Karma, soms duurt het te lang.

06-04-2012 18:00 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Veel van jullie zullen mijn verhaal wat betreft Dude wel kennen. Voor hen die het niet kennen:

Dude is mijn ex, mijn agressieve, drugsgebruikende, terroriserende, stalkende, geld afpersende, liegende en geweldadige ex. Na jarenlange fysieke en emotionele mishandeling heb ik hem aangegeven en is hij eindelijk mijn huis uit gehaald (het was al over, maar hij weigerde te vertrekken). Daar was de kous nog niet mee af, hij heeft daarna meerdere malen ingebroken, stond 's nachts schreeuwend en dreigend voor de deur en meer van dat soort fraais. Van ellende ben ik uiteindelijk naar een andere stad verhuisd, waarna we minimaal (telefonisch) contact hadden, voor de kinderen. Hij weet niet waar ik woon.

Na mij heeft ie nog een vriendin gehad, ook een kind mee gekregen, en ook haar heeft hij mishandeld.

Maarr..wij waren niet de enigen, hij was een ramp voor iedereen in zijn omgeving. Zo agressief dat ie zijn familie, buurtgenoten en zelfs complete vreemden meerdere malen mishandeld heeft. Daarnaast kwam hij steeds dronken, of erger, opdagen overal, het liefst 's nachts. En dan om bier of geld vragen. En met vragen bedoel ik net zo lang doordrammen en vervelen en dreigen tot ie het kreeg. Vrijwel iedereen in zijn omgeving had last van hem.

Had...want 4,5 jaar nadat ik de relatie verbrak en alle hoop op gerechtigheid had laten varen...is karma dan toch komen opdagen. Hij is uit een raam gevallen, en zo ongelukkig ook nog dat zijn benen verlamd zijn. Waarschijnlijk zal hij op termijn wel weer lopen, maar voorlopig is hij "uitgeschakeld". Een zucht van verlichting gaat door zijn omgeving, en ook wel door mij aangezien ik nu wel gewoon naar mijn oude stad kan (vrienden opzoeken) zonder steeds over mijn schouder te kijken.

Maar ja...de blijdschap die ik jaren geleden waarschijnlijk wel had gevoeld blijft uit. Ik ben opgelucht, maar niet blij. Karma kwam wel, maar blijkbaar te laat om mij nog een gevoel van gerechtigheid te geven. Dat voelt heel erg dubbel. Ook voel ik verdriet voor de kinderen, vooral mijn oudste. Voor haar is het heel erg omdat zij nog wel om hem geeft. Ik kan dus niet blij zijn om iets waarvan ik al die jaren dacht dat ik er om zou juichen.

Herkenbaar voor iemand?
Ja, ik ben verder over mijn boosheid heen dan ik zelf verwacht had, dat verbaast me eigenlijk wel. Ook wel weer fijn natuurlijk!

Alles wat hem overkomt daar heeft ie zelf ergens wel de hand in gehad, maar dat weet ie zelf ook wel.
quote:mara2 schreef op 08 april 2012 @ 15:32:

[...]Maar waarom reageer je zo heftig. Moet je het opnemen voor de ex van to ??? Waarom vol je je geroepen daar toe ????Ik voelde aan dat minny effies iemand nodig had om af te reageren, dus ik dacht kom ik gooi de knuppel in het hoenderhok . Ik heb sympathie voor minny, maar ik ben geen schaap die achter de meute aanloopt.
quote:_minny schreef op 08 april 2012 @ 15:37:

Ja, ik ben verder over mijn boosheid heen dan ik zelf verwacht had, dat verbaast me eigenlijk wel. Ook wel weer fijn natuurlijk!

Alles wat hem overkomt daar heeft ie zelf ergens wel de hand in gehad, maar dat weet ie zelf ook wel.

Dat dan valt er jouw niks te verwijten alleen zichzelf. En dat is geheel rechtvaardig. Eigenlijk ben je nu veel verder dan jouw ex.

Je hebt het achter de rug denk ik. Geen wrok meer ???

En je bouwt je leven misschien weer net op met je kinderen ???

En de badguy in het verhaal die eindigt met de shit die hij zelf gecreeerd heeft. Daar heb jij geen eens zeggenschap in gehad.

En dan kan jij dat uit jouw sterke !!!! positie weer overheen stappen en op neerkijken want hij heeft het zelf in de hand gehad....

Jammer alleen dat mensen jaren lang er onder moeten lijden door wat de daders een ander aan doen. Die mensen moeten dealen met wat hen is aangedaan. En nog zo sterk zijn om geen wraak te willen of te moeten gaan lachen om wat een dader soms op zijn pad krijgt.
Paloma, je hoeft toch niet achter de kudde te gaan lopen. Juist fijn dat er mensen kritisch zijn. Maar om wat te gaan roepen dat je kan zeggen ik loop niet achter de kudde ????
Oh ik wilde wel wraak hoor, heb hele plannen bedacht in mijn hoofd, alleen nooit ten uitvoer gebracht. Als puntje bij paaltje komt ben ik niet zo wraakzuchtig. Maar vergeven heb ik m niet echt, daar ben ik nog niet aan toe denk ik. Misschien nooit.
Ik vind Karma maar een vaag begrip. Was het dan jouw Karma om bij herhaling gemept te worden?

Ken zat verschrikkelijke types die een comfortabel leventje leiden, en net zoveel goede mensen die een hoop ellende lijden.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 08 april 2012 @ 15:52:

Ik vind Karma maar een vaag begrip. Was het dan jouw Karma om bij herhaling gemept te worden?

Ken zat verschrikkelijke types die een comfortabel leventje leiden, en net zoveel goede mensen die een hoop ellende lijden.Ik denk ook dat het weinig met karma te maken heeft. Wel hebben drugs en drank misbruikende mannen met agressieproblemen meer kans dat ze iets overkomen gezien hun levensstijl.
quote:paloma schreef op 08 april 2012 @ 13:12:

Rosanna, ik weet niet of hij nog contact heeft met zijn kinderen. Volgens mij verandert dat per topic, maar dat is niet aan mij om daar een oordeel over te vellen. Het is al een trieste zaak op zich en ik leef oprecht met minny mee. Ik zou alleen willen dat ze eens wat eerlijker tegen zichzelf ging zijn. Dude is een klaploper eerste klas maar we hebben het wel (nog) steeds over hem.

Ja, dat is toch wel gek hè als je een kind met zo iemand hebt.

Dat je het, nadat het al járen over is, nog over 'die vent' hebt.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:shahla schreef op 08 april 2012 @ 16:02:

[...]

Ja, dat is toch wel gek hè als je een kind met zo iemand hebt.

Dat je het, nadat het al járen over is, nog over 'die vent' hebt. Heel vreemd..
quote:_minny schreef op 08 april 2012 @ 15:06:

Maar nog één ding: Hoe haal jij het in je hoofd om hier te roepen dat ik iemand die me jarenlang heeft mishandelt en daarna nog jarenlang heeft gestalkt, met open armen terug zou nemen? Je zou je kapot moeten schamen.

[/fgcolor]

Ik vond dat ook een rare binnenkomer.

Het zou mij ook kwaad maken als dat tegen mij werd gezegd.

Als je zo graag nog hem in je leven had willen hebben, dan was je niet verhuisd naar een adres wat hij niet kent. Dan had je hem wel ingelicht of hem een brief gestuurd met hé, hier kun je me nu vinden. En dan nog. Al zou je nog wel sporadisch contact met hem gewild hebben. Dat is dan nog een hele andere straat dan hem binnen laten om hem godbetert te gaan verzorgen.
quote:paloma schreef op 08 april 2012 @ 15:17:

[...]

Eens. Je correctie is correct. Minny doet niet zielig. Minny profileert zich als sterke vrouw die het op karma gooit wanneer haar ex half verlamd is geraakt en vervolgens weer de hele riedel afdraait wat die man haar allemaal niet heeft aangedaan.

Ik begrijp niet zo goed waarom je na 9 pagina's binnen komt zeilen met meteen zo'n binnenkomer. Waarom?

Buiten dat. Jij kunt niet begrijpen dat wat er allemaal is gebeurd er zo heeft ingehakt dat je dat nooit geheel en al kunt vergeten en daar bij tijd en wijle misschien ook nog wel 'last' van hebt.

Of, 'hoe fout', dat je daar soms ook nog wel eens over wil praten?
quote:superstar_2 schreef op 08 april 2012 @ 16:08:

[...]

Heel vreemd..

Sowieso, al wil je dat hele figuur uit je leven en je gedachten bannen, dan komt het op een dag wel weer in je reet bijten.

Bijvoorbeeld als je zoon een aanvulling wil op zijn studiefinanciering in plaats van slechts de basis. Dat kan echter niet zomaar. Want dan komt vader om de hoek kijken. En al heb je dan al jaren geen echt contact meer en heb je al jaren op alle formulieren n.v.t. bij het kopje vader in lopen vullen. Dat volstaat niet in deze kwestie.

Dit specifieke voorbeeld, kan er nog wel langer over uitweiden hoe deze procedure zit, maar laat maar, dienst slechts als doel dat hoe je het ook wendt of keert je altijd wel door iets of iemand herinnerd gaat worden aan het feit dat 'hij' de vader van je kinderen is. Dat is een feit dat hoe dan ook nooit uit te wissen is.

Het is niet zomaar een lul die jou van alles heeft geflikt. Het is de vader van je kinderen en dat heeft consequenties en ja, dat zal je van tijd tot tijd bezig houden. Of je daar nu zin in hebt of niet.
quote:_minny schreef op 08 april 2012 @ 15:48:

Oh ik wilde wel wraak hoor, heb hele plannen bedacht in mijn hoofd, alleen nooit ten uitvoer gebracht. Als puntje bij paaltje komt ben ik niet zo wraakzuchtig. Maar vergeven heb ik m niet echt, daar ben ik nog niet aan toe denk ik. Misschien nooit.

Ik ben behoorlijk wraakzuchtig in het dagelijks leven. Maar heb nooit het lef gehad hem iets aan te doen, ook toen daar een kans toe was. Ik denk dat angst voor hem zorgde dat ik het niet durfde maar heb er net als jij vaak genoeg over gefantaseerd.

Vergeven doe ik niet en dat heeft niets te maken met dat er ik nog niet aan toe ben. Ik voel echt tot in het diepste van wie ik ben dat hij zo intens gemeen en sadistisch is geweest echt alleen om mij te beschadigen en dat is hem ook gelukt. Ik wil nooit vergeven. Ik ken jou verhaal alleen uit dit topic maar kan me voorstellen dat dit voor jou ook geldt.

Mijn ex-man is dood en dat is geen verlossing van de schade die is aangericht maar wel een zorg minder. Ik denk dat ik je gevoel begrijp en hoop dat het goed met je gaat in de toekomst.
Eens shala dat je vroeg of laat hoe dan ook weer met zo'n man te maken krijgt.. Pfff vertel mij wat.
Sadistisch is wel het goede woord inderdaad. Hij heeft me systematisch kapot proberen te maken, en dat is m bijna gelukt. Hij genoot er ook van, en sommige dingen die hij gedaan heeft...ik kan er zelfs nu nog niet over praten, echt wreed en ziek. Ik leerde hem kennen toen het slecht met me ging, en hij bood een uitweg. Lief, vond ik toen. Gehaaid, vind ik nu.

Nu zou ik NOOIT meer op hem vallen. Als ik m nog niet zou kennen en nu tegen zou komen dan zou ik m straal voorbij lopen, totaal niet het type waar ik in deze levensfase op zou vallen. Gelukkig niet!
Ja, Super, enorm frustrerend.

Maar ja, we moeten wel, want het heeft met financiën te maken. Anders had ik allang gezegd: we gaan hier niet aan beginnen, dan maar slechts basis studiefinanciering.

Mijn zoon baalt in elk geval enorm.

Ik haal dit ook slechts aan omdat ik het niet terecht vind iemand te verwijten over zogenaamd iemand niet loslaten, ook al is het via indirect contact. Ik vind het nodig dat duidelijk is dat dit geen vrijwillige keuze is qua 'bezig zijn met iemand'.
Oh dat heeft een vriend van mij ook gehad, Shahla. Zijn vader is een junkie die het leven van zijn moeder, broer en hem behoorlijk zuur heeft gemaakt. Zo zuur dat hij m al jaren niet meer gezien heeft. Maar toen hij wilde studeren toen moesten ze ineens een inkomensverklaring van zijn vader hebben. Zo naar was dat, moest ie hem ineens gaan zoeken volgens de IB-groep. Daar houden ze geen rekening mee
Daar houden ze 0,0 procent rekening mee.

Wij mogen nu per brief gaan uitleggen, zowel ik als zoon (heeft nog nooit een brief in zijn leven geschreven, laat staan over zijn vader) dus twee brieven waarom zoon geen contact met zijn vader heeft.

En ja, nu hebben we het wéér over hem.

Terwijl wij verdorie al sinds '97 uit elkaar zijn. (Laatste keer onvrijwillig gezien zo'n 2 - 3 maanden geleden waarbij we hem straal genegeerd hebben.)

Dat is dus de consequentie van het een kind met zo iemand hebben.

Het gaat hier ook eigenlijk helemaal niet over mij maar ik denk wel dat mijn voorbeeld heel mooi aangeeft dat je er gewoon niet aan ontkomt om het na jaren nóg over hem te hebben.
Tja, contact is er wel, maar heel weinig. Ik ben blij dat mijn vader de omgang met oudste regelt, dan hoef ik daar niks meer mee te doen. Heb met mijn vader ook nauwelijks contact, maar dat doet ie dan weer wel. Dude zelf heb ik al een fikse tijd niet meer gezien, denk inmiddels een jaar, alleen gesproken af en toe. Bevalt prima zo
Oh het gaat ook over jou hoor Shahla, over iedereen die zoiets meegemaakt heeft/nog meemaakt.

Ik vind het vervelend voor jou, maar fijn voor mij dat je snapt wat ik bedoel. Eh...ja, zoiets dus
quote:shahla schreef op 08 april 2012 @ 16:42:

Ja, Super, enorm frustrerend.

Maar ja, we moeten wel, want het heeft met financiën te maken. Anders had ik allang gezegd: we gaan hier niet aan beginnen, dan maar slechts basis studiefinanciering.

Mijn zoon baalt in elk geval enorm.

Ik haal dit ook slechts aan omdat ik het niet terecht vind iemand te verwijten over zogenaamd iemand niet loslaten, ook al is het via indirect contact. Ik vind het nodig dat duidelijk is dat dit geen vrijwillige keuze is qua 'bezig zijn met iemand'.

Mijn zoon heeft een brief geschreven met heel kort een verhaal over zijn vader en een brief van de zorg coördinator van zijn school en er werd na 6 weken al een beslissing uitgesproken door de ib dat alleen mijn inkomen zou worden meegerekend. Op deze manier hoef je geen contact te hebben met ex.

Sorry, lees net dat je deze procedure al kent!
anoniem_127573 wijzigde dit bericht op 08-04-2012 16:54
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Het punt in deze is dat je nooit zeker weet of dat zo blijft. Al een jaar geen contact. Ik houd bv. altijd in mijn achterhoofd dat het niet de laatste keer was dat we hem gezien hebben of dat er zeker nog iets zal komen wat om hem gaat.

En dat blijkt ook nu wel weer.

En weet je wat nu zo 'leuk' is.

Over een x aantal maanden kunnen we deze procedure fijn herhalen want dan is dochter toe aan studie financiering. Zucht..
Pfff...zou bijna zeggen, laat dochter dan meteen ook maar een brief schrijven samen met jou, dan heeft ze die alvast klaarliggen. Idioot dat ze zelf niet bedenken dat het voor beide kinderen geldt...
Oh ik wéét dat hij blijf opduiken in mijn leven, daar zorgt ie zelf wel voor. Niet linksom, dan maar rechtsom. Mar hoe dan ook, hij blijft als een soort zeurend pijntje in mijn leven. Ik kan alleen maar zorgen dat ie zo veel mogelijk wegblijft, maar 100% gaat me niet lukken. Vrees nu al voor hoe dat gaat als oudste straks kinderen heeft, zal ik m vast op feestjes en dat soort dingen moeten zien..
Hey Minny, heb je topic gelezen. Ik heb zelf niet veel nuttigs bij te dragen. Is een digitale knuffel ook goed? He verdorie, waarom kan ik soms geen smileys invoegen?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven