Karma, soms duurt het te lang.

06-04-2012 18:00 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Veel van jullie zullen mijn verhaal wat betreft Dude wel kennen. Voor hen die het niet kennen:

Dude is mijn ex, mijn agressieve, drugsgebruikende, terroriserende, stalkende, geld afpersende, liegende en geweldadige ex. Na jarenlange fysieke en emotionele mishandeling heb ik hem aangegeven en is hij eindelijk mijn huis uit gehaald (het was al over, maar hij weigerde te vertrekken). Daar was de kous nog niet mee af, hij heeft daarna meerdere malen ingebroken, stond 's nachts schreeuwend en dreigend voor de deur en meer van dat soort fraais. Van ellende ben ik uiteindelijk naar een andere stad verhuisd, waarna we minimaal (telefonisch) contact hadden, voor de kinderen. Hij weet niet waar ik woon.

Na mij heeft ie nog een vriendin gehad, ook een kind mee gekregen, en ook haar heeft hij mishandeld.

Maarr..wij waren niet de enigen, hij was een ramp voor iedereen in zijn omgeving. Zo agressief dat ie zijn familie, buurtgenoten en zelfs complete vreemden meerdere malen mishandeld heeft. Daarnaast kwam hij steeds dronken, of erger, opdagen overal, het liefst 's nachts. En dan om bier of geld vragen. En met vragen bedoel ik net zo lang doordrammen en vervelen en dreigen tot ie het kreeg. Vrijwel iedereen in zijn omgeving had last van hem.

Had...want 4,5 jaar nadat ik de relatie verbrak en alle hoop op gerechtigheid had laten varen...is karma dan toch komen opdagen. Hij is uit een raam gevallen, en zo ongelukkig ook nog dat zijn benen verlamd zijn. Waarschijnlijk zal hij op termijn wel weer lopen, maar voorlopig is hij "uitgeschakeld". Een zucht van verlichting gaat door zijn omgeving, en ook wel door mij aangezien ik nu wel gewoon naar mijn oude stad kan (vrienden opzoeken) zonder steeds over mijn schouder te kijken.

Maar ja...de blijdschap die ik jaren geleden waarschijnlijk wel had gevoeld blijft uit. Ik ben opgelucht, maar niet blij. Karma kwam wel, maar blijkbaar te laat om mij nog een gevoel van gerechtigheid te geven. Dat voelt heel erg dubbel. Ook voel ik verdriet voor de kinderen, vooral mijn oudste. Voor haar is het heel erg omdat zij nog wel om hem geeft. Ik kan dus niet blij zijn om iets waarvan ik al die jaren dacht dat ik er om zou juichen.

Herkenbaar voor iemand?
quote:rosanna08 schreef op 08 april 2012 @ 14:05: Je kunt iemand wel uit je leven willen bannen, maar als diegene daar anders over denkt en dat met alle mogelijke middelen toch blijft proberen, wil dat niet zeggen dat je die persoon dan nog wel in je leven wil.Als ik dit topic begrijp, dan heeft dude zich uit een raam gestort en ligt nu ergens halve verlamd in een bed. Wil jij zeggen dat hij dit met opzet heeft gedaan om zich toch weer in het leven van minny te mengen? Als ik de afgelopen jaren de topics heb meegekregen, is het juist dude die ver bij minny en haar kinderen vandaan blijft. Maar dat het minny is die bij tij en ontij dude weer ter sprake brengt omdat hij iets gedaan heeft, waar zij niet rechtstreeks of direct bij betrokken is.
dan heb je die topics toch echt verkeerd gelezen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 08 april 2012 @ 14:54:

dan heb je die topics toch echt verkeerd gelezen. Je hebt gelijk .
Als Rosanna gelijk heeft, wat loop je dan te zeuren?
quote:_minny schreef op 08 april 2012 @ 15:02:

Als Rosanna gelijk heeft, wat loop je dan te zeuren? *leunt achterover wachtend op het volgende topic over dude*
Paloma, ik weet niet waar jij de arrogantie vandaan haalt om hier een beetje te lopen blaten alsof jij beter weet wat ik denk en voel dan ik zelf...maar je vergist je. Blijkbaar kan/wil je niet goed lezen, maar het is heel simpel:

Dude wil héél graag contact met mij, zo graag dat ik ff een eindje verderop ben gaan wonen waar hij me niet (makkelijk) kan vinden. Oudste heeft nog wel contact met m, jongste niet want zij is gehandicapt en daar kan Dude niet mee omgaan. Dit topic gaat niet eens over hem, maar over mij. En het interesseert me geen hol of jou dat bevalt of niet.

Maar nog één ding: Hoe haal jij het in je hoofd om hier te roepen dat ik iemand die me jarenlang heeft mishandelt en daarna nog jarenlang heeft gestalkt, met open armen terug zou nemen? Je zou je kapot moeten schamen.

Ik overweeg je te blokkeren...ik denk er nog even over na... Eigenlijk doe ik dat niet snel, maar jij...
quote:paloma schreef op 08 april 2012 @ 15:06:

[...]

*leunt achterover wachtend op het volgende topic over dude*Werkelijk? Ga je daar op zitten wachten? En dan ben ik er mee bezig vind je... Zielig.
Overigens wel weer amusant dat jij weet wie ik ben...want ik heb daadwerkelijk geen idee wie jij moet zijn. Zoveel indruk heb je op me gemaakt in het verleden
Die knop is er om mij te blokkeren, dus gewoon doen. Je komt hier om de haverklap zielig doen over die man en je verwacht elke keer dezelfde reacties te krijgen.
quote:paloma schreef op 08 april 2012 @ 15:11:

Die knop is er om mij te blokkeren, dus gewoon doen. Je komt hier om de haverklap zielig doen over die man en je verwacht elke keer dezelfde reacties te krijgen.Waar doet minny zielig?
quote:beetjegek schreef op 08 april 2012 @ 10:27:

Hmm breek even in, mijn ex mag wat mij betreft verlamd raken, die

heeft zoveel mensen incl. zijn twee dochters zo gekwetst...Die verdiend het gewoon. ik zou niet juichen bij slecht bericht, maar wel denken karma is a bitch baby!Ouch...

Hij zal weer kunnen lopen, dat scheelt. Echt verlamd voor het leven gun ik niemand (oke, kindermisbruikers wel).
quote:_minny schreef op 08 april 2012 @ 15:08:

Overigens wel weer amusant dat jij weet wie ik ben...want ik heb daadwerkelijk geen idee wie jij moet zijn. Zoveel indruk heb je op me gemaakt in het verleden I know who you are....
quote:_minny schreef op 08 april 2012 @ 15:08:

Overigens wel weer amusant dat jij weet wie ik ben...want ik heb daadwerkelijk geen idee wie jij moet zijn. Zoveel indruk heb je op me gemaakt in het verleden Je bent er een tijdje tussenuit geweest toen je niet meer op dit forum mocht komen. Daarbij kom ik hier niet om indruk op jou of iemand anders te maken .
En nu weet je ook al wat ik verwacht... Knap hoor. Nog meer onthullingen in je glazen bol? De winnende nummers van de loterij wellicht? Kun je misschien een leven kopen ipv je bezig te houden met dat van mij.
quote:paloma schreef op 08 april 2012 @ 15:14:

[...]

Je bent er een tijdje tussenuit geweest toen je niet meer op dit forum mocht komen. Daarbij kom ik hier niet om indruk op jou of iemand anders te maken .Gelukkig maar, want dan had je gefaald
quote:superstar_2 schreef op 08 april 2012 @ 15:12:

[...]Waar doet minny zielig?Eens. Je correctie is correct. Minny doet niet zielig. Minny profileert zich als sterke vrouw die het op karma gooit wanneer haar ex half verlamd is geraakt en vervolgens weer de hele riedel afdraait wat die man haar allemaal niet heeft aangedaan.
quote:_minny schreef op 08 april 2012 @ 15:16:

[...]Gelukkig maar, want dan had je gefaald Kun je de blokkeer knop niet vinden ?
quote:paloma schreef op 08 april 2012 @ 15:17:

[...]

Kun je de blokkeer knop niet vinden ?Oh jawel hoor, maar ik heb vandaag een kater, kuthumeur, agressieprobleempje en kort lontje. En jij bood je aan om dat ff lekker op af te reageren. Waarvoor dank

Maar wat is jouw probleem, kun jij niemand vinden die jou wil?
quote:_minny schreef op 08 april 2012 @ 15:21:

[...]Oh jawel hoor, maar ik heb vandaag een kater, kuthumeur, agressieprobleempje en kort lontje. En jij bood je aan om dat ff lekker op af te reageren. Waarvoor dank

Maar wat is jouw probleem, kun jij niemand vinden die jou wil?

Ow, in dat geval graag gedaan. Anytime .

Nee. Nog niemand gevonden die mij wil. Wat is de foonnummer van dude ? Ik houd wel van die bad ass types.
quote:lilyofthevalley schreef op 08 april 2012 @ 14:17:

Maar dat karma is van en voor hem. Het komt niet wanneer het jou uitkomt, maar wanneer hij het moet krijgen.

En dat je veel onrecht is aangedaan door hem, betekent natuurlijk niet dat jij hard moet staan te lachen als hem iets naars overkomt. Dat doen alleen nare mensen.

En daarbij: soms gebeurt het pas als jij het allang niet meer meemaakt, dus ik vind dit nog snel eigenlijk.

De daders zijn toch de grootste nare mensen hier. Hoe vaak is het niet zodat het slachtoffer van alles mag overkomen door zo een vent. En dat nog een groot hart moet hebben om niet te gaanlachen als iemand uit het raam valt. Die jaren lang jouw leven hebt verpest. Ik begrijp wel wat je bedoelt met nare mensen als je gaat lachen.

Dat is niet goed om te doen maar ik kan me soms voorstellen dat mensen denken net goed.
Joh na al die topics die je zo geinteresseerd slecht gelezen én (weliswaar verkeerd) onthouden hebt, zou je hem nog willen? Dan ben je wel erg wanhopig!

Maar nee hoor, dat zou ik je niet aan doen, zelfs jou niet.
@Mara: Het is wel een beetje "Net goed" inderdaad, aangezien hij veel meer mensen tot last was, niet alleen mij. Die mensen kunnen nu ook gewoon lekker 's nachts doorslapen ipv met regelmaat een bezopen Dude voor de deur te krijgen.
quote:paloma schreef op 08 april 2012 @ 15:17:

[...]

Eens. Je correctie is correct. Minny doet niet zielig. Minny profileert zich als sterke vrouw die het op karma gooit wanneer haar ex half verlamd is geraakt en vervolgens weer de hele riedel afdraait wat die man haar allemaal niet heeft aangedaan.verlamd ?? in haar eerste post staat dat hij misschien weer kan lopen. Maar waarom reageer je zo heftig. Moet je het opnemen voor de ex van to ??? Waarom vol je je geroepen daar toe ????
Misschien is dit slechts een begin van een hele reeks 'karmatische' gebeurtenissen voor je ex. Het topje van de ijsberg.

En ben je niet blij omdat je eigenlijk helemaal emotieloos voor hem bent. Dus dat het je eigenlijk niet interesseert wat hem overkomt, als je er maar vanaf bent.
Heb de hele heibel overgeslagen en ben wellicht wel mosterd nu maar so be it.

Dat je er nu geen blijdschap meer uit krijgt lijkt mij alleen maar een teken dat je het desondanks het trauma toch min of meer achter je hebt gelaten. Dat je opluchting voelt kan ik mij wel voorstellen. Even rust kan wanneer je constant op eieren loopt een welkome verandering zijn. Voor een kind is het natuurlijk best erg om te weten dat je vader niet meer kan lopen. Wees een steun aan je kind en hou je opluchting een beetje voor jezelf, zou ik zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven