Is hij wel single?

11-07-2009 19:05 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

Ik zit even ergens mee, waar ik graag jullie feedback over zou krijgen;

Via internet heb ik een man leren kennen. We hebben nu een paar dates gehad. Hij lijkt werkelijk perfect! Okee, dat is niemand natuurlijk, maar toch.....

We hebben veel contact per telefoon, sms en msn. In ieder geval dagelijks smsjes en vaak bellen of chatsessies. We hebben het beiden druk en dus is afspreken beperkt tot de weekends.

Hij is nu 2 keer bij mij geweest, waarin we ook sex hebben gehad maar niet "all the way". De bedoeling was beide keren om te blijven slapen, maar telkens kwam dat er niet van. Eerste keer vanwege onverwachtse freelance-klus de volgende dag vroeg en 2e keer vanwege crisis op zijn werk, waardoor hij wel overdag een paar uurtjes is geweest maar sávonds weer weg moest.

Na deze 2e afspraak waarin slapen niet doorging begon ik te twijfelen. Zou het kunnen dat hij niet single is? Er zijn nog een aantal dingen die hier eventueel op zouden kunnen wijzen, namelijk;

- Al 2 keer telefoon "vergeten" op 't werk en dus een hele dag geen contact

- Hij komt altijd hier, ik heb aangeboden naar hem te komen maar dit houdt hij af. Naar eigen zeggen omdat hij eigen vervoer heeft en ik niet, dus makkelijker voor mij. We hebben wel afgesproken dat ik volgende keer naar hem toe kom.

- Geen douchegel willen gebruiken als hij hier weggaat

- Soms blijft hij eerst heel vaag als het op afspreken aankomt, een dag later maken we dan wel gewoon een afspraak.

Nu hebben we vandaag weer afgesproken, bij mij. Krijg ik net een smsje dat hij een acuut medisch iets heeft en in 't ziekenhuis is (ik zeg niet wat ivm. herkenbaarheid, hij had wel eerder iets gezegd over de betreffende aandoening). Hij weet dus nog niet of hij de afgesproken tijd gaat halen. Ergens verwacht ik dat hij wel komt, maar weer niet kan blijven omdat hij dan morgen een nader onderzoek heeft oid....... Dat het dus gewoon een smoes is....

Maar het kan uiteraard ook allemaal waar zijn, en gewoon een heel ongelukkig toeval. Er zijn nl. ook dingen die wel "kloppen" of in ieder geval geen vraagtekens oproepen.

- Chatsessies met cam, tot heel laat in de nacht, waarbij we nooit gestoord worden of ineens afgebroken moet worden oid.

- Veel contact over telefoon / mail

- Als hij duidelijk bij anderen in de auto zit belt hij mij gewoon terwijl aan gesprek best af te leiden is dat ik zijn vriendinnetje ben (koosnaampjes etc.)

- Ik heb zijn sport op internet opgezocht (combi van woonplaats en niet al te veel voorkomende sport googelen), en hem op foto's van die club gezien (was er maar 1 in die plaats). De trainingstijden kloppen met wanneer hij zegt te moeten trainen.

Ik zit nogal in dubio. Er rinkelen erg veel bellen, maar tegelijkertijd vind ik het ook een nogal zware "beschuldiging". Het voelt allemaal heel goed als we samen zijn, en hij heeft het ook over dingen als weekendjes weg gaan enzo. Maar ik vind t heel naar dat ik bij afspraken zelf al allerlei vraagtekens ga zetten. Zoals vandaag dus......

Ik zou graag jullie reactie op dit verhaal horen, welke indruk geeft het jullie? Is het overduidelijk maar wil ik het gewoon nog niet zien, omdat hij verder zo leuk is? Of kan er gewoon sprake zijn van hele vette pech?

Hoe zouden jullie de eventuele twijfels naar voren brengen? Direct zijn, en gewoon aangeven welke gedachten opkomen? Of misschien subtieler door onderwerp in het algemeen aan te snijden en reactie te polsen? Grapje maken zo van "er komt steeds iets tussen, het lijkt haast wel alsof....."?

Alvast heel hartelijk dank voor 't lezen en meedenken!!!!!
quote:niknaam schreef op 12 juli 2009 @ 12:46:

En hij zal je vragen geduld te hebben, de relatie geheim te houden (want anders wordt zij boos en trekt hij bij de boedelverdeling aan het kortste eind) etc. Fase 2 (gaat in als je hem binnenkort IRL spreekt).
quote:niknaam schreef op 12 juli 2009 @ 12:46: Zeg hem dan dat ie weer contact met je op kan nemen als alles out-in-the-open mag zijn. Je zult zien dat hij uiteindelijk nooit meer belt en via via zul je horen dat ie met vrouw en kinderen op de camping in Zuid-Frankrijk zit. Ja maar schatje, zal ie dan zeggen, die vakantie was al geboekt en dit is toch een manier van alles afronden. We hebben ook afgesproken om goede vrienden te blijven en goede vrienden kunnen toch met elkaar op vakantie?Fase 3 (deze duurt het langst en dit is het moment waarop hij de volledige lijst met smoezen af gaat werken)
Iemand die lijst met smoezen bij de hand?

Waarom zou je iemand die van begin af aan niet eerlijk tegen je is geweest (dingen verzwijgen, eromheen draaien) een kans geven? In het bijzonder omdat hij je geen volwaardige relatie kan bieden omdat hij nog 'verplichtingen' heeft?

Sorry als ik wat streng ben maar zou je graag behoeden voor een lange lijdensweg waarbij je uiteindelijk altijd (m.u.v. die anderhalve procent) aan het kortste eind trekt.
Je vraag was of hij wel single is. Het antwoord is NEE!

Run Forrest, RUN!!!!
Al zou hij technisch gezien inderdaad single zijn terwijl hij nog bij exvriendin woont, emotioneel beschikbaar is hij allerminst.

Vind je het oke dat hij tegen je liegt, essentiële info achterhoudt, afspraken afzegt etc ? You teach people how to treat you... hij komt er vooralsnog prima mee weg. Kan ie nog zo woest aantrekkelijk zijn, dit is een foute man!
Het blijft inderdaad een erg raar verhaal..........en ik weet ook dat jullie wel gelijk hebben met betrekking tot het feit dat hij hoe dna ook niet eerlijk geweest is.

Baal ook van mezelf dat ik toch behoefte aan een soort "opening" blijf houden. Ik wil zo graag face to face van hem horen hoe het nu zit....

Damn, ik weet gewoon dat ik, als ik aan jullie kant had gestaan, precies hetzelfde had gedacht en gezegd....waarom gedraag ik me dan nu toch zo stom?
Omdat je verliefd bent Bergkristal.
Hoe lang zijn ze al uit elkaar en waarom is hij nog niet verhuist dan? Het klinkt als een ontzettend ongeloofwaardige situatie. Volgens mij zijn er 3 mogelijkheden:

1. Ze zijn nog maar net uit elkaar en hij ging wanhopig snel op zoek naar een ander, rebound mogelijkheid, niet fijn

2. Ze zijn al een behoorlijke tijd uit elkaar maar zijn al die tijd samen blijven wonen, vreemde situatie en niet erg doortastend, niet fijn

3. Ze zijn helemaal niet uit elkaar en hij zoekt gewoon een scharrel ernaast, 'ex' weet helemaal niet dat ze ex is, niet fijn

Conclusie: niet fijn....
I only get one shot at life - so I shoot to kill
*opschoning*
quote:bergkristal schreef op 13 juli 2009 @ 11:49:

Even een update....ik weet 't even echt niet meer.....

Gisteren een lange chatsessie gehad (nog steeds geen telefoon mogelijk om medische redenen). Mijn vermoedens zo neutraal mogelijk uitgesproken.

Zijn verhaal is dat hij nog bij zijn ex woont, aan het zoeken is naar andere woonruimte, en mij niet ongerust wilde maken en daarom dit niet eerder heeft gezegd. Klinkt heel erg als een lulkoeksmoes...maar ik wil het zo graag geloven!

Ik heb aangegeven dat het wel heel erg als een smoes klinkt, en hij geeft aan dat hij dat heel goed begrijpt. Ik heb ook gezegd dat het feit dat ik niet meteen alle contact afkap niet betekent dat ik hem zomaar geloof. Dat ik hem in ieder geval graag irl wil spreken omdat ik sowieso moeite heb met het "aanvoelen" of iemand liegt via chat. En dat ik nog met veel meer signalen zit die aangeven dat er iets niet klopt. Die ik niet stuk voor stuk ga opnoemen zodat hij ze kan ontkrachten, maar die ik wel onthou. En ik heb gezegd dat ik na wil denken en dat hij me maar moet laten zien dat het allemaal wel klopt. Actions speak louder than words so to say....

Aan de ene kant vind ik mezelf een enorme trut dat ik hier nog zover in meega, maar ik wil het echt nog niet helemaal afkappen.....

Ach, het heeft zo toch helemaal geen zin. Als hij liegt (wat hoogstwaarschijnlijk het geval is) dan moet jij hier geen zin in hebben, en als hij niet liegt en hij is maar een beetje echt leuk, moet hij helemaal geen zin in jouw wantrouwen hebben.

Je wilt hem niet helemaal loslaten, maar eigenlijk geef je het signaal af; ik geloof je niet, twijfel enorm maar doe maar met me wat je wilt want ik wil zo graag dat je echt voor me gaat. Dat komt op hetzelfde neer als oogkleppen opgaan en doormodderen.
*opschoning*
Daarom is het ook zo intens gemeen Pompiedoe en Bergkristal. Zo'n kerel gaat zo aan de haal met je gevoelens.

En dus moet je jezelf ernstig toespreken en je realiseren dat door de verliefdheid de hormonen van slag zijn en je gevoel nog even niet direct wil samenwerken met je verstand. Maar die hormonen doven wel weer uit. En wat afleiding kan ook geen kwaad.

Dus Bergkristal: snel weer op die datingsite op zoek naar een leuke date met een leuke man. Verzet de zinnen en doet je hem sneller vergeten!
Hey Bergkristal! Lijkt op het verhaal van mij en mijn ex. Toen ik met mijn ex had, kwam ik er achter dat hij op datingsites stond met foto (weliswaar zijn eigen foto niet als profiel foto). Zou ik mogen vragen waar hij vandaan komt? Ik heb echt een deja vu gevoel en het zou me niks verbazen als het mijn ex is... Maar ja er zullen wel meer mannen zijn die dit soort gedrag vertonen..

Hij belde ook regelmatig zo'n meisje van de datingsite als hij bij zijn vrienden was (die dan niet beter wisten dat het een gewone vriendin van hem was of dachten dat ik aan de andere kant aan de telefoon was).

Ik heb zelf het gevoel van laat hem los en laat hem zo snel mogelijk gaan.. Voor je hetzelfde verdriet en pijn meemaakt dat ik mee heb gemaakt dankzij mijn ex (en mijn eigen stomme schuld om me aan hem vast te houden)
Het topic met de lijst met smoezen kun je hier vinden.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Wat jij nu van hem wilt kan je niet van hem krijgen. En dan bedoel ik niet eens een relatie (dat zit er zowiezo niet in), maar eerlijkheid en uitleg. Dit soort mannen zal gewoon blijven liegen, zelfs als het overduidelijk is dat ze liegen en je ze doorhebt, gaan ze gewoon door.

Waarschijnlijk hoop je dat als je hem spreekt dat hij dan 'breekt'; hij biecht opeens alles eerlijk op, betuigt spijt, en je kan met een goed gevoel afscheid nemen (of hem nog een kans geven).

Geloof me, dat gaat niet gebeuren. Zelfs als je hem overduidelijk door hebt zal hij blijven liegen. Of hij zal toegeven en er meteen een nieuwe leugen achteraan gooien.

Het heeft geen zin, het beste wat je kan doen is het zelf loslaten. Dan maar een 'open' einde, hij zal het toch niet voor je invullen.
En Bergkristal, al meer duidelijkheid?
@ spijker; ik heb jullie reacties zeker in me opgenomen. En ik ben er wel uit inderdaad; de afgelopen dagen boden weinig verandering en alleen nieuwe vaagheden (niet kunnen bellen ivm kapotte telefoon bijvoorbeeld).

We hebben vandaag afgesproken, dan wil ik face to face de controntatie aangaan. Verspilde energie volgens sommigen, maar ik hecht daar nu eenmaal aan. Ik kan er geloof ik niet zo goed tegen om dingen ongezegd te laten.....
Veel succes vandaag Bergkristal. Ben benieuwd hoe het afloopt.
Peas on earth!
Of het volgens sommigen nou verspilde energie is of niet, het gaat er uiteindelijk om wat voor jou belangrijk is. En dat hoef je niet te verantwoorden..

Succes! X
Bergkristal als het voor jou belangrijk is dan moet je dat zeker doen. Sterkte/succes vandaag...

Ik herken het ook wel een beetje hoor. Dingen niet ongezegd willen laten en duidelijkheid willen hebben. Alleen is mijn ervaring wel helaas dat het soms juist dingen moeilijker maakt. Hoop dat het voor jou anders gaat lopen.
Hoi Bergkristal,

Ik weet precies hoe jij je voelt. Ik zat ooit in een "relatie" van 4 maanden en bij mij rinkelden ook de bellen, alleen deed ik er niets mee....

Tot dat een vriendin van me zei: " zullen we zijn adres achterhalen".

Zo gezegd, zo gedaan...Ik met vriendin in de auto gestapt en naar het huis gereden. Ik bel aan, de deur gaat open en daar staat zijn relatie van 3 jaar! Ik heb haar het verhaal uitgelegd en we hebben samen die sukkel geconfronteerd. Dat gezicht van hem was onbetaalbaar :-)

Inmiddels is dit zo'n jaar of 4 geleden en het bedrogen meisje en ik hebben nog steeds een heel leuk vriendinnen contact...

Luister naar je gevoel. 9 van de 10 keer kun je er van uitgaan dat er iets niet in de haak is.

Succes en sterkte gewenst

x
Spannend vandaag! Ik hoop dat je toch de antwoorden krijgt die je zoekt!
Ik wil ook een motto
Sterkte!
Hoe is het gegaan, Bergkristal?
Tja.....

We hadden op zich een goed en rustig gesprek. Hij bleef benadrukken dat hij echt echt echt single is en hard op zoek naar woonruimte. Dat hij spijt heeft dat hij dingen verzwegen heeft etc. etc. etc. Hij bleef ook zeggen dat hij wil zorgen dat ik hem weer vertrouw....En ik ben daar toch wel gevoelig voor.

Wel heb ik toen aangegeven dat ik, zolang het mij niet duidelijk is, alleen vriendschappelijk contact wil. Dat wilde hij zelf ook, was blij dat ik hem een kans gaf, ging er alles aan doen om te bewijzen dat het allemaal waar was wat hij zei etc. etc.

Hij zou me de volgende dag bellen voor nieuwe afspraak en nu..... al 3 dagen niks gehoord! Geen telefoontje, smsje, mailtje.....

Ik ben er nu echt helemaal klaar mee. Snap het ook gewoon niet; waarom nog de schijn ophouden als je me face to face ziet, als je toch van plan bent niks meer van je te laten horen? Een antwoord op die vraag krijg ik niet, en daar baal ik enorm van.

Ach, weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven