Kerst ellende

23-12-2020 14:29 216 berichten
Mijn vriend heeft besloten dat hij tweede kerstdag met zijn zoon liever bij zijn moeder eet dan bij mij en mijn kinderen. Ik en mijn kinderen zijn niet uitgenodigd bij schoonmoeder. Zijn moeder gooit het op corona maar je mag gewoon twee volwassenen uitnodigen plus kinderen. Dus dat zou neerkomen op 2 volwassenen en 4 kinderen.
1e kerstdag heeft hij zijn kind niet en ik mijn kinderen ook niet en zijn mijn vriend en ik uitgenodigd bij mijn broer.
Ik vind het echt heel raar dat mijn vriend mij en mijn kinderen alleen laat zitten 2e kerstdag met het diner.
Ik heb voorgesteld dat het misschien een idee is als hij bij zijn moeder gaat lunchen en daarna naar ons komt. Dit ziet hij niet zitten en houd vast aan zijn plan.
Gya2020 schreef:
26-12-2020 12:58
Sorry maar hoe hard en egoistisch klinkt dat.. als haar zoon gelukkig is met een nieuwe vrouw horen haar kinderen er net zo goed bij als de natuurlijke kinderen. Gelukkig denken mijn schoonouders anders mijn zoontje is even welkom dan hun natuurlijke kleinkinderen en dit al nadat ik pas een paar maanden samen was. Hij krijgt ook elk jaar een kerstcadeau of envellop met geld van hun superlief en voel me hierdoor ook echt geaccepteerd en erbij horen. Mensen die anders denken weten niet hoe het voelt als je niet meer samen bent met de natuurlijke papa. Je mist dan toch ook een schoonfamilie?
Voor mij is dit dan weer absurd. Die kinderen hebben al twee grootouderparen, waarom zou je dan verwachten dat ze nog een derde koppel daaraan toevoegen.
Heb zelf een stiefkind, maar mijn ouders zijn voor hem simpelweg mijn ouders, verwacht ook niet dat hij daarmee een band opbouwt want eigenlijk heeft hij niets te maken met hen. Er zit geen bloed in die lijn.
Moirmel schreef:
26-12-2020 22:18
Voor mij is dit dan weer absurd. Die kinderen hebben al twee grootouderparen, waarom zou je dan verwachten dat ze nog een derde koppel daaraan toevoegen.
Heb zelf een stiefkind, maar mijn ouders zijn voor hem simpelweg mijn ouders, verwacht ook niet dat hij daarmee een band opbouwt want eigenlijk heeft hij niets te maken met hen. Er zit geen bloed in die lijn.
Mijn zoontje zijn echte opas en omas zijn inderdaad bloedband en echt familie maar ik vind het gewoon fijn en lief van de ouders van mn vriend dat ze mijn zoontje ook accepteren en altijd mee uitnodigen. Mijn ouders doen dit ook met mn vriend zijn dochter. De band tussen de echte opas en omas blijft natuurlijk heel anders dan die van de stiefgrootouders dat is waar.
Als mensen hun ouders niet wekelijks zien vind ik het absurd dat bij de zeldzame bezoekjes telkens hun partner en diens kinderen mee zouden moeten. Dan hebben ze helemaal bijna geen qualitytime meer met het kerngezin als er telkens derden bij zitten. Partners moeten niet zo bezitterig doen, die zien hun partner tenslotte meer uren dan dat hun ouders hen zien. Onnodig om jezelf (laat staan je kinderen van 'n ander) ook nog aan hen op te dringen.
Gya2020 schreef:
26-12-2020 13:24
Dat bedoel ik niet wegens corona snap ik het wel dat ze niet het hele gezin uitnodigd hebben. Dit jaar zijn wij ook niet naar zijn en mijn ouders geweest kerst vieren wegens corona. Maar hij ging ook niet heel in zn eentje bij zn ouders kerst vieren en ons alleen laten zitten gelukkig dat had ik ook heel erg gevonden.
Hij is wel in de ochtend effe kerst gaan wensen bij hun een koffie gedronken maar was na 1 uurtje weer terug.
'Ons' is niet alleen natuurlijk. Best egoistisch dat je zelf 24/7 met je partner zit maar hem maar één uur met z'n ouders gunt.
redbulletje schreef:
27-12-2020 00:36
'Ons' is niet alleen natuurlijk. Best egoistisch dat je zelf 24/7 met je partner zit maar hem maar één uur met z'n ouders gunt.
Hij ging zelf maar 1 uurtje ik heb hem niks verboden en ik was daar blij mee omdat hij ook graag kerst met mij en onze kinderen wilde vieren is dat zo egoistisch?
En de overige twee dagen is hij weer 1 uurtje bij zijn ouders geweest en vroeg of ik mee ging maar ik kon niet moest juist rond die tijd mijn zoontje naar mijn ex brengen anders was ik mee gegaan en voor de rest is hij gewoon constant met mij gebleven hij had voor mij ook nog langer naar zijn ouders mogen gaan die andere twee dagen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-12-2020 00:33
Als mensen hun ouders niet wekelijks zien vind ik het absurd dat bij de zeldzame bezoekjes telkens hun partner en diens kinderen mee zouden moeten. Dan hebben ze helemaal bijna geen qualitytime meer met het kerngezin als er telkens derden bij zitten. Partners moeten niet zo bezitterig doen, die zien hun partner tenslotte meer uren dan dat hun ouders hen zien. Onnodig om jezelf (laat staan je kinderen van 'n ander) ook nog aan hen op te dringen.
Het is wat OT, maar het kerngezin verandert. Zodra 1 van de kinderen uit huis gaat, als er partners komen. Kinderen

Dan is het nieuwe kerngezin het gezin dat je vormt met je partner. Niet meer met je ouders.

Ik houd van.mijn ouders, maar mijn kerngezin zijn toch echt man en kinderen

En zo krijgen mijn kinderen binnenkort ook eigen kerngezinnen.

Heel natuurlijk
redbulletje schreef:
27-12-2020 00:33
Quality time met het kerngezin? De kinderen zijn volwassen en hebben zelf een gezin. Daar horen een partner en (stief)kinderen dus bij.

Die partner hoeft echt niet per se altijd mee, maar ik zou het heel raar vinden als hij niet welkom zou zijn. Ouders hoeven ook niet bezitterig te zijn over hun volwassen kinderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Ik zou nu ook geen 2 volwassenen en 4 kinderen willen ontvangen, of het nu mag of niet

Ik vind de oplossing prima, 1e kerst was bij jou en je kinderen, 2e kerst ging hij met zijn zoon naar zijn moeder

Ik zou het juist vreemd vinden als hij alle dagen bij jou is en niet aan zijn moeder denkt
Voor oma is het ook fijn om toch bezoek te hebben en haar zoon en kleinzoon te zien, toch?
Ano-niem2020 schreef:
26-12-2020 20:29
We hebben er een leuke dag van gemaakt hoor! Spelletjes, film gekeken, met zn 4e pizzarette gedaan. Kerstmuziekje aan en door huis gedanst en nu op de bank legomasters kijken. Maar toch baal ik dat ik dit niet allemaal met mijn vriend en zijn zoon heb kunnen delen.

Ik kan mij heel erg vinden in de woorden en gedachtes van Gya2020.

Overigens zag ik foto's op socialmedia van schoonmoeder voorbij komen dat ze het niet zo nauw neemt met de 1,5 meter maar dat terzijde
Ik had ook een leugentje om bestwil verzonnen, moet je kijken hoe veel gezeur dat oplevert, laat staan als ze gewoon had gezegd dat ze er geen zin in had.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 15:07
Wat een onzin. Normaal gaan we elk jaar met kerst naar mijn schoonmoeder. Hij mag gaan en staan waar hij wil. Ik geef alleen aan dat ik de communicatie mis (wel geprobeerd) en dat hij zijn eigen plan maakt. Hij laat het afhangen van zijn moeder tm gister.
En no worries, ik ga het echt wel gezellig maken met mijn kinderen maar ik baal dan wel dat hij er niet is. Lijkt me niet zo raar.

Weet je, met zo'n zin heb ik echt moeite

net of je vriend belangrijker is dan je kinderen..
Echt, zet je kinderen op de eerste plaats. Is je vriend erbij is dat gezellig, is hij er niet bij is dat ook gezellig

Nu lijk je op iemand die ooit zei toen ze weer een vriend had: Nu ben ik weer gelukkig. Was echt een dreun voor haar kinderen, want mama was dus blijkbaar niet gelukkig toen het gezin nog bestond uit alleem moeder en kinderen....
pearle wijzigde dit bericht op 27-12-2020 12:54
0.38% gewijzigd
pearle schreef:
27-12-2020 10:55
[/b]

Weet je, met zo'n zin heb ik echt moeite

net of je vriend belangrijker is dan je kinderen..
Echt, zet je kinderen op de eerste plaats. Is je vriend erbij is dat gezellig, is hij er niet bij is dat ook gezellig

Nu lijk je op iemand die ooit zei toen ze weer een vriend had: Nu ben ik weer gelukkig. Was echt een dreun voor haar kinderen, want mama was dus blijkbaar niet gelukkig toen het gezin nog bestond uit alleem moeder en kinderen....
En waarom zou dit een dreun zijn voor de kinderen?
Het is heel menselijk om een partner te hebben en dan pas gelukkig te zijn. Als er een partner ontbreekt voelen de meeste mensen zich incompleet alsof er iets in hun leven mist. Dit staat los ervan hoeveel je van je kinderen houdt en hoe graag je hun bij je hebt.
Gya2020 schreef:
27-12-2020 11:12

Het is heel menselijk om een partner te hebben en dan pas gelukkig te zijn. Als er een partner ontbreekt voelen de meeste mensen zich incompleet alsof er iets in hun leven mist.
Nee hoor. En als er kinderen in het spel zijn, vind ik dat je het je niet kunt permitteren om van partner naar partner te hoppen omdat je je incompleet voelt.
Je blijft hameren op het feit dat schoonmoeder zich niet aan de corona maatregelen houdt, dus misschien weet je het antwoord dan ook al wel zelf. Corona wordt soms gewoon als makkelijk excuses gebruikt.

Misschien wilde ze een keer een rustige kerst met haar zoon en kleinzoon. Even los of ze jou en je kinderen accepteert, met drie extra kinderen is het gewoon een stuk drukker.
pearle schreef:
27-12-2020 09:27
Ik zou nu ook geen 2 volwassenen en 4 kinderen willen ontvangen, of het nu mag of niet

Ik ook, 2 man of 6 is nogal een verschil.
Gya2020 schreef:
27-12-2020 11:12
En waarom zou dit een dreun zijn voor de kinderen?
Het is heel menselijk om een partner te hebben en dan pas gelukkig te zijn. Als er een partner ontbreekt voelen de meeste mensen zich incompleet alsof er iets in hun leven mist. Dit staat los ervan hoeveel je van je kinderen houdt en hoe graag je hun bij je hebt.
Dit is echt de grootst mogelijke onzin. Je moet echt stoppen met jouw ideeën op 'de meeste mensen' te projecteren.
Samen met mijn kinderen ben ik zo compleet en gelukkig als een mens maar kan zijn. Daar heb ik echt geen partner voor nodig.
Als je een ander nodig hebt om gelukkig te zijn, heb je maar een zielig bestaan. Een partner kan wel een aanvulling zijn op je geluk, maar als diegene de invulling van je geluk is, dan doe je echt iets verkeerd. Dan wordt het tijd dat je leert om gelukkig te zijn met wie je zelf bent.
*Pauze* schreef:
27-12-2020 13:24
Dit is echt de grootst mogelijke onzin. Je moet echt stoppen met jouw ideeën op 'de meeste mensen' te projecteren.
Samen met mijn kinderen ben ik zo compleet en gelukkig als een mens maar kan zijn. Daar heb ik echt geen partner voor nodig.
Als je een ander nodig hebt om gelukkig te zijn, heb je maar een zielig bestaan. Een partner kan wel een aanvulling zijn op je geluk, maar als diegene de invulling van je geluk is, dan doe je echt iets verkeerd. Dan wordt het tijd dat je leert om gelukkig te zijn met wie je zelf bent.
Klopt wel wat je zegt. Want die vrouwen die van de ene relatie naar de andere stappen, krijgen op de een of andere manier nooit iets blijvends.
En het is vaak ook zo, dat als je niet gelukkig kunt zijn als je op jezelf bent, dat een relatie dat niet goed kan maken. Het zit namelijk in jezelf. En datgene dat in jezelf zit, maakt ook of een relatie blijvend kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven