hij wil je gebruiken, je hebt een zwakke plek en dat weten hij en zijn familie. Ze ruiken bloed.MoeVanMoeder schreef: ↑02-12-2019 14:42En dat voorstellen aan elkaars kinderen was voordat dit gedoe begon, ik was er wellicht later aan begonnen als ik dit geweten had. Maar dat is makkelijk praten achteraf
maandag 2 december 2019 om 21:01
Ik vind veel reacties nu ook wel een beetje aan het doorslaan. Laten we niet vergeten dat TO de enige is die de man daadwerkelijk kent hè... Het is wel lekker makkelijk om van de zijlijn te roepen om het maar uit te maken. Beste stuurlui etcMoeVanMoeder schreef: ↑02-12-2019 20:50Bedankt Lidl voor je reactie. Ik vind sommige reacties ook heel erg hard, uitmaken, wegwezen, deurmat ect. En daar vroeg ik idd niet naar, hoe ik hem zo snel mogelijk moet dumpen, dat weet ik zelf ook wel hoe dat moet. Ik wil er gewoon graag uitkomen zonder mezelf tekort te doen en volgens mij ben ik daar echt wel goed mee bezig nu.
TO ik hoop dat je vriend de boodschap echt begrepen heeft en dat het een stimulans is voor hem om zijn inspanningen voor woonruimte te vergroten, naar andere werkopties te kijken en vooral zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen en te zorgen dat zijn familie jou niet meer lastig valt. En mocht dat toch niet zo uitpakken, dan wens ik je sterkte om voor jezelf te kiezen

maandag 2 december 2019 om 21:07
gemberpannekoek schreef: ↑02-12-2019 21:01Ik vind veel reacties nu ook wel een beetje aan het doorslaan.

maandag 2 december 2019 om 21:09
Dankjewel, dat hoop ik ook en dat laatste zal ik ook zeker doengemberpannekoek schreef: ↑02-12-2019 21:01Ik vind veel reacties nu ook wel een beetje aan het doorslaan. Laten we niet vergeten dat TO de enige is die de man daadwerkelijk kent hè... Het is wel lekker makkelijk om van de zijlijn te roepen om het maar uit te maken. Beste stuurlui etc
TO ik hoop dat je vriend de boodschap echt begrepen heeft en dat het een stimulans is voor hem om zijn inspanningen voor woonruimte te vergroten, naar andere werkopties te kijken en vooral zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen en te zorgen dat zijn familie jou niet meer lastig valt. En mocht dat toch niet zo uitpakken, dan wens ik je sterkte om voor jezelf te kiezen

maandag 2 december 2019 om 21:13
TO, in je andere topic schrijf je over de moeilijke relatie met je moeder en dat zij jouw grenzen niet respecteert. Denk je dat het toeval is dat deze man inclusief familie hun zinnen op jou hebben gezet? Ik denk van niet. Jij bent door je moeder geconditioneerd om (veel) meer verantwoordelijkheid op je te nemen dan goed voor je is en dat jouw grenzen niet tellen alleen andermans wensen. Totdat je dit gaat inzien zul je gebruikt blijven worden door het type mens als je moeder en je vriend.

maandag 2 december 2019 om 21:17
Deze reacties zijn van de mensen die uit ervaring weten hoe een relatie als deze kan uitpakken. Dat kan desastreus zijn. De rollen zijn hetzelfde, de patronen zijn hetzelfde, alleen andere mensen.gemberpannekoek schreef: ↑02-12-2019 21:01Ik vind veel reacties nu ook wel een beetje aan het doorslaan. Laten we niet vergeten dat TO de enige is die de man daadwerkelijk kent hè... Het is wel lekker makkelijk om van de zijlijn te roepen om het maar uit te maken. Beste stuurlui etc
maandag 2 december 2019 om 21:19
Het kan idd toeval zijn, maar je hebt gelijk dat het wel een beetje op elkaar lijkt nu. Hoewel mijn vriend niet direct in begin wist hoe het tussen mij en mijn moeder zat natuurlijk. En me daarin nu weer wel steunt. Hij zegt ook zijn ouders niet in huis te willen nemen ooit. En dat is al langer zo, niet sinds hij een huis zoekt. Omdat hier gesuggereerd word dat hij niet wil dat mijn moeder erbij komt ipv hijzelf. Dus dat slaat weer nergens op, dat zijn wel heel veel aannnamesmerle78 schreef: ↑02-12-2019 21:13TO, in je andere topic schrijf je over de moeilijke relatie met je moeder en dat zij jouw grenzen niet respecteert. Denk je dat het toeval is dat deze man inclusief familie hun zinnen op jou hebben gezet? Ik denk van niet. Jij bent door je moeder geconditioneerd om (veel) meer verantwoordelijkheid op je te nemen dan goed voor je is en dat jouw grenzen niet tellen alleen andermans wensen. Totdat je dit gaat inzien zul je gebruikt blijven worden door het type mens als je moeder en je vriend.

maandag 2 december 2019 om 22:18
Kijk van een afstandje en staar je niet blind op details. Krijg (je heb je ooit gekregen) waardering/liefde/acceptatie van je moeder, onvoorwaardelijk? en je ex-man en je huidige vriend? Of word jij steeds voor andermans karretje gespannen? Er zitten overtuigingen in jouw onderbewustzijn die niet kloppen. Dat weet je alleen niet meer omdat het je als kind je met de paplepel is ingegoten door je moeder. Je handelt vanuit onbewuste patronen uit je jeugd. Zo ingewikkeld is dat niet om te begrijpen.MoeVanMoeder schreef: ↑02-12-2019 21:19Het kan idd toeval zijn, maar je hebt gelijk dat het wel een beetje op elkaar lijkt nu. Hoewel mijn vriend niet direct in begin wist hoe het tussen mij en mijn moeder zat natuurlijk. En me daarin nu weer wel steunt. Hij zegt ook zijn ouders niet in huis te willen nemen ooit. En dat is al langer zo, niet sinds hij een huis zoekt. Omdat hier gesuggereerd word dat hij niet wil dat mijn moeder erbij komt ipv hijzelf. Dus dat slaat weer nergens op, dat zijn wel heel veel aannnames
maandag 2 december 2019 om 22:41
Waardering liefde en acceptatie, van mijn moeder absoluut niet, dat zie ik wel al in. Van mijn ex te weinig, daarom zijn we ook uit elkaar. Even even los van wat er nu aan de hand is, van mijn vriend wel. Hij accepteert me zoals ik ben, ik heb bijvoorbeeld wat dingen waarvoor ik bij een psycholoog onder behandeling ben en daar heeft hij juist alleen maar waardering voor. Hij spreekt dat ook echt uit en hoe knap hij het vind dat ik 4 dagen werk met 3 kinderen, hoe ik het allemaal aanpak regel met mijn ex (hij kan niet meer normaal praten met zijn ex) hoe ik rustig kan blijven bij mijn moeder, hoeveel openlijke liefde ik toon aan de kinderen en dat hij van me houd omdat ik zo’n goed en lief persoon ben en me nooit meer kwijt wil. Dat maakt dit ook erg moeilijk dus. Want hij zegt dat allemaal ook gewoon zo en dat deed hij al voor deze problemen.