ik was (ben??) die ander

10-10-2010 18:57 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,

Hier een berichtje van iemand waar iedereen een hekel aan heeft (incl mijn persoontje).

Maar ik moet mn verhaal kwijt. Onlangs ben ik zelf gestopt met mijn relatie. Waarna ik vrij snel wat begonnen ben met een ander. Wat begon als een grapje, werd heel intens. Hij had in t begin een vriendin. Maar dat was al snel uit. En dacht ik dat we een toekomst zouden kunnen hebben. Helaas nadat hij een nachtje bij mij had doorgebracht kreeg ik ineens een smsje van hem. Hij is al heel lang getrouwd en heeft kinderen. Mijn ene kant zegt niets meer mee doen. Hij is immers getrouwd en heeft kinderen. Mn andere kant zegt dat ik heel veel voor hem voel. En kan ik hem daardoor ook niet loslaten. Aan de ene kant wil ik wraak. Maar hij zal wel genoeg problemen hebben aangezien zij het weet. Maar om niets te doen met de gevoelens die ik heb... t is zo moeilijk.

Hij heeft me in een positie, iemand van mij gemaakt die ik absoluut niet wil zijn. Maar toch, het voelde zo goed. Ik had mn rust bij hem gevonden.

Iemand tips of hoe ik hem kan loslaten... (wat denk ik toch het beste is)
quote:sjorsensjimmie schreef op 10 oktober 2010 @ 19:24:

ik vraag ook om tips om het gevoel weg te zetten dames.

Oké, tip 1 is al te laat maar; Open er vooral geen topic over, want dan ben je bezig met ; juist--> hem, terwijl je hem zegt te willen vergeten.

Tip 2; richt je op jezelf en je eigen leven ipv op het leven van een ander.

Tip 3; ga iets leuks doen

Tip 4; voordat je het vergeet (want hij zit immers niet in je gedachten want daar ban je hem uit) delete zijn telefoonnummer en vermijdt hem.

Hoe erg het ook is die illusie dat hij dus inmiddels vrijgezel was en we een toekomst hadden. blijft in je hoofd zitten. Wat een onzin. Die blijft alleen zitten omdat JIJ die daar wil laten zitten. Wat stel jij je ongelofelijk aan.

Sinds ik weet dat hij getrouwd is heb ik niet meer met hem afgesproken. Maar stom genoeg blijf ik met vragen zitten. noem het zelfdistructive.... noem het dom. Maar DAAR kan ik niets mee. Elke vraag die je zou stellen geeft een antwoord (als je dat krijgt) dat 10 keer zoveel nieuwe vragen oproept. Leer leven met het feit dat je soms beter geen vragen kunt stellen.

Ik weet dat het een lul is. Ik weet dat ik moet stoppen.

Oke, vertel eens; wáár moet je mee stoppen want het contact is al weg. Wat doe jij nog dan?

En inderdaad ik had ook niets met m moeten beginnen toen ik hoorde dat hij een vriendin had. Maar ook dat hoorde ik pas later. En daar geloof ik weinig van, want je schrijft ; En heb het vanwege mijn eigen rebound even aan de kant gezet hoe lullig het ook is. Als ik van te voren had geweten dat hij een vriendin/vrouw had, was ik er nooit aan begonnen. Maar ja als je alles van te voren weet.

Geloof je het zelf?

Nu weet je dat hij en liegt en bedriegt én dat hij gehuwd is, en nog twijfel je of je hier mee door zou moeten gaan.

Hoe ken je hem eigenlijk? Is er een kans dat je hem nooit in je leven meer tegenkomt? Zo ja; grijp die kans.
quote:sjorsensjimmie schreef op 10 oktober 2010 @ 19:24:

ik vraag ook om tips om het gevoel weg te zetten dames.

Hoe erg het ook is die illusie dat hij dus inmiddels vrijgezel was en we een toekomst hadden. blijft in je hoofd zitten.

Sinds ik weet dat hij getrouwd is heb ik niet meer met hem afgesproken. Maar stom genoeg blijf ik met vragen zitten. noem het zelfdistructive.... noem het dom. Maar DAAR kan ik niets mee.

Ik weet dat het een lul is. Ik weet dat ik moet stoppen.

Wat voor vragen blijf je mee zitten?
ik zou niks meer willen weten van een man die op basis van een leugen wat wilde beginnen en zowel mij als zijn vrouw bedriegt, klinkt niet alsof daar toekomst inzit toch?
Ik heb je al de tip gegeven hoor: contact verbreken, je op andere zaken richten en het de tijd geven.

En als hij toch wat laat horen: NIET reageren
quote:liselore schreef op 10 oktober 2010 @ 19:30:

[...]

Wat voor vragen blijf je mee zitten?

Ik ga een gok doen, want ik wil een koelkast winnen (eentje met ijsblokjes enzo);

Jij voelde toch ook wat ik voelde? Die bijzondere band die we hadden, die klik? Dat was toch niet alleen in mijn hoofd, maar toch ook in jouw hart?
Ik ga ook meegokken. Als hij niet écht gek op me is, zou hij toch nooit al die moeite hebben gedaan?
quote:Madhe schreef op 10 oktober 2010 @ 19:32:

[...]

Ik ga een gok doen, want ik wil een koelkast winnen (eentje met ijsblokjes enzo);

Jij voelde toch ook wat ik voelde? Die bijzondere band die we hadden, die klik? Dat was toch niet alleen in mijn hoofd, maar toch ook in jouw hart?

Dat vind ik nou juist zo verwonderlijk, alles is gebaseerd op een leugen..... en dat terwijl hij totaal nog geen credits opgebouwd kan hebben om een potje te breken?

Hij liegt en bedriegt en daar wil TO een relatie mee?

Ik ben oprecht benieuwd naar de vragen waarmee TO blijft zitten waardoor ze niet door zou kunnen....
Volgens mij heb ik ook een tip gegeven: dat je in moet gaan zien dat je verliefd bent geworden op leugens en dat je gevoel dus ook niet echt kan zijn!
Aanvulling op Madhe: Waarom Doe Je Me Dit Aan? Waarom Lieg Je Tegen Me?

Krijg je nooit of te nimmer antwoord op.
Huts!
Ik zou eens op een rij zetten wat er nou leuk is aan deze man. Het gevoel van rust en geluk creëerde je in je hoofd. Dat rust en geluk gevoel moet je niet aan iemand anders verbinden. Je moet zelf die rust vinden. Ik weet het het klinkt een beetje vaag, maar ik krijg heel sterk het gevoel dat je alles op hem plakt terwijl je het juist in jezelf moet vinden. Als jij die rust en geluk in jezelf vindt dan kan je over zo een lul de behanger ook denken dat je blij moet zijn dat hij uit je leven is.
quote:sjorsensjimmie schreef op 10 oktober 2010 @ 18:57:

Hij had in t begin een vriendin. Maar dat was al snel uit.Hier maak ik uit op dat je het wel wist..maak je niet druk, je hoeft je hier echt niet beter voor te doen dan je bent.. En al kwam je er later achter, heeft dat voor jou niets uitgemaakt, want je ging met hem door. Ik zie het verschil niet tussen het vanaf het begin weten of later horen en er evengoed mee doorgaan.
quote:Pink_lips schreef op 10 oktober 2010 @ 19:05:

Deze man is een leugenaar, jij bent verliefd geworden op 'zijn leugens'..

Je gevoelens zijn dus ook niet echt..

Gevoelens zijn altijd echt...wat een rare uitspraak van je

Dat die gevoelens niet handig zijn en de man waarop ze gek is niet is wie hij zegt te zijn, dat is heel iets anders.

@TO: hij is een absolute LUTSER. Je zou enkel boos moeten zijn.
[quote]Doi schreef op 10 oktober 2010 @ 19:43:

[...]

Dat die gevoelens niet handig zijn en de man waarop ze gek is niet is wie hij zegt te zijn, dat is heel iets anders.

Ik snap wat je bedoelt.. Ik bedoel alleen te zeggen dat ze verliefd is geworden op iets wat gebaseerd is op leugens. Leugens zijn niet echt, niet de waarheid. Zou dus betekenen dat ze verliefd is geworden op iets wat niet echt is. Snap je me nog?
Dat hij je een goed gevoel heeft gegeven maakt nu niets meer uit. Hij heeft het zo gespeeld, dat je op je gemak bent bij hem. En dat zijn rotspelletjes. En nu maakt hij je duidelijk dat je verder niks hoeft te verwachten. Jij bent nummer 2 (of 3 of 4). En geloof me, dat gaat niet veranderen.

Wil je dat echt? je even goed voelen, en vervolgens weer in de wacht worden gezet..? Neem die rol niet aan, daar wordt je niet gelukkig van.

Laat hem weten hoe je over hem denkt. Denk niet dat je dat al gedaan hebt, waarschijnlijk heb je het allemaal nog open gelaten. Hij mag best weten dat hij jou rot heeft behandeld, en dat je beter verdiend. Dan kan je het ook zelf goed afsluiten. Dan is er geen weg terug.
wat is een lutser?
quote:Lienemien schreef op 10 oktober 2010 @ 19:47:

wat is een lutser?Duitse woord voor loser?
quote:Pink_lips schreef op 10 oktober 2010 @ 19:45:

[quote]Doi schreef op 10 oktober 2010 @ 19:43:

[...]

Ik snap wat je bedoelt.. Ik bedoel alleen te zeggen dat ze verliefd is geworden op iets wat gebaseerd is op leugens. Leugens zijn niet echt, niet de waarheid. Zou dus betekenen dat ze verliefd is geworden op iets wat niet echt is. Snap je me nog?

En dus zijn die gevoelens niet echt, maar gelinkt aan een gevoel dat je herkent. Het was geen verliefdheid, het was het idee van verliefd zijn (op het beeld dat hij schiep).

Als ik droom dat ik word achtervolgd door een engerd, dan ben ik bang. En wanneer ik dan plots wakker word, dan sluimert de herinnering aan dat gevoel ergens, maar ik bén dan niet bang want het was maar een droom.

Niet eens met dat gevoelens altijd echt zijn, ook gevoelens kun je door elkaar halen, verwarren en verkeerd inschatten/interpreteren.

Edit; ik moet zeggen dat ik mezelf nu heel diepzinnig vind overkomen, maar als je mijn motto bekijkt dan is het al snel duidelijk dat dat vast heel erg meevalt.
Laat hem eerst zijn zaakjes regelen thuis.

Al vind ik wel dat hij vrij snel eerlijk was, hij had het immers nog langer verborgen kunnen houden.

Aan wraak zou ik niet denken, kost je energie en levert je niks op.
quote:Madhe schreef op 10 oktober 2010 @ 19:49:

[...]

En dus zijn die gevoelens niet echt, maar gelinkt aan een gevoel dat je herkent. Het was geen verliefdheid, het was het idee van verliefd zijn (op het beeld dat hij schiep).

Als ik droom dat ik word achtervolgd door een engerd, dan ben ik bang. En wanneer ik dan plots wakker word, dan sluimert de herinnering aan dat gevoel ergens, maar ik bén dan niet bang want het was maar een droom.

Niet eens met dat gevoelens altijd echt zijn, ook gevoelens kun je door elkaar halen, verwarren en verkeerd inschatten/herkennen.

Edit; ik moet zeggen dat ik mezelf nu heel diepzinnig vind overkomen, maar als je mijn motto bekijkt dan is het al snel duidelijk dat dat vast heel erg meevalt.Kijk, jij begrijpt me! Bedankt voor de duidelijkere uitleg
quote:Pink_lips schreef op 10 oktober 2010 @ 19:48:

[...]

Duitse woord voor loser?

Heb het even ge-googled!

Combinatiewoord van prutser en loser. of: Iemand die denkt slimme opmerkingen te kunnen plaatsen, maar vervolgens ‘betekent’ met een ‘d’ schrijft.

Denk dat de eerste van toepassing is hier..
quote:Ksenija schreef op 10 oktober 2010 @ 19:50:

Al vind ik wel dat hij vrij snel eerlijk was, hij had het immers nog langer verborgen kunnen houden.

Aan wraak zou ik niet denken, kost je energie en levert je niks op.

Jij bent grappig.

Waarom zou ze hem eerst zijn zaakjes thuis moeten laten regelen? Hij wil niet met haar verder en zij moet niet verder willen met een onbetrouwbaar stuk vreten (al past dat natuurlijk wel weer bij elkaar). Daarnaast weet zijn vrouw er nu vanaf, dus áls er iets thuis bij hem geregeld wordt zal zij dat in de hand hebben. Niet hij.
quote:redrain schreef op 10 oktober 2010 @ 19:19:

Verliefd worden terwijl je getrouwd bent met iemand anders is nog best voor te stellen.

Maar als iemand liegt over zijn situatie (of het nou gaat om een relatie/baan/ziekte enz) is'ie wat mij betreft geen relatie materiaal.

Dat moet je niet willen.

Dat is waar.

Het zit hem in het achterhouden en niet in het feit dat hij bezet is.
quote:Ksenija schreef op 10 oktober 2010 @ 19:50:

Aan wraak zou ik niet denken, kost je energie en levert je niks op.Dat hij zo snel eerlijk was, is volgens mij alleen zodat zij niets zou verwachten verder. En dat haar 'positie' lekker duidelijk was.
Weer een LDB??
Lienemien en Ksenija, hoezo snel? Vertellen nadat ze seks hebben gehad vind ik helemaal niet snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven