Kerst ellende
woensdag 23 december 2020 om 14:29
Mijn vriend heeft besloten dat hij tweede kerstdag met zijn zoon liever bij zijn moeder eet dan bij mij en mijn kinderen. Ik en mijn kinderen zijn niet uitgenodigd bij schoonmoeder. Zijn moeder gooit het op corona maar je mag gewoon twee volwassenen uitnodigen plus kinderen. Dus dat zou neerkomen op 2 volwassenen en 4 kinderen.
1e kerstdag heeft hij zijn kind niet en ik mijn kinderen ook niet en zijn mijn vriend en ik uitgenodigd bij mijn broer.
Ik vind het echt heel raar dat mijn vriend mij en mijn kinderen alleen laat zitten 2e kerstdag met het diner.
Ik heb voorgesteld dat het misschien een idee is als hij bij zijn moeder gaat lunchen en daarna naar ons komt. Dit ziet hij niet zitten en houd vast aan zijn plan.
1e kerstdag heeft hij zijn kind niet en ik mijn kinderen ook niet en zijn mijn vriend en ik uitgenodigd bij mijn broer.
Ik vind het echt heel raar dat mijn vriend mij en mijn kinderen alleen laat zitten 2e kerstdag met het diner.
Ik heb voorgesteld dat het misschien een idee is als hij bij zijn moeder gaat lunchen en daarna naar ons komt. Dit ziet hij niet zitten en houd vast aan zijn plan.
woensdag 23 december 2020 om 14:36
Ik snap niet zo goed waarom dit ellende is eerlijk gezegd...
Je bent 1e kerstdag toch al samen ergens, wat is er nou erg aan dat je vriend 2e kerstdag liever iets anders gaat doen zonder jou.
Misschien vindt hij het even fijn alleen met zijn moeder.
Bovendien mogen er met kerst idd 3 mensen op bezoek kinderen niet mee gekerend maar met 3 is afstand houden lastiger dan met 1 of 2 dus ik vindt jouw vriend heel verstandig. (Ik had het er van de week met mijn vader over en die ziet 3 bezoekers ook niet zitten en met de huidige aantallen van mensen die Coronoa heeft neemt hij ook liever geen risico)
En ik snap je teleurstelling maar al die kerstbezoeken zijn vermoeiend en blijkbaar wil je vriend ook een beetje van zijn rust genieten.
Ik zou het me niet te persoonlijk aantrekken en op 2e kerstdag lekker je eigen plan trekken.
FIjne dagen alvast en no worries
Je bent 1e kerstdag toch al samen ergens, wat is er nou erg aan dat je vriend 2e kerstdag liever iets anders gaat doen zonder jou.
Misschien vindt hij het even fijn alleen met zijn moeder.
Bovendien mogen er met kerst idd 3 mensen op bezoek kinderen niet mee gekerend maar met 3 is afstand houden lastiger dan met 1 of 2 dus ik vindt jouw vriend heel verstandig. (Ik had het er van de week met mijn vader over en die ziet 3 bezoekers ook niet zitten en met de huidige aantallen van mensen die Coronoa heeft neemt hij ook liever geen risico)
En ik snap je teleurstelling maar al die kerstbezoeken zijn vermoeiend en blijkbaar wil je vriend ook een beetje van zijn rust genieten.
Ik zou het me niet te persoonlijk aantrekken en op 2e kerstdag lekker je eigen plan trekken.
FIjne dagen alvast en no worries
anoniem_401860 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 14:36
5.08% gewijzigd
woensdag 23 december 2020 om 14:36
En dat hij dan tijdens beide kerstdagen zijn eigen familie niet ziet, vind je bijzaak?Ano-niem2020 schreef: ↑23-12-2020 14:35Moeder is niet alleenstaand. Het leek mij heel fijn en belangrijk om dus wel als (samengestel) gezin samen aan het kerstdiner te zitten en het knus en gezellig te maken met elkaar.
woensdag 23 december 2020 om 14:37
Normaal gesproken zou ik ook zo denken, maar nu met corona kan ik ook wel begrijpen dat schoonmoeder niet op 2 kinderen zit te wachten.
TO het idee van dat jullie samen lunchen is ook een leuk idee toch, dan kan hij daarna naar zijn moeder.
woensdag 23 december 2020 om 14:38
Maar je bent niet welkom deze kerst...Ano-niem2020 schreef: ↑23-12-2020 14:36We hebben geen hele hechte band maar als we bijelkaar zijn is het altijd gezellig en goed.
Daarbij heeft je vriend dit beslóten. Dus geen overleg als gelijkwaardige partners hoe de kerst te doen dit jaar?
woensdag 23 december 2020 om 14:40
Laat zsm de term belangrijk los.. ik heb inmiddels (al jaren samengesteld gezin) geleerd dat niet iedereen dat net zo belangrijk vindt. Het maakt het meteen ook zo groot.. ga lekker lunchen, eerste kerstdag zijn jullie ook samen, geniet daarvan!Ano-niem2020 schreef: ↑23-12-2020 14:35Moeder is niet alleenstaand. Het leek mij heel fijn en belangrijk om dus wel als (samengestel) gezin samen aan het kerstdiner te zitten en het knus en gezellig te maken met elkaar.
Nou ja.. dat dus..
woensdag 23 december 2020 om 14:40
Dat iets “mag” van de overheid, betekent niet dat iedereen zich er comfortabel bij voelt. Inclusief kinderen gaat het toch om best veel personen, wordt afstand houden lastiger en ook kinderen spelen een rol in de verspreiding van het virus.
Het is een teleurstelling, maar probeer het niet persoonlijk op te vatten en je erover heen te zetten. Anders wordt de dag die je wel samen hebt ook niet optimaal gezellig vanwege onderhuidse verwijten. En dat zou zonde zijn.
Het is een teleurstelling, maar probeer het niet persoonlijk op te vatten en je erover heen te zetten. Anders wordt de dag die je wel samen hebt ook niet optimaal gezellig vanwege onderhuidse verwijten. En dat zou zonde zijn.
woensdag 23 december 2020 om 14:41
Dan laat je toch gewoon je eigen belang en jouw ingebeelde irritaties voor gaan?Ano-niem2020 schreef: ↑23-12-2020 14:40Nou daar twijfel ik dus aan aangezien ze ook tegen mondkapjes zijn en eerder naar al die rare theorieën neigen.
grenada wijzigde dit bericht op 23-12-2020 14:42
0.18% gewijzigd
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam