Komt het nog goed?

25-06-2008 00:06 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem, en ik ben bang dat ik dat niet in paar regels kan uitleggen. Dus bereid je voor, hier komt een redelijk lang verhaal, met heel wat nare situatie's.

Ongeveer drie jaar geleden begon het. Mijn vriendin en ik leerden elkaar kennen via de toen populaire netwerksite cu2. Per ongeluk kwam mijn vriendin op mijn profiel terecht, maar schrijf toch een berichtje. Na wat chatten enz besloten we om een keer af te spreken. Dit hebben we gedaan, en daar begon onze relatie. We dachten eerst nog van elkaar dat we

elkaar niet zagen zitten, maar niets is minder waar.

Geweldige tijden hadden we met z'n tweeen. We woonden beide nog bij onze ouders, die alleen maar konden zeuren dat we ons wel met school moesten bezig houden want we zaten allebei in het examenjaar. Nou we zijn geslaagd hoor. Hehe.

Gingen op vakantie, centerparks, Oostenrijk en Italie. Helemaal top. Na ongeveer 9 maanden voelde ik mij slecht, angstig en hyperfentilatie. Me ouders en familie, zelfs vrienden en kennissen dachten dat dat door haar kwam en dwongen me dan ook bijna om er mee op te houden. Nadat iedereen op me in had gepraat, deed ik dan ook maar. De grootste fout uit mijn leven, tot nu toe!

Gelukkig heb ik er wel van geleerd, naar mijn eigen gevoel te luisteren, en mijn hart te volgen en dat doe ik dus nu ook.

Na ongeveer een jaar kwamen we weer met elkaar in kontact. We spraken af, maar weer zaten onze ouders, attans vooral mijn ouders er tussen. Opeens ging het heel snel. We hielden kontact, mijn vriendin was zwanger, helaas op dat moment niet van mij, maar ondanks dat koos ik voor haar.

Het dochtertje werd geboren en ongeveer vanaf het begin zorgden we samen voor haar. Even ter nadere informatie, we zijn beide erg jong nog, zei 18 en ik 19, (ons dochtje is nu 11 maanden). In het verhaal zal ik ook verder spreken over "ons dochtetje" omdat ik haar zo accepteer en omdat ik al vanaf het begin met haar bezig ben.

Maargoed, mijn vriendin woonden in een moederhuis, kreeg een urgentie voor een huis en vroeg of ik bij haar wilde komen wonen. Daar heb ik niet lang over hoeven denken, en dat dan ook maar gelijk gezegd. In december zijn we begonnen met klussen in het huis, en met oud en nieuw woonden we er al. Allemaal in een tijdsbestek van ongeveer twee maanden.

Voordat ik haar opnieuw leerden kennen was ik begonnen aan een opleiding. Nou moest ik daarvoor stage gaan lopen, en dat verdiende natuurlijk geen zak. Financieel hadden we het heel zwaar, zei moest alles betalen, maar het ergste was/is, ik gaf het geld wat ik dan verdiende (300 euro) uit aan sigaretten en broodjes op het station voor mijzelf.

In de huishouding ging het slecht, beide deden we er niets aan, en het werd een varkensstal. De spanningen liepen steeds meer op, en Booeeem deed het na zeven maanden daar samen gewoond te hebben. Mijn vriendin wilde rust, even geen kontact, maar was in die tijd wederom zwanger. Deze keer van mij. We hadden samen het besluit genomen voor nog een kindje, maar aangezien we ruzie hadden, had ik geen kontact meer met haar. Wat ik ook probeerde, ze negeerde me.

Sterker nog, ze werd alleen maar bozer als ik wat stuurde naar haar mail of telefoon.

Zei woonden tijdelijk bij haar moeder, en ik bij mijn ouders. Nu is haar moeder op vakantie gegaan, en had mij verboden kontact met haar op te nemen, maar ik hield het niet langer uit. Ik ging langs ons huis, belde netjes aan, maar ze deed niet open. Heb daar twee uur staan wachten, maar geen reactie.

Ik weet dat ik heel veel fouten heb gemaakt, dat ben ik mij gaan realiseren. Ik bedankte haar nooit voor alles wat ze voor me deed, maar zo zit ik niet in mekaar. Nu heb ik het wel leren waarderen, en heb dat haar dan ook uitgelegd. Ik deed haar veel beloftes, dat ik kon blijven werken bij het bedrijf waar ik stage liep, en dat ik dan goed ging verdienen. Maar dat gebeurde ook al niet. Als ik weg wilde naar vrienden of familie deed ik dat, want op zo'n moment dacht ik niet na dat ik zelf voor haar en ons dochtertje had gekozen, terwijl zei nooit weg kon.

Al met al, heel veel fouten. Ik heb ze ingezien en ben ermee aan de slag gegaan. Heb hulp gezocht bij een maatschappelijk werker, heb me voorgenomen om nooit meer dingen te zeggen die ik niet kan waarmaken, en ik heb mezelf gezworen mee te gaan helpen in de huishouding en meer tijd met haar en ons dochtertje door te brengen. Het leven is kort, en elk moment dat we samen kunnen zijn wil ik daarvan gaan genieten.

Ben weer terug bij mijn oude werkgever, doe daar intern een opleiding, zodat ik nu degene kan zijn die het geld gaat binnenhalen, en ik heb haar gezegd dat ze nu moet gaan doen wat ze wil, school/werk of iets anders. Ik heb alles voor haar over, wil het haar bewijzen, maar ben bang dat ik daarvoor de kans niet meer krijg.

Ik smste haar dat ik verder ging met mijn eigen leven, ik wil wel mijn hele leven op haar wachten maar dat is niet te doen, en zeker nadat zei allemaal smsjes had gestuurd dat het over was, dacht ik ik moet me erbij neerleggen.

Nog geen twee uur later, na het ontvangen van mijn smsje. Belde ze. We hebben drie uur gesproken over koetjes en kalfjes. Over de televisieaansluiting bij ons thuis dat ze graag een tweede erbij wil zodat ook weer in de woonkamer gekeken kan worden enz. Hartstikke gezellig.

Nu heb ik vandaag zo'n tweede ontvanger van KPN erbij gehaald, en gaf dat aan haar door. Wanneer ik mocht langs komen om hem te brengen en in te stellen. En op die manier kan ik ook ons dochtje weer eens zien, maar ze smste terug dat ze me nu nog niet wilde zien, dat ze nog wel liet horen wanneer ze wel kon.

Ik realiseer me heel goed dat er een hoop is gebeurd tussen ons, dat ze dat niet zomaar kan vergeten, maar ze weet ook hoeveel ik van haar en ons dochterje houd. Dat ik het allemaal goed wil doen, een goede vader zijn, mee help in de huishouding en klaar sta voor hun wanneer ze me nodig hebben.

Ben gestopt met school om geld te gaan verdienen, heb professionele hulp gezocht om mijn problemen beter onder ogen te kunnen zien, enzovoort. Maar ze gelooft het niet meer. Kan me dat wel voorstellen, maar de enige manier om erachter te komen hoe de "nieuwe" Mike is, is door me een kans te geven, niet waar?

Wat moet ik nou doen? Moet ik haar nog langer met rust laten, of moet ik juist iets organiseren?

Ik wil best een etentje organiseren of een picknick, maar ik vraag me af of ze dan uberhaupt wel komt opdagen. Heeft iemand advies voor me, wat ik nou in deze situatie moet doen?

Groetjes,

Mike
Dat is moeilijk te beschrijven. Ik heb het gevoel bij haar, al vanaf het begin, en zij naar mijn weten ook voor mij.

Voor mij is ze lief, attans zo ervaar ik dat, anderen zeggen dat ze kattig is of mij alles laat doen. Maar zo voelt dat voor mij niet, en heb het anders niet in de gaten.

Ze heeft een vrij uitgesproken mening wat mij erg bevalt, attans ik weet niet of ik daar helemaal eerlijk ik ben. Ze geeft wel iets te snel een grote mond.

Het is lastig om de goede kanten te benoemen, dat valt me tegen, had wel verwacht deze zo 1.,2,3 te kunnen noteren. Maar het gevoel voor haar, dat zij de enige is en zal blijven is er wel.

En owja, ze neemt me zoals ik ben. Belangrijk aspect, ok, mijn gedrag nu kon ze niet langer meer aanzien, maar normaal gesproken mwa.
Moderator, kan dit topic gesloten worden en verwijderd?

Alvast bedankt.

Groetjes,

MIke
Wie weet heeft een ander er nog wat aan om het topic te lezen. Je weet maar nooit.

Iig veel succes gewenst, neem je tijd, trek niet te snel conclusies en ik hoop dat het allemaal op de prettigste en beste manier voor je zal verlopen. En hou je grenzen goed in de gaten, blijf trouw aan jezelf .
quote:Mike32773 schreef op 25 juni 2008 @ 03:07:

Ze hoeft niet eens zoveel te doen om mij te manipuleren. In onze eerste relatie ongeveer 3 jaar geleden wilde ze al graag een kindje. Maar omdat ik toen al zoveel voor haar over had dacht ik inderdaad dat het normaal was, ik kocht zelfs babykleren samen met haar voor ik weet neit hoeveel geld.Haar dochtertje is nu 11 maanden en jij kocht drie jaar geleden al babykleertjes voor haar? Hmm, héél apart...
Zo dan, je gaat slapen om 00.00 en de volgende morgen een heel nieuw topic met 5!!! pagina's

Heb het net allemaal doorgeworsteld en kom tot de volgende conclusie.

Zie je hoe vaak jij het woordje IK gebruikt Mike?

Ik vind dat ze terug moet komen

Ik vind dat ze genoeg tijd heeft gehad

Ik wil een gezin met haar

Ik wil terug in huis om te laten zien dat ik in 2 weken iemand anders ben geworden

Ik wil alles voor haar doen

Ik ik ik.....

Heb je je echt wel eens afgevraagd wat ZIJ wil?

Waarschijnlijk heeft ze daar ook geen idee van, haar hele leven staat namelijk op zijn kop

Een klein kindje van vader 1, kindje 2 onderweg, een stukgelopen relatie, een huis wat niet af is, financiele zorgen en een (ex) vriendje wat vreselijk loopt te trekken aan haar gevoel

Ik zou in zo'n situatie ook niet weten wat ik moet voelen en denken...

Dus waarom geef je haar niet gewoon ruimte?

Als je in twee weken al zo veranderd bent, LEER dan van je nieuwe ik

Geef haar tijd om de dingen op een rij te zetten

Leg de bal bij haar en laat die daar liggen

Zeg dat je haar ten alle tijde wilt helpen als ze je nonig heeft maar laat haar verder met rust

Je kan van alles zeggen over hoe geweldig je nu geworden bent, maar ze zal het moeten zien.

Wat een beetje ontbreekt in het hele verhaal is het repect van jou naar haar toe.

JIJ,JIJ,JIJ

Het gaat even niet om jou, het gaat om haar

En als ze besluit om zonder jou verder te gaan dan heb je dat te accepteren.

Dan zal je haar los moeten laten, ondanks dat JIJ wat anders wil

It takes two to tango!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summerdance, je haalt me de woorden uit de mond! Dat IK viel me ook al erg op.

Mike, je legt met je verhaal over 'zij moet me een kans geven te bewijzen dat ik veranderd ben' de verantwoordelijkheid voor de relatie bij haar. Maar er is genoeg wat je kan doen om te bewijzen dat jij die verantwoordelijke vader wil zijn.

-zet een pak luiers en een tas boodschappen voor de deur

- stop een envelop met huishoudgeld door de brievenbus

- koop een leuk boekje/speelgoedje voor je kind (nee, geen belachelijk duur ding, het gaat om het idee)

- organiseer met een vriendin van haar een uitje voor haar: je regelt oppas (niet jijzelf maar bijv. familie van haar) en betaalt een etentje voor haar en haar vriendin(nen)

-Belangrijk: doe bij al deze dingen een briefje oid dat je op deze manier wilt laten zien dat zij en je gezin belangrijk voor je zijn, maar dat je er begrip voor zou hebben als ze liever even rust wil. Zeg haar dat je haar beslissing om evt. geen boodschappen/geld van jou te ontvangen zal respecteren. En DOE dat dan ook! Dus dan geen contact opnemen tegen haar wil.

Ik vond die tip om te stoppen met roken om te bewijzen wat je gezin voor je betekent een hele goede. Laat je commitment zien! Geen woorden maar daden jongen.
Volgens mij is dit niet echt. Mike maakt mooie zinnen met hier en daar een knoeperd van een (volgens mij) expres gemaakte schrijffout; we praatte (ipv praten). Typisch. Ook lijkt het alsof de verhaallijn niet klopt, alsof mike het ter plekke verzint.

Hoe meer drama, hoe meer reacties natuurlijk. Komt op mij onwerkelijk over, maar Mike heeft zich vannacht niet hoeven vervelen..en nu wil hij dat het topic wordt gesloten, ja, want Mike heeft zijn pleziertje gehad. Als je werkelijk een oplossing wilt en zeker als je net je topic hebt geopend, dan laat je het wel langer doorlopen.

Nee wat mij betreft is dit nep.
Volgens mij zijn dit diezelfde relschoppers als vorige week, Madelon en Michael, Madelon die een abortus wilde, en Michael die geen obotus wilde.
quote:Julus schreef op 25 juni 2008 @ 08:57:

Volgens mij is dit niet echt. Mike maakt mooie zinnen met hier en daar een knoeperd van een (volgens mij) expres gemaakte schrijffout; we praatte (ipv praten). Typisch. Ook lijkt het alsof de verhaallijn niet klopt, alsof mike het ter plekke verzint.Die indruk had ik ook al.
Ik weet het niet. Dat type relschoppers heeft er meestal niet zo veel behoefte aan een topic te sluiten: hoe meer aandacht hoe beter. Op mij komt het echt over. Maar al zou dat niet zo zijn: misschien lezen er ook mensen mee die er toch wat aan hebben.
Dat is zeker zo, eleonora, er zullen mensen zijn die er wat aan kunnen hebben. En wij hebben weer wat te lezen. Toch vraag ik mij dan af waarom je dit topic zo snel laat sluiten, terwijl to toch echt met voor hem dringende vragen zat. Vind ik vreemd. Zo van, ik heb me prima vermaakt want ik kon toch niet slapen en voordat ik mezelf vastlul, stop ik ermee.
It is I, MissMara! Lijken onze avatars echt zoveel op elkaar nu? Het was trouwens wel Eleonora die me deze aan de hand deed in het topic Kies een andere avatar voor een forummer (ofzo). TIp: ik heb een masker, zij een uilebril.
quote:Julus schreef op 25 juni 2008 @ 09:31:

Dat is zeker zo, eleonoraDe plaatjes van MissMara en Eleonora hebben wel wat van elkaar weg, dat geef ik toe, maar toch...
Oww, mosterd..
Wat een kul-verhaal. Twee pubers die vadertje en moedertje willen spelen. Moeders die als tiener al zwanger is van een vent die blijkbaar nergens te bekennen is, geen baan heeft, van een uitkering leeft en tot 10 uur smorgens op haar bed ligt, vaders die gestopt is met zijn opleiding enz enz. Ik hoop eigenlijk maar dat het verzonnen is, moet er niet aan denken voor die arme kindertjes dat dit echt gebeurt!
quote:Genova schreef op 25 juni 2008 @ 09:03:

Volgens mij zijn dit diezelfde relschoppers als vorige week, Madelon en Michael, Madelon die een abortus wilde, en Michael die geen obotus wilde.

Ik weet het wel zeker. Derde nick was InekeH ofzo toch? Vorige week wilde Madelon het kindje weg laten halen en was hier compleet van overtuigd.

Oja, 'obotus' was het.

Als je wel echt bent Mike, neem de zeer wijze raad van BGB, Meds en Feliciaatje ter harte en dóe er iets mee.
Dit verhaal komt inderdaad erg overeen met dat van Michael, Madelon. En daar was hij als ik me goed herinner 'al' 23 en zij 19.
quote:CL2 schreef op 25 juni 2008 @ 09:52:

[...]

Ik weet het wel zeker. Derde nick was InekeH ofzo toch?Ik dacht me te herinneren dat het Jolanda was....
Die verhalen heb ik gemist, maar sommige mensen doen dit gewoon uit verveling. En dan is het extra leuk als anderen daar serieus op in gaan. Flauw. En mike zien we hier niet meer.
Ergens denk ik wel dat dit een serieus topic is, hetzelfde als dat van MM&M vorige week.

Dus nogmaals, Mike, laat haar nou met rust. De sadistische mailtjes die je je vriendin stuurde en de woedende telefoongesprekken zitten haar nog vers in het geheugen. Ik vind het heel fijn voor je dat je vind dat je in tweeeneenhalve week zo veranderd bent dat je je vriendin nu niet meer pest en manipuleert, maar eerlijk gezegd geloof ik niet zo in die over-night karakter metamorfoses.

Ik denk dat je, omdat je haar door dwang en bangmakerij niet kon krijgen, het nu probeert door lief zijn en omkoping. Helaas is je ex ook niet gek, die ziet de bui al hangen, en weigert op je tactieken in te gaan.

Probeer het nu eens te snappen: je bent te ver gegaan. En laat haar met rust.
Mike zal nog wel op bed liggen ; die moest om 13.00 gaan werken , Jules .En aangezien er in mijn omgeving een paar pubers ouders worden ga ik er van uit dat dit topic echt is . Niet iedereen post vanuit Aerdenhout en omstreken . ( en dan nog , eigenlijk .... )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Mike32773 schreef op 25 juni 2008 @ 02:17:

Ja ok, in de badkamer correct gegeven. Maar ik douche s'ochtens rond 06:15 met het raam open. En voor dat mijn vriendin en dochtertje wakker worden rond 10:00/11:00 is dat allemaal al de badkamer uit.Een kindje van 11 maanden dat pas om 11:00 wakker wordt?
Een half uur werkontwijkend gedrag nodig gehad om dit hele topic door te lezen. Allerlei tips en vragen bedacht, en nu denk ik alleen maar, ik hoop heel erg voor het jonge kindje en het kindje dat nog geboren moet worden, dat dit hele verhaal niet klopt.
Mocht dit verhaal echt waar zijn, dan kan ik niet veel anders zeggen dan "arme kinderen"....
quote:mmwanamke schreef op 25 juni 2008 @ 10:26:

[...]

Een kindje van 11 maanden dat pas om 11:00 wakker wordt?

Ja hoor , die bestaan . Mijn man schijnt er ook zo één geweest te zijn .

Je hebt trouwens ook nergens gelezen hoe laat het wurm naar bed gaat , toch ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven