Kort naar lang
maandag 20 mei 2019 om 12:13
Ik ben eind twintig nu, en ik vind het prettig om mijzelf goed te verzorgen op een manier die voor mij werkt. En wat dat is zal vast met de tijd veranderen. Maar het vooruitzicht om blijkbaar tot misschien wel ergens in de 70 me vooral moeten bezig te houden met wat mooi/aantrekkelijk voor mannen is, maakt me nu al moe eigenlijk. Het lijkt me juist heerlijk om dat op een gegeven moment meer los te kunnen laten en vooral te doen wat voor jou zelf werkt, of dat nou per sé mooi of aantrekkelijk is of niet.
maandag 20 mei 2019 om 12:17
Halle Berry en Charlize Theron zijn met lang en kort haar lekkere wijven hoor.
Volgens mannen in mijn omgeving dan.
Later is nu
maandag 20 mei 2019 om 12:18
Blondie456 schreef: ↑20-05-2019 12:05Ik vind beide kapsels niet mooi maar ik vind het ook geen mooie vrouwen.
Bijzonder, want in andere topics beweer jij altijd dat lang haar ALTIJD mooier is, ongeacht het soort haar en de vrouw die eronder zit.
Ik vind dit mooie vrouwen en voorbeelden van hoe oudere vrouwen eruit kunnen zien.
Later is nu
maandag 20 mei 2019 om 12:18
Is het voor jou belangrijk om mooi en/of sexy gevonden te worden?Blondie456 schreef: ↑20-05-2019 12:05Ik vind beide kapsels niet mooi maar ik vind het ook geen mooie vrouwen.
maandag 20 mei 2019 om 12:19
Is ook zo. Maar ik bedoel ook meer gemiddeld genomen. Volle lippen worden ook aanbeden en zijn biologisch gezien aantrekkelijk voor de man. Maar je hebt ook ‘lekkere wijven’ met smallere lippen.
maandag 20 mei 2019 om 12:20
Ik doe het vooral voor mezelf en niet voor andere mannen. Voor mij is mijn uiterlijk heel belangrijk en ik voel me lekker als ik er mooi uit zie. Zo vind ik kleding, schoenen en sieraden ook belangrijk. Ik voel me helemaal niet happy als ik er slonzig bij zou lopen. Daarom voor mij ook nooit een pyjamadag of een slobbertrui zelfs niet als ik de hele dag niemand zie.Timetraveler schreef: ↑20-05-2019 12:13Ik ben eind twintig nu, en ik vind het prettig om mijzelf goed te verzorgen op een manier die voor mij werkt. En wat dat is zal vast met de tijd veranderen. Maar het vooruitzicht om blijkbaar tot misschien wel ergens in de 70 me vooral moeten bezig te houden met wat mooi/aantrekkelijk voor mannen is, maakt me nu al moe eigenlijk. Het lijkt me juist heerlijk om dat op een gegeven moment meer los te kunnen laten en vooral te doen wat voor jou zelf werkt, of dat nou per sé mooi of aantrekkelijk is of niet.
maandag 20 mei 2019 om 12:25
Ik ben altijd wel blij met de complimenten die ik krijg over mijn uiterlijk maar ik doe ook altijd mijn best om er mooi uit te zien. Ik tut graag met mezelf. Altijd gelakt nagels , ook op mijn voeten in de winter.
maandag 20 mei 2019 om 12:28
Dat vind ik nu net goede voorbeelden van wat haren kunnen doen met een vrouw. Ik heb net op google gekeken en met kort haar vind ik er niet veel van over blijven van de schoonheid van deze vrouwen. Maar smaken verschillen.
maandag 20 mei 2019 om 12:29
Blondie456 schreef: ↑20-05-2019 12:25Ik ben altijd wel blij met de complimenten die ik krijg over mijn uiterlijk maar ik doe ook altijd mijn best om er mooi uit te zien. Ik tut graag met mezelf. Altijd gelakt nagels , ook op mijn voeten in de winter.
Oh dat laatste heb ik ook
Verder krijg ik, met mijn korte haar en dikke kont, ook complimentjes.
En in jouw ogen loop ik er waarschijnlijk altijd slonzig bij. Ik heb me nooit bezig gehouden met me 'aantrekkelijk' maken voor anderen. Loop erbij zoals ik daar zin in heb. Ja, dat doe jij dus ook, dat snap ik. Ik zou het niet kunnen, heb er het geduld niet voor. Ik zou wel vaker gelakte nagels aan de hand willen, maar daar is het spul zo weer af en die nagels breken ook nog om de haverklap. Teveel moeite.
Later is nu
maandag 20 mei 2019 om 12:31
Timetraveler schreef: ↑20-05-2019 12:13Ik ben eind twintig nu, en ik vind het prettig om mijzelf goed te verzorgen op een manier die voor mij werkt. En wat dat is zal vast met de tijd veranderen. Maar het vooruitzicht om blijkbaar tot misschien wel ergens in de 70 me vooral moeten bezig te houden met wat mooi/aantrekkelijk voor mannen is, maakt me nu al moe eigenlijk. Het lijkt me juist heerlijk om dat op een gegeven moment meer los te kunnen laten en vooral te doen wat voor jou zelf werkt, of dat nou per sé mooi of aantrekkelijk is of niet.
Raar genoeg heb ik me daar dus nooit echt mee bezig gehouden. Misschien wel omdat ik zonder moeite ook genoeg aandacht kreeg. Niet dat ik heel populair was, ofzo.
Later is nu
maandag 20 mei 2019 om 12:49
Ik denk dat het een fabeltje is dat men er leuk uitziet voor ZICHZELF. Je vergelijkt jezelf met anderen en als de vergelijking voor jou gunstig uitvalt, geeft dat zelfvertrouwen. Of men wil er leuk uitzien om niet uit te toon te vallen bij zijn/haar sociale groep.Blondie456 schreef: ↑20-05-2019 12:20Ik doe het vooral voor mezelf en niet voor andere mannen. Voor mij is mijn uiterlijk heel belangrijk en ik voel me lekker als ik er mooi uit zie. Zo vind ik kleding, schoenen en sieraden ook belangrijk. Ik voel me helemaal niet happy als ik er slonzig bij zou lopen. Daarom voor mij ook nooit een pyjamadag of een slobbertrui zelfs niet als ik de hele dag niemand zie.
Want hoe weet je dat je er leuk uitziet? Omdat je jezelf vergelijkt!
maandag 20 mei 2019 om 13:39
En vergelijken met jezelf kan niet? Wat een onzin zeg.amarna schreef: ↑20-05-2019 12:49Ik denk dat het een fabeltje is dat men er leuk uitziet voor ZICHZELF. Je vergelijkt jezelf met anderen en als de vergelijking voor jou gunstig uitvalt, geeft dat zelfvertrouwen. Of men wil er leuk uitzien om niet uit te toon te vallen bij zijn/haar sociale groep.
Want hoe weet je dat je er leuk uitziet? Omdat je jezelf vergelijkt!
maandag 20 mei 2019 om 13:44
maandag 20 mei 2019 om 13:47
Ja, een ideaalbeeld van mezelf ja. Ik weet niet waarom ik er leuk uit zie. Ik zie er leuk uit als ik dingen doe die mij blij maken, dan gaan m'n ogen stralen en heb ik een lach die ik mooi vind. Dat komt door doeken als kleding te gebruiken in de kleuren die mij aan feest doen denken. Ik ga uit van een beeld ja, het beeld van een gelukkig en stralende annelleke. Daar komen geen anderen bij kijken. Ik doe het voor mezelf.
maandag 20 mei 2019 om 13:52
Ik denk dat jij een uitzondering bent. Fijn voor jou!Annelleke schreef: ↑20-05-2019 13:47Ja, een ideaalbeeld van mezelf ja. Ik weet niet waarom ik er leuk uit zie. Ik zie er leuk uit als ik dingen doe die mij blij maken, dan gaan m'n ogen stralen en heb ik een lach die ik mooi vind. Dat komt door doeken als kleding te gebruiken in de kleuren die mij aan feest doen denken. Ik ga uit van een beeld ja, het beeld van een gelukkig en stralende annelleke. Daar komen geen anderen bij kijken. Ik doe het voor mezelf.
De meeste vrouwen zullen in de spiegel eerst de pukkel op hun kin zien en hun buikje.
maandag 20 mei 2019 om 14:28
Toch heb ik me daar nooit zo heel erg mee bezig gehouden.
Kreeg vaak veel positieve reacties uit de omgeving en in de tijd dat ik dat niet kreeg, dacht ik dat het toch niet beter kon.
Heb me wel een tijdje geprobeerd op te maken omdat ik dacht dat dat zo hoorde, maar ik ben er de persoon niet naar om 's morgens een half uur eerder op te staan om wat aan m'n uiterlijk te doen.
Kreeg vaak veel positieve reacties uit de omgeving en in de tijd dat ik dat niet kreeg, dacht ik dat het toch niet beter kon.
Heb me wel een tijdje geprobeerd op te maken omdat ik dacht dat dat zo hoorde, maar ik ben er de persoon niet naar om 's morgens een half uur eerder op te staan om wat aan m'n uiterlijk te doen.
Later is nu
maandag 20 mei 2019 om 14:56
En als ik dan bezig zou zijn geweest met de geldende norm had ik een laag make up opgedaan en mezelf in corrigerend ondergoed gesnoerd.
maandag 20 mei 2019 om 15:00
Nee. Ik draag kleding waarin ik me fijn voel en dus geen skinnies of gaten met wat broek er omheen. Ik draag shirtjes die ik mooi vind en waar ik me fijn in voel. Ik heb geen foundation en allerlei andere lagen make up op, hooguit een streepje oogpotlood, omdat ik vind dat dat de kleur van mijn ogen mooi uit laat komen. En er zal misschien vast wel het een en ander onder de norm van de heersende mode vallen, maar in de mode is niet het criterium.
dinsdag 21 mei 2019 om 13:43
En dus is iets anders niet mogelijk
Bijzonder.