Kerst ellende

23-12-2020 14:29 216 berichten
Mijn vriend heeft besloten dat hij tweede kerstdag met zijn zoon liever bij zijn moeder eet dan bij mij en mijn kinderen. Ik en mijn kinderen zijn niet uitgenodigd bij schoonmoeder. Zijn moeder gooit het op corona maar je mag gewoon twee volwassenen uitnodigen plus kinderen. Dus dat zou neerkomen op 2 volwassenen en 4 kinderen.
1e kerstdag heeft hij zijn kind niet en ik mijn kinderen ook niet en zijn mijn vriend en ik uitgenodigd bij mijn broer.
Ik vind het echt heel raar dat mijn vriend mij en mijn kinderen alleen laat zitten 2e kerstdag met het diner.
Ik heb voorgesteld dat het misschien een idee is als hij bij zijn moeder gaat lunchen en daarna naar ons komt. Dit ziet hij niet zitten en houd vast aan zijn plan.
eva-luna schreef:
23-12-2020 18:42
Van bijna 3 ineens naar 6? Gaat rap in een half jaar.
Is dat om hier gelijk te krijgen?

Inderdaad, in mei ging je bijna 3 jaar met hem?
Maar okay, kan zijn dat je soms details wat verdraaid i.v.m herkenbaarheid.
Snap ik, en dat doet heus bijna iedereen.
Het is hier immers anoniem en geen Instagram of Facebook.
Maar wat ik me me wel afvraag to: "jij schreef over een verre reis die je zonder je vriend hebt gemaakt, omdat jij er het geld voor had en hij niet?!
Vond ie niet leuk, toch?
Maareh.. 1 feestdag zonder jou bij zijn moeder stuit jou tegen de borst??
Pindakaasjes schreef:
23-12-2020 19:43
Inderdaad, in mei ging je bijna 3 jaar met hem?
Maar okay, kan zijn dat je soms details wat verdraaid i.v.m herkenbaarheid.
Snap ik, en dat doet heus bijna iedereen.
Het is hier immers anoniem en geen Instagram of Facebook.
Maar wat ik me me wel afvraag to: "jij schreef over een verre reis die je zonder je vriend hebt gemaakt, omdat jij er het geld voor had en hij niet?!
Vond ie niet leuk, toch?
Maareh.. 1 feestdag zonder jou bij zijn moeder stuit jou tegen de borst??
Als hij met mij op vakantie had gewild en al had die maar het helft van het geld bij elkaar dan had ik dolgraag de andere helft bij gelegd omdat ik super graag samen op vakantie wil.
Ik had ook graag samen 2e kerstdag gevierd dus aan mij ligt het niet hoor.
Wij zijn 2 jaar samen en vorig jaar heb ik kerst samen gevierd met zijn familie en onze kinderen op kerstavond en 1e kerstdag waren we met zijn tweetjes en 2e kerstdag met onze kinderen en mijn ouders uiteten.
Dit jaar gaan we met kerstavond bij hem thuis eten met onze kinderen en cadeautjes doen en spelletjes en een film kijken samen. Op 1e en 2e kerstdag zijn onze kinderen bij de andere ouder en zijn wij gewoon met z'n tweetjes samen. Heel misschien wel nog effe langs zijn ouders kerst wensen maar met masker en op afstand en mijn ouders willen dit jaar geen bezoek zijn risicopatiënten.
Blijft je vriend dan bij zijn moeder slapen of kan hij misschien erna nog naar jullie toe komen voor de avond samen te zijn? En wat doen jullie dan op kerstavond?
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 21:13
Als hij met mij op vakantie had gewild en al had die maar het helft van het geld bij elkaar dan had ik dolgraag de andere helft bij gelegd omdat ik super graag samen op vakantie wil.
Jij wil veel meer en andere dingen dan hij. En daarover praten doen jullie niet ( genoeg).
Ano-niem2020 schreef:

Okay, ik denk dat verder discuteren geen zin heeft.
Je hebt je gal kunnen spuwen hier, je staat in het gelijk vind je.. dus wat nog verder?
Laat nou je 1e kerstdag niet verpesten omdat de 2e niet naar jouw zin is ingepland.
Het is nu eenmaal allemaal anders dankzij Corona.
Je lult ook maar net hoe het je uitkomt en hoe je denkt je gelijk te kunnen halen.
Eerst gaat het erom dat je vriend liever naar z'n moeder gaat dan met jou en de kinderen de kerstdag door te brengen.

Dan gaat het er opeens over dat jullie ieder jaar met z'n allen bij zijn moeder zijn, maar dat jullie dit jaar niet mogen komen.

En later gaat het erom dat het zo sneu is voor jouw kinderen

Maar dan gaat het er opeens om dat je teleurgesteld bent in de communicatie.

En als laatste gaat het erom dat je baalt dat hij nu zelf een beslissing heeft genomen, terwijl je daarna zelf zegt dat het al jaren zo gaat dat jij alles bepaalt en dat hij dat prima vindt.

Dat is geen Kerst ellende, maar Kerst drama dat je zelf veroorzaakt.
Ik snap schoonmoeder wel, ik zou het ook in deze tijd te veel vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ano-niem2020 schreef:
Als het aan hem ligt, waarom wil jij dan bij hem blijven?
Jullie gaan ieder jaar naar schoonmoeder schrijf je. Dit jaar noet ivm Corona. Je gelooft niet dat dat de reden is..
Waarom zou je schoonmoeder daarom liegen als jullie normaliter wel altijd welkom zijn?
Neem aan vriend ook bij jou slaapt. 1ste kerstdag ben je dan dus deels samen.
Misschien dan brunchen met alle kinderen erbij en dan kan vriend en zijn kind daarna naar zijn moeder.

Ik vind het heel logisch jouw kinderen daar nu niet heen gaan.
Normaliter ga ik met al mijn kinderen naar mijn opa en oma 2de kerstdag. Dit jaar zou ik zonder kinderen gaan, dat risico vind ik te groot. Helaas is hij ziek dus gaat het niet door.

Je kunt je kinderen prima uitleggen waarom dat niet kan dit jaar. En de gerechten die je had willen maken die maak je eveneens samen met je kinderen thuis.
Ik snap je wel, het gaat je vooral om de manier waarop. En dat het zo laat besloten is. Maar kerst-ellende is eigenlijk corona-ellende.
Maak er wat leuks van voor/met je kids!
En je eigen ouders er mss bij?
Gya2020 schreef:
23-12-2020 21:47
Wij zijn 2 jaar samen en vorig jaar heb ik kerst samen gevierd met zijn familie en onze kinderen op kerstavond en 1e kerstdag waren we met zijn tweetjes en 2e kerstdag met onze kinderen en mijn ouders uiteten.
Dit jaar gaan we met kerstavond bij hem thuis eten met onze kinderen en cadeautjes doen en spelletjes en een film kijken samen. Op 1e en 2e kerstdag zijn onze kinderen bij de andere ouder en zijn wij gewoon met z'n tweetjes samen. Heel misschien wel nog effe langs zijn ouders kerst wensen maar met masker en op afstand en mijn ouders willen dit jaar geen bezoek zijn risicopatiënten.
Blijft je vriend dan bij zijn moeder slapen of kan hij misschien erna nog naar jullie toe komen voor de avond samen te zijn? En wat doen jullie dan op kerstavond?
Dat klinkt gezellig.

Mijn vriend is vandaag om 3 uur vannacht begonnen met werk dus ik zal vanavond weinig aan hem hebben.
2e kerstdag gaat hij alleen eten bij zijn moeder maar er komen dan ook wat biertjes bij kijken dus hij mag niet meer rijden om naar mij te komen.
Pindakaasjes schreef:
23-12-2020 22:02
Okay, ik denk dat verder discuteren geen zin heeft.
Je hebt je gal kunnen spuwen hier, je staat in het gelijk vind je.. dus wat nog verder?
Laat nou je 1e kerstdag niet verpesten omdat de 2e niet naar jouw zin is ingepland.
Het is nu eenmaal allemaal anders dankzij Corona.
Klopt, het is ook allemaal anders dankzij corona. Ik moet me er maar bij neerleggen.
als het nou niet 1e kerstdag was maar een willekeurige doordeweekse dag dat hij daar gaat eten, ben je dan ook verbolgen als jij en de kinderen niet uitgenodigd zijn?
Lijkt mij niet. Volgend jaar weer kerst!
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ano-niem2020 schreef:
24-12-2020 10:24
Dat klinkt gezellig.

Mijn vriend is vandaag om 3 uur vannacht begonnen met werk dus ik zal vanavond weinig aan hem hebben.
2e kerstdag gaat hij alleen eten bij zijn moeder maar er komen dan ook wat biertjes bij kijken dus hij mag niet meer rijden om naar mij te komen.
Uit alles proef ik de weerstand dat hij zonder overleg zijn eigen plan trekt. En nu met die opmerking over de biertjes, weet je dat hij zondag er ook niet is. Dus vanavond niets, morgen samen maar wel bij jouw familie en dat was dan dat voor wat betreft Kerst.

Volgende keer dus echt overleggen, of nu eens rustig overdenken wat dit zegt over jullie relatie.

Heb je oud en nieuw al besproken? Overlegd, gevraagd naar de plannen?
Mijn hemel wat een gezeur.
Kerst is vermoeiend. Waarschijnlijk heeft schoonmoeder geen zin in stief-kleinkinderen.
Sja iedereen mag zeggen dat het gewoon mket kunnen maar ik vind van niet. Vriend laat to gewoon met haar kinderen alleen zetten op kerst.

Wij zijn ook een samengesteld gezin en mijn vriend zou echt niet zonder mij ergens kerst vieren en ik ook niet zonder hem. Kerst vieren wij samen als gezin en eventuele andere mensen zullen ons samen moeten uitnodigen en anders maar niet. Maar wij staan er allebei zo in.
Ze wonen niet samen, als je samen woont vind ik het wat anders.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
abracadabra schreef:
24-12-2020 13:56
Sja iedereen mag zeggen dat het gewoon mket kunnen maar ik vind van niet. Vriend laat to gewoon met haar kinderen alleen zetten op kerst.

Wij zijn ook een samengesteld gezin en mijn vriend zou echt niet zonder mij ergens kerst vieren en ik ook niet zonder hem. Kerst vieren wij samen als gezin en eventuele andere mensen zullen ons samen moeten uitnodigen en anders maar niet. Maar wij staan er allebei zo in.

Dan in Coronatijd dus niet.
Ik vind dat geplak aan elkaar sowieso nogal puberaal.
VGM1980 schreef:
24-12-2020 13:59
Waarom? Hoor je minder bij elkaar als je lat dan als je samen woont dan?

Ik heb een hardstikke echte relatie. Besteed 80÷ van mijn vrije tijd samen met vriend maar ik woon niet samen. Dus wij horen niet bij elkaar?
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 16:49
Het is geen gedram en ik hoef niet persé bij schoonmoeder op bezoek.
Had het wel fijn gevonden als de communicatie anders was gelopen en baal dat vriend deze beslissing alleen maakt maar daar heb je vast overheen gelezen.

Maar hij heeft steeds gezegd dat hij het van zijn moeder af wilde laten hangen toch?

Ik vind het trouwens wel heel raar dat jij - zonder dat uit te spreken - verwacht dat jullie bij jou (of hem) zouden zijn met de kinderen terwijl jullie normaal gesproken naar zijn moeder gaan. Die communicatie is niet om over naar huis te schrijven.
VGM1980 schreef:
24-12-2020 13:59
Nog steeds niet. Die moeder van haar vriend kan dan nog steeds haar grenzen aangeven dat ze geen kot vol met andermans kinderen wil (zeker nu in coronatijd!)
Nu heeft ze tenminste qualitytime met haar zoon (en kleinkind) Toch wat anders dan dat er een hele invasie over de vloer komt.
Ano-niem2020 schreef:
24-12-2020 10:24
Dat klinkt gezellig.

Hoezo heb je niets aan hem?
En blijft hij dus bij moeder slapen gezien hij wat drinkt daar?

En nogmaals; waarom wantrouwen jij je schoonmoeder wb de Corona beperkingen gezien jullie normaliter altijd welkom waren?
S-Groot schreef:
25-12-2020 00:18
Maar hij heeft steeds gezegd dat hij het van zijn moeder af wilde laten hangen toch?

Ik vind het trouwens wel heel raar dat jij - zonder dat uit te spreken - verwacht dat jullie bij jou (of hem) zouden zijn met de kinderen terwijl jullie normaal gesproken naar zijn moeder gaan. Die communicatie is niet om over naar huis te schrijven.
Dit allemaal dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven