Langer dan mijn vriend
dinsdag 16 oktober 2018 om 14:04
Ik zou liegen als ik zeg dat het me niets doet dat zij langer is. Maar het is maar een dingetje, iets wat me opvalt als ik een foto van ons tweeën bekijk, of als ik tijdens een strandwandeling niet zo makkelijk mijn arm om haar heen kan slaan..
Maar het is geen issue, het houdt me verder niet bezig, ik maak me er geen zorgen over, ik verbind er geen conclusies aan. Aan het begin van de relatie had ik het niet eens door, in bed is iedereen ongeveer even lang
Maar het is geen issue, het houdt me verder niet bezig, ik maak me er geen zorgen over, ik verbind er geen conclusies aan. Aan het begin van de relatie had ik het niet eens door, in bed is iedereen ongeveer even lang
dinsdag 16 oktober 2018 om 14:15
Lieve Lena,
Ook ik heb een reactie gegeven die niet leuk was. Dat besef ik nu, maar ook toen ik ze typte.
Dit bedoelde ik: who the fuck moet aantrekken of jullie nu groter of kleiner zijn? Geen mens! Het enige dat telt is hoe het in jullie relatie zit. En dat weten alleen jij en je vriend.
Het feit dat je over een lengteverschil zelfs een topic opent, betekent dat het niet pas naar aanleiding van de opmerking van een vriendin is, dat je dat stoort.
En ... als je daar al 5 jaar goed mee hebt kunnen leven en dit nu plots een enorm belangrijk punt is, doet mij een heel klein beetje vermoeden dat er toch nog meerdere punten in de relatie zijn die niet goed zitten. Maar dat je dat (voorlopig?) steekt op lengteverschil en de vriendin die daar over begon.
Wat ik ook nog over die onaardige reacties wil zeggen is: het is niet omdat iets niet in jouw kraam past of omdat je het zo nog nooit eerder had bekeken, dat mensen geen gelijk kunnen hebben. Daar bedoel ik niet mezelf mee. Als je hier een topic opent en je wil alleen maar reacties van mensen die met je meepraten, dan moet je dat ook in de titel vermelden.
Jij bent wie je bent, jouw vriend is wie hij is, als jullie gelukkig met mekaar zijn, denk dan aan het spreekwoord: doe wel en zie niet om.
In mijn tijd waren grote vrouwen helemaal niet gewoon, nu wordt het als een pluspunt beschouwd. Daarom rug recht en fier zijn op jezelf en je vriend.
En dit komt uit mijn hart: het ga je goed!
Ook ik heb een reactie gegeven die niet leuk was. Dat besef ik nu, maar ook toen ik ze typte.
Dit bedoelde ik: who the fuck moet aantrekken of jullie nu groter of kleiner zijn? Geen mens! Het enige dat telt is hoe het in jullie relatie zit. En dat weten alleen jij en je vriend.
Het feit dat je over een lengteverschil zelfs een topic opent, betekent dat het niet pas naar aanleiding van de opmerking van een vriendin is, dat je dat stoort.
En ... als je daar al 5 jaar goed mee hebt kunnen leven en dit nu plots een enorm belangrijk punt is, doet mij een heel klein beetje vermoeden dat er toch nog meerdere punten in de relatie zijn die niet goed zitten. Maar dat je dat (voorlopig?) steekt op lengteverschil en de vriendin die daar over begon.
Wat ik ook nog over die onaardige reacties wil zeggen is: het is niet omdat iets niet in jouw kraam past of omdat je het zo nog nooit eerder had bekeken, dat mensen geen gelijk kunnen hebben. Daar bedoel ik niet mezelf mee. Als je hier een topic opent en je wil alleen maar reacties van mensen die met je meepraten, dan moet je dat ook in de titel vermelden.
Jij bent wie je bent, jouw vriend is wie hij is, als jullie gelukkig met mekaar zijn, denk dan aan het spreekwoord: doe wel en zie niet om.
In mijn tijd waren grote vrouwen helemaal niet gewoon, nu wordt het als een pluspunt beschouwd. Daarom rug recht en fier zijn op jezelf en je vriend.
dinsdag 16 oktober 2018 om 14:23
Wat je zegt klopt inderdaad. Het gaat er niet om dat ik zijn lengte “afkeur” maar meer dat ik lange mannen aantrekkelijk vind omdat je je meer vrouw kan voelen in mijn ogen. Maar wat je zegt is waar hoor dat wanneer het verder goed zit het niet uit zou moeten maken!minnimouse schreef: ↑16-10-2018 13:31Ik ben getrouwd met een man die iets kleiner is dan ik ben. Ik ben 1.83m en hij is iets van 1.78m.
Eerlijk is eerlijk, ik vind het niet altijd 'mooi', niet voor de buitenwereld maar meer omdat ik hele lange mannen erg aantrekkelijk vind. Mijn exen waren ook bijna allemaal tussen de 1.95 en 2.05m.
Maar goed, als mr. right iets kleiner is dan is dat maar zo. Ik ben erg gelukkig getrouwd!
Overigens zijn er wel meer stelletjes waarbij de man kleiner is; kijk eens naar boer Jan en zijn Rianne uit Boer zoekt Vrouw. Super leuk stel toch?
In mijn omgeving ken ik ook 2 stellen waarbij de vrouw groter is en daarbij is het verschil nog meer dan bij mij en mijn man.
Een oude vriendin van mij is iets van 1.90m en haar vriend is iets van 15cm kleiner.
dinsdag 16 oktober 2018 om 14:26
Je vrouw voelen hangt af van de lengte van een man?Lena1212 schreef: ↑16-10-2018 14:23Wat je zegt klopt inderdaad. Het gaat er niet om dat ik zijn lengte “afkeur” maar meer dat ik lange mannen aantrekkelijk vind omdat je je meer vrouw kan voelen in mijn ogen. Maar wat je zegt is waar hoor dat wanneer het verder goed zit het niet uit zou moeten maken!
Een man laat je toch op veel meer manieren vrouw voelen?
dinsdag 16 oktober 2018 om 14:27
Ik bedoelde het niet als feit, sorry.eenmeisje1993 schreef: ↑16-10-2018 13:55Het gaat om het feit dat ze het niet als mening zegt maar als een feit. Dat kortere mannen/minder gespierde mannen/minder groot geschapen mannen minder man zouden zijn... Dat dat haar mening is prima...
Maar ze brengt het als een feit. En dat vind ik wel wow.
Ik raak zelf gewoon niet snel opgewonden van een dunne of een kleine. Het moet een flinke man zijn.
Wat ik bedoelde is dat het flinke man zijn dan wel op verschillende manieren kan. Dat is fijn voor de kleinere. Die kunnen alsnog breed zijn. Of als hij echt wat aan de kleine kant is maar een knuppel heeft van heb ik jou daar, dan laat hij je ook merken dat hij veel man is. Zo bedoel ik het, niet als feit maar gewoon wat mij aantrekt en waar ik op af knap.
Gelukkig maar dat er genoeg vrouwen zijn die ook op al die andere mannen vallen.
dinsdag 16 oktober 2018 om 14:59
Het is goed dat je je ervan bewust bent dat opmerkingen van anderen zo (overmatig) veel invloed op je hebben.
Als je je daarvan bewust bent, kun je er iets aan gaan doen.
Volgens mij gaat dit topic eigenlijk niet (alleen) over langer zijn dat je vriend; maar meer over onzekerheid die bij jou ontstaat door meningen/opmerkingen van andere mensen.
Ik kan je aanraden eens wat informatie te zoeken over wat je daaraan kunt doen.
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:06
O, dit hebben wij wel gedaan. Volgens onze paspoorten is hij 1 cm groter dan ik. Maar omdat ik in het begin echt het gevoel had dat ik langer was dan hij (en andere mensen dit ook meenden) hebben we het nagemeten. De paspoorten hadden in principe gelijk, maar ik heb meer haar en met bepaalde zolen lijk ik al snel een stukje groter.
Ik val overigens op kleine mannen. Niet per definitie kleiner dan mijzelf, maar ongeveer dezelfde lengte vind ik wel fijn. Lange mannen vind ik juist totaal niet sexy.
Dus nee, ik zou er geen probleem mee hebben.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:28
Schelen jullie veel dan?kadanz schreef: ↑16-10-2018 14:04Ik zou liegen als ik zeg dat het me niets doet dat zij langer is. Maar het is maar een dingetje, iets wat me opvalt als ik een foto van ons tweeën bekijk, of als ik tijdens een strandwandeling niet zo makkelijk mijn arm om haar heen kan slaan..
Maar het is geen issue, het houdt me verder niet bezig, ik maak me er geen zorgen over, ik verbind er geen conclusies aan. Aan het begin van de relatie had ik het niet eens door, in bed is iedereen ongeveer even lang![]()
Mij valt het inderdaad ook op op foto’s. Wanneer je met elkaar staat te praten ofzo valt het me dan weer niet zo erg op. Net zoals ik sta te praten met een vriendin die 5 cm kleiner is, dan heb ik haast het gevoel dat ze even lang is!
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:33
Ik ben niet alleen maar op zoek naar mensen die met mij mee praten. Maar ik vind het wel vervelend als mensen meteen gaan verwijten dat ik onvolwassen zou zijn en dat mijn vriend iemand verdient die zijn lengte wel “accepteert”. Dit zijn gewoon reacties die meer zeggen over de reageerder dan over mij. Totaal onnodig.mammezel schreef: ↑16-10-2018 14:15Lieve Lena,
Wel fijn dat je nu definieert wat je eigenlijk bedoelde, daar ben ik blij mee. Ik kan mij er ook zeker in vinden dat ik niet meer zo happy ben in mijn relatie als dat ik eerst was en misschien heb je gelijk dat mij daardoor meer storende dingen opvallen die er eerst niet zo erg toe deden.
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:41
ok, dus er zijn eigenlijk 2 dingen die nu spelen: 1. Je bent onzeker en trekt je te veel aan van wat anderen vinden. 2. Je relatie loopt niet meer zoals je zou willen en je twijfelt of je verder met hem wil en beide dingen focussen zich op zijn lengte
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:46
Alles valt of staat met communiceren. Ben je al eens een keer met hem in gesprek gegaan over hoe je in de relatie staat? Want persoonlijk denk ik dat zijn lengte een non issue is en er iets anders speelt.
Wat betreft wat andere mensen vinden c.q. denken, voegen die mensen iets toe aan je levensvreugde?
Wat betreft wat andere mensen vinden c.q. denken, voegen die mensen iets toe aan je levensvreugde?
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:07
Ik val op lange mannen met een beetje grijzend haar.
Maar de leukste, en mooiste man van de wereld bleek kaal en een centimetertje kleiner dan ik.
Andersom, zal ik ook wel niet helemaal aan het (vooraf opgestelde) beeld van zijn droomvrouw voldoen. En toch geeft hij ook mij altijd het gevoel ik de aller- allerleukste ben.
Ik denk dat er niemand is die het sneu voor me vind dat ik een kale, kleine man heb getroffen. Volgens mij zijn ze hoogstens jaloers op wat een leuk stel we zijn.
Ik hoop voor jou dat je je eigen relatie ook zo kan gaan zien.
Maar de leukste, en mooiste man van de wereld bleek kaal en een centimetertje kleiner dan ik.
Andersom, zal ik ook wel niet helemaal aan het (vooraf opgestelde) beeld van zijn droomvrouw voldoen. En toch geeft hij ook mij altijd het gevoel ik de aller- allerleukste ben.
Ik denk dat er niemand is die het sneu voor me vind dat ik een kale, kleine man heb getroffen. Volgens mij zijn ze hoogstens jaloers op wat een leuk stel we zijn.
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:28
Het scheelt best wat, meer dan 5 cm
Tot diep in mijn twintiger jaren had ik het niet door. Ik zie het echt niet. In mijn zelfbeeld ben ik een boomlange man! Dat ik niet de langste ben zag ik pas in mijn studietijd op groepsfoto's.
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:42
Ja, als ze heel zwaar is al helemaal. Ik val op lang, maar wie weet...
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:21
maledive schreef: ↑16-10-2018 16:07Ik val op lange mannen met een beetje grijzend haar.
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:24
maledive schreef: ↑16-10-2018 16:07Ik val op lange mannen met een beetje grijzend haar.
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:36
Heel erg herkenbaar! Bij mijn ex dook ik weg in zijn armen. Mijn huidige vriend is ook zo'n 5-7 cm kleiner. Het voelt fysiek nog steeds ongemakkelijk met naast elkaar lopen. Arm in arm doen we nooit. Hij probeert weleens arm om mij heen te slaan (om mijn nek, maar dat is geen porrum)..het voelt zo niet fijn en ongemakkelijk. Dus dat wil ik gewoon niet. Dus ja heb het ook en zal ook wel blijven bij mij. Hakken doe ik alleen nog aan bij vriendinnen.
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:38
Heb ik ook hoor. Val altijd op langere mannen. Maar mijn huidige vriend is mijn grootste liefde.Lena1212 schreef: ↑16-10-2018 14:23Wat je zegt klopt inderdaad. Het gaat er niet om dat ik zijn lengte “afkeur” maar meer dat ik lange mannen aantrekkelijk vind omdat je je meer vrouw kan voelen in mijn ogen. Maar wat je zegt is waar hoor dat wanneer het verder goed zit het niet uit zou moeten maken!
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:55
Goh, wat een harde reacties.. Ik herken je gevoel TO. Ik ben 2 jaar samen met mijn vriend. Ik weet natuurlijk al vanaf dag 1 dat hij kleiner is maar de eerste maanden viel het me niet op. Nu wel en ik kan er, net als jij, niet aan wennen. Ik vind het afschuwelijk dat ik blijkbaar toch oppervlakkig ben. Maar ik ben er erg veel mee bezig; ik trek nooit hakken aan (altijd schoenen met zo dun mogelijke zolen), loop altijd op het laagste punt van de stoep, sta altijd een beetje geknikt.. En ik ben zelf helemaal niet groot (1.65) maar ik voel me naast mijn vriend (1.62) gigantisch. Terwijl hij verder alles heeft wat ik in een man zoek. Maar ik mis soms een grote vent om ‘in weg te kruipen’.
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:55
Ik zie het al gebeuren: binnenkort een tsunamie van nieuwe posts:
'HELP, ik ben een relatief kleine man en denk nooit een geschikte partner te vinden.'
(We mogen toch eens lachen he).
Wat ik ook nog moet constateren aan de hand van dit topic: ik heb héél veel concurrentes, (zooooo onsympathiek
) ik zal een echt goed beentje moeten voorzetten, al die vrouwen die op een grotere, grijzende man vallen.
Maar ... ik ga maar verder doen met de mijne: 1 cm groter dan ik (dus ook geen al te hoge hakken, maar daar loop ik toch niet echt makkelijk mee) en grijzend. Maar ja, dat komt vanzelf na 40 jaar met mammezel samenleven!
'HELP, ik ben een relatief kleine man en denk nooit een geschikte partner te vinden.'
(We mogen toch eens lachen he).
Wat ik ook nog moet constateren aan de hand van dit topic: ik heb héél veel concurrentes, (zooooo onsympathiek
Maar ... ik ga maar verder doen met de mijne: 1 cm groter dan ik (dus ook geen al te hoge hakken, maar daar loop ik toch niet echt makkelijk mee) en grijzend. Maar ja, dat komt vanzelf na 40 jaar met mammezel samenleven!
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:15
Ik ben een man, lang (195+), heeeeeel licht grijzend bij de slapen, zeker niet kaal, geen bierbuik. Erg populair dus blijkbaar....(nee NIET aan het hengelen). Heb een vriendin (180), de leukste vrouw ever, die langer was dan haar ex-vriend en dat wel een ding vond...
Oergevoel van veiligheid heb ik al eerder genoemd, ben eigenlijk wel benieuwd of iemand een echte onderbouwde verklaring kan geven waarom het zo speelt
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!