Langer dan mijn vriend

16-10-2018 10:19 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
n.
lena1212 wijzigde dit bericht op 07-02-2019 22:01
99.64% gewijzigd
Zeg volgende keer tegen iemand die een opmerking maakt: nee die van jou is lekker knap..of hoe lang was je nou ook al weer vrijgezel?

Haal wat vaker je schouders op....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
16-10-2018 11:21
Dat andere mensen zo een grote invloed op je hebben zegt vooral iets over jou. Je bent onzeker en dat heeft niets met je vriend te maken.
Dit is best een probleem inderdaad. Vijf centimeter is echt een piepklein stukje. Mijn man is een centimeter of acht groter dan ik. Met flinke hakken ben ik dus de grootste. Boeiend.

Wat de buitenwereld vindt zou echt minder belangrijk moeten zijn. Misschien willen jullie wel kinderen. Dán komt er veel op je af waar de buitenwereld wat van vindt! Of je wil ze niet; idem dito. Kortom, de buitenwereld vindt altijd wat. Dat win je nooit, je kunt nooit zo leven dat iedereen daar positief tegenover staat. Dán kies je liever voor waar jíj positief tegenover staat.

Probeer die buitenwereld eens wat minder belangrijk te maken. Bijvoorbeeld door jezelf kritische vragen te stellen. 'Oh, Kees maakt een opmerking. Hij vindt ons lengte verschil vast stom. Is dat erg? Waarom is dat erg? En is het überhaupt waar dat hij dat stom vindt? '

Toets je eigen gedachten dus. Kom je er niet uit, dan kan therapie ook heel snel veel verbeteren. Gun jezelf dat, het is echt zo'n opluchting!
*Labalade* schreef:
16-10-2018 12:04
Dat zou best kunnen natuurlijk. Maar dan vind ik nog dat TO’s omgeving haar daar niet zo op hoeft te wijzen. Zeker als ‘vriendin’, dan zeg je toch niet opzettelijk iets wat kwetsend is voor de ander? Leuk ook voor TO’s vriend... want die is door zijn lengte blijkbaar niet goed genoeg voor TO ofzo? Ik zou de vriendschap met deze vriendin toch nog een keer overwegen eigenlijk.
Ik heb niet het idee dat mensen het zeggen om mij opzettelijk te kwetsen, ik denk dat ze geen idee heeft dat het voor mij een issue is en dat ze dus onbedoeld met haar opmerking zorgt voor meer onzekerheid. Doet mij ook wel beseffen dat ik andersom ook niet zomaar conclusies moet trekken naar andere toe omdat je dus nooit weet of iemand ergens onzeker over kan zijn.
mammezel schreef:
16-10-2018 11:58
Wat lengte betreft kom je dus boven je vriend uit, wat maturiteit (rijpheid) betreft totaal niet.
Ik geef je één goede raad: gun je vriend een vrouw die hem (en zijn lengte) accepteert.
Word jij eerst volwassen en zelfzeker en zoek dan een man met de juiste lengte (die dan misschien weer andere tekortkomingen heeft).

PS hij is toch niet gekrompen sinds je hem kent, toch? :facepalm:
Weer zo’n reactie waarvan ik denk waar is dit voor nodig. Omdat ik onzeker ben over bepaalde dingen wil dat zeggen dat ik onvolwassen ben? Ik vind zelf zeker van niet.

Waarom zijn vele reageerders hier zo onaardig? Ik begrijp dat echt niet.
Ik snap wel dat het niet lekker voelt. Ik zou ook niet zo'n kleintje naast me willen. Een man moet toch groot zijn.
Maar denk dat het mee zou vallen als hij bijvoorbeeld wel breed is. Sport die van jou? Anders kan hij daar misschien aan werken.
Ook als hij groot geschapen is, zou ik het weer iets minder erg vinden als zijn lichaamslengte niet enorm lang is, omdat ik dan weet wat voor man hij daaronder die kleren is.
Lena1212 schreef:
16-10-2018 12:19
Ik heb niet het idee dat mensen het zeggen om mij opzettelijk te kwetsen, ik denk dat ze geen idee heeft dat het voor mij een issue is en dat ze dus onbedoeld met haar opmerking zorgt voor meer onzekerheid. Doet mij ook wel beseffen dat ik andersom ook niet zomaar conclusies moet trekken naar andere toe omdat je dus nooit weet of iemand ergens onzeker over kan zijn.
Dat heb je mooi gezegd TO. Ik ging ervan uit dat ze het als vriendin wel wist. Verkeerd ingevuld door mij, sorry. Miss goed om het eens tegen haar te zeggen?
Onzekerheden zijn ook gewoon lastig. Maar weet je zeker dat dit echt je probleem is? Of zit er iets anders soms niet helemaal goed in jullie relatie waardoor dit ineens (weer) de kop opsteekt voor jou?
lilalinda schreef:
16-10-2018 10:48
maar stel nou, dat het iets is, waar de ander wel wat aan kan doen?
te dik worden?
gebit niet goed verzorgen?
raar kapsel ipv kaal

zeggen jullie daar iets van?
(ik wel trouwens, mocht ik direct de wedervraag krijgen).
Tot op zekere hoogte....als hij te dik zou zijn, zou ik het stimuleren om af te vallen, maar als dat -ondanks aangepaste voeding en sport- niet goed lukt dan houdt het op. En als hij het niet wil, dan moet ik afwegen of dat ene ding erg genoeg is om het uit te maken.
We hebben al heel lang een relatie, hebben kinderen ook, dus uit elkaar gaan is een stap die ik niet zomaar neem.
Mijn man en ik schelen 10 cm (ik langer dus) en 15 kilo (ik zwaarder dus, dat is iets minder tegenwoordig, voorheen was het 23 kilo)
Ik ben bovengemiddeld lang voor een vrouw, hij is iets kleiner dan de gemiddelde man.
Enige wat ik er van kan denken is; BOEIEND

Als iemand er een probleem mee heeft kijkt die de andere kant maar op. Mijn omgeving is er overigens al aan gewend, weet niet beter.

TS, probeer je het niet zo aan te trekken. Feit dat de invloed van de omgeving er voor zorgt dat je hem op dat moment niet meer zo aantrekkelijk vindt, betekent eigenlijk dat je dusdanig onzeker bent dat je dat projecteert op hem.

Laten we eerlijk zijn, in diverse landen kicken mannen juist op een langere vrouw ;)
Ik snap dit helemaal hoor. Zelf ben ik 1.80 en ja, ik draag ook nog eens graag hakken af en toe. Het gekke is dat er mannen zijn van 1.78 die langer lijken dan mannen van 1.83. Door houding, postuur, etc. Erg fascinerend vind ik dat.
Legde ik vroeger de lat wat hoger, op minimaal 1.90, tegenwoordig ben ik net zo blij met een leuke vent die even lang is zo lang hij mij het gevoel kan geven dat ik af en toe in 'm kan kruipen. Want hoe fijn is het om je soms nog lekker een klein meisje te kunnen voelen ;-)
Lena1212 schreef:
16-10-2018 11:47
Ik snap ook niet waarom het voor iedereen zo’n issue is, maar het is toch echt zo. Laatst zei een vriendin nog “ ik zoek echt iemand die langer is dan mij en ik snap niet dat jij dat wel kan.”
dit is toch gewoon een heel onaardige opmerking? Dat zegt meer over haar dan over jou hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mijn vriend heeft dezelfde lengte als ik. Ikzelf ben net iets kleiner dan gemiddeld vrouwelijk Nederland.
Nou is de mazzel dat ik door omstandigheden zelden hakken draag, maar mijn vriend zou het prima vinden als ik het wel zou doen.

Als je er persoonlijk zelf last van hebt en je wilt je er toch gewoon neutraal/beter bij voelen en je niks van opmerkingen van anderen aantrekken:
Maak een afspraak bij bijvoorbeeld een psycholoog of een levenscoach (is denk ik iets laagdrempeliger?) om het eens te bespreken en gezamenlijk te kijken hoe je er wellicht zelf anders mee om kunt gaan.

Het enige wat je kunt veranderen dat ben jezelf en hoe je er in staat en wat je raakt en wat niet. Andere mensen kun je niet veranderen.
En aangezie je aangeeft dat je wel bij hem wilt blijven, dan zou ik dus proberen om dat gevoel wat je hebt bij die opmerkingen en bij het lengte verschil, aan te pakken. En waarschijnlijk lukt dat het beste met hulp van buitenaf.
Lena1212 schreef:
16-10-2018 12:22

waarom zijn dát dan de reacties waar je op reageert? Reageer dan op de commentaren waar je wél iets mee kunt, die staan er ook.
Lena1212 schreef:
16-10-2018 10:46
Het is meer dat onlangs 2 mensen er een opmerking over maakte en dat dat (ondanks dat dat niet zo zou moeten zijn) veel invloed heeft op mij, en ik er op ga letten. Dan denk ik: valt het dan echt zo erg op? Is het dan zo raar? Ik ben ook best onzeker dus misschien komt het daar vandaan.
Er zijn mensen die de behoefte hebben om overal een mening over te uiten.
Een erg vermoeiende eigenschap, vind ik. Probeer daar niet te veel waarde aan te hechten.
Het is meestal niet het verstandigte type mens dat dat doet.

Zou je zelf ook problemen hebben met het lengteverschil als mensen geen opmerkingen hadden gemaakt?
Of had je dan alles aan je relatie prima gevonden?
Lena1212 schreef:
16-10-2018 12:22

Veel anderen reageren wel aardig of normaal.

Ik kan je aanraden om de onaardige reacties heen te lezen en juist iets te doen met de nuttige en/of positieve dingen.

Maarja; misschien heb ik ook wel makkelijk praten.
Ik heb de leukste en mooiste man van de wereld :-)
tante-poes schreef:
16-10-2018 12:34
Tegenwoordig ben ik net zo blij met een leuke vent die even lang is zo lang hij mij het gevoel kan geven dat ik af en toe in 'm kan kruipen. Want hoe fijn is het om je soms nog lekker een klein meisje te kunnen voelen ;-)

Dit kan ook prima met een man die wat kleiner is, is mijn ervaring. :yes:
ik begrijp jou niet TO... vind je erg kortzichtig

(pun intended)
Lorem Ipsum
Lena1212 schreef:
16-10-2018 12:19

Opvallend dat je er nu pas last van hebt, dat mensen (die jij belangrijk vindt) het nu pas opmerken.

Zijn het nieuwe mensen? Of is het gewoon niemand ooit opgevallen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Mijn vrouw is bovengemiddeld lang en we schelen wel 15cm. Ik ben overigens ook een vrouw, maar dat maakt niet uit. Als mijn vrouw hakken wil dragen, moet ze dat vooral doen. Ze staan haar goed! Oh ja, het eerste wat iedereen zegt is dat ze lang is. Maar we zijn wel een heel leuk stel, daar gaat het om.

Laat je niet zo opjutten door anderen. Wat kan jou het schelen wat anderen zeggen? Ben je gelukkig met hem? Kappen met die onzekerheid, is nergens voor nodig.
Chocolotje schreef:
16-10-2018 12:23
Ik snap wel dat het niet lekker voelt. Ik zou ook niet zo'n kleintje naast me willen. Een man moet toch groot zijn.
Maar denk dat het mee zou vallen als hij bijvoorbeeld wel breed is. Sport die van jou? Anders kan hij daar misschien aan werken.
Ook als hij groot geschapen is, zou ik het weer iets minder erg vinden als zijn lichaamslengte niet enorm lang is, omdat ik dan weet wat voor man hij daaronder die kleren is.
Wow... xD
Wilgentak schreef:
16-10-2018 13:13
Mijn vrouw is bovengemiddeld lang en we schelen wel 15cm. Ik ben overigens ook een vrouw, maar dat maakt niet uit.
Het maakt natuurlijk wel uit, dat jullie allebei vrouwen zijn.
Het gaat er om, dat mannen geacht worden iets langer te zijn dan hun vrouwelijke partner.
Daarop wordt ook geselecteerd, voor relatief kleine mannen is het vaak moeilijker om een partner te vinden.

Voor twee vrouwen gaat dat natuurlijk niet op.
Lena1212 schreef:
16-10-2018 10:46
Het is meer dat onlangs 2 mensen er een opmerking over maakte en dat dat (ondanks dat dat niet zo zou moeten zijn) veel invloed heeft op mij, en ik er op ga letten. Dan denk ik: valt het dan echt zo erg op? Is het dan zo raar? Ik ben ook best onzeker dus misschien komt het daar vandaan.

Zijn die mensen dan precies even lang als hun partner? Of is daar de man langer dan de vrouw en vinden ze dat de standaard? Want dan kun je gewoon terugzeggen: "Zijn jullie wel precies even lang dan? Wat hebben jullie dat goed uitgezocht!" met een flinke sarcastische ondertoon....
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
eenmeisje1993 schreef:
16-10-2018 13:14
Wow... xD
Hoezo Wow?
Ieder zijn/haar smaak toch? Je kunt er kort of lang over praten maar uiteindelijk speelt aantrekkingskracht een erg grote rol in het partner-vinden.
Ik zou echt nooit een relatie kunnen hebben met een man die kleiner is omdat ik mij dan simpelweg geen vrouw kan voelen en niet lekker bij hem weg kan kruipen als we over straat lopen bijvoorbeeld. Seks met een man die kleiner is......ik vind het echt niks (zeker wel geprobeerd hoor)
Mag je dat dan niet meer zeggen tegenwoordig?
Bij de 1 is het dit, bij de ander is het iets anders. Bijvoorbeeld nooit verliefd kunnen worden op een extreem mager of heel dik iemand, noem maar op.
Ik vind dat niets me kortzichtigheid te maken hebben hoor! het zijn gewoon voorkeuren die je hebt bij het zoeken en vinden van een partner.
Ik ben getrouwd met een man die iets kleiner is dan ik ben. Ik ben 1.83m en hij is iets van 1.78m.
Eerlijk is eerlijk, ik vind het niet altijd 'mooi', niet voor de buitenwereld maar meer omdat ik hele lange mannen erg aantrekkelijk vind. Mijn exen waren ook bijna allemaal tussen de 1.95 en 2.05m.
Maar goed, als mr. right iets kleiner is dan is dat maar zo. Ik ben erg gelukkig getrouwd!

Overigens zijn er wel meer stelletjes waarbij de man kleiner is; kijk eens naar boer Jan en zijn Rianne uit Boer zoekt Vrouw. Super leuk stel toch?

In mijn omgeving ken ik ook 2 stellen waarbij de vrouw groter is en daarbij is het verschil nog meer dan bij mij en mijn man.
Een oude vriendin van mij is iets van 1.90m en haar vriend is iets van 15cm kleiner.
[quote=Kbr12345 post_id=29135568 time=1539687805 user_id=373704]
Er zijn mensen die de behoefte hebben om overal een mening over te uiten.
Een erg vermoeiende eigenschap, vind ik. Probeer daar niet te veel waarde aan te hechten.
Het is meestal niet het verstandigte type mens dat dat doet.

Zou je zelf ook problemen hebben met het lengteverschil als mensen geen opmerkingen hadden gemaakt?
Of had je dan alles aan je relatie prima gevonden?

Klopt inderdaad, als ik er nog nooit een opmerking over zou hebben gehad zou ik er een stuk minder mee bezig zijn geweest dan dat nu het geval is.
Suy schreef:
16-10-2018 13:28
Hoezo Wow?
Ieder zijn/haar smaak toch? Je kunt er kort of lang over praten maar uiteindelijk speelt aantrekkingskracht een erg grote rol in het partner-vinden.
Ik zou echt nooit een relatie kunnen hebben met een man die kleiner is omdat ik mij dan simpelweg geen vrouw kan voelen en niet lekker bij hem weg kan kruipen als we over straat lopen bijvoorbeeld. Seks met een man die kleiner is......ik vind het echt niks (zeker wel geprobeerd hoor)
Mag je dat dan niet meer zeggen tegenwoordig?
Bij de 1 is het dit, bij de ander is het iets anders. Bijvoorbeeld nooit verliefd kunnen worden op een extreem mager of heel dik iemand, noem maar op.
Ik vind dat niets me kortzichtigheid te maken hebben hoor! het zijn gewoon voorkeuren die je hebt bij het zoeken en vinden van een partner.
Het gaat om het feit dat ze het niet als mening zegt maar als een feit. Dat kortere mannen/minder gespierde mannen/minder groot geschapen mannen minder man zouden zijn... Dat dat haar mening is prima...
Maar ze brengt het als een feit. En dat vind ik wel wow.
Al was mijn vriend 1 meter 20. Dan til ik hem wel op en zet hem op mijn schouders, is ie alsnog langer.

Met andere woorden: laat de blikken/opmerkingen zonder er verder bij na te denken weer net zo hard van je afglijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven