Is mijn teleurstelling terecht?

12-09-2020 16:07 54 berichten
Hallo mede viva'ers,

Ik moet even stoom afblazen, vandaar dat ik dit bericht plaats. En misschien hebben jullie nog tips hoe ik beter met dit soort teleurstellingen om kan gaan.

Het zit zo. Ik woon in een ontzettend leuk oud, karakteristiek huis middenin een oud centrum. Ik heb in mijn huis nog 6 huisgenoten. We zijn een rustig huis, spreken elkaar soms af en toe, maar verder leeft iedereen hier vooral langs elkaar heen. In mijn huis wonen allerlei soorten mensen. Studenten, werkenden, begin 20 tot in de 30, en van allemaal een andere afkomst. Het maakt allemaal niet uit. Het is allemaal prima.

Nou is het zo dat één van mijn vriendinnen al zolang ik hier woon (nu al ruim een jaar) aangeeft dat áls er een kamer vrijkomt in ons huis, ze hier graag zou willen wonen. In mijn stad is oprecht niks te vinden en al helemaal niet voor het bedrag dat ik per maand betaal.
Een aantal maanden geleden (april om precies te zijn) stuurde ik dus ook in de groepsapp bij mijn huisgenoten dat áls iemand van plan is om te verhuizen, ookal duurt dit nog maanden, dat ze me dit moeten laten weten want ik ken iemand die oprecht geïnteresseerd is. Ze reageerden hier allemaal op met een duimpje of met prima.
Al die tijd ben ik er verder niet meer op in gegaan, want ik ging er niet vanuit dat iemand weg zou gaan. Tot ik vanmorgen een berichtje kreeg in de groepsapp.

Één van mijn huisgenoten had een kijkochtend georganiseerd voor maar liefs 2 kamers die vrij zouden komen! Ik vond dit vreemd, liet het mijn vriendin wel weten, maar ik reageerde ook tegen haar dat ik het gevoel had dat ze mensen liet komen vanuit haar eigen netwerk. En eerlijk, die zou ik ook voorrang geven als ik weg zou gaan.
Maar toch vertelde ik dit mijn vriendin en zij reageerde wel dat ze mijn huisgenoot een berichtje wilde sturen om te vragen of ze zou mogen kijken. Ze kreeg gelijk een berichtje terug en dit was zowaar mogelijk! Wij waren allebei erg blij dat dit mocht en nog geen halfuur later was ze bij ons thuis. Ook nog eens als eerste van alle kijkers! Al binnen 5 minuten waren zowel zij als ik enthousiast en ergens had ik wel het gevoel dat ze gekozen zou worden.
Ik ken haar immers al, een paar maanden geleden had ik al aangekaart dat ik iemand ken die hier wilt wonen, mijn vriendin kent ook nog iemand anders op die verdieping... Ik zag echt een match voor alle partijen. Er moest dan alleen nog iemand anders gevonden worden voor de laatste kamer. Maar nogmaals. Deze stad is geliefd, daar was vast en zeker snel iemand voor gevonden..

Naast haar kwamen er nog 4 meiden zei mijn vriendin zojuist (ik dacht eerst nog een paar mensen meer, maar blijkbaar 'maar' 4 in totaal). Die 4 meiden kwamen in tweetallen en wilden dan ook samen daar wonen. Ik zei al wel tegen mijn vriendin dat ik het ergens heel erg logisch zou vinden dat ze twee meiden kiest die samen willen wonen, want dan is ze gelijk beide kamers kwijt. Want kiest ze 1 van hen, is de kans groot dat die de kamer ook niet meer wilde hebben. Toch had ik nog altijd de hoop dat mijn vriendin 1 van die kamers zou krijgen. Voor zover ik uiteindelijk begreep kende mijn huisgenoot al deze mensen (inclusief mijn vriendin) dus niet. In dat geval zou ik mijn huisgenoten ook hun voorkeur(en) gunnen. Maar blijkbaar ben ik de enige die dat zo ziet. Mijn huisgenoot heeft namelijk niet voor mijn vriendin gekozen.

En ja, heel eerlijk. Ik baal echt ontzettend! Het lijkt ons al zo lang zo ontzettend leuk om samen in 1 huis te wonen. Om samen 'onze' studententijd nog leuker te maken. Ze woont weliswaar nog altijd dichtbij, bij haar ouders. Maar samen in een huis is gewoon veel gezelliger.

En ik weet dat ik er nu niks meer aan kan veranderen, mijn humeur is gewoon wel flink omgeslagen. Al de hele dag komt er niks uit mijn handen terwijl ik eigenlijk had moeten studeren... Hoe kan ik deze knop nu weer omzetten?
Iedereen die weggaat moet zelf een nieuwe huurder regelen?
En nu gaan er 2 weg, en regelt 1 huurder voor 2 kamers 2 nieuwe huurders.
En die andere die wegging? Die hoeft niks te doen of zelf een andere regelen? Of die vond het wel makkelijk dat iemand anders dat deed?
Snap dat jij dat stom vind! Is het ook
Hunebed schreef:
14-09-2020 06:38
Iedereen die weggaat moet zelf een nieuwe huurder regelen?
En nu gaan er 2 weg, en regelt 1 huurder voor 2 kamers 2 nieuwe huurders.
En die andere die wegging? Die hoeft niks te doen of zelf een andere regelen? Of die vond het wel makkelijk dat iemand anders dat deed?
Ik weet het natuurlijk niet precies, maar ik denk wel dat dat laatste correct is. Die andere huisgenoot had niet gedacht aan het feit ze iemand moest regelen en toen heeft mijn ene huisgenoot zich denk ik 'opgeofferd'.. wat niet oerse had gehoeven. Mijn huisbaas had ook gewoon iemand kunnen regelen...
Bedankt in ieder geval voor jullie berichtjes. Ik heb gelukkig ook goed nieuws en dat is dat mijn huisbaas vertelde dat hij 3 nieuwe kamers aan het bouwen is. Ik zal nog geduld moeten hebben tot het einde van dit jaar.. Maar een van mijn vriendinnen en ik hebben wel voorrang en staan bovenop de lijst. Nu nog hopen dat dit mooie kamers zijn.. Maar indien het geval is kunnen we alsnog samen, naast elkaar, op kamers! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven