Ik huil....

29-07-2009 01:04 128 berichten
Ik huil.

Mijn hart huilt.

Mijn vriend heeft het vanavond uitgemaakt na 4 maanden.

In 4 maanden tijd hebben we heel veel lol gehad samen.

Nu is hij niet meer verliefd.

Het gevoel is weg.

Het ligt niet aan mij zegt hij.

Ik was stapel gek op hem.

Dolgelukkig.

Nog nooit zo verliefd geweest.

We zijn nog geen week terug van vakantie.

Die we samen hebben gevierd samen met zijn beste vriend en mijn beste vriendin.

Die ook een setje zijn.

Oh wat was het gezellig.

Er is maar 1 klein dingetje voor gevallen en dat was dat het hem soms 'allemaal benauwde'.

Daar is over gepraat en dat luchtte hem op.

Toen kon hij er weer helemaal voor gaan.

Maar...

De verliefdheid was toch echt weg,

En nu zit ik hier.

Alleen.

Verscheurd van verdriet.

Van maanden intensief samen zijn.

Een leuke band met zijn ouders opgebouwd en hij met het mijne.

Elkaars vrienden leren kennen.

En dan zegt hij dat alles klopte in de relatie.

Alleen zijn gevoel is weg.

En zonder gevoel geen relatie.

Hij is nu net 3 uurtjes weg.

Beste vriendin is langs geweest.

Ook die huilde tranen met tuiten.

Ruim 4 uur aan de lijn gezeten met ouders en zusje.

Iedereen geschokt.

En ik vooral.

Had dit niet zien aan komen.

Ben totaal mezelf niet.

Ik ga even niet werken.

Mijn hoofd staat er niet naar.

Ik kan het stom weg niet.

Moest het even van mij af schrijven, want slapen lukt me niet.

Aan hem denken helaas wel...
quote:Xaloy schreef op 29 juli 2009 @ 09:13:

Niet iedereen zit achter de kassa, Sprankelend. Snap best dat je dan wel kan werken.Belachelijke opmerking! Heel denegrerend. Alsof cassiere een minder beroep is? En nee.. ik ben geen cassiere die het voor een collega opneemt. Maar realiseer je Xaloy, iedereen is een schakel in deze maatschappij hoor, welk beroep je ook doet. Afhaken en niet werken vanwege liefdesverdriet, dat is pas idioot.
Alle reacties Link kopieren
quote:sprankelend schreef op 29 juli 2009 @ 09:14:

[...]

Dit méén je niet. Ga je nou werkelijk liefdesverdriet over een relatie van vier maanden (!!!) gelijkstellen aan het verdriet bij het overlijden van een dierbare?

En ik vind een vrije dag opnemen iets héél anders dan jezelf ziekmelden. Dáár zie ik nou de nuancering wel in.

Ze zegt toch nergens dat ze zich ziek gaat melden?

Het verlies van een dierbare stel ik niet gelijk, maar ik vergelijk de twee situaties wel met elkaar. Misschien ga je bij het overlijden van iemand wel een half jaar niet werken, maar bij het uitgaan van je relatie wil je dan misschien wel 1 dagje thuisblijven met het dekbed over je heen.
quote:Dominiekske schreef op 29 juli 2009 @ 09:31:

Iedereen verwerkt dingen op zijn eigen manier; de één kan wel gaan werken als het net uit is, de ander niet. Ook kunnen mensen (licht) depressief worden door liefdesverdriet. Ik vind het heel vreemd om er zulke botte, generaliserende opmerkingen over te maken. Je weet niet hoe een ander zich voelt.Werken is een verplichting die je aangaat met je werkgever! Wat nou als die werkgever geen salaris gaat uitbetalen omdat ze niet echt ziek is. Bij de arbo hoef je echt niet aan te komen met liefdesverdriet hoor. En het maakt volgens mij niet uit je nou 4 maanden, 4 jaar of 40 jaar bij elkaar bent. Verdriet zal er best zijn, maar werken gaat voor het meisje...ehhh..ofzoiets
quote:kaar schreef op 29 juli 2009 @ 09:33:

[...]

Ze zegt toch nergens dat ze zich ziek gaat melden?

Het verlies van een dierbare stel ik niet gelijk, maar ik vergelijk de twee situaties wel met elkaar. Misschien ga je bij het overlijden van iemand wel een half jaar niet werken, maar bij het uitgaan van je relatie wil je dan misschien wel 1 dagje thuisblijven met het dekbed over je heen.Overlijden is wel ff een heel ander verhaal. Niet te vergelijken.
Sterkte hoor Alice
quote:Xaloy schreef op 29 juli 2009 @ 09:17:

[...]

En wie ben jij dat jij denkt te weten hoe het voor mij voelt? Arrogant!! Laat mijn emoties in hun waarde aub zeg.

Ik ben iemand die al de helft van haar leven (lees: 17 jaar) in meerdere of mindere mate depressief is en ik dus weet waar ik het over heb. Mensen noemen iets al heel snel een depressie, terwijl het dat niet is. Daar is niets arrogants aan. En aangezien ik zelf ook mijn grote liefde heb moeten laten gaan, weet ik ook wat liefdesverdriet is. En ja, net als jij, kan ik niet eten, ben ik al kilo's afgevallen, kan ik niet genieten, kan ik alleen nog maar huilen, ben ik ondanks alles blij dat ik nu niet hoef te werken. Heftige emoties. Maar het is GEEN depressie.

Maar het spijt me evengoed als je je gekwetst voelt. Dat was nou ook weer niet mijn bedoeling.
De discussie gaat nu over het wel of niet thuisblijven met liefdesverdriet. Niet over het gevoel bij overlijden en het gevoel bij liefdesverdriet. Wel zuiver blijven redeneren.

Tsja, Alice.. soms gaan relaties nou eenmaal niet zoals je gehoopt/gewild had.. hoort bij het leven dat je soms een tegenslag te verwerken krijgt. Kmoet zeggen dat je post wel erg dramatisch en ook een beetje benauwend op mij over komt. Geef het een beetje tijd, dan komt het wel. En, vier maanden is ook echt nog niet zo heel erg lang..

Ik zou me overigens absoluut niet ziek melden na een verbroken relatie, neem dan idd een vrije dag op..
Hoeveel verdriet Alice heeft dat kan inderdaad niemand weten, dat is haar ding. Heel rot voor je Alice.

Maar ik moet zeggen dat ik ook wel zoiets heb van, poeh hé, na vier maanden een relatie te hebben gehad en dan zó instorten. Hoe moet dan gaan als je vier jaar een relatie hebt gehad.

Een snipperdag opnemen om lekker uit te wapperen van deze vervelende gebeurtenis, begrijpelijk op zich, als het kan. Maar ziekmelden vind ik ook wel ver gaan. Hangt er vanaf wat je doet natuurlijk maar ziek ben je niet, wel verdrietig.

Alice, heel rot dat het zo gelopen is. Niet iedere relatie is er een voor vele jaren of een mensenleven lang. De jouwe was vier maanden leuk en toen was het op, eenzijdig, dat is ellendig. Hopelijk kun je over niet al te lange tijd inzien dat het doorgaan met een relatie als je geen gevoelens meer hebt pijnlijker is dan er na een korte tijd een eind aan breien. Hij heeft zijn gevoel gevolgd en dat gevoel zei hem dat hij niet zijn leven met jou wilde delen. Voor jou is dat nu heel zuur, vooral als je het niet aan zag komen.

Sterkte en hopelijk kun je snel met plezier aan deze relatie terugdenken.
quote:kaar schreef op 29 juli 2009 @ 09:37:

De discussie gaat nu over het wel of niet thuisblijven met liefdesverdriet. Niet over het gevoel bij overlijden en het gevoel bij liefdesverdriet. Wel zuiver blijven redeneren.Volgens mij gaat deze discussie over heel de situatie van Alice. Ik denk zelfs dat Alice niet eens meer meeleest maar meer even haar verhaal kwijt wilde. Prima toch, daar is het forum toch ook voor. Maar ik word altijd boos als ik hoor dat mensen zo makkelijk met hun werk omgaan, omdat we zelf 4 man personeel in dienst hebben gehad (godzijdank geen vrouwen, dan was het nog veel erger geweest). Maar als je al het gezeik al meemaakt wat 4 man met zich meebracht. De een kwam later want moest met de kat naar de dierenarts (geen spoedeisend iets hoor). De ander was psychisch in de war omdat ie een rotjeugd had gehad enz enz enz. En wij maar salaris betalen? Je kan nou eenmaal niet gelijk het bijltje overal bij neergooien als je een kutperiode in je priveleven hebt.
Desalniettemin vind ik het echt wel rot voor Alice. Misschien is je verdriet na 4 maanden nog wel groter dan na 4 jaar omdat je in die periode nog smoorverliefd bent en werkelijk denkt dat die ander perfect was.
Wat een zuur topic wordt dit zeg, hier heeft TO echt iets aan... Waar zegt TO dat ze zich ziek gaat melden? Misschien neemt ze wel gewoon een paar vrije dagen op.
quote:Xaloy schreef op 29 juli 2009 @ 09:13:

Niet iedereen zit achter de kassa, Sprankelend. Snap best dat je dan wel kan werken.

Als salaris niet doorbetaald zou worden, zou je je dan ziek melden voor liefdesverdriet? Zo nee, dan ben je niet ziek, en is ziek melden niet legitiem. Zo simpel is het.

Los daarvan:

quote:Alice22 schreef op 29 juli 2009 @ 01:04:

Hij is nu net 3 uurtjes weg.

Beste vriendin is langs geweest.

Ook die huilde tranen met tuiten.

Ruim 4 uur aan de lijn gezeten met ouders en zusje.

Je zit dus al aan te lijn met ouders en zusje nog voor hij goed en wel vertrokken is? En in tussen komt je beste vriendin ook nog langs om tranen met tuiten te huilen?

Wow.
quote:Fausto schreef op 29 juli 2009 @ 09:42:

Wat een zuur topic wordt dit zeg, hier heeft TO echt iets aan... Waar zegt TO dat ze zich ziek gaat melden? Misschien neemt ze wel gewoon een paar vrije dagen op.Bedoel ik, is prima, even er uit, even tijd voor jezelf als je dat nodig hebt. Vrij nemen dus, goed idee als je er zo doorheen zit.
quote:Bianca40 schreef op 29 juli 2009 @ 09:34:

[...]

Overlijden is wel ff een heel ander verhaal. Niet te vergelijken.Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar er zijn wel degelijk overeenkomsten. Ik weet nog dat mijn vader zei, nadat hij gehoord had dat mijn moeder van hem wilde scheiden omdat ze al een jaar een ander had: 'Ik had nog liever dat ze dood was gegaan.' Dan was de pijn van een gebroken hart en zich tot in zijn kern belazerd voelen hem bespaard gebleven en had hij mijn moeder in ieder geval altijd als zijn grote liefde kunnen beschouwen. Harde en nare woorden, zeker voor mensen die een geliefde hebben verloren, maar op dat moment voelde hij het zo.
Vorig jaar zijn er zo'n 32.000 huwelijken ontbonden.

Allemaal 1 dagje ziekmelden is dus 64.000 ziektedagen.

Werkdag van 8 uur x 64.000 = 512.000 uur.

Gemiddeld is 1 FTE zo'n 1880 uur.

Dat betekent dus dat van 1 dag ziekmelden door alle mensen die gescheiden zijn er zo'n 275 mensen een heel jaar zouden kunnen werken.

Eén dag. Alleen na echtscheiding. Het is niet allemaal peanuts als je je 'een dagje ziekmeldt'.
quote:Bianca40 schreef op 29 juli 2009 @ 09:34:

[...]

Overlijden is wel ff een heel ander verhaal. Niet te vergelijken.

Dat is helemaal niet zo, het is allebei het verdriet van het moeten loslaten van iemand. Overlijden is natuurlijk erger, maar dat wil niet zeggen dat het niet te vergelijken valt.

En dat jij nou zo'n harde tante bent die onder alle omstandigheden door kan werken, wil niet zeggen dat anderen dat ook moeten doen. Toen het uitging met mijn ex kòn ik me niet richten op mijn studie, hoe hard ik ook probeerde. Dan kun je beter thuisblijven en even uithuilen dan steeds tevergeefs blijven proberen. Bovendien mag je in zo'n situatie best even lief voor jezelf zijn en helpt het helemaal niet als mensen op een forum je gaan vertellen dat je moet gaan werken. Laat het mensen zelf beslissen en oordeel niet zo hard.
quote:Fausto schreef op 29 juli 2009 @ 09:46:

[...]

Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar er zijn wel degelijk overeenkomsten. Ik weet nog dat mijn vader zei, nadat hij gehoord had dat mijn moeder van hem wilde scheiden omdat ze al een jaar een ander had: 'Ik had nog liever dat ze dood was gegaan.' Dan was de pijn van een gebroken hart en zich tot in zijn kern belazerd voelen hem bespaard gebleven en had hij mijn moeder in ieder geval altijd als zijn grote liefde kunnen beschouwen. Harde en nare woorden, zeker voor mensen die een geliefde hebben verloren, maar op dat moment voelde hij het zo.Heb ik ook vaker gehoord, en ik vind het heel goed invoelbaar. Vanuit degene die een partner verliest kan ik me voorstellen dat een gevoel van verraad bovenop het verlies, minstens zo zwaar weegt als "alleen maar" verlies.
quote:sprankelend schreef op 29 juli 2009 @ 09:47:

Het is niet allemaal peanuts als je je 'een dagje ziekmeldt'.Het is, helaas, nogal vaak wel degelijk peanuts als mensen zich een dagje "ziek" melden.

Dat betekent dus dat van 1 dag ziekmelden door alle mensen die gescheiden zijn er zo'n 275 mensen een heel jaar zouden kunnen werken.

Eén dag. Alleen na echtscheiding. Het is niet allemaal peanuts als je je 'een dagje ziekmeldt'.Nogmaals; wie heeft het over ziekmelden? Heb ik over een post van TO heen gelezen waarin ze schrijft: 'ik ga me ziekmelden'?
quote:Dominiekske schreef op 29 juli 2009 @ 09:48:

[...]

Overlijden is natuurlijk erger, maar dat wil niet zeggen dat het niet te vergelijken valt.

Waarom is overlijden "natuurlijk erger"? Laat het mensen zelf beslissen en oordeel niet zo hard.quote:Laat het mensen zelf beslissen en oordeel niet zo hard.Als je vrij neemt, beslis je zelf voor jezelf. Als je je ziek meldt, beslis je zelf, voor je werkgever.
quote:rider schreef op 29 juli 2009 @ 09:50:

[...]

Het is, helaas, nogal vaak wel degelijk peanuts als mensen zich een dagje "ziek" melden.nice
Ik vind overlijden wel degelijk een heel ander verhaal. En het is inderdaad bekend dat mensen vaak 'liever' zou hebben dat hun partner was overleden dan dat ze gescheiden waren. Maar kom op zeg... bij overlijden komt nog zo veel meer en ander verdriet kijken. Verdriet om de overige nabestaanden, nooit meer met elkaar kunnen praten, bepaalde dingen niet hebben kunnen uitspreken. Als je uit elkaar gaat kan je in elk geval nog een keer opbellen of een brief schrijven om je gevoel te uiten, eventuele verwijten er lekker uit te gooien e.d. Bij scheiding komt meer boosheid kijken, bij overlijden meer verdriet. Vandaar dat ik zeg dat het niet te vergelijken is.

Eén dag. Alleen na echtscheiding. Het is niet allemaal peanuts als je je 'een dagje ziekmeldt'.Maar nogmaals: wie heeft het nou over ziekmelden?????
quote:rider schreef op 29 juli 2009 @ 09:43:

[...]

Je zit dus al aan te lijn met ouders en zusje nog voor hij goed en wel vertrokken is? En in tussen komt je beste vriendin ook nog langs om tranen met tuiten te huilen?

Wow.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven