Langer dan mijn vriend
donderdag 18 oktober 2018 om 06:52
Misschien eerst onderdrukt en toen aangewakkerd door opmerkingen.
Lieve TO, het kan lastig zijn. Zoals ik al zei ervaar ik het ook op jouw manier. Toch weten we beiden dat we onze vriend verder leuk vinden. Er zijn altijd dingen in het leven waar we niet tevreden mee zijn. En dat mag. Je mag dat gevoel er laten zijn. Wie weet zal het daardoor ook wel verdwijnen. Zolang je weerstand toont wordt het erger. Het is jouw gevoel. Gevoel mag er altijd zijn. Je kan de gedachten omvormen tot: wat anderen van mij vinden, vind ik onbelangrijk. Je onderbewustzijn is namelijk zo geprogrammeerd dat je de lengte belangrijk vindt, omdat het de 'gebruikelijke norm' is.
donderdag 18 oktober 2018 om 08:30
Ikkuz schreef: ↑18-10-2018 06:52Misschien eerst onderdrukt en toen aangewakkerd door opmerkingen.
Lieve TO, het kan lastig zijn. Zoals ik al zei ervaar ik het ook op jouw manier. Toch weten we beiden dat we onze vriend verder leuk vinden. Er zijn altijd dingen in het leven waar we niet tevreden mee zijn. En dat mag. Je mag dat gevoel er laten zijn. Wie weet zal het daardoor ook wel verdwijnen. Zolang je weerstand toont wordt het erger. Het is jouw gevoel. Gevoel mag er altijd zijn. Je kan de gedachten omvormen tot: wat anderen van mij vinden, vind ik onbelangrijk. Je onderbewustzijn is namelijk zo geprogrammeerd dat je de lengte belangrijk vindt, omdat het de 'gebruikelijke norm' is.
Wat een mooie reactie! Ik vraag mij, in mijn situatie, dus af of ik ‘altijd wel ergens ontevreden’ over zal zijn. Of dat het lengteverschil iets is waar ik me nooit echt overheen zal kunnen zetten? Iets waar ik altijd mee zal blijven rondlopen (en dus nooit helemaal happy in/ met mijn relatie zal zijn).
donderdag 18 oktober 2018 om 08:50
Het is duidelijk dat je inlevingsvermogen niet van het hoogste niveau is. Ze geeft heel duidelijk aan hoe haar gevoelens met deze situatie omgaan en dat deze niet positief terugkeren. Ze vraagt om vergelijkbare ervaringen om te kijken of zij er anders mee kan omgaan, niet iemand die haar meteen begint af te snauwen. Daarom ben ik het ook met haar eens. Als je inhoudelijk niks te zeggen hebt, reageer dan niet. Het voegt niks toe.
donderdag 18 oktober 2018 om 08:53
Soms valt er weinig om mee/in te leven.Meesterkees schreef: ↑18-10-2018 08:50Het is duidelijk dat je inlevingsvermogen niet van het hoogste niveau is. Ze geeft heel duidelijk aan hoe haar gevoelens met deze situatie omgaan en dat deze niet positief terugkeren. Ze vraagt om vergelijkbare ervaringen om te kijken of zij er anders mee kan omgaan, niet iemand die haar meteen begint af te snauwen. Daarom ben ik het ook met haar eens. Als je inhoudelijk niks te zeggen hebt, reageer dan niet. Het voegt niks toe.
Als je je zo drukt maakt over wat anderen vinden van een paar centimeter verschil, en ook jaren lang, dan heb je ze niet op een rijtje.
donderdag 18 oktober 2018 om 16:36
Wauw.Lucifer2018 schreef: ↑18-10-2018 08:53Soms valt er weinig om mee/in te leven.
Als je je zo drukt maakt over wat anderen vinden van een paar centimeter verschil, en ook jaren lang, dan heb je ze niet op een rijtje.
Jij hebt duidelijk niet goed gelezen.
donderdag 18 oktober 2018 om 21:13
Gedachten bepalen je gevoel en je handelingen. Als je het gevoel toelaat ontstaat er ruimte om de gedachte om te zetten naar iets positiefs. Maar het heeft wel vaak tijd nodig. Ik ben er nog niet zo goed inmissmeisje schreef: ↑18-10-2018 08:30Wat een mooie reactie! Ik vraag mij, in mijn situatie, dus af of ik ‘altijd wel ergens ontevreden’ over zal zijn. Of dat het lengteverschil iets is waar ik me nooit echt overheen zal kunnen zetten? Iets waar ik altijd mee zal blijven rondlopen (en dus nooit helemaal happy in/ met mijn relatie zal zijn).
En onzekerheid mag er ook zijn. Hoe meer je naar de positieve punten kijkt, hoe minder de negatieve punten belicht worden. Dan kan je het uiteindelijk loslaten.
donderdag 18 oktober 2018 om 21:22
Maak je er niet druk om. En als je weer een opmerking krijgt (wat nergens op slaat) mag je gerust van je af bijten.
Ik heb een ex met wie ik 35 cm scheelde, hij was een flink stuk langer dan mij. Waren we samen ook een soort freakshow blijkbaar. Het trekt de aandacht in ieder geval wel. Ik kreeg ook vaak vragen er over.
Ik heb een ex met wie ik 35 cm scheelde, hij was een flink stuk langer dan mij. Waren we samen ook een soort freakshow blijkbaar. Het trekt de aandacht in ieder geval wel. Ik kreeg ook vaak vragen er over.
Onze tijd is nu.
donderdag 18 oktober 2018 om 21:54
Voelt het ongepast of vind je het gewoon niet aantrekkelijk? In het laatste geval zou ik even goed nadenken of ik me er overheen wil zetten omwille van jullie goede relatie, in het eerste geval denk ik dat er iets goed mis zit wanneer je je zorgen gaat maken om je relatie op basis van wat anderen vinden. Laat ze lekker conservatief en seksistisch zeuren, wat maken die paar centimeter uit als je het liefst bij hem wilt zijn?Lena1212 schreef: ↑16-10-2018 10:19Ik sla bijvoorbeeld niet snel een arm om hem heen en ik voel mij daardoor op zulke momenten fysiek minder aangetrokken tot hem. Zeker wanneer mensen wel eens opmerken “goh jullie hebben wel lengte verschil”, vind ik dat vervelend en zorgt er vervolgens weer voor dat ik er mee bezig ben.
Trouwens, ik zou het aantrekkelijker vinden als mijn vriend wat breder gebouwd was, maar dat is hij niet. Als het slecht tussen ons gaat, valt dat wat ik onaantrekkelijk vind meer op, als het goed gaat ben ik helemaal happy.
Soms kijk ik naar mannen die breder zijn en ik denk dat het belangrijk is om elkaar dat 'mooie uitzicht' te gunnen (hihi). Ik vind mijn vriend uiteindelijk toch de lekkerste, daar kunnen geen brede schouders tegenop. Kunnen die brede schouders daar wel tegen op, dan was ik allang weg.
woensdag 24 oktober 2018 om 08:10
Het zijn idd vaak mensen die het probleem niet kennen met de grootste mond. Maar weet je, als je het vervelend vindt dan is dat gewoon zo. Wat doe je eraan? Niks. Ieder heeft zijn voorkeuren, toch?
En als je het wel accepteren kunt dan is dat alleen maar heel fijn.
woensdag 24 oktober 2018 om 09:49
Wat Sensu zegt dus. Helemaal waar.
Feitelijk is het met emoties vaak zo dat hoe harder je ze afkeurt hoe meer ze onderhuids gaan woekeren.
Dus: je MAG balen van het feit dat je vriend kleiner is dan jij en dat je het liever andersom had gezien. Hoe oppervlakkig ook. Door dat toe te geven aan je zelf zet je ook al stappen in het er beter mee om kunnen gaan. (feitelijk doe je dat al met dit topic)
woensdag 24 oktober 2018 om 15:23
Ik zou het persoonlijk niet prettig vinden. Nou heb ik makkelijk praten want ik ben zelf 1.60 en er zijn maar weinig mannen kleiner dan ik
Maar ik kan me goed voorstellen dat het zo'n zeurend stemmetje in je hoofd is dat zegt; ja maar, zo heurt het niet.
Het nare hiervan is het dat het geen karaktereigenschappen zijn die je kunt bespreken.
Wil hij eigenlijk dat je liever op sneakers loopt dan op hakken? Mijn partner had dat wel met een van zijn ex-en. Die werd er dus best onzeker van blijkbaar.
Maar ik kan me goed voorstellen dat het zo'n zeurend stemmetje in je hoofd is dat zegt; ja maar, zo heurt het niet.
Het nare hiervan is het dat het geen karaktereigenschappen zijn die je kunt bespreken.
Wil hij eigenlijk dat je liever op sneakers loopt dan op hakken? Mijn partner had dat wel met een van zijn ex-en. Die werd er dus best onzeker van blijkbaar.
woensdag 24 oktober 2018 om 16:46
Ik ben ook groter dan mijn vriend, maar ik ben er niet echt mee bezig. Ik heb er ook nooit veel opmerkingen over gekregen. Ik koop wel liever geen schoenen met hakken omdat ik mijn lengte sowieso niet extra in de verf wil zetten (ik ben namelijk groter dan de meeste vrouwen) en zijn lengte speelt daar misschien ergens ook wel een rol in. Ik voel mij echter geborgen bij hem en dat zorgt ervoor dat ik me kleiner ga voelen, if that makes sense?
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
woensdag 24 oktober 2018 om 18:05
woensdag 24 oktober 2018 om 18:09
Tsja. Ik denk dat dat ook de precies kern van dit topic isChocolotje schreef: ↑24-10-2018 18:05Ik zou dan toch het gevoel hebben dat er iets niet klopt als ik bovenop hem zit en zo'n iel menneke onder me heb
woensdag 24 oktober 2018 om 19:23
Ik ben ook langer dan mijn man. Als ik niet lekker in mijn vel zit vind ik het wel eens vervelend, maar meestal kan het me niet zo boeien. Ik denk dat het wel belangrijk is om je minder aan te gaan trekken van andermans mening én voor jezelf duidelijk te krijgen of je hier "vrede mee kan hebben", wat heel heftig klinkt maargoed