Langer dan mijn vriend

16-10-2018 10:19 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
n.
lena1212 wijzigde dit bericht op 07-02-2019 22:01
99.64% gewijzigd
Ik ben 15 cm langer dan mijn vriend. Hij is 1.60, ik 1.75. als mensen een opmerking maken ('waarom is hij zo klein?') zeg ik vaak iets als: 'hij is klein voor zijn leeftijd'. (Hij is 35) Wie een stomme vraag stelt, krijgt een stom antwoord. Vaak vragen ze het ook niet aan hem, maar aan mij.
In mijn relatie is het geen issue. Als we lopen slaat hij vaak een arm om mijn middel en ik om zijn schouders. Of we lopen hand in hand. Of gewoon naast elkaar.
Ik ben gevallen voor zijn leuke persoonlijkheid en goede bedprestaties, zijn lengte is bijzaak.
Tijdspaarder schreef:
16-10-2018 10:55
als mensen een opmerking maken ('waarom is hij zo klein?') zeg ik vaak iets als: 'hij is klein voor zijn leeftijd'. (Hij is 35)
die ga ik onthouden :-P
dus zijn lengte is geen probleem, maar wat andere mensen vinden van jullie

en als je dat zinnetje leest, wat dnek je dan van jezelf?

daar zou ik me eens mee bezig gaan houden
Lorem Ipsum
Lena1212 schreef:
16-10-2018 10:46
Het is meer dat onlangs 2 mensen er een opmerking over maakte en dat dat (ondanks dat dat niet zo zou moeten zijn) veel invloed heeft op mij, en ik er op ga letten. Dan denk ik: valt het dan echt zo erg op? Is het dan zo raar? Ik ben ook best onzeker dus misschien komt het daar vandaan.
Ik denk dat dit het probleem is. En niet de lengte van je vriend. Fijne is dat je dit probleem kan aanpakken? (Ik ben ook lang en heb ook een keer een kleinere vriend gehad. Nog wat kleiner dan de jouwe. En veel dunner. Dus ik snap je wel hoor).
Lena1212 schreef:
16-10-2018 10:53
Dat is waar en helpt mij ook wel weer te relativeren. Het is jammer dat die enkele mensen die er wel wat over zeggen zo’n invloed op mij hebben.
Zoals je het nu zegt, klinkt het alsof het een voldongen feit is dat anderen zo'n invloed op je hebben. Dat is niet zo, daar kun je namelijk aan werken. Dit zit in jou en heeft eigenlijk niets met de lengte van je vriend te maken. Als er iets anders zou zijn wat "afwijkt" waar mensen opmerkingen over maken, zou dat hetgene zijn wat voor onzekerheid zou zorgen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mij vriend is ook kleiner dan ik, schat zo’n 5 cm.

In het begin was het vooral wennen, zowel voor hem als voor mij. Hij was zelf liever ook wat langer geweest. Nu jaren later vind ik het hooguit jammer maar het kan me verder vrij weinig schelen. We zien er beide de humor wel van in.

Zoals iemand anders hier benoemde ligt denk ik het probleem niet bij de lengte van je vriend, maar aan je eigen onzekerheid. Ik neem aan dat in die vijf jaar de onzekerheid bij jou wel een tijd weg is gezakt, maar door die ene opmerking weer aan is gewakkerd. Hoe is je relatie over het algemeen? Ben je nog gelukkig? Ik kan me bijna niet voorstellen dat alleen het lengteverschil je laat twijfelen.
Vijf centimeter vind ik oprecht wel meevallen, ik heb wel eens stelletjes gezien waarbij de vrouw een kop groter was. Dat is dan op het eerste gezicht gek om te zien, maar uiteindelijk gaat het erom dat zij gelukkig zijn met elkaar toch?
anoniem_64901a3ee50c1 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 14:31
3.04% gewijzigd
Ik ben zelf groot voor een vrouw dus ik date vaker met mannen die kleiner dan mij zijn dan die groter zijn. Vroeger was ik heel onzeker over mijzelf en had ik het moeilijk met mijn lengte. Nu trek ik mij er allemaal niets van aan.

Als mensen iets zeggen, proberen niet aan te trekken. En niet teveel letten op of mensen raar kijken.

De huidige man die ik date (10 cm kleiner) had onlangs tegen mij gezegd dat veel mannen naar ons kijken als wij hand in hand over straat lopen. Meer in de zin van 'wat doet zij met hem'. Hij ziet dat als een compliment en zelf sta ik er gewoon neutraal tegenover. Maakt mij echt niet uit wat anderen denken en of ze ons kwa uiterlijk niet vinden matchen. Ik ben trots en blij op hem en zou niemand anders willen :-) .

Ik ken een koppel waar het lengteverschil nog groter is en die trekken zich daar ook niets van aan. Die man is ook gewoon super trots dat hij een lange, knappe vrouw aan zijn zijde heeft lopen.
rosanna08 schreef:
16-10-2018 11:10
Zoals je het nu zegt, klinkt het alsof het een voldongen feit is dat anderen zo'n invloed op je hebben. Dat is niet zo, daar kun je namelijk aan werken. Dit zit in jou en heeft eigenlijk niets met de lengte van je vriend te maken. Als er iets anders zou zijn wat "afwijkt" waar mensen opmerkingen over maken, zou dat hetgene zijn wat voor onzekerheid zou zorgen.
Dat is zeker waar!
Mijn vriend is 1.70 dus niet echt klein, maar zijn lengte is wel een running gag in de vriendenkring. Hij is ook lang alleen geweest... en het is echt serieus waar dat vrouwen niet geïnteresseerd waren vanwege gebrek aan lengte... Bizar, want het is echt een hele leuke lieve man... En ik ben heel blij met die kortzichtigheid, anders was-ie vast voor mijn neus weggekaapt (we kwamen elkaar op latere leeftijd tegen).
Misschien is dit een eyeopener voor je TO, maar hoe voelt je vriend zich onder deze opmerkingen? En hoe gaat hij ermee om? Jullie zitten samen in dit schuitje, en mogelijk heeft hij hele goede antwoorden voor je waar jij wel wat mee kan ^^
Mijn vriend is ongeveer even groot als ik, heb eerlijk gezegd geen idee wie van ons nu de langste is. Heb eigenlijk altijd vriendjes gehad die een stuk langer waren dan ik (zo'n 20 cm) dus het was even wennen. Zou zo'n opmerking alleen wel naast me neerleggen, ik vind het zo'n bullshit dat de man langer zou moeten zijn. Waarom dan?
Mijn man is ook 5 cm kleiner.....Daarvoor is hij nog steeds wel een erg leuke man, en zijn we ruim 20 jaar samen....

Wat een treurigheid om over de lengte van iemand te vallen.
Dat andere mensen zo een grote invloed op je hebben zegt vooral iets over jou. Je bent onzeker en dat heeft niets met je vriend te maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
https://www.google.nl/search?biw=1920&b ... 9682220774

vrijwel iedere vrouw (ik helaas niet is ) groter dan Tom Cruise... tja
https://www.google.nl/search?biw=1920&b ... 9682220774

kijk eens, zo raar is het toch niet?
Lena1212 schreef:
16-10-2018 10:46
Het is meer dat onlangs 2 mensen er een opmerking over maakte en dat dat (ondanks dat dat niet zo zou moeten zijn) veel invloed heeft op mij, en ik er op ga letten. Dan denk ik: valt het dan echt zo erg op? Is het dan zo raar? Ik ben ook best onzeker dus misschien komt het daar vandaan.
TO, is het raar? Dat een vrouw groter is dan de man is niet gangbaar. Het schijnt dat de meeste vrouwen een voorkeur hebben voor een man die (iets) groter is. Dat zie je ook in de omgeving, daarom valt het juist op dat jij iets langer bent (zeker als je hakken aan hebt).

Sommige mensen zullen alleen denken; hè, zij is langer. Of ik zou willen dat ik zo lang was. En een kleine groep heeft geen fatsoenlijke filter en voelt zich genoodzaakt om dit soort duidelijke zaken te melden. Dat zijn waarschijnlijk sowieso figuren die zullen opmerken; hè, jij bent lang. Hè, jij bent blond/donker/zwart. Hè, jij hebt veel sproeten. Goh, het regent. :facepalm: Vaak bedoelen ze er gewoon niets mee, maar hebben niets beters te melden.

Is het erg dat jij langer bent? Nee, zeker niet. Maar ik kan mij best voorstellen dat je wat onzeker wordt als in een korte tijd een paar keer een opmerking is geplaatst over iets dat je verder niet kon boeien. Dat is menselijk. Maar probeer het los te laten. Want je blijft ook niet bij een man, enkel omdat hij iets langer is dan jij. Het gaat om het persoon, het karakter en hoe jullie relatie is.

Tip: ik reageer trouwens wel op dit soort flauwe opmerkingen met iets even neuzelig. Dus; goh jij bent langer dan hij. Ja, en jij bent kleiner dan ik. (Ik bedoel maar, wat moet je er anders op zeggen?)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
*Labalade* schreef:
16-10-2018 11:15
Misschien is dit een eyeopener voor je TO, maar hoe voelt je vriend zich onder deze opmerkingen? En hoe gaat hij ermee om? Jullie zitten samen in dit schuitje, en mogelijk heeft hij hele goede antwoorden voor je waar jij wel wat mee kan ^^
Hem maakt het echt niks uit dat hij kleiner is dan mij! Ik wou dat ik er precies hetzelfde in stond...
JobEva schreef:
16-10-2018 11:18
Mijn man is ook 5 cm kleiner.....Daarvoor is hij nog steeds wel een erg leuke man, en zijn we ruim 20 jaar samen....

Wat een treurigheid om over de lengte van iemand te vallen.
Ik snap ook niet waarom het voor iedereen zo’n issue is, maar het is toch echt zo. Laatst zei een vriendin nog “ ik zoek echt iemand die langer is dan mij en ik snap niet dat jij dat wel kan.”
Lena1212 schreef:
16-10-2018 11:47
Ik snap ook niet waarom het voor iedereen zo’n issue is, maar het is toch echt zo. Laatst zei een vriendin nog “ ik zoek echt iemand die langer is dan mij en ik snap niet dat jij dat wel kan.”
Ik zou deze vriendin eerst een grammaticaboek geven :hihi:
Lena1212 schreef:
16-10-2018 11:47
Zou dat niet iets van 'oergevoel' van de mens zijn?
'Man moet langer zijn, dus sterker, dus kan hij de vrouw beschermen'. Iets in die richting? In de oertijd was dat nogal van belang denk ik. Tegenwoordig natuurlijk irrelevant, maar iets van dat oergevoel zit natuurlijk nog wel in ons systeem.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Wat lengte betreft kom je dus boven je vriend uit, wat maturiteit (rijpheid) betreft totaal niet.
Ik geef je één goede raad: gun je vriend een vrouw die hem (en zijn lengte) accepteert.
Word jij eerst volwassen en zelfzeker en zoek dan een man met de juiste lengte (die dan misschien weer andere tekortkomingen heeft).

PS hij is toch niet gekrompen sinds je hem kent, toch? :facepalm:
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 16-10-2018 12:01
0.25% gewijzigd
Oergevoel..TO is gewoon heel erg onzeker en projecteert dat op haar vriend. Jullie zitten niet samen in dit schuitje wanneer hij er geen problemen mee heeft en jij je het probleem laat aanpraten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hightower schreef:
16-10-2018 11:54
Zou dat niet iets van 'oergevoel' van de mens zijn?
'Man moet langer zijn, dus sterker, dus kan hij de vrouw beschermen'. Iets in die richting? In de oertijd was dat nogal van belang denk ik. Tegenwoordig natuurlijk irrelevant, maar iets van dat oergevoel zit natuurlijk nog wel in ons systeem.
Dat zou best kunnen natuurlijk. Maar dan vind ik nog dat TO’s omgeving haar daar niet zo op hoeft te wijzen. Zeker als ‘vriendin’, dan zeg je toch niet opzettelijk iets wat kwetsend is voor de ander? Leuk ook voor TO’s vriend... want die is door zijn lengte blijkbaar niet goed genoeg voor TO ofzo? Ik zou de vriendschap met deze vriendin toch nog een keer overwegen eigenlijk.
Maak het uit,
-De volgende heeft een zeik stem,
Maak het weer uit als iemand dat tegen jou zegt.
- De volgende heeft een grote neus en kaal hoofd. Maak het uit als iemand dat tegen je zegt.
- De volgende heeft een kromme neus en is 40cm groter dan jou. Maak het uit als iemand het benoemd tegen jou.

Blijf alleen. Tot iemand tegen je zegt ‘zou jij niet iemand willen?’
Langer dan ik!!! niet langer dan mij :facepalm:
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven