Kerst ellende

23-12-2020 14:29 216 berichten
Mijn vriend heeft besloten dat hij tweede kerstdag met zijn zoon liever bij zijn moeder eet dan bij mij en mijn kinderen. Ik en mijn kinderen zijn niet uitgenodigd bij schoonmoeder. Zijn moeder gooit het op corona maar je mag gewoon twee volwassenen uitnodigen plus kinderen. Dus dat zou neerkomen op 2 volwassenen en 4 kinderen.
1e kerstdag heeft hij zijn kind niet en ik mijn kinderen ook niet en zijn mijn vriend en ik uitgenodigd bij mijn broer.
Ik vind het echt heel raar dat mijn vriend mij en mijn kinderen alleen laat zitten 2e kerstdag met het diner.
Ik heb voorgesteld dat het misschien een idee is als hij bij zijn moeder gaat lunchen en daarna naar ons komt. Dit ziet hij niet zitten en houd vast aan zijn plan.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
23-12-2020 15:56
Dit, ik vind het dan ook raar dat het aantal waarmee je samen mag komen alleen voor volwassenen of 12+ geldt. Jongere kinderen zijn net zo besmettelijk..
En als je dan al ziek wordt, dan toch liever nog door de knuffel van je eigen kleinkind dan door het elleboogie van het kind van je zoon zijn vriendin.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
diyer schreef:
23-12-2020 16:10
Misschien vindt ze de rust wel belangrijker dan 4 jonge kinderen in haar huis te hebben rondrennen, waarvan 3/4 niet haar eigen bloed is.
Precies!
En dan nog wat, jullie zijn notabene een hele kerstdag samen, zonder kinderen.
Mens, wat wil je nog meer?

Neuk de kerstballen uit de boom, kruip met hapjes op de bank, drink een borrel, kijk een 16+ plus film.

Ik zou het wel weten hoor :proud:
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 15:19
Dit klopt niet. Er mogen max 3 personen van buiten je eigen huishouden komen en kinderen tm 12 jaar niet meegerekend.
Dat iets 'volgens de regels' mag, wil natuurlijk niet zeggen dat het verstandig is en/of dat iemand het dus ook maar moet willen/ accepteren.

No fucking way dat ik een drie extra kinderen in mijn huis zou binnenlaten. Mijn huis is veel te klein om met zoveel mensen extra fatsoenlijk 1,5 meter afstand tussen iedereen te kunnen houden en jonge kinderen houden zich ook nog eens niet aan die afstandsregels als ze lekker aan het spelen zijn. Het mag misschien allemaal mogen, maar ik hoef het niet te willen of te accepteren nietwaar?

Vier tweede kerstdag gewoon lekker met je kids, ze zijn je 'alles' schrijf je, dan geniet je daar dus vast van. Veel plezier.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Wij vieren Kerst precies op jouw manier TO!
Ik heb eerder het topic Kerst geopend met mn twijfels hoe we het gaan vieren ivm corona.

Eerste kerst ben ik samen met mn vriend. Tweede kerst verzorgt hij een lunch voor zijn moeder en kinderen. Ik ga met mn eigen kinderen op dat moment naar mn ouders.
Het is een raar jaar. En voor ons is dit allemaal een goede oplossing.
Hopelijk kunnen we volgend jaar alles weer vieren zoals vanouds!

Ik begrijp wel een beetje je teleurstelling maar maak er het beste van. Probeer het idee los te laten dat je de hele kerst samen moet vieren zoals in bv een kerstreclame.
Dit is toch geen ellende! Dit is gejank. Eerste kerstdag zijn jullie samen. Tweede kerstdag jij met je kinderen. Maak er iets leuk van in plaats van te gaan zitten mokken. Is leuker voor iedereen.
TO, ik denk echt dat jij een heel ander idee hebt bij jullie ‘gezinsleven’ dan je schoonmoeder.. en zelfs je vriend.

Kan me ook voor je kinderen helemaal niet voorstellen dat zij iets missen als ze niet bij je schoonmoeder gaan eten.. ze zien haar 3 keer per jaar toch? Andersom overigens net zo goed, wat ziet je schoonmoeder jouw kinderen nou? En daar is overigens niks mis mee hè? Het gaat mijns inziens mis bij het perfecte plaatje dat jij in je hoofd hebt..

Ga er vast vanuit dat als de kids de pubertijd bereiken het helemaal een uitdaging wordt..
Nou ja.. dat dus..
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 15:19
Dit klopt niet. Er mogen max 3 personen van buiten je eigen huishouden komen en kinderen tm 12 jaar niet meegerekend.
enige wat er niet klopt is jouw gedram, jullie communicatie en je gedachte dat jij voor schoonma mag bepalen waar zij zich prettig bij voelt.
Laat nu heel toevallig mijn broer corona hebben gekregen van zijn....... wait for it...... 8 jarige dochter die via school besmet was.
Uiteraard ga je niet met z'n zessen op bezoek nu, bij niemand.
vittello69 schreef:
23-12-2020 16:36
enige wat er niet klopt is jouw gedram, jullie communicatie en je gedachte dat jij voor schoonma mag bepalen waar zij zich prettig bij voelt.
Laat nu heel toevallig mijn broer corona hebben gekregen van zijn....... wait for it...... 8 jarige dochter die via school besmet was.
Het is geen gedram en ik hoef niet persé bij schoonmoeder op bezoek.
Had het wel fijn gevonden als de communicatie anders was gelopen en baal dat vriend deze beslissing alleen maakt maar daar heb je vast overheen gelezen.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 16:49
Had het wel fijn gevonden als de communicatie anders was gelopen en baal dat vriend deze beslissing alleen maakt maar daar heb je vast overheen gelezen.
En jij leest over je eigen aandeel heen.
Jij hebt net zo goed NAMENS hem plannen gemaakt, in plaats van MET hem.

Wat heb je nu geleerd, Spelende Mevrouw?
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 16:49
Net als dat jij alleen hebt besloten dat het een family diner moest worden en al met jouw kinderen hebt bedacht wat er dan gegeten wordt.
Geef hem dan aan dat je volgend jaar graag samen met elkaar de planning maakt. Probleem opgelost.
Leuk is anders dat jouw voorstelling van tweede kerstdag niet uitkomt. Heb je het hem gezegd dat overleg fijn was geweest? (niet alles gelezen). Toch geef ik hem wel gelijk dat hij met zijn kinderen naar zijn moeder gaat. Kun je naar jouw ouders?
Is het een optie om de vader van je kinderen uit te nodigen? Dat is voor je kinderen immers wel leuk.

En natuurlijk kun jij ook je ouders uitnodigen.

Problemen met kerst.... het zit allemaal in de mensen zelf. Ze maken problemen om dingen die eigenlijk helemaal geen probleem hoeven te zijn.
Doreia* schreef:
23-12-2020 16:52
En jij leest over je eigen aandeel heen.
Jij hebt net zo goed NAMENS hem plannen gemaakt, in plaats van MET hem.

Wat heb je nu geleerd, Spelende Mevrouw?
Zo gaat het elk jaar en dat heeft hij altijd prima gevonden.
2 volwassenen plus 4 kinderen zou ik in deze tijd ook teveel vinden.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 17:14
Oké.. dan ligt het aan je vent en heb jij er absoluut geen aandeel in..

Succes en fijne dagen
Nou ja.. dat dus..
Ano-niem2020 schreef:

En wat zo is moet zo blijven, ja toch.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ano-niem2020 schreef:
Maakte jij dan elk jaar het plan om naar zijn moeder te gaan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
NYC schreef:
23-12-2020 17:18
2 volwassenen plus 4 kinderen zou ik in deze tijd ook teveel vinden.

Ik ook. En dat het mag wil niet zeggen dat je daar dan maar ok mee moet zijn.
Ano-niem2020 schreef:
En dit jaar dus een keer niet. Waarom moet het altijd op jouw manier? En waarom bestaan er voor jou geen andere opties?
Phoebe1982 schreef:
23-12-2020 14:36
Ik snap niet zo goed waarom dit ellende is eerlijk gezegd...
Je bent 1e kerstdag toch al samen ergens, wat is er nou erg aan dat je vriend 2e kerstdag liever iets anders gaat doen zonder jou.
Misschien vindt hij het even fijn alleen met zijn moeder.
Bovendien mogen er met kerst idd 3 mensen op bezoek kinderen niet mee gekerend maar met 3 is afstand houden lastiger dan met 1 of 2 dus ik vindt jouw vriend heel verstandig. (Ik had het er van de week met mijn vader over en die ziet 3 bezoekers ook niet zitten en met de huidige aantallen van mensen die Coronoa heeft neemt hij ook liever geen risico)
En ik snap je teleurstelling maar al die kerstbezoeken zijn vermoeiend en blijkbaar wil je vriend ook een beetje van zijn rust genieten.
Ik zou het me niet te persoonlijk aantrekken en op 2e kerstdag lekker je eigen plan trekken.

FIjne dagen alvast en no worries ;)

Nou, dit dus!
Ano-niem2020 schreef:
Wil je geluk of gelijk?
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 16:09
We zijn al 6 jaar samen.
Van bijna 3 ineens naar 6? Gaat rap in een half jaar.
Is dat om hier gelijk te krijgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven