Kerst ellende
woensdag 23 december 2020 om 14:29
Mijn vriend heeft besloten dat hij tweede kerstdag met zijn zoon liever bij zijn moeder eet dan bij mij en mijn kinderen. Ik en mijn kinderen zijn niet uitgenodigd bij schoonmoeder. Zijn moeder gooit het op corona maar je mag gewoon twee volwassenen uitnodigen plus kinderen. Dus dat zou neerkomen op 2 volwassenen en 4 kinderen.
1e kerstdag heeft hij zijn kind niet en ik mijn kinderen ook niet en zijn mijn vriend en ik uitgenodigd bij mijn broer.
Ik vind het echt heel raar dat mijn vriend mij en mijn kinderen alleen laat zitten 2e kerstdag met het diner.
Ik heb voorgesteld dat het misschien een idee is als hij bij zijn moeder gaat lunchen en daarna naar ons komt. Dit ziet hij niet zitten en houd vast aan zijn plan.
1e kerstdag heeft hij zijn kind niet en ik mijn kinderen ook niet en zijn mijn vriend en ik uitgenodigd bij mijn broer.
Ik vind het echt heel raar dat mijn vriend mij en mijn kinderen alleen laat zitten 2e kerstdag met het diner.
Ik heb voorgesteld dat het misschien een idee is als hij bij zijn moeder gaat lunchen en daarna naar ons komt. Dit ziet hij niet zitten en houd vast aan zijn plan.
woensdag 23 december 2020 om 15:36
Wij hebben ook pas deze week beslist of en hoe en wie we wat aan kerst gaan doen.
Ik denk dat als hij 3 weken eerder was gekomen met dit verzoek van zijn moeder dan was het ook nog steeds niet goed geweest. TO lijkt me beetje beledigd, dat was ze dan ook geweest.
woensdag 23 december 2020 om 15:36
Waarom vind je het dan niet heerlijk om alleen met hen kerst te vieren?Ano-niem2020 schreef: ↑23-12-2020 15:13Ik snap dat maar het is ook pijnlijk want mijn kinderen zijn mijn alles.
woensdag 23 december 2020 om 15:48
De kinderen kunnen het goed met elkaar vinden.
Mijn kinderen zien mijn vriend zijn moeder ong 3x per jaar. Dat is niet heel veel.
De kinderen zijn allen tussen de 8 en 12 jaar.
Mijn kinderen hadden er ook naar uit gekeken om met elkaar te eten en bedacht wat te eten.
Ik baal daar gewoon van.
Ik hoef niet perse bij schoonmoeder langs, ik had alleen graag beter overleg gehad en tot een planning gekomen die voor beide oke is.
Mijn kinderen zien mijn vriend zijn moeder ong 3x per jaar. Dat is niet heel veel.
Mijn kinderen hadden er ook naar uit gekeken om met elkaar te eten en bedacht wat te eten.
Ik baal daar gewoon van.
Ik hoef niet perse bij schoonmoeder langs, ik had alleen graag beter overleg gehad en tot een planning gekomen die voor beide oke is.
woensdag 23 december 2020 om 15:52
En daar heb jij je vriend bij betrokken?Ano-niem2020 schreef: ↑23-12-2020 15:48De kinderen kunnen het goed met elkaar vinden.
Ik baal daar gewoon van.
woensdag 23 december 2020 om 15:53
Laat het gaan. Denk eens wat meer aan een ander.
Ik denk dat mijn vader gek zou worden als ik naast mijn eigen kinderen er nog drie van een ander zou meenemen, en nu al helemaal. Juist met kerst en in deze tijd is hij heel voorzichtig en vindt hij een goed gesprek heel fijn.
Wij gaan met kerst lunchen bij mijn vader, en laten onze kinderen thuis.
Ik denk dat mijn vader gek zou worden als ik naast mijn eigen kinderen er nog drie van een ander zou meenemen, en nu al helemaal. Juist met kerst en in deze tijd is hij heel voorzichtig en vindt hij een goed gesprek heel fijn.
Wij gaan met kerst lunchen bij mijn vader, en laten onze kinderen thuis.
woensdag 23 december 2020 om 15:56
Dus jij hebt zonder jou vriend te betrekken het menu al bedacht met je kinderen.Ano-niem2020 schreef: ↑23-12-2020 15:48De kinderen kunnen het goed met elkaar vinden.
Ik baal daar gewoon van.
Kortom, je verwijt hem wat je zelf ook doet.
woensdag 23 december 2020 om 15:56
Dit, ik vind het dan ook raar dat het aantal waarmee je samen mag komen alleen voor volwassenen of 12+ geldt. Jongere kinderen zijn net zo besmettelijk..redbulletje schreef: ↑23-12-2020 15:29Maar niet iedereen zit te wachten op 'n huis vol kinderen van 'n ander. Bijna niemand laat z'n kinderen onder de 12 testen, dus ik geloof het allemaal niet zo dat die niet besmettelijk kunnen zijn. Te vaak al gehoord dat een opa/oma wél door een 12-minner besmet is geraakt inmiddels.
Bovendien kun je in een gemiddeld huis geen 1,5 meter afstand houden van elkaar aan de eettafel als er ook nog 3 kinderen een plek nodig hebben.
woensdag 23 december 2020 om 15:58
Nou nee. Er is overweldigende wetenschappelijke consensus over het feit dat kinderen onder de 13 veel minder anderen besmetten. Uit de cijfers blijkt dat kinderen bijna nooit anderen besmetten. Vandaar dat zij geen afstand hoeven te houden.Someonenew schreef: ↑23-12-2020 15:56Dit, ik vind het dan ook raar dat het aantal waarmee je samen mag komen alleen voor volwassenen of 12+ geldt. Jongere kinderen zijn net zo besmettelijk..
anoniem_364226 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 15:58
7.53% gewijzigd
woensdag 23 december 2020 om 15:58
Dus eigenlijk baal je gewoon van jezelf en de teleurstelling die je bij je kinderen teweeg brengt.Ano-niem2020 schreef: ↑23-12-2020 15:48De kinderen kunnen het goed met elkaar vinden.
Ik baal daar gewoon van.
woensdag 23 december 2020 om 16:00
En wat is dat dan voor een planning? Hij wil nl gewoon bij zijn moeder gaan eten met zijn kind.Ano-niem2020 schreef: ↑23-12-2020 15:48
Ik geloof geen seconde dat jouw kinderen het niet gezellig vinden zonder de vriend van hun moeder.
woensdag 23 december 2020 om 16:03
Ik weet kerstavond zeker: met gezinLuci_Mster2 schreef: ↑23-12-2020 15:36Wij hebben ook pas deze week beslist of en hoe en wie we wat aan kerst gaan doen.
Eerste kerstdag, gok ik dat mijn ouders komen, maar dan moet er niemand een snotneus krijgen
En 2e kerstdag? Mijn schoonouders houden veel slagen om de arm.
Dit jaar hebben we toch wel geleerd flexibel te zijn en te schakelen
woensdag 23 december 2020 om 16:03
In principe zeggen de maatregelen maximaal 3 personen (exclusief kids) uit 1 huishouden. Dus max 2 huishoudens bij elkaar. In dit geval zijn het er 3 dus je schoonmoeder probeert zich aan de maatregelen te houden lijkt me.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
woensdag 23 december 2020 om 16:05
Ik begrijp het probleem ook niet eerlijk gezegd. Jullie zijn nu eenmaal een samengesteld stel met kinderen die niet van jullie samen zijn. Ik vind het het goed recht van jouw schoonmoeder om kieskeurig te zijn met kerst (uberhaupt) en al helemaal nu met corona. Ik weet niet hoe lang jullie samen zijn? Als dat al jaren is, vind ik het een ander geval. Dan voelt het alsof je schoonmoeder jou weert. Want dan zou een andere optie wel bespreekbaar zijn, bijvoorbeeld naar jullie komen als het voor haar te druk voelt met veel kinderen in haar huis.
Maar ik vermoed zomaar dat jullie nog niet langer dan 2 jaar een setje zijn (correct me if I'm wrong) en je bent op het verkeerde moment aan je vriend aan het trekken. Hij viert 1e kerstdag met je samen. Laat hem 2e kerstdag met zijn eigen kind vieren en familie die voor dat kind bekend en vertrouwd is, zonder het gevoel te hebben in een nieuw samengesteld gezin gepropt te worden. Mijn overweging zou vanuit jouw vriend vooral mijn kind (niet te snel het nieuwe gezin opdringen) en mijn moeder (corona) zijn. En dat vind ik heel begrijpelijk en ik hoop dat jij je meer kan gaan inleven in je vriend en het tempo dat hij voor zijn kind en zijn moeder wil aanhouden en niet jouw onzekere egootje dat laten aansturen.
woensdag 23 december 2020 om 16:06
Die verzin je er zelf bij die dus.
Thuis, zowel in huis als in de tuin of op het balkon, ontvangt u 1 groep van maximaal 2 personen per dag (exclusief kinderen t/m 12 jaar). Hierbij dient u er altijd voor te zorgen dat mensen 1,5 meter afstand tot elkaar kunnen houden en ook de hygiënemaatregelen naleven.
Als een samenkomst leidt tot overlast, of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden.
Op 24, 25 en 26 december mag u maximaal 3 personen ontvangen.
woensdag 23 december 2020 om 16:09
We zijn al 6 jaar samen.diyer schreef: ↑23-12-2020 16:05Ik begrijp het probleem ook niet eerlijk gezegd. Jullie zijn nu eenmaal een samengesteld stel met kinderen die niet van jullie samen zijn. Ik vind het het goed recht van jouw schoonmoeder om kieskeurig te zijn met kerst (uberhaupt) en al helemaal nu met corona. Ik weet niet hoe lang jullie samen zijn? Als dat al jaren is, vind ik het een ander geval. Dan voelt het alsof je schoonmoeder jou weert. Want dan zou een andere optie wel bespreekbaar zijn, bijvoorbeeld naar jullie komen als het voor haar te druk voelt met veel kinderen in haar huis.
Maar ik vermoed zomaar dat jullie nog niet langer dan 2 jaar een setje zijn (correct me if I'm wrong) en je bent op het verkeerde moment aan je vriend aan het trekken. Hij viert 1e kerstdag met je samen. Laat hem 2e kerstdag met zijn eigen kind vieren en familie die voor dat kind bekend en vertrouwd is, zonder het gevoel te hebben in een nieuw samengesteld gezin gepropt te worden. Mijn overweging zou vanuit jouw vriend vooral mijn kind (niet te snel het nieuwe gezin opdringen) en mijn moeder (corona) zijn. En dat vind ik heel begrijpelijk en ik hoop dat jij je meer kan gaan inleven in je vriend en het tempo dat hij voor zijn kind en zijn moeder wil aanhouden en niet jouw onzekere egootje dat laten aansturen.
woensdag 23 december 2020 om 16:09
Ano-niem2020 schreef: ↑23-12-2020 15:48De kinderen kunnen het goed met elkaar vinden.
Dan kun je ook niet echt van een diepe band spreken, he.
Hoe vaak ziet ze haar eigen kleinkind ? Misschien ook niet zo vaak als vroeger sinds zijn vader met jou is ?
Geen idee wie welke leeftijd is, maar een kind van pak-‘m-beet 10, die je hooguit 3 keer per jaar ziet, daar bouw je nou geen hechte band mee op. Dat is “ part of the deal “ . En als je je dan toch een beetje zorgen maakt ivm corona en risicogroep zijn en iedereen komt uit een ander huishouden en zo...dan kan ik me deze keus wel voorstellen.
Mijn kinderen hadden er ook naar uit gekeken om met elkaar te eten en bedacht wat te eten. O. Jullie hebben er zelf ook niet eens aan gedacht (stief) oma uit te nodigen ook al zijn jullie daar al een paar jaar geweest ????
Ik baal daar gewoon van.
Oma misschien ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 23 december 2020 om 16:10
Misschien vindt ze de rust wel belangrijker dan 4 jonge kinderen in haar huis te hebben rondrennen, waarvan 3/4 niet haar eigen bloed is.
anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 16:11
1.61% gewijzigd
woensdag 23 december 2020 om 16:11
Maar die kinderen hebben veel te veel wisselende contacten, want die zien ook hun vader en zijn familie. Als je dan ook nog eens de familie van de nieuwe partner van de ouders erbij betrekt dan wordt het wel erg veel. Het is niet één extra kind, maar 3 in TO's geval. Dat is nogal een drukte die je daarmee in huis haalt. Die moeder van haar vriend heeft groot gelijk het klein te willen houden met genoeg ruimte voor afstand.Star3 schreef: ↑23-12-2020 16:06Die verzin je er zelf bij die dus.
Thuis, zowel in huis als in de tuin of op het balkon, ontvangt u 1 groep van maximaal 2 personen per dag (exclusief kinderen t/m 12 jaar). Hierbij dient u er altijd voor te zorgen dat mensen 1,5 meter afstand tot elkaar kunnen houden en ook de hygiënemaatregelen naleven.
Als een samenkomst leidt tot overlast, of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden.
Op 24, 25 en 26 december mag u maximaal 3 personen ontvangen.
woensdag 23 december 2020 om 16:12
Dat niet alleen, waarom zou je het opzoeken dit jaar? En daarnaast, het moet wel een flinke huiskamer zijn wil dan de 1,5 meter nog lukken.