Kerst ellende
woensdag 23 december 2020 om 14:29
Mijn vriend heeft besloten dat hij tweede kerstdag met zijn zoon liever bij zijn moeder eet dan bij mij en mijn kinderen. Ik en mijn kinderen zijn niet uitgenodigd bij schoonmoeder. Zijn moeder gooit het op corona maar je mag gewoon twee volwassenen uitnodigen plus kinderen. Dus dat zou neerkomen op 2 volwassenen en 4 kinderen.
1e kerstdag heeft hij zijn kind niet en ik mijn kinderen ook niet en zijn mijn vriend en ik uitgenodigd bij mijn broer.
Ik vind het echt heel raar dat mijn vriend mij en mijn kinderen alleen laat zitten 2e kerstdag met het diner.
Ik heb voorgesteld dat het misschien een idee is als hij bij zijn moeder gaat lunchen en daarna naar ons komt. Dit ziet hij niet zitten en houd vast aan zijn plan.
1e kerstdag heeft hij zijn kind niet en ik mijn kinderen ook niet en zijn mijn vriend en ik uitgenodigd bij mijn broer.
Ik vind het echt heel raar dat mijn vriend mij en mijn kinderen alleen laat zitten 2e kerstdag met het diner.
Ik heb voorgesteld dat het misschien een idee is als hij bij zijn moeder gaat lunchen en daarna naar ons komt. Dit ziet hij niet zitten en houd vast aan zijn plan.
vrijdag 25 december 2020 om 07:20
Dit jaar is voor iedereen alles toch anders?Ano-niem2020 schreef: ↑23-12-2020 17:14Zo gaat het elk jaar en dat heeft hij altijd prima gevonden.
En mocht je in een relatie zelf niets meer mogen beslissen, zeker als je kinderen hebt uit een eerdere relatie, dan zou ik voor de rest van mijn dagen single blijven.
Je vriend heeft zelf beslist omdat wat jij wil onredelijk is, gelijk heeft hij.
vrijdag 25 december 2020 om 09:26
Ano-niem2020 schreef: ↑23-12-2020 14:35Moeder is niet alleenstaand. Het leek mij heel fijn en belangrijk om dus wel als (samengestel) gezin samen aan het kerstdiner te zitten en het knus en gezellig te maken met elkaar.
En dit is precies waarom ik kerst waardeloos vind. Er worden torenhoge verwachtingen gecreëerd, want het MOET knus en gezellig zijn wat volgens mij het recept is voor alleen maar teleurstellingen..... Probeer dát nou eens los te laten en geniet van de momenten die je wél heb!
vrijdag 25 december 2020 om 11:11
Toch he, ik ben ook tegen mondkapjes (doe het wel braaf) wil ik niet teveel mensen tegelijk bij mijn vader. Als samengesteld gezin is het nieuwe deel niets van moeders. Ik zou ook liever alleen gaan dan met mijn man en zijn kinderen. Mijn vader zegt dat weinig. Leuk dat ik een nieuwe man heb, altijd welkom. Maar ik zou daar zelf nooit voor kiezen.
Je man wil gewoon naar zijn moeder en als het 23 april was geweest was dat geen probleem maar 2de kerstdag wel. Ik vind dat opdringerig. Laat hem. Kerst heeft 3 avonden en je bent vandaag samen. Laat je man en diens moeder ook wat te vertellen hebben. Als je een kerngezin zou zijn snap ik het beter, al zou ik het dan ook laten.
Je man wil gewoon naar zijn moeder en als het 23 april was geweest was dat geen probleem maar 2de kerstdag wel. Ik vind dat opdringerig. Laat hem. Kerst heeft 3 avonden en je bent vandaag samen. Laat je man en diens moeder ook wat te vertellen hebben. Als je een kerngezin zou zijn snap ik het beter, al zou ik het dan ook laten.
vrijdag 25 december 2020 om 19:59
Ik begrijp je ik zou het ook heel erg vinden als ik kerst niet ook 1 dag samen met hem en onze beide kids had kunnen vieren. Gelukkig is dat dit jaar en vorig jaar gelukt bij ons omdat het bij hem standaard de kerstavond gevierd wordt in zijn familie wist ik dat al maanden van tevoren en hebben we met onze exen kunnen regelen dat wij de kinderen de 24e hadden en ze dan de 25e bij de andere ouder waren.Ano-niem2020 schreef: ↑24-12-2020 10:24Dat klinkt gezellig.
Mijn vriend is vandaag om 3 uur vannacht begonnen met werk dus ik zal vanavond weinig aan hem hebben.
2e kerstdag gaat hij alleen eten bij zijn moeder maar er komen dan ook wat biertjes bij kijken dus hij mag niet meer rijden om naar mij te komen.
Konden jullie niet met jullie exen afspreken dat jullie beiden de kinderen op 25e hebben ipv op de 26e? Dan hadden jullie als gezin naar jouw broer kunnen gaan of het gewoon samen thuis kunnen vieren en dsn de 26e met zn tweetjes en eventueel nog zijn zoon naar zijn moeder kunnen gaan?
vrijdag 25 december 2020 om 23:52
Mee eens.redbulletje schreef: ↑25-12-2020 00:23Nog steeds niet. Die moeder van haar vriend kan dan nog steeds haar grenzen aangeven dat ze geen kot vol met andermans kinderen wil (zeker nu in coronatijd!)
Nu heeft ze tenminste qualitytime met haar zoon (en kleinkind) Toch wat anders dan dat er een hele invasie over de vloer komt.
Denk dat ze het ook wel eens leuk vindt met alleen zoon en eigen kleinkind.
vrijdag 25 december 2020 om 23:55
Ze zijn echter niks voor zijn moeder, behalve de kinderen die met de vriendin van haar zoon meekomen.Ano-niem2020 schreef: ↑23-12-2020 15:13Ik snap dat maar het is ook pijnlijk want mijn kinderen zijn mijn alles.
zaterdag 26 december 2020 om 09:57
Mijn ouders zien mijn stiefkinderen als de kinderen van mijn partner. Ze zijn dol op hem en zijn kinderen horen er dus ook bij. Jammer genoeg konden we ivm corona niet met zijn allen om de tafel.
Ja, en dan zijn we inderdaad wel met mijn kinderen samen. Ik begrijp de schoonmoeder van TO wel.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
zaterdag 26 december 2020 om 10:43
abracadabra schreef: ↑24-12-2020 16:13Waarom? Hoor je minder bij elkaar als je lat dan als je samen woont dan?
Ik heb een hardstikke echte relatie. Besteed 80÷ van mijn vrije tijd samen met vriend maar ik woon niet samen. Dus wij horen niet bij elkaar?
Ik vind niet dat je dan minder bij elkaar hoort. Maar ik denk dat wanneer je ieder nog een eigen woning aanhoudt, je dus ook bewust kiest voor een leven waar je partner niet 24/7 deel van hoeft te zijn.
Of zie ik dat nu heel verkeerd?
zaterdag 26 december 2020 om 12:03
Ik snap het wel van die moeder van je vriend. Drie (!) kinderen onder de 13 van kouwe aanhang? Alsjeblieft zeg! Ik zou er niet aan moeten denken, hel op aarde.
Ik snap het volkomen, die vrouw, haar zoon en kleinkind willen gewoon even qualitytime als echte naaste familie, zonder zuigende en claimende vriendin.
En jouw kinderen zijn je alles, logisch. Maar echt, ga er maar vanuit dat de meeste mensen werkelijk niet op jouw kinderen zitten te wachten.
Ik snap het volkomen, die vrouw, haar zoon en kleinkind willen gewoon even qualitytime als echte naaste familie, zonder zuigende en claimende vriendin.
En jouw kinderen zijn je alles, logisch. Maar echt, ga er maar vanuit dat de meeste mensen werkelijk niet op jouw kinderen zitten te wachten.
Geloof niet alles wat je denkt.
zaterdag 26 december 2020 om 12:06
Dat zie je naar mijn bescheiden mening wel verkeerd ja. Dit is vaak op basis van de kinderen, een samengesteld gezin, om je kinderen hun eigen ruimte te geven want die kiezen niet voor een nieuwe vlam van vader/moeder met hun kroost.Pindakaasjes schreef: ↑26-12-2020 10:43Ik vind niet dat je dan minder bij elkaar hoort. Maar ik denk dat wanneer je ieder nog een eigen woning aanhoudt, je dus ook bewust kiest voor een leven waar je partner niet 24/7 deel van hoeft te zijn.
Of zie ik dat nu heel verkeerd?
Ik vind dat juist heel beschermend, latten in plaats van samenwonen met alle gevolgen van dien
Dat staat echt los van de partners, hun gevoelens voor elkaar of er niet helemaal voor gaan. Het getuigt mi goed ouderschap.
zaterdag 26 december 2020 om 12:14
Nou zeg! Zuigende en claimende vriendin?
To heeft in haar laatste reactie hier aangegeven dat ze zich er gewoon bij zou neerleggen en ze wat van haar kerst gaat maken.
Daar zal ze ook mee bezig zijn want het is stil sindsdien.
Dat sommige dan 'nota bene' tijdens kerst nog even doorgaan met poken, prikken en beledigen (want ze is maar kouwe kant met een stel niet bloedverwante koters)
Nou, lekker vriendelijk hoor!
Ik denk dat to een leukere kerst heeft dan sommige forummers hier die zo nodig nog effe moeten zeiken hier!
Prettige feestdagen iedereen.
To heeft in haar laatste reactie hier aangegeven dat ze zich er gewoon bij zou neerleggen en ze wat van haar kerst gaat maken.
Daar zal ze ook mee bezig zijn want het is stil sindsdien.
Dat sommige dan 'nota bene' tijdens kerst nog even doorgaan met poken, prikken en beledigen (want ze is maar kouwe kant met een stel niet bloedverwante koters)
Nou, lekker vriendelijk hoor!
Ik denk dat to een leukere kerst heeft dan sommige forummers hier die zo nodig nog effe moeten zeiken hier!
Prettige feestdagen iedereen.
anoniem_6666bc6591591 wijzigde dit bericht op 26-12-2020 12:17
0.45% gewijzigd
zaterdag 26 december 2020 om 12:16
La-Gamine schreef: ↑26-12-2020 12:06Dat zie je naar mijn bescheiden mening wel verkeerd ja. Dit is vaak op basis van de kinderen, een samengesteld gezin, om je kinderen hun eigen ruimte te geven want die kiezen niet voor een nieuwe vlam van vader/moeder met hun kroost.
Ik vind dat juist heel beschermend, latten in plaats van samenwonen met alle gevolgen van dien
Dat staat echt los van de partners, hun gevoelens voor elkaar of er niet helemaal voor gaan. Het getuigt mi goed ouderschap.
Ja, hier geef ik je ook wel gelijk in.
Zo had ik het niet bekeken. Dankjewel voor je toelichting.
zaterdag 26 december 2020 om 12:58
Sorry maar hoe hard en egoistisch klinkt dat.. als haar zoon gelukkig is met een nieuwe vrouw horen haar kinderen er net zo goed bij als de natuurlijke kinderen. Gelukkig denken mijn schoonouders anders mijn zoontje is even welkom dan hun natuurlijke kleinkinderen en dit al nadat ik pas een paar maanden samen was. Hij krijgt ook elk jaar een kerstcadeau of envellop met geld van hun superlief en voel me hierdoor ook echt geaccepteerd en erbij horen. Mensen die anders denken weten niet hoe het voelt als je niet meer samen bent met de natuurlijke papa. Je mist dan toch ook een schoonfamilie?La-Gamine schreef: ↑26-12-2020 12:03Ik snap het wel van die moeder van je vriend. Drie (!) kinderen onder de 13 van kouwe aanhang? Alsjeblieft zeg! Ik zou er niet aan moeten denken, hel op aarde.
zaterdag 26 december 2020 om 13:02
Net zoals je het egoïstisch kan vinden dat je zijn moeder geen kerst gunt met haar zoon. Ik weet niet hoe oud ze is, maar voor veel mensen is een berg kinderen sowieso druk. Ook zonder corona. En ook egoïstisch van haar dat ze voorzichtig is als het wel is vanwege corona.
En het is niet zo dat zijn vrouw en kinderen nooit welkom zijn he. Het is 1 hele keer. Wow.
En het is niet zo dat zijn vrouw en kinderen nooit welkom zijn he. Het is 1 hele keer. Wow.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zaterdag 26 december 2020 om 13:24
Dat bedoel ik niet wegens corona snap ik het wel dat ze niet het hele gezin uitnodigd hebben. Dit jaar zijn wij ook niet naar zijn en mijn ouders geweest kerst vieren wegens corona. Maar hij ging ook niet heel in zn eentje bij zn ouders kerst vieren en ons alleen laten zitten gelukkig dat had ik ook heel erg gevonden.VGM1980 schreef: ↑26-12-2020 13:02Net zoals je het egoïstisch kan vinden dat je zijn moeder geen kerst gunt met haar zoon. Ik weet niet hoe oud ze is, maar voor veel mensen is een berg kinderen sowieso druk. Ook zonder corona. En ook egoïstisch van haar dat ze voorzichtig is als het wel is vanwege corona.
Hij is wel in de ochtend effe kerst gaan wensen bij hun een koffie gedronken maar was na 1 uurtje weer terug.
zaterdag 26 december 2020 om 20:29
We hebben er een leuke dag van gemaakt hoor! Spelletjes, film gekeken, met zn 4e pizzarette gedaan. Kerstmuziekje aan en door huis gedanst en nu op de bank legomasters kijken. Maar toch baal ik dat ik dit niet allemaal met mijn vriend en zijn zoon heb kunnen delen.
Ik kan mij heel erg vinden in de woorden en gedachtes van Gya2020.
Overigens zag ik foto's op socialmedia van schoonmoeder voorbij komen dat ze het niet zo nauw neemt met de 1,5 meter maar dat terzijde
Overigens zag ik foto's op socialmedia van schoonmoeder voorbij komen dat ze het niet zo nauw neemt met de 1,5 meter maar dat terzijde
zaterdag 26 december 2020 om 21:47
Waarom weten mensen die ‘anders denken’ niet hoe het voelt als je niet meer samen bent met de natuurlijke vader? Mensenkinderen! Maak het niet zo persoonlijk.Gya2020 schreef: ↑26-12-2020 12:58Sorry maar hoe hard en egoistisch klinkt dat.. als haar zoon gelukkig is met een nieuwe vrouw horen haar kinderen er net zo goed bij als de natuurlijke kinderen. Gelukkig denken mijn schoonouders anders mijn zoontje is even welkom dan hun natuurlijke kleinkinderen en dit al nadat ik pas een paar maanden samen was. Hij krijgt ook elk jaar een kerstcadeau of envellop met geld van hun superlief en voel me hierdoor ook echt geaccepteerd en erbij horen. Mensen die anders denken weten niet hoe het voelt als je niet meer samen bent met de natuurlijke papa. Je mist dan toch ook een schoonfamilie?
Verder: nee, nee en nog eens nee. Mensen mogen nee zeggen. Geen zin hebben in de druktemakers van kinderen. Dat mag. Hang er niet zo’n waardeoordeel aan. Het is niet egoïstisch en hard, ze willen gewoon tijd met hun zoon en kleinkind.
Je kunt het ook omkeren, hè, het is juist egoïstisch van TO om de aandacht te willen claimen, en opa en oma hun tijd met kind en kleinkind niet te geven. Maar ja, als je er zo’n persoonlijk drama van vindt. Dat je er anders niet bijhoort, waardering, acceptatie, tot zelfs ‘anders mensen weten niet hoe het voelt’. Echt totaal op jezelf gericht.
zaterdag 26 december 2020 om 21:51
Ik snap wel dat ze niet zo'n zin in je had.Ano-niem2020 schreef: ↑26-12-2020 20:29We hebben er een leuke dag van gemaakt hoor! Spelletjes, film gekeken, met zn 4e pizzarette gedaan. Kerstmuziekje aan en door huis gedanst en nu op de bank legomasters kijken. Maar toch baal ik dat ik dit niet allemaal met mijn vriend en zijn zoon heb kunnen delen.
zaterdag 26 december 2020 om 22:06
Nogmaals, ik had niet perse bij schoonmoeder hoeven zitten. En ja ze mag zeker nee zeggen. Vind alleen het argument corona dan niet fair. Zeg dan idd dat je het te druk vind met mijn invasie.
Verder heb ik het harstikke fijn gehad met mijn kinderen en vind ik het jammer dat ik dat niet met vriend en zoon heb kunnen delen. Is dat nou zo'n foute gedachte, lijkt me niet toch.
Verder heb ik het harstikke fijn gehad met mijn kinderen en vind ik het jammer dat ik dat niet met vriend en zoon heb kunnen delen. Is dat nou zo'n foute gedachte, lijkt me niet toch.