Jarig en teleurgesteld

30-06-2009 13:21 494 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben benieuwd wat men hier nou van vind:

Ik word deze week 24. Ieder jaar is mijn verjaardag een grote flop. nooit komt er eens iemand, niemand bied het aan, en niemand denkt eraan. Dat is op zich heel vervelend want bij mij in de familie is het niet gebruikelijk om elkaar uit te nodigen: je komt gewoon! Zo ook ga ik trouw naar alle verjaardagen, uit mijzelf, en men vind het altijd leuk dat ik er ben.

Vorig jaar werd ik 23 en zat alleen op de bank. Zelfs mijn vader moeder broer en zus kwamen niet. Andere dingen te doen.

Als ik ze daarmee confronteerde was het: oh ik dacht dat je het niet vierde!!! mijn zusje is 2 weken later jarig en mjin moeder had voor haar een enorme suproseparty georganiseerd en echt IEDEREEN was er, familie, vrienden , zelfs mijn moeder haar vrienden waren er. Ik voelde me zoooo alleen! Ben na een paar uur weggegaan en dat heef t niet eens iemand gemerkt, mijn toenmalige vriend kwam mij halen (die mij mishandelde, dat wist iedereen) en ik ben nar huis gegaan. Hij zei toen: zie je wel, je wil voor je familie kiezen in plaats van mij maar ze houden helemaal niet van je, en ik wel.

Ik heb een hele moeilijke tijd gehad en ben eindelijk van die lul af na een hoop gezeik. Ik wilde dit jaar EINDELIJK mijn verjaardag eens goed vieren en toen hoorde ik dat mijn oma, die notabene in Mei jarig is, 1 dag na mij haar verjaardag gaat vieren, IVM het lekkere weer. Nou, ik heb mijn plannen maar laten gaan aangezien we nogal uit elkaar wonen, gaat men niet 2 dagen achter elkaar op en neer, en tegen mijn oma haar feesten leg ik het af.

Heb dus een ketting mail gestuurd naar iedereeen dat ik het graag had gevierd maar om deze reden dus niet deed, en kreeg geen reactie.

Had met mijn zusje afgesproken om te gaan zwemmen op mijn verjaardag aangezien het 28 graden word, ik dacht dan heb ik overdag tenminste wat leuks te doen, dan maar alleen in de avond, maar die wil niet meer omdat ze haar bikinilijn de volgende dag gaat harsen, dus die wil niet meer gaan zwemmen. Ik heb een kantoor baan en verlang naar de buitenlucht en wilde dit heel graag, maar nee hoor haar ***haren zijn belangrijker....

Ik voel me echt rot over dit alles is er niemand die mij kan zeggen dat dit niet nodig is of dat ik me aanstel of is het echt zo lullig en egoistisch van ze?

Vriendinnen heb ik wel maar die kunnen helaas niet, wel met een goede reden, alleen mijn beste vriendin maar die wil ik niet als enige zien omdat ik me schaam dat er niemand is.
Helaas maar voor 2 weken. Van mij had ze een perma gekregen.
...
Mutsie oogst wat ze zelf zaait. Hier, op haar verjaardag, en ook in de toekomst.
quote:ellen2_ schreef op 01 juli 2009 @ 21:29:

Mutsie oogst wat ze zelf zaait. Hier, op haar verjaardag, en ook in de toekomst.ik vind het erg sneu, ik had haar een leuke verjaardag gegund
NewStylista:

Ten eerste, denk je dat ze een minder leuke verjaardag heeft nu ze geband is?

Ten tweede: vond je haar opmerkingen in dat andere topic niet grensoverschrijdend?
Peas on earth!
Ten derde, IEDEREEN had haar een leuke verjaardag gegund. In eerste instantie dan. Nu interesseert het me werkelijk geen reet meer hoe haar verjaardag is morgen.
quote:mutsie85 schreef op 01 juli 2009 @ 16:29:

oooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh dammeeeeessssssssss

ok ok ok ik heb een grote bek en ik scheld wel eens.... ik ben een beetje ordinair draag pumps heb blond haar en een rokje aan. gebruik wel eens een pilletje in het weekend en rook wel eens een blowtje. als ik dronken ben vecht ik wel eens en sla wel eens iemand total loss als ze me uitlokken. tja, ik ben een anita. Uhh is dat iets om trots op tezijn....!!!
PODE, geen idee, ik weet niet zo goed meer wat ik van de situatie moet denken. is de situatie zoals ze schetst in de OP, ja dan vind het oprecht sneu voor haar. Iedereen zou een leuke verjaardag moeten hebben.

ook al heeft ze het allemaal over zichzelf afgeroepen, dan nog.

ik heb haar reacties daar niet gelezen, maar dat is de schuld van Ainne die heeft me hier gisteren weg gestuurd
quote:moi_eva schreef op 30 juni 2009 @ 13:25:

Hou op met stampvoeten, grow up en stel je niet zo aan! Dan vier jij het toch op een ander moment? Nodig je iedereen uit? Je gedraagt je als een klein kind, ik zou ook niet op je verjaardag willen komen als je je zo gedraagt!Jeetje wat een ENORM onaardige reactie van jou! Dit is een persoon die niet happy is en dan zon kortzichtige opmerking. Bah!
Neeheee, je begreep me verkeerd NS, je stond in de weg toen ik klaar stond met de stofzuiger, vandaar mijn "wegwezen"
Oh en NS, de reacties in dat andere topic zullen inmiddels weggehaald zijn door Five, die gingen echt veel en veel te ver. Die ban heeft ze echt niet zomaar gekregen. Maar, eerlijk is eerlijk, die had met dat andere topic te maken, niet met dit.
Gefeliciteerd!!!
Hoe erg kan je een topic verdraaien zeg.

Er zijn hier mensen die een topic het liefst in de richting van een rel duwen. Ik zou het ook bijzonder vervelend vinden als mensen niet aan mijn verjaardag denken. Verder is de TO duidelijk genoeg geweest. Ik zou ook uit mijn vel springen als mensen zo kleuterig zouden reageren in mijn topic.
Precies Toulouse. Ze zal best te ver zijn gegaan op een ander topic. Maar alles wat ze hier toegedicht kreeg alleen maar naar aanleiding van haar OP was gewoon onbeschoft.

Toen ze daar heel begrijpelijk erg boos om werd, kreeg ze ook nog eens te horen dat ze niet zo heel aardig reageerde. Dat was niet zo heel gek, want zo ongeveer haar hele leven werd maar even ingevuld voor haar en elke reactie die ze daar op had werd gewoon zo verdraaid dat het een bevestiging was. er werden volkomen ongefundeerde aannames gedaan, en flink gepsychologiseerd, en als ze dan iets tegensprak werd gezegd dat ze het gewoon niet wilde inzien. Zo'n verschrikkelijk irritante gewoonte. Wie gaat daar nou niet van op tilt.

Nee dames, TO heeft haar ban verdiend, maar niet op dit topic. Het gedrag van een groot aantal van jullie hier kan ook echt niet.
De HRS* bestaat zo te zien voornamelijk uit voor mij volslagen onbekende forummers.....waar komen die ineens vandaan?!

*Huilie Rescue Squad
Ik vraag me af of de mensen die het nu nog steeds voor de reacties van Mutsie op blijven nemen, wel het hele topic hebben gelezen. Inderdaad, Mutsie had een goede reden voor haar OP en kreeg daar zowel negatieve als positieve reacties op. Als je dan METEEN zó uit je slof schiet over de negatieve reacties (die op dat moment grotendeels nog 'opbouwend negatief' waren), tja... En als je daar dan mee door blijft gaan op zo'n onbeschofte, respectloze manier... Nee, sorry, dan spoor je niet.

Iemand zegt 'misschien heeft ze niet de skills om daarmee om te gaan', tja, dan moet je überhaupt niet op een forum gaan zitten. Daarna iedereen volschelden dat ze duffe huisvrouwen zijn a lá Margriet of Libelle (wat is er mis met de Libelle???) en roepen dat je zelf zoooo anders (lees: beter) bent, wat doe je dan in vredesnaam hier? En waarom kom je steeds terug?
quote:Tammetuk schreef op 02 juli 2009 @ 08:40:

Iemand zegt 'misschien heeft ze niet de skills om daarmee om te gaan', tja, dan moet je überhaupt niet op een forum gaan zittenAlles valt te leren, toch?
@Minny: ja, en?
@Zamirah, ja natuurlijk, maar daarom juist! Het is geen excuus om je maar zo lomp en bot te gedragen als je kan. En als je iets wilt leren, moet je er wel voor openstaan...
quote:Tammetuk schreef op 02 juli 2009 @ 08:40:

Mutsie had een goede reden voor haar OP en kreeg daar zowel negatieve als positieve reacties op. Als je dan METEEN zó uit je slof schiet over de negatieve reacties (die op dat moment grotendeels nog 'opbouwend negatief' waren), tja... En als je daar dan mee door blijft gaan op zo'n onbeschofte, respectloze manier... Nee, sorry, dan spoor je niet.

Iemand zegt 'misschien heeft ze niet de skills om daarmee om te gaan', tja, dan moet je überhaupt niet op een forum gaan zitten.

Van die skills, dat heb ik gezegd. En ik ben het inderdaad met je eens. Maar ik vrees dat Mutsie niet alleen op een forum zo is, maar IRL ook. En persoonlijk denk ik ook dat dat de reden is waarom er geen hond in haar verjaardag is geinteresseerd. En dat gegeven maakte dat ik getriggerd raakte. Want als je haar OP leest, zie je niets van een ontspoorde persoon. Alleen maar iemand die teleurgesteld/verdrietig is.

Ik vond haar reacties niet kunnen (en dan druk ik me nog zwak uit), het is goed dat ze een ban heeft, maar tegelijkertijd kijk ik wel naar de persoon erachter. Het feit dat ze niet spoort, vind ik voor haar heel verdrietig. En als ik daarmee ook tot de Huilie Rescue Squad behoor, so be it.
quote:minny schreef op 02 juli 2009 @ 08:35:

De HRS* bestaat zo te zien voornamelijk uit voor mij volslagen onbekende forummers.....waar komen die ineens vandaan?!

*Huilie Rescue SquadDe HRS! Die kende ik nog niet. Geniaal!
quote:mfihlo schreef op 02 juli 2009 @ 09:21:

@Minny: ja, en?Ah...vandaar... Nee nu wordt het me duidelijk
quote:minny schreef op 02 juli 2009 @ 08:35:

*Huilie Rescue SquadOp het forum mochten toch 'alle meningen geuit worden'? Fijn dat je de 'HRS', zoals je dat zo complimenteus noemt, meteen wegzet als belachelijk. En ik kan het me voorstellen dat nieuwe forummers nogal schrikken van de reacties die op Mutsie zijn gekomen, want die gingen ook echt te ver.
Ik ben van mening dat Mutsie bijzonder onsympathiek overkomt en niet bepaald enige vorm van sympathie opwekt. Dat mag ik dan ook gaarne uiten.

En dat mag, dat zijn we in elk geval met elkander eens.

De HRS wekt bij mij evenmin de indruk erg sympathiek te zijn, op een enkeling na, o.a. omdat men schijnt te menen dat men onder het mom van huilie beschermen wel even bijzonder onvriendelijk naar andere forummers kan zijn. Het doel heiligt echter in deze niet de middelen, en deze houding werkt enkel averechts.

Een onsympathieke forummer wordt alleen maar onsympathieker van eveneens onsympathieke beschermers.

Dus helaas, doel gemist.
Whoehahahahahaha HRS, die hou ik er in
Mutsie werd niet altijd bijzonder onsympathiek genoemd in dit topic. Dat zou een stuk beter zijn geweest. Doen jullie ook zo bitchy tegen iedere persoon die je in real life ook maar in de weg zit? Scheld je die dan ook de huid vol? Die mensen zullen je dan ook bijzonder onsympathiek vinden dan. Of heb je een hoop moeilijkheden in je leven en kom je het forum even als boksbal gebruiken? Want hé, het is maar een forum, of niet soms?

En hoe ze reageert in een ander topic, dat maakt toch niet uit? Ze heeft wat haar verjaardag betreft een heel wezenlijk probleem, waarom kan daar niet serieus op geantwoord worden? Als een forumster die hier al lang zit en erg gewaardeerd wordt exact ditzelfde probleem met ons zou delen zou iedereen dat toch ook serieus nemen?

Sympathie = het vermogen om je in een ander te kunnen verplaatsen. En ik vind dat dat ook betekent dat je andere topics van iedere forumster even naar de achtergrond moet plaatsen en naar het probleem zelf moet kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven