Leeftijds verschil tè groot?

maandag 6 september 2021 om 16:49
Beste allemaal ,
Ik ben een vrouw van 25 jaar en mijn beste vriend is 50. Dit is een enorm verschil van leeftijd natuurlijk. Wij hebben elkaar 7 jaar geleden leren kennen ik ging uit en hij was beveiliger. Er was direct een klik tussen ons en dat groeide uit in vriendschap en zelfs meer dan dat bijna een gevoel erbij alsof het mijn broer is die er altijd voor mij is.
Nu begin ik de laatste maanden opeens gevoelens te ontwikkelen voor hem, en 2 jaar geleden heeft hij wel eens geuit dat hij het best leuk zou vinden als het serieus zou kunnen worden alleen was ik toen enorm geschrokken omdat ik hem niet zo zag. Maargoed lang verhaal kort. Mijn moeder is 49 , een relatie beginnen met iemand die 1 jaar ouder is dan mijn eigen moeder en het leeftijds verschil wat wij hebben? Wat vinden jullie hiervan
XO
Ik ben een vrouw van 25 jaar en mijn beste vriend is 50. Dit is een enorm verschil van leeftijd natuurlijk. Wij hebben elkaar 7 jaar geleden leren kennen ik ging uit en hij was beveiliger. Er was direct een klik tussen ons en dat groeide uit in vriendschap en zelfs meer dan dat bijna een gevoel erbij alsof het mijn broer is die er altijd voor mij is.
Nu begin ik de laatste maanden opeens gevoelens te ontwikkelen voor hem, en 2 jaar geleden heeft hij wel eens geuit dat hij het best leuk zou vinden als het serieus zou kunnen worden alleen was ik toen enorm geschrokken omdat ik hem niet zo zag. Maargoed lang verhaal kort. Mijn moeder is 49 , een relatie beginnen met iemand die 1 jaar ouder is dan mijn eigen moeder en het leeftijds verschil wat wij hebben? Wat vinden jullie hiervan
XO

woensdag 8 september 2021 om 12:43
Ik lees hier dagelijks die verouderde opvattingen, komende van vrouwen…Suusje666 schreef: ↑08-09-2021 12:21Persoonlijk heb ik wel de indruk dat de achterhaalde opvattingen rondom seksualiteit vooral onder mannen circuleert en dat die ook door mannen vooral bevestigd moet worden aan elkaar. De machocultuur is lastig om vanaf te komen. Ik hoor het, lees het en maak het wel eens mee. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik me omringd heb met tuig, in tegendeel zelfs, maar het voedt mijn opvatting over dat ik dus de beweegredenen van een man die zoveel ouder is dan TO nooit 100% zuiver kan opvatten. Dat ligt aan mij hoor, want ik ken die man verder niet eens.
Bovenop mijn opvatting dat je op je 25e op papier volwassen bent maar in de praktijk nog niet (echt), maakt dat deze casus me een wenkbrauw doet optrekken.

woensdag 8 september 2021 om 13:36
hoi LabradorMom,
Ik heb zelf een vriend gehad die ruim14 jaar jonger is dan ikzelf. We leerden elkaar kennen toen hij 23 was en ik 37. Ik was helemaal hoteldebotel van hem en hij van mij. Uiteindelijk ben ik voor hem gaan scheiden en hebben we 5 jaar samengewoond. We hadden het echt superfijn met elkaar, hij was ook enorm lief voor en goed met mijn kinderen. Door wat medische toestanden werd het verschil in levensfase tussen ons steeds duidelijker. En hij liep ook met een kinderwens die ik niet meer voor hem kan invullen. We hebben het dus jaren fijn gehad, maar helaas werkte het niet meer tussen ons uiteindelijk, Zo heeft ieder zijn of haar verhaal...
x, Hanneke
Ik heb zelf een vriend gehad die ruim14 jaar jonger is dan ikzelf. We leerden elkaar kennen toen hij 23 was en ik 37. Ik was helemaal hoteldebotel van hem en hij van mij. Uiteindelijk ben ik voor hem gaan scheiden en hebben we 5 jaar samengewoond. We hadden het echt superfijn met elkaar, hij was ook enorm lief voor en goed met mijn kinderen. Door wat medische toestanden werd het verschil in levensfase tussen ons steeds duidelijker. En hij liep ook met een kinderwens die ik niet meer voor hem kan invullen. We hebben het dus jaren fijn gehad, maar helaas werkte het niet meer tussen ons uiteindelijk, Zo heeft ieder zijn of haar verhaal...
x, Hanneke
woensdag 8 september 2021 om 14:11
Waarom hebben we de Relatie pijler dan?
Dat je het op lange termijn niet met elkaar uit kunt houden als je niet compatibel bent, staat als een paal boven water. Het kan alleen verrekte lang duren voor mensen op het punt komen dat ze er dus ook de stekker uit trekken. En daar gaat het om, die periode ertussenin. De voorwaarde voor het aangaan is voor veel mensen niet per se 'we passen zo goed' maar een combinatie van een hele hoop factoren. Tel daar de individuele persoonlijkheden bij op; de een kan beter manipuleren dan de ander, een ander staat niet zo stevig in diens schoenen. Soms doen mensen zich anders voor dan ze zijn, of veranderen de behoeften. En zo krijg je dat een hele hoop relaties maar voor 80% werken, of 70%, of 40%, en die mensen dan toch in een relatie zitten.
Ik citeer je even: Maar je krijgt toch een relatie omdat je iemand tegen het lijf loopt die zo goed bij je past dat je je daaraan wil binden?
Ja, in een ideale wereld ja. In de praktijk gaat het anders.

woensdag 8 september 2021 om 15:03
Laat ik het dan zo zeggen: waarvan je denkt dat die goed bij je past.Suusje666 schreef: ↑08-09-2021 14:11Waarom hebben we de Relatie pijler dan?
Dat je het op lange termijn niet met elkaar uit kunt houden als je niet compatibel bent, staat als een paal boven water. Het kan alleen verrekte lang duren voor mensen op het punt komen dat ze er dus ook de stekker uit trekken. En daar gaat het om, die periode ertussenin. De voorwaarde voor het aangaan is voor veel mensen niet per se 'we passen zo goed' maar een combinatie van een hele hoop factoren. Tel daar de individuele persoonlijkheden bij op; de een kan beter manipuleren dan de ander, een ander staat niet zo stevig in diens schoenen. Soms doen mensen zich anders voor dan ze zijn, of veranderen de behoeften. En zo krijg je dat een hele hoop relaties maar voor 80% werken, of 70%, of 40%, en die mensen dan toch in een relatie zitten.
Ik citeer je even: Maar je krijgt toch een relatie omdat je iemand tegen het lijf loopt die zo goed bij je past dat je je daaraan wil binden?
Ja, in een ideale wereld ja. In de praktijk gaat het anders.
Overigens: iemand die nu goed bij je past kan over 10 jaar helemaal niet meer goed bij je passen, dus dat het vaak foutloopt is niet meteen het gevolg van een foute keuze destijds.
woensdag 8 september 2021 om 15:52
Uiteraard mag iedereen zijn keuzes maken. Daar mogen anderen ook iets van vinden.
En ja, als je zelf termen gebruikt als "trophy wife", steeds omstandig uitlegt waarom je in de achting van andere mannen stijgt, en zegt dat je liever een jongere vrouw hebt omdat je jongere vrouwen over het algemeen leuker vindt, dan ga ik mij toch afvragen of het je te doen is om die vrouw zelf, ongeacht haar leeftijd, of vooral om haar leeftijd en de status die jou dat geeft. Die indruk wek je echt zelf.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
woensdag 8 september 2021 om 16:20
Trophy wife
Mijn vrienden en ik zijn nog nét niet van de leeftijd waarin dit speelt, maar ik zou niet echt onder de indruk zijn als één van ons met een vriendin van 22 op de proppen komt, ook al is het nog zo'n trofeetje.
Whatever makes you happy zou ik eerder denken. Maar goed, ik ben het type dat mismoedig wordt van het idee alleen al dat ik straks 80 ben en zij nog volop in het leven. Andere mensen hebben andere prioriteiten.

Mijn vrienden en ik zijn nog nét niet van de leeftijd waarin dit speelt, maar ik zou niet echt onder de indruk zijn als één van ons met een vriendin van 22 op de proppen komt, ook al is het nog zo'n trofeetje.
Whatever makes you happy zou ik eerder denken. Maar goed, ik ben het type dat mismoedig wordt van het idee alleen al dat ik straks 80 ben en zij nog volop in het leven. Andere mensen hebben andere prioriteiten.

woensdag 8 september 2021 om 16:33
Ik schreef als reactie op dat werd gesteld dat je als sneu gezien wordt dat mijn ervaring anders is, namelijk dat andere mannen je als held zien. En ik gebruikte de term om aan te geven dat daarin ook besloten is dat het niet wordt gezien als sneu.Hexopbezemsteel schreef: ↑08-09-2021 15:52Uiteraard mag iedereen zijn keuzes maken. Daar mogen anderen ook iets van vinden.
En ja, als je zelf termen gebruikt als "trophy wife", steeds omstandig uitlegt waarom je in de achting van andere mannen stijgt, en zegt dat je liever een jongere vrouw hebt omdat je jongere vrouwen over het algemeen leuker vindt, dan ga ik mij toch afvragen of het je te doen is om die vrouw zelf, ongeacht haar leeftijd, of vooral om haar leeftijd en de status die jou dat geeft. Die indruk wek je echt zelf.
Volgens mij heb ik nimmer geschreven dat ik jongere vrouwen in het algemeen leuker vind, laat staan in de afgelopen dagen. Ik heb het helemaal niet gehad over mijn eigen voorkeuren namelijk, want zo relevant zijn die niet. Wel heb ik ooit eens gezegd dat jongere vrouwen (en daarmee bedoel ik niet 25 jaar jonger, ooit een tijdje gedate met een 25 jaar jongere vrouw en dat was leuk voor even en verder niet, maar meer tussen de 10-15 jaar jonger) beter bij mij passen. Onder meer omdat ik nog erg jonge kinderen heb en vrouwen van mijn leeftijd doorgaans kinderen die bijna volwassen zijn of al volwassen zijn en dan zit je in een compleet andere levensfase.
Nogmaals: ik heb geen specifieke voorkeur en date dan ook (als ik date, dat is helemaal niet aan de orde, ik ga namelijk binnenkort trouwen) vrouwen die zowel ongeveer dezelfde leeftijd hebben, als die veel jonger zijn.
woensdag 8 september 2021 om 16:45
Nou ik ben 51 en ik vind dat Liam neeson er nog heel goed en aantrekkelijk bij loopt hoor al is hij dan al 69... daar zou ik best nog wel een of twee beschuitjes mee willen eten..Wickedwitch schreef: ↑06-09-2021 21:01Ik had het hier over broer zus relaties die seksueel worden. Niet over leeftijdsverschil. Maar er rust een even zo groot taboe op blijkt wel uit de reacties. Omdat het niet gelijkwaardig is en men vindt het ook vies. Dit omdat men zelf kotst van het idee om met fossiel te neuken. Ik snap zelf ook niet dat mooie jonge mensen met veel ouder willen seksen.

Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
donderdag 9 september 2021 om 08:04
Okay

Tweede ben ik helemaal met je eens. Je stelling ging er echter nogal vanuit dat mensen bij het aangaan van een relatie louter handelen vanuit ratio en niet vanuit emotie - veel vaker is het vooral het tweede waaruit gedacht wordt, en is het eerste een "ja, is wel zo, maar-"
donderdag 9 september 2021 om 10:45
Ja maar dan ben je allebei oud. Jij bent met 51 echt niet meer fris en sappig. Je bent alleen nog niet zo oud als Liam. Ik heb het over jong zijn en dan met veel ouder iemand gaan.
donderdag 9 september 2021 om 11:02
Zó wat een compliment!! Ben jij altijd zo? Het ging toch om een leeftijdsverschil o.a...Wickedwitch schreef: ↑09-09-2021 10:45Ja maar dan ben je allebei oud. Jij bent met 51 echt niet meer fris en sappig. Je bent alleen nog niet zo oud als Liam. Ik heb het over jong zijn en dan met veel ouder iemand gaan.
Gelukkig voel ik mezelf nog wel fris en sappig.. en anderen gelukkig ook nog..
donderdag 9 september 2021 om 13:07
WW voelt zich zelf gewoon oud en is daar niet blij mee, omdat ze aan de kant is gezet door een veel jonger iemand.
donderdag 9 september 2021 om 13:49
Dat is zo jammer... was ze niet fris,fruitig en sappig genoeg? Ja dan maar even door de zure appel geen bijten..justagirly schreef: ↑09-09-2021 13:07WW voelt zich zelf gewoon oud en is daar niet blij mee, omdat ze aan de kant is gezet door een veel jonger iemand.

donderdag 9 september 2021 om 19:03
Tsja ik heb toch mannen van allerlei kaliber instemmend zien knikken/gniffelen toen mijn vader er met een 20 jaar jongere vrouw vandoor ging.
Honey, you should see me in a crown
donderdag 9 september 2021 om 19:07
13 jaar en allebei ruim volwassen.Wickedwitch schreef: ↑08-09-2021 08:42Macron heeft juist ontzettend veel shit over zich heen gekregen over deze relatie toen hij presidentskandidaat was. Want hoe goor men een oude man met jonge vrouw ook vindt, een oude vrouw met jonge man is pas echt smerig. Die Brigitte is voor van alles uitgemaakt in de Franse pers. Terwijl Sarkozy en zijn veel jongere Carla Bruni lang niet voor zo’n ophef zorgde. Zoals altijd komen mannen met afwijkend seksueel gedrag er goed van af en worden vrouwen voor precies hetzelfde gedrag verguisd.
Honey, you should see me in a crown

donderdag 9 september 2021 om 19:25
Op dating sites zijn mannen die alleen maar naar veel jongere vrouwen kijken schering en inslag. Bepaald type man doet dat. Maar soms denk ik ook dat er een tekort aan gewillige vrouwen is boven een bepaalde leeftijd. Na hun 50ste willen veel alleenstaande vrouwen geen relatie meer met een man. Mannen van boven de 50 die geen relatie met een vrouw meer willen bestaan eigenlijk niet.