Ik een relatie,hij getrouwd.. wat nu

18-03-2008 15:17 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al een aantal verhalen gelezen over mensen die in dezelfde soort situatie zitten of hebben gezeten als ik.

Maar niks komt precies overeen en de adviezen daarmee dus ook niet. toch ook mijn verhaal maar even doen dan ;

Ik woon nu sinds een paar maanden samen en ik ben ongeveer drie maanden geleden begonnen met een sport samen met mijn vriendin.

Tussen mijn vriend en mij ging het vlak voor we gingen samenwonen niet zo lekker, hij was erg kleinerend en ruzies wist hij niet uit te praten of op te lossen. Dit frustreerde mij enorm en ik had daar best veel verdriet van, daarom een gesprek aangegaan over of het nu wel of niet verstandig is om te gaan samenwonen.

Uiteindelijk kwam het erop neer dat hij nergens problemen mee had, en ook niet begreep wat mijn probleem nou precies was.

Het onderwerp is toen vermeden en we zijn toch gaan samenwonen.

Ondertussen had ik iemand leren kennen in de sporthal waar ik samen met die vriendin heen ging, hij was was weliswaar 12 jaar ouder dan mij, maar het klikte gewoon.

Ik dacht hier verder niet bij na, het kwam nog niet in mijn hoofd op dat het wel eens meer kon zijn dan een klik. Ik had ontzettend veel lol met hem en op een avond, toen het regende, bood hij me een lift aan, hij bracht me thuis en tijdens het ritje vroeg hij of hij me eens een mailtje mocht sturen, gewoon gezellig..

Ik heb hem mijn emailadres gegeven.

Toen had ik de eerste signalen moeten zien, ik kreeg lichte kriebels in mijn buik toen hij zijn hand even over mijn been streek.

De weken daarna bracht hij me elke avond thuis en mijn vriend begon een beetje argwaan te krijgen, maar ik stelde hem dan gerust met de feiten dat hij getrouwd is en twee jonge kinderen heeft. Ik stelde mezelf hier ook mee gerust..

Ondertussen had ik steeds meer contact met hem, we mailden naar elkaar en hadden ook nummers uitgewisseld.. we smsten wat over en weer en al snel werden de gesprekken steeds dubbelzinniger en persoonlijker.

Tot een bepaald weekend, ik had ontzettende ruzie met mijn vriend gehad, vertelde hem dat ik bij hem weg wilde omdat deze relatie gewoon niet goed voor mij is, we hebben eindelijk eens goed gepraat en vooral hij zag de toekomst daarna weer zonnig in.

Maar die week erop, kwam ik mijn 'sportmaatje' weer tegen.. zoals altijd bracht hij me weg.. maar nu stopte hij op een parkeerplaats, hij moest met me praten, had gevoelens voor me gekregen en wist niet meer wat hij ermee aan moest.. ik wist ook niet wat ik ermee moest, zat alleen maar wat stom voor me uit te kijken.

Gezegd dat ik ook wel enige kriebels voelde maar hier verder niks mee wilde doen, en hij dat ook niet moest doen.

Daar was hij het mee eens. Een stilte viel, en toen hebben we gezoend. Het ging van kwaad tot erger, stiekem afspraakjes, telefoontjes en rotzooien.

Ik werd gek van schuldgevoel en heb mijn vriend snachts wakker gemaakt om vervolgens op de biegtstoel te gaan..

Hij was zo verdrietig! zei dat hij me niet kwijt wilde, en wilde werken aan onze relatie.

De volgende dag belde die andere man op, ik vertelde dat ik gebiegt had en hij zei dat hij me er niet alleen voor op wilde laten draaien en dus ook maar ging biegten.

En dit is nu ongeveer een maand geleden, ondertussen heb ik veel afspraken met mijn vriend gemaakt, geen contact meer met die ander, focussen op onze relatie.

Ook die andere man heeft dezelfde afspraken met zijn vrouw.

Ik zie hem nu ook alleen nog in de sporthal, en dat is ontzettend ongemakkelijk en vol dubbelzinnige opmerkingen.. we hebben ook nog wel degelijk contact, alleen niet meer in real life..

Hij belt me nog om de dag en we mailen elkaar.

Het stomme is nu gewoon, ik wil mijn relatie niet opgeven, mijn vriend is nu zo super lief voor me en doet zo hard zijn best.

Ik ben ook echt heel gek op hem, maar ik moet zo vechten tegen de gedachtes aan die ander.. de gesprekken met hem zijn heerlijk, en hij zegt ook dat we het niet verder moeten laten komen dan dat, en dat vind ik ook.. maar we weten beide dat zolang we contact hebben, op wat voor manier dan ook, we die gevoelens houden en ons dus niet op onze eigen partner kunnen concentreren.

Het zou zo simpel zijn om gewoon te zeggen, ophouden met die man, let it go.. maar dat is zo super lastig..

jeetje wat een lang verhaal.. wel lekker om het even weg te typen, ik kan nog wel meer uitleggen en in detail treden maar dat ga ik jullie niet aandoen.

Ik zou graag een beetje advies/steun willen van jullie..

Ik ben stom bezig, wat kan door de beugel en wat niet.. ik weet het niet meer.. ben compleet in de war..

Kijk uit naar jullie reactie.
Ik vind het niet echt van respect getuigen dat als jij aangeeft te willen stoppen ( wat mij wel doet twijfelen aan je toon ) en geen contact meer te willen, dat hij reageert met "bel je straks".

Maar goed, ik denk dat je zelf ook niet echt duidelijk bent en dat je laat doorschemeren dat je eigenlijk liever gewoon door wil gaan. Dat zeg je hier tenslotte ook.

Make up your mind girl. En nog zo'n mooie : put your money where your mouth is.

Dus ik zou hem een mail sturen, de allerlaatste, waarin ik zou zeggen dat hij niet moet bellen. Nu niet en nooit niet. Dat je je beslissing genomen hebt en daar bij blijft. Kort en krachtig en niet meer dan dat. En er vervolgens, wat hij ook doet, naar handelen. Als je die gevoelens niet voedt, gaan ze vanzelf weg.
quote:babado schreef op 18 maart 2008 @ 15:26:

Als jij echt voor je relatie wilt gaan, neem je een andere sportschool en beantwoord je zijn mailtjes niet meer. Of je laat het lekker doorsudderen zoals je nu doet. Het is niet moeilijk, je maakt het jezelf moeilijk.Helemaal mee eens!
Nee tuurlijk wil ik het niet stoppen! Tuurlijk ben ik gek op hem, tuurlijk geniet ik van zijn aanwezigheid en tuurlijk vind ik mijn contact met hem fijn.

Maar ik wil mijn relatie en zijn huwelijk ook niet kapot maken, en dat weegt wel zwaarder nu.

Hij heeft me net gebeld, ik heb hem weg gedrukt.. zucht..

Oke een mailtje opstellen dus.. Ik vind het alleen zo raar om zo bot tegen hem te doen, terwijl hij in principe in hetzelfde schuitje zit als mij.. maargoed.. de vriendelijke manier zal wel niet werken neem ik aan...
Bullit, er is geen middenweg. Of je wil er vanaf, of niet. Of je wil met je vriend verder, of niet.

Maar misschien vind jij het ook wel goed als je vriend vreemdgaat met een meisje, dat opbiecht aan jou en je bezweert voor jou te willen gaan, maar gewoon contact achter jouw rug om blijft houden met dat meisje?

"Maar we praten alleen maar hoor". Yeah right. Dat noemen we voorspel.
Wat had je gedaan als hij vrijgezel was geweest? Weg bij je vriend?
Evidenza, je hoeft mij er niet van te overtuigen dat 'alleen' praten niet schadelijk is.. want ik weet ook wel dat het tot meer kan en zal leiden als het niet stopt.

Er is geen middenweg, argg ik weet het...

Tuurlijk zou ik het ook niet leuk vinden als mijn vriend dit bij mij zou doen, en ook daar voel ik me schuldig over.

Ik wil het ook echt stoppen, maar moet ik dit op een botte manier doen?

Francine, als hij vrijgezel was geweest was ik ook niet weg gegaan bij mijn vriend.. ik zie gewoon geen toekomst met die andere man, het klikt wel, en die gevoelens zijn er wel degelijk.

Maar ik ben zoveel jonger dan hem en onze levens zijn zo verschillend.. Dus nee, ik zou niet bij mijn vriend weggaan..

Ik weet gewoon niet hoe ik met die verlangens en gevoelens om moet gaan, ik kan het wel afkappen, een mail sturen en hem nooit meer spreken, maar hij zit ook in mijn hoofd en dat kan ik gewoonweg niet blokken..
quote:bullit schreef op 19 maart 2008 @ 13:39:

Ik wil het ook echt stoppen, maar moet ik dit op een botte manier doen?Blijkbaar dringt het niet tot hem door of neemt hij het/je niet serieus als je het op een redelijke manier probeert te doen. Ja dus.
Heel goed, dat je niet opgenomen hebt. Hoe moeilijk dit ook is.

Bullit, hopelijk ga je snel inzien, dat het hem geen donder uitmaakt wat jij zegt. Hij doet precies wat hij zelf wil.

Maar jij bent wb de heimelijke relatie wel met je billen bloot gegaan richting je vriend. Je bent wel eerlijk geweest.

En hij, hij wil zijn bijzit niet kwijt. Hij wil doorgaan met deze spannende relatie, want hoe dan ook, hij wil echt heel veel meer dan af en toe een mailtje of wat praten. Hij weet dat jij never nooit zult praten met zijn vrouw en dat is natuurlijk reuze handig.

Bullit hij behandelt je echt respectloos. Kijk uit, want er staat voor jou heel veel op het spel. En ben nu eens eerlijk. Is hij dat nu waard?
Pom ; dat vind ik dus inderdaad moeilijk te geloven, dat hij mij alleen wil voor de sex en alleen doet wat hij zelf wil.

Ik denk oprecht niet dat hij een slecht persoon is, ik denk dat hij zich net als ik gewoon in een ontzettend domme en lastige situatie heeft gebracht.

Ik heb zelfs het idee dat zijn gevoelens voor mij sterker zijn dan de mijne voor hem. Hij had het immers over een scheiding, terwijl ik dat helemaal niet van hem wil of verwacht.

Ondertussen gaat mijn telefoon om de 5 minuten over en heb ik al een 'waarom doe je nou zo' smsje gekregen..

Ik zal hem toch nog een mail sturen.

Wát zal ik eens in die mail zetten, ik wil hem niet afzeiken, ben tenslotte net zo schuldig als hem en neem hem niks kwalijk want ik was er zelf bij..

Maar ik wil wel dat de boodschap over komt.

Hij snapt er natuurlijk ook niks meer van, eerst twee handen op 1 buik en nu moet ik em niet meer..
Wat je in die mail moet zetten, kort en bondig:

Beste X,

Ik verzoek je vriendelijk doch met klem geen contact meer met mij op te nemen, niet via mail, telefoon en/of sms.

Ik ga er vanuit dat je mijn wens respecteert.

Gelieve deze mail ook niet te beantwoorden.

Bullit
Geen bijzonderheden
Twee handen op 1 buik? na 3 maanden en wat avondjes sport?

'' Hij snapt er natuurlijk ook niks van'' Wat valt er niet te snappen? Jullie zitten beiden al in een relatie. Punt. Afblijven. Trap er niet in. Zeker niet als je zegt dat je - zelfs als hij vrijgezel zou zijn - bij je vriend wil blijven.

Laat ie zn '' 2 handen op 1 buik'' bij zn vrouw houden.
Bullit als hij echt om je geeft zoals hij zegt dan respecteert hij ook jouw keuzes en wil hij dat jij gelukkig bent. Als hij dat niet doet, respecteert hij joi niet en is er naar mijn mening geen sprake van liefde. Ik begrijp best dat het nu moeilijk is, maar je zal een keuze moeten maken en daar ook bij blijven
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Francine77 schreef op 19 maart 2008 @ 14:36:

Laat ie zn '' 2 handen op 1 buik'' bij zn vrouw houden.

Moehaha ik zal het aan hem doorgeven

Ik bedoel dus dat we in hetzelfde schuitje zitten/zaten, het klikte, we staan hier samen in.. en dat schept in a twisted way toch een band.

Dat ik dan nu ineens kom met de botte boodschap dat ie me met rust moet laten zal hij echt niet begrijpen en dan misschien nog wel meer contact zoeken.

Ik heb besloten geen mailtje te sturen, want ik ken mezelf, dan maak ik het te langdradig.. Ik heb een smsje gestuurd met :

" X, stop nu met bellen, vanaf nu geen contact meer. richt je op je huwelijk, en niet op mij. het is genoeg geweest."

Ik hoop dat de boodschap nu overkomt.. tot nu toe blijft het nog stil

Arggg hij moest eens weten hoe geweldig ik hem nog vind
Goed gedaan Bullit.

Lieve meid, hoe geweldig je hem ook denkt te vinden, je ként hem niet. Je zegt zelf al dat jij en je vriend ook problemen hebben soms. En je vriend kén je, en je houdt van hem. Van deze kerel zie je alleen de leuke momenten ( alhoewel je ernstig moet betwijfelen wat er leuk is aan je kind met je minnares te laten praten, en je vrouw belazeren) en focus je op de overeenkomsten.

Alleen zijn vrouw heeft een reeel beeld van deze man. Ik vraag me af hoe geweldig zij hem vindt.
Evidenza bedankt voor je berichtje, je hebt echt helemaal gelijk..

Ik ken hem ook helemaal niet, en ik vind het echt vreselijk dat ik deze gevoelens heb, terwijl ik juist altijd degene was die zo'n afkeer had van vreemdgaan en ik altijd degene was die 'werkelijk waar níét kon begrijpen' dat iemand zijn of haar gezin zoiets aan kon doen..

Alsof God (of wie/wat dan ook) me even wilde laten zien dat ik niet zo snel moet oordelen over dit soort situaties, want voor je het weet zit je er midden in.

Hij stuurde me trouwens net een smsje terug

"je hebt gelijk, we zijn stom bezig.Wil je nu helemaal niet meer met me praten?"

Grr... en dan toch weer bijna op beantwoorden drukken hé..

En dan moet ik zo ook nog naar stage, waar ik zijn vrouw weer zal zien, jippiejahee...

Mijn dag kan niet meer stuk
Gut, hij zie in dat ie stom bezig is....

En vanaf nu alles negeren!
Geen bijzonderheden
ik begrijp je posting eigenlijk niet zo goed.

Je hebt afkeer van vreemdgangers, en voor je het weet zit je er zelf midden in....

Sorry hoor, maar daar was je toch zelf bij?

Zulke dingen overkomen je niet, daar kies je voor!!!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Tuurlijk summerdance dat is ook zo, je maakt zelf keuzes.

Maar soms leiden andere mensen die keuze en heb je al foute dingen gedaan voordat je uberhaupt fatsoenlijk na hebt kunnen denken.

Ik kan het niet goed praten, want ik zou een paar maanden terug precies hetzelfde als jij gezegd hebben.

Maar ik weet nu wel dat sommige dingen sneller gebeuren dan je geweten bij kan houden.

Ik heb er een rotzooi van gemaakt, en wil deze nu graag weer opruimen.. maar daarom is het nog niet makkelijk.
Als er iets is wat mijn tenen finaal kromtrekt tot op het punt van bijna knakken...is het wel als men de verantwoordelijkheid voor de eigen akties niet onder ogen wil zien en/of af zit te schuiven.

Of ben je echt zo'n dom willoos vrouwtje dat als een lappen popje overal heengesleept kan worden en niet voor zichzelf kan denken.

Laten leiden....
Nee, het zal misschien niet makkelijk zijn. Maar het is heel duidelijk welke stappen je moet ondernemen om hier zonder verdere kleerscheuren uit te komen. Dus gewoon die stappen volgen. Mind over body, weet je wel. Je bent geen stuurloos wezen wat overgeleverd is aan haar lusten.

Wat ik me afvraag, aangezien hij het ook opgebiecht heeft thuis, weet zijn vrouw dan dat het om jou gaat? En dan werk je ook nog bij haar in het bedrijf? En dan overweeg je ook nog om gewoon gezellig met hem door te gaan?
Sorry Bullit, ik ben het NIET met je eens....je keuzes maak je zelf!!!

Ook toen jullie voor de eerste x speeksel wisselden met elkaar WIST je al dat je verkeerd bezig was.

Dat was al een stap te ver, elke dag die je daarna verder bent gegaan is een dag waarop je had kunnen zeggen, Bullit kom op, ik kies......ik kies voor mijn vent!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:bullit schreef op 19 maart 2008 @ 14:26:

Pom ; dat vind ik dus inderdaad moeilijk te geloven, dat hij mij alleen wil voor de sex en alleen doet wat hij zelf wil.

Ik denk oprecht niet dat hij een slecht persoon is, ik denk dat hij zich net als ik gewoon in een ontzettend domme en lastige situatie heeft gebracht.

Ik heb zelfs het idee dat zijn gevoelens voor mij sterker zijn dan de mijne voor hem. Hij had het immers over een scheiding, terwijl ik dat helemaal niet van hem wil of verwacht.

Ondertussen gaat mijn telefoon om de 5 minuten over en heb ik al een 'waarom doe je nou zo' smsje gekregen..

Ik zal hem toch nog een mail sturen.

Wát zal ik eens in die mail zetten, ik wil hem niet afzeiken, ben tenslotte net zo schuldig als hem en neem hem niks kwalijk want ik was er zelf bij..

Maar ik wil wel dat de boodschap over komt.

Hij snapt er natuurlijk ook niks meer van, eerst twee handen op 1 buik en nu moet ik em niet meer..

Ja Bullit dat wil hij inderdaad. Jij bent zijn lieve, leuke, ongecompliceerde sexmaatje gewoon voor erbij.

Immers, wanneer je echt veel meer was (net als hij is voor jou) dan had hij echt open kaart gespeeld met moeders de vrouw thuis.

Helaas is het ook zo, dat wanneer jij dat niet bent, er zo een ander voor in de plaats komt. Triest maar waar.

Wanneer je echt wil dat de boodschap overkomt, dan moet je het toch wat harder spelen. Vertel hem bijv. dat wanneer hij zo doorgaat jij niet anders kan dan zijn vrouw informeren als je met je stage bezig bent.

Je zult zien hoe snel hij dan stopt.

Jij hebt alleen maar waarde voor hem als je je op geen enkele wijze mengt in zijn verdere leven. Dat wat er zich afgespeelt heeft bij jou in huis interesseert hem totaal niet, tenminste niet zo lang jij nog wel zijn maatje blijft.
Als hij dat niet snapt dan is hij het domme willoze lappen popje. Het is heel simpel, jij wil geen contact want jij hebt een vriend en hij een vrouw. En daar hoeft hij het niet mee eens te zijn, dat hoef jij niet te verdedigen, hij heeft dat enkel te accepteren en respecteren. Kan hij dat niet...nou trek dan je conclusies over wat voor een fijne vent het is. Hij weet dat het zijn vrouw kwetst en problemen veroorzaakt in jouw relatie...en dan toch bellen! Eeeenig die kerel...heb je zijn nummer voor me....KUCH....
Bullit zelfs als praten en sms-en NIET tot meer leidt kan het al zeer schadelijk zijn voor je relatie met je vriend. Je hebt toch beloofd geen contact? Als je vriend ontdekt dat je die afspraken gewoon maakt en nasst je neerlegt is zijn vertrouwen in jou (wat waarschijnlijk toch al een beetje wankel is) direct verdwenen. Geloof mij (ervaringsdeskundige van de andere zijde), alleen praten dagelijks met een ander zonder dit aan je parnter te vertellen zeker nadat je beloofd hebt dit niet meer te doen is schadelijker dan een eenmalige wip.

En verder stap even uit die zielige modus. Je hoeft je niet te schamen voor je gevoelens, je moet je eerder schamen dat je beloftes maakt die je niet wilt nakomen, dat je alleen maar bezig bent met hoe je sportmaatje zich voelt en totaal niet met hoe je vriend zich nu voelt. Daar liggen redenen om je te schamen. Dat je gevoelens hebt is niks om je voor te schamen. Dat je er alles aan doet om die gevoelens te voeden, daar mag je je wel over schamen.

En over die stage? Ik vind het vooral heel vervelend voor zijn vrouw. Die zal wel niks weten van jou en jou heerlijke goede band met haar man. En jij daar alwetend bij in de buurt zijn.

Brrrr arme vrouw, mocht ze je op welke wijze dan ook die dag vriendelijke benaderen en je willen helpen, wees dan een grote meid en sla het af. Je bent betrokken bij iets wat haar ongelukkig maakt, als je dan ook nog aardig tegen haar doet, lijkt het net of dat je niet boeit.
als jij niet wil dat hij belt, neem dan verdorie gewoon de telefoon niet op of blokkeer zijn nummer....niet zo moeilijk lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven