Is daten wel zo onschuldig?
zaterdag 21 juli 2018 om 14:54
Naar aanleiding van het zien van de Zembla documentaire “Love me Tinder”, die deze week werd uitgezonden, vraag ik mij dat af.
Ik lees vaak dat mensen na een breuk het advies krijgen om te gaan daten. Als afleiding.
Ik lees ook dat er ontzettend veel mensen zijn (bijvoorbeeld hier op het forum) die onzeker worden door daten. Er zijn zeker mensen die vinden wat zij zoeken door middel van daten, door tinder of door een betaalde datingsite. Maar de teleurstellingen zijn volgens mij vele malen groter.
Ik vraag mij af: is daten wel zo onschuldig? Maakt het mensen die over het algemeen redelijk stabiel zijn niet onzekerder dan zij voorheen waren, zorgt het voor minder vertrouwen in anderen en zou het zelfs kunnen zorgen voor depressieve gevoelens bij mensen?
Zou het schadelijker kunnen zijn dan het lijkt?
Wat vinden jullie?
Ik lees vaak dat mensen na een breuk het advies krijgen om te gaan daten. Als afleiding.
Ik lees ook dat er ontzettend veel mensen zijn (bijvoorbeeld hier op het forum) die onzeker worden door daten. Er zijn zeker mensen die vinden wat zij zoeken door middel van daten, door tinder of door een betaalde datingsite. Maar de teleurstellingen zijn volgens mij vele malen groter.
Ik vraag mij af: is daten wel zo onschuldig? Maakt het mensen die over het algemeen redelijk stabiel zijn niet onzekerder dan zij voorheen waren, zorgt het voor minder vertrouwen in anderen en zou het zelfs kunnen zorgen voor depressieve gevoelens bij mensen?
Zou het schadelijker kunnen zijn dan het lijkt?
Wat vinden jullie?
zaterdag 21 juli 2018 om 17:15
Bedankt!lineola schreef: ↑21-07-2018 17:12https://www.npostart.nl/zembla/30-05-2018/BV_101387649
Dit is de docu.
zaterdag 21 juli 2018 om 17:19
Ik ben gek op Tinderen.
Ik denk dat hierin bij jezelf blijven heel belangrijk is. Weet wat je waard bent zonder kerel. En wat wil je? Een relatie? Praatje? One night stand? Aandacht? Als jij graag een relatie wil maar jouw date alleen een one night stand snap ik dat je gekwetst raakt.
Een vervelende man die achteraf toch niet zo leuk blijkt te zijn heb ik ook vaak zat ontmoet tijdens het uitgaan, dus dat die alleen op Tinder zitten is niet waar.
Ik denk dat onzekerheid echt iets is wat uit jezelf komt en weinig te maken heeft met externe factoren.
Ik denk dat hierin bij jezelf blijven heel belangrijk is. Weet wat je waard bent zonder kerel. En wat wil je? Een relatie? Praatje? One night stand? Aandacht? Als jij graag een relatie wil maar jouw date alleen een one night stand snap ik dat je gekwetst raakt.
Een vervelende man die achteraf toch niet zo leuk blijkt te zijn heb ik ook vaak zat ontmoet tijdens het uitgaan, dus dat die alleen op Tinder zitten is niet waar.
Ik denk dat onzekerheid echt iets is wat uit jezelf komt en weinig te maken heeft met externe factoren.
Wie wat wil die moet wat.
zaterdag 21 juli 2018 om 17:26
Als in : supermarkt vol "aantrekkelijk" date-waar.blijfgewoonbianca schreef: ↑21-07-2018 14:57Het kan ook de andere kant op : dat je lekker in de markt blijkt te liggen, dat je zelfvertrouwen groeit .
Nee sorry, als je op basis van alleen je foto en een korte beschrijving je eigenwaarde moet zien te krijgen gooi je jezelf in de uitverkoop. Mijns inziens.
zaterdag 21 juli 2018 om 17:27
Ik denk dat daten via een datingapp helemaal niet zo onschuldig is. Ik heb begin dit jaar Happn geprobeerd en ik was er na drie maanden alweer af. Matches genoeg, maar de oppervlakkigheid heeft (onnodig) een deuk in mijn zelfvertrouwen geslagen. Mannen die het gesprek startte, en daarna stopten met reageren. Mannen die je volledig uitkafferen als je een dag niet reageert.
Ik heb twee dates gehad met twee verschillende jongens. De ene heeft me na de tweede date geblokt, ondanks hij zelf de dates had voorgesteld. De andere heeft me ge-ghost nadat ik aangaf 'ons' vriendschappelijk te zien. Wellicht ben ik te gevoelig voor de omgangsnormen binnen Dateland, maar ik heb iig genoeg gezien. Ik houd het bij daten in real life.
Ik heb twee dates gehad met twee verschillende jongens. De ene heeft me na de tweede date geblokt, ondanks hij zelf de dates had voorgesteld. De andere heeft me ge-ghost nadat ik aangaf 'ons' vriendschappelijk te zien. Wellicht ben ik te gevoelig voor de omgangsnormen binnen Dateland, maar ik heb iig genoeg gezien. Ik houd het bij daten in real life.
zaterdag 21 juli 2018 om 17:34
Ik heb eigenlijk alleen maar heel leuke ervaringen met Tinder. Ik ben lesbisch, dus de mannen ben ik niet tegengekomen, dus wellicht is dat anders. Natuurlijk zaten er ook veel types met nektattoos tussen (voor ieder wat wils, maar niet mijn type), maar ik heb er echt een paar heel leuke meiden leren kennen. We hadden erg leuke, geanimeerde gesprekken en natuurlijk hebben we afgesproken. Intussen leerde ik mijn huidige partner kennen, en heb ik daar wel open kaart over gespeeld tegen mijn tinderdates, die allemaal begripvol en enthousiast reageerden.
Ik heb wel contact met sommigen gehouden, we drinken soms een kop koffie, of gaan eens naar de kroeg.
Dus als je een beetje kunt schiften in het (enorme) aanbod, kun je er veel leuks uithalen, wat niet alleen maar op seks belust of oppervlakkig is.
Ik heb wel contact met sommigen gehouden, we drinken soms een kop koffie, of gaan eens naar de kroeg.
Dus als je een beetje kunt schiften in het (enorme) aanbod, kun je er veel leuks uithalen, wat niet alleen maar op seks belust of oppervlakkig is.
zaterdag 21 juli 2018 om 17:37
Met dat respectloze krijg je veel meer te maken via datingsites dan irl. Omdat het zo vluchtig is , bijna anoniem, en het aanbod zo groot. De een nog aantrekkelijker dan de ander, dus waarom moeite doen om iemand met respect te behandelen? Het percentage minkukels is er vlgs mij ook erg hoog.paprikachips schreef: ↑21-07-2018 17:27Ik denk dat daten via een datingapp helemaal niet zo onschuldig is. Ik heb begin dit jaar Happn geprobeerd en ik was er na drie maanden alweer af. Matches genoeg, maar de oppervlakkigheid heeft (onnodig) een deuk in mijn zelfvertrouwen geslagen. Mannen die het gesprek startte, en daarna stopten met reageren. Mannen die je volledig uitkafferen als je een dag niet reageert. Ik heb twee dates gehad met twee verschillende jongens. De ene heeft me na de tweede date geblokt, ondanks hij zelf de dates had voorgesteld. De andere heeft me ge-ghost nadat ik aangaf 'ons' vriendschappelijk te zien. Wellicht ben ik te gevoelig voor de omgangsnormen binnen Dateland, maar ik heb iig genoeg gezien. Ik houd het bij daten in real life.
Maar als je voor de avontuurtjes gaat: prima manier om dates te scoren, lijkt me . Of het leuke dates zijn is dan elke keer weer een (on)aangename verrassing.
anoniem_349789 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 17:43
0.16% gewijzigd
zaterdag 21 juli 2018 om 17:42
Ik denk dat vrouwen in het algemeen respectvoller omgaan met hun dates dan mannen (testosteron/macho/haantjesgedrag) .Tijdspaarder schreef: ↑21-07-2018 17:34Ik heb eigenlijk alleen maar heel leuke ervaringen met Tinder. Ik ben lesbisch, dus de mannen ben ik niet tegengekomen, dus wellicht is dat anders. Natuurlijk zaten er ook veel types met nektattoos tussen (voor ieder wat wils, maar niet mijn type), maar ik heb er echt een paar heel leuke meiden leren kennen. We hadden erg leuke, geanimeerde gesprekken en natuurlijk hebben we afgesproken. Intussen leerde ik mijn huidige partner kennen, en heb ik daar wel open kaart over gespeeld tegen mijn tinderdates, die allemaal begripvol en enthousiast reageerden.
Hoewel er natuurlijk ook zat vrouwen zijn die spelen met hun dates' gevoelens.
anoniem_349789 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 17:45
3.83% gewijzigd
zaterdag 21 juli 2018 om 17:42
Er zijn best leuke mannen, ook on line, maar als je selecteert op uiterlijk wordt de spoeling dunner. Ik heb onlangs iemand naar rechts geswiped op Tinder die ik op de foto niet bijzonder vond. Maar gezien zijn beroep zou hij in ieder geval representatief en sociaal moeten zijn.Anárion schreef: ↑21-07-2018 15:01Ik ben inmiddels wel wat gehard door het daten. Het is niet leuk, je moet tegen afwijzing kunnen, en je moet leren dat in het online datewereldje de grenzen van fatsoen ver te zoeken zijn.
Ik sta op het punt er weer een tijdje mee te stoppen.
Helaas kom ik in het echte leven niet veel leuke mannen tegen, dus vandaar toch maar online, hoewel je daar soms ook depressief wordt van het aanbod.
Het is een onwijs leuke man. We hebben al een paar dates gehad, en voorlopig hebben we het erg leuk samen. Ik ken hem nog maar net natuurlijk, maar ik word er wel blij van.
Maar er kwam ook veel geneuzel binnen. Daar ben ik verder niet op in gegaan. Geen zin in.
zaterdag 21 juli 2018 om 17:46
Als jij irl op date gaat met een man uit de kroeg, en je ziet hem alleen als goede vriend kan hij je ook ghosten hoor.paprikachips schreef: ↑21-07-2018 17:27Ik denk dat daten via een datingapp helemaal niet zo onschuldig is. Ik heb begin dit jaar Happn geprobeerd en ik was er na drie maanden alweer af. Matches genoeg, maar de oppervlakkigheid heeft (onnodig) een deuk in mijn zelfvertrouwen geslagen. Mannen die het gesprek startte, en daarna stopten met reageren. Mannen die je volledig uitkafferen als je een dag niet reageert.
Prima. Meteen blokken zou ik zeggen.
Ik heb twee dates gehad met twee verschillende jongens. De ene heeft me na de tweede date geblokt, ondanks hij zelf de dates had voorgesteld. De andere heeft me ge-ghost nadat ik aangaf 'ons' vriendschappelijk te zien.
Daar wilde hij geen energie in steken. Ik weet niet waarom je dat zo erg vindt.
Wellicht ben ik te gevoelig voor de omgangsnormen binnen Dateland, maar ik heb iig genoeg gezien. Ik houd het bij daten in real life.
zaterdag 21 juli 2018 om 18:02
Je begrijpt dat je hierop kritiek krijgt, toch?willem1959 schreef: ↑21-07-2018 17:00Al dat online daten is volslagen debiel en maakt dat er een hele generatie volslagen mafkezen ontstaat die niet eens weet hoe ze een ander moeten benaderen anders dan via appjes. Vroeger zag je een leuke meid in de kroeg, stapte je er op af en probeerde haar te versieren. Tegenwoordig vragen al die contactgestoorden slechts het mobiele nummer en gaan thuis zitten appen.
Wat een troosteloze toestand.
..veel van die ‘ik pak wat voor handen ligt’ relaties stranden binnen korte tijd of leiden tot ongelukkige huwelijken waarin mensen alleen bij elkaar blijven vanwege de centen en/of kinderen. Dan blijf ik nog liever single.
Overigens ben ik het wel eens met je commentaar op al dat geapp, erg onpersoonlijk.
Don't follow me. I'm lost too..
zaterdag 21 juli 2018 om 18:25
zaterdag 21 juli 2018 om 18:25
En daar gaat het vaak al fout. Mannen pretenderen een serieuze relatie te willen, terwijl dat helemaal niet zo is. Ik ga namelijk niet in zee met een man die alleen een one night stand wil. Probleem is, dat ze dat natuurlijk niet zeggen.RaveMeisje schreef: ↑21-07-2018 17:19Ik ben gek op Tinderen.
...
zaterdag 21 juli 2018 om 18:29
Ben zelf al over de 40 en heb kinderen. Ik kijk naar uitstraling, beroep, taalgebruik, komt iemand leuk over. Er hoeft geen fotomodellenkop op te zitten, maar een beetje leuk eruitzien vind ik wel belangrijk. Ik ga niet voor een vent met een driekwartbroek en sokken in zijn sandalen.YagaBaba schreef: ↑21-07-2018 17:42Er zijn best leuke mannen, ook on line, maar als je selecteert op uiterlijk wordt de spoeling dunner. Ik heb onlangs iemand naar rechts geswiped op Tinder die ik op de foto niet bijzonder vond. Maar gezien zijn beroep zou hij in ieder geval representatief en sociaal moeten zijn.
En op datingsites selecteer je nu eenmaal wel eerst op uiterlijk.
...
zaterdag 21 juli 2018 om 18:32
Ik heb geen slechte ervaringen met Internetdaten. Onder andere een van mijn meest dierbare vrienden en mijn huidige FWB heb ik er opgeduikeld.
Maar toch snap ik de topic titel wel. De onrust, het geen antwoord krijgen waar je onredelijk boos van kunt worden ( ik had een paar dagen een gesprek met een man van 75 , ik ben zelf 58, en was zelfs toen een soort van geïrriteerd toen de grijsaard geen antwoord meer gaf. Bizar)
Het blijft allemaal heel inrealistisch.
Ik zit nog op een betaalde site tot 1 augustus, maar ik neem het niet meer serieus, vandaar de 75 jarige
Ik denk dat ik gewoon genoegen ga nemen met de ongemakkelijke waarheid dat het er niet meer inzit.
Het geeft uiteindelijk meer last dan lust dat internet daten.
Maar toch snap ik de topic titel wel. De onrust, het geen antwoord krijgen waar je onredelijk boos van kunt worden ( ik had een paar dagen een gesprek met een man van 75 , ik ben zelf 58, en was zelfs toen een soort van geïrriteerd toen de grijsaard geen antwoord meer gaf. Bizar)
Het blijft allemaal heel inrealistisch.
Ik zit nog op een betaalde site tot 1 augustus, maar ik neem het niet meer serieus, vandaar de 75 jarige
Ik denk dat ik gewoon genoegen ga nemen met de ongemakkelijke waarheid dat het er niet meer inzit.
Het geeft uiteindelijk meer last dan lust dat internet daten.
zaterdag 21 juli 2018 om 18:34
Aan de ene kant begrijp ik je, aan de andere kant niet. Want het impliceert dat een man die in eerste instantie wel uit is op een relatie na een paar dates niet meer mag afhaken omdat jij voor hem niet de geschikte persoon bent. Dat is toch raar?
zaterdag 21 juli 2018 om 18:39
Dat klopt, als je het zo bekijkt is het wel krom. Toch voel je vaak wel aan hoe iemand erin staat. Ben zelf gelukkig nooit op die manier voor de gek gehouden, maar vriendinnen wel.zeeuwsmeisje1981 schreef: ↑21-07-2018 18:34Aan de ene kant begrijp ik je, aan de andere kant niet. Want het impliceert dat een man die in eerste instantie wel uit is op een relatie na een paar dates niet meer mag afhaken omdat jij voor hem niet de geschikte persoon bent. Dat is toch raar?
...
zaterdag 21 juli 2018 om 18:45
Ja, de mannen die over “stoute avontuurtjes” enzo beginnen filter je er zo uit (ik ben trouwens niet vies van een one night stand maar als ik érgens van opdroog zijn het dat soort teksten) Toch denk ik dat het voor de meeste mensen niet zo zwart-wit is. Ik gebruikte Tinder ook niet als vijver voor een relatie, meer om mijn single bestaan wat op te leuken met sex. Maar als ik een man interessant vond ging ik heus nog wel een keer op date. Realiteit is gewoon dat je met een volslagen vreemde aan tafel zit en er zijn maar erg weinig volslagen vreemden die op de langere termijn nog steeds leuk zijn. Dus het overgrote deel van de mensen die je ontmoet blijven nu eenmaal niet hangen.
zaterdag 21 juli 2018 om 18:49
Misschien is hij overleden bij het klaarkomen op jouw foto..Waterman26 schreef: ↑21-07-2018 18:32De onrust, het geen antwoord krijgen waar je onredelijk boos van kunt worden ( ik had een paar dagen een gesprek met een man van 75 , ik ben zelf 58, en was zelfs toen een soort van geïrriteerd toen de grijsaard geen antwoord meer gaf. Bizar)
Don't follow me. I'm lost too..
zaterdag 21 juli 2018 om 18:50
zaterdag 21 juli 2018 om 19:02
De uitzending is inderdaad al eens eerder uitgezonden.Waterman26 schreef: ↑21-07-2018 18:35En oh, is die docu een herhaling? Is dat die waar die lieve mevrouw in zat die via Tinder zo n pech had?
Dat was voor mij een van de redenen om er echt niet meer in te geloven.
zaterdag 21 juli 2018 om 19:02