Lenen van auto partner - werkgerelateerd

01-12-2019 14:41 196 berichten
Hi!

Sorry bij voorbaat als hierover al een topic over bestaat, die kon ik helaas niet vinden.

De situatie is als volgt:

Afgelopen november is mijn auto afgeschreven naar de sloop. Voor mijn werk is het verplicht om tijdig door te geven of je met kerst of met oud en nieuw wilt werken. Dit jaar heb ik aangegeven dat ik graag een vroege dienst zou willen draaien met kerst, zodat ik kerstavonden met vrienden en familie kon vieren.

Dit was nog in de situatie gezegd dat ik er vol vertrouwen van was dat mijn auto door de APK heen kwam.

Nu ik weer verplicht ben om met OV te gaan, kom ik er achter dat de trein met de feestdagen niet op de reguliere tijd vertrekt en ik 1.5 uur te laat zal zijn.

Voorheen toen mijn partner zijn auto nog niet had mocht hij altijd in mijn auto rijden en gebruiken wanneer nodig is. Nu is het zo dat ik zijn auto wilde lenen om op werk te komen, maar hij steevast nee zeg. Als ik vraag of hij mij niet vertrouwt met zijn auto krijg ik daarop als reactie dat dat niet zo is.

Hij zegt dat het de probleem van de werkgever nu is, omdat de situatie veranderd is. Dit vind ik van niet; er is geen sprake van overmacht en zelf heb ik voldoende tijd om voor een oplossing te zoeken.

Ik ben trouwens de enige die de vroege dienst opent, waardoor ik niet te laat kan komen. En de afstand is te groot voor een fiets of scooter.

Ik begrijp dat mijn vriend zich goed recht staat om zijn auto niet hoeven uit te lenen, maar ik vind dat hij vrij koppig doet om mij eenmalig niet uit de brand te helpen.

Iemand die hier ervaring en/of tips mee heeft of stel ik mij op dit gebied gewoon aan?

Graag eerlijke reacties

Groetjes,
Muisje
Wil hij graag dat je afhankelijk van hem blijft en liever helemaal niet meer weg gaat?
Je mag geen auto lenen, je wordt niet gebracht en een nieuwe eigen auto vindt hij onzin. Wat blijft er dan voor je over? Thuisblijven?
Daar is ie toch voor verzekerd, in t geval je de auto sloopt?
Wat een idioot.

Ik zou je vriend dumpen en zelf een auto kopen. Een Audi A4 bij voorkeur ;-D
MuisjeXxX schreef:
01-12-2019 15:20
Wat een snelle reacties, doordat dit de eerste keer op VIVA is had ik perongeluk een tweede forum geopend, omdat ik het niet snapte hihi o_o .

Ruilen van dienst is niet meer mogelijk, ik heb al plannen voor kerstavond gemaakt. Mijn vriend heeft de auto niet nodig. Hij wilde mij eerst wel wegbrengen, maar nu heeft hij afgesproken de avond van te voren waardoor hij het nu niet meer ziet zitten om mij vroeg weg te brengen, omdat het bij zijn vrienden wel eens laat kan worden.
Dus kan hij je gewoon wegbrengen.
Dat hij daarna afspraken maakt is niet jou probleem. Hij kan erna toch ook weer naar bed? Heb ik ook wel eens gedaan toen ik iemand om 3u snachts moest wegbrengen.
Vindt hem vooral een zeikerd. Alleen maar uitwegen zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Niet het hele topic doorgespit dus misschien mosterd, maar al eens gedacht aan een auto leasen? Een kleine auto heb je al voor onder de 200 euro per maand. Het enige wat je dan nog aan kosten hebt zijn de benzine kosten, de rest zit bij het leasebedrag inbegrepen. Zelf een auto kopen kost je hetzelfde per maand aan verzekering, onderhoud en wegenbelasting (en niet te vergeten afschrijving).
Creativity is intelligence having fun
Theoretisch gezien is hoe jij naar je werk gaat natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid.

Maar als hij zijn auto niet gebruikt en jij 'm nodig hebt, is het wel een klootzak.
MuisjeXxX schreef:

Ruilen van dienst is niet meer mogelijk, ik heb al plannen voor kerstavond gemaakt.
Mijn vriend heeft de auto niet nodig. Hij wilde mij eerst wel wegbrengen, maar nu heeft hij afgesproken de avond van te voren waardoor hij het nu niet meer ziet zitten om mij vroeg weg te brengen, omdat het bij zijn vrienden wel eens laat kan worden.
Wat een !@#$%^&* - reactie.

Kan je een huurauto regelen?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
greeneyedcoco schreef:
01-12-2019 20:12
Je kunt ook op kosten van je vriend een taxi nemen (en terug). :-D Maar waarschijnlijk zul je binnenkort toch aan een andere auto moeten. Want je zult ook wel op andere momenten de beperkingen van OV (ten opzichte van de auto) ervaren. Je vriend is wel egoïstisch overigens.
Sterker nog, huur een auto op zijn kosten.
Jaja007 schreef:
02-12-2019 10:48
Sterker nog, huur een auto op zijn kosten.
Technisch gezien is dit niet het probleem van de vriend in kwestie.
COtweepuntnul schreef:
02-12-2019 10:54
Weet ik. Ik schreef het ook in de "sarcasme" modus.
lise1985 schreef:
02-12-2019 09:42
Maar zo peperduur is die auto niet, bovendien ook niet meer de nieuwste.
Dit. En al was het een dure auto, en leen je hem niet graag uit, dan kunnen er nog altijd situaties zijn waarin je even over jezelf heen moet stappen. Bijvoorbeeld wanneer je vriendin hem nodig heeft omdat ze anders onmogelijk op haar werk kan komen.

Dit gaat natuurlijk niet om de waarde van de auto, maar om powerplay. Vriend is het er niet mee eens dus mag TO -lekker puh- zijn auto niet lenen.

Ik zou toch nog proberen je dienst te ruilen. Dit gaat dan uiteraard ten koste van de avond met je schoonfamilie. En dan zou ik ze keurig uitleggen waarom ik er niet bij kan zijn.

En daarnaast zou ik nog eens heel, heel diep gaan nadenken over mijn relatie.
COtweepuntnul schreef:
02-12-2019 10:54

Dat is precies waar het om draait. Mooi :)

Het ligt er aan hoe je liefde en relatie definieert. In mijn optiek zijn mijn liefs problemen mijn problemen, want dat valt onder mijn definitie van relatie. Mijn man houdt er gelukkig eenzelfde definitie op na, dus we matchen goed. Als hij zou menen dat mijn problemen technisch gezien niet zijn problemen zouden zijn, zouden we in mijn definitie van relatie geen relatie hebben.

Nu kun je dit soort overtuigingen nooit op anderen projecteren, dus TO moet zelf weten wat ze hiermee doet, maar voor mij zou dit einde relatie zijn.
MuisjeXxX schreef:
01-12-2019 15:28
Dit heeft niets met de topic te maken, maar nu ik mijn ei even toch kwijt kan;

De situatie met zijn auto is zo erg dat toen wij afgelopen dinsdag 1800 km naar huis moesten rijden, hij al die stukken tot diep in de nacht zelf gereden heeft.

Zelf vond ik dit niet zo prettig, omdat ik weet dat men op de tijd minder focus heeft en hierdoor kon ik ook niet echt prettig slapen in de auto.

Elke keer als ik het aanbood om een stuk te rijden, of het laatste stuk in Nederland waar ik bekend met de snelwegen ben was het antwoord ook steeds nee is niet nodig.

Stel je voor er had een ongeluk gebeurt?
zit hij wel eens als passagier bij iemand anders in de auto? Krijg nl de indruk dat hij altijd perse zelf wilt rijden en een giga hekel heeft om als passagier naast de bestuurder te zitten.
Huur voor die dag n auto en leen in het vervolg je auto niet meer aan hem uit.
Je vriend is een lul.

Tip voor de praktische oplossing:
Greenwheels.
Of een andere auto kopen. Las ik nou dat hij dat ook niet wil?
Wat een egoïst. Waar woon je ongeveer? Als dit bij mij in de buurt is, mag je mijn auto wel lenen? Dan wil ik 'm zelfs nog wel de avond vooraf bij je afleveren en de ochtend erna weer ophalen.
Wat lief!!
MuisjeXxX schreef:
...
Ruilen van dienst is niet meer mogelijk, ik heb al plannen voor kerstavond gemaakt. Mijn vriend heeft de auto niet nodig. Hij wilde mij eerst wel wegbrengen, maar nu heeft hij afgesproken de avond van te voren waardoor hij het nu niet meer ziet zitten om mij vroeg weg te brengen, omdat het bij zijn vrienden wel eens laat kan worden.
Dit maakt het wel af zeg...wat een kutgedrag. Dit is toch geen gedrag voor een liefdevolle partner? Dit is iemand die jou niet als gelijkwaardig of veel waard ziet. Bah. Ik heb plaatsvervangend zin om hem door het scherm heen te trekken en te vertellen wat een min ventje hij is.

Je vertelt zelf al een beetje waarom jij dit niet hebt, namelijk door je achtergrond. Ik kan je vertellen dat deze manier van behandeld worden niet bevorderlijk is voor het opbouwen van je zelfvertrouwen. Iemand die sterker in haar schoenen staat die hoeft niet te twijfelen over wat een min gedrag dit is en hoeft dit niet na te vragen op een forum, die had haar "vriend" (want een echte vriend durft hier niet eens aan te denken) verteld dat ie op kon bokken met die Audi op een plek waar de zon niet schijnt.

Een normale reactie op zo'n situatie van een vriend is: "Wat vervelend schatje. Natuurlijk wil ik jou brengen maar we gaan eerst even kijken naar een nieuw autootje voor je. Komt goed."
Jij krijgt: "Wat vervelend voor jou. Mijn auto mag je niet lenen. Een nieuwe zien we nog wel. En ik breng je bij nader inzien ook niet weg want ik vind iets anders wat ik later heb afgesproken belangrijker dan jou."

Totaal ongelijkwaardig deze relatie. Ik zou wegwezen voordat je nog verder de shit in geholpen wordt met je zelfbeeld. Je verdient echt beter!
Klopt het dat je kerstavond bij zijn familie zou zijn? Zo ja, dan zou ik even een berichtje in de familie-app gooien dat je er helaas waarschijnlijk toch niet bij kunt zijn, omdat je je dienst moet ruilen aangezien je 's ochtends niet op je werk kunt komen omdat je geen auto hebt. Kijken hoe snel iemand of zijn eigen auto aanbiedt, of vraagt waarom je die van je vriend niet kunt gebruiken.
Iedereen heeft het maar over ruilen van haar dienst. Maar misschien kan dat wel helemaal niet omdat iedereen al plannen heeft gemaakt.
Verder vind ik vriend niet leuk klinken, hij heeft niets voor TO over.
Pandax schreef:
02-12-2019 11:03
Dat is precies waar het om draait. Mooi :)

Het ligt er aan hoe je liefde en relatie definieert. In mijn optiek zijn mijn liefs problemen mijn problemen, want dat valt onder mijn definitie van relatie. Mijn man houdt er gelukkig eenzelfde definitie op na, dus we matchen goed. Als hij zou menen dat mijn problemen technisch gezien niet zijn problemen zouden zijn, zouden we in mijn definitie van relatie geen relatie hebben.

Nu kun je dit soort overtuigingen nooit op anderen projecteren, dus TO moet zelf weten wat ze hiermee doet, maar voor mij zou dit einde relatie zijn.
Ja helemaal eens. Mijn partner is rechtlijnig op sommige vlakken maar dat vind ik niet zo'n issue. Hij zoekt namelijk wel altijd mee naar een oplossing die efficiënt is. Omdat ie van me houdt. En daarin matchen wij dus idd.

Ik ken ook koppels waarin de één altijd buigt voor de wensen en behoeften van de ander. Ook niet gezond.
Selina0102 schreef:
01-12-2019 23:14
Je kan ook een auto leasen. Als je gewoon vast inkomen heb kan je dat maandbedrag best betalen. Je heb dan een goede auto en onderhoud en alles is dan niet voor jou rekening.
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat als je samen woont moet alles maar van jullie samen zijn. Het is nooit bij me opgekomen zijn als mijn auto kapot was dan maar die van mijn ex mee te vragen. Zou hij ook nooit goed hebben gevonden want hij moest zelf ook gewoon naar zijn werk.
Dan nam ik wel een leenauto van de garage als de mijne kapot was. Ik zou mijn auto ook niet snel uitlenen, stel dat hij kapot gaat of diegene krijgt een ongeluk ermee. Zit ik zelf in de shit zonder auto dagenlang.
Ik breng mijn vriend wel vaak weg indien nodig dus als jouw vriend dat niet wil vind ik dat wel weer een beetje lullig.
Maar dat je je zo afhankelijk opstelt en in een relatie blijft omdat je anders niemand heb is ook niet echt eerlijk tegenover je vriend
Nou heb ik toch echt niet te klagen over m'n maandsalaris, maar ik zou geen leaseauto kunnen betalen hoor. Hoe kom je erbij dat dat voor iedereen zomaar te betalen zou zijn? Dat ligt toch ook aan je overige lasten?
Ik rij in een auto van 13 jaar oud en die kost me 50 euro per maand, plus wat afschrijving/reserverings- en onderhoudkosten. Daarmee kom ik lang niet aan 300/400/500 euro per maand aan lease.
Klaar mee
stokbootje schreef:
02-12-2019 12:55
Klopt het dat je kerstavond bij zijn familie zou zijn? Zo ja, dan zou ik even een berichtje in de familie-app gooien dat je er helaas waarschijnlijk toch niet bij kunt zijn, omdat je je dienst moet ruilen aangezien je 's ochtends niet op je werk kunt komen omdat je geen auto hebt. Kijken hoe snel iemand of zijn eigen auto aanbiedt, of vraagt waarom je die van je vriend niet kunt gebruiken.
Dit zou ik ook zeker doen! Dan mag hij zelf even aan zijn eigen familie uitleggen wat een egoïstische hork hij is :mrgreen:
Andere optie is nog Snappcar. Goedkoper dan Greenwheels in veel gevallen.
Wat mij betreft.. dit prachtexemplaar mag de kerst van mij best in zijn auto doorbrengen.
Eerstvolgende dag dat ik een avonddienst of vrije dag zou hebben zelf op pad of op zoek naar een auto. Daar heb je geen vent voor nodig.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 13-06-2020 18:38
Reden: privacy
99.54% gewijzigd
petra123456 schreef:
02-12-2019 21:36
Wat mij betreft.. dit prachtexemplaar mag de kerst van mij best in zijn auto doorbrengen.
Eerstvolgende dag dat ik een avonddienst of vrije dag zou hebben zelf op pad of op zoek naar een auto. Daar heb je geen vent voor nodig.

Precies!
Dan maar geen kerstkado's kopen voor anderen. Dit aangeven: sorry jongens, dit jaar geen kado's, ik moet een nieuwe auto.
Desnoods een oud ding voor zo lang en deze doorverkopen zo gauw het kan.
Hij kan de pot op met zijn auto. Hoeft zeker ook nooit meer de jouwe te lenen. ( b.v. als de zijne in de garage staat). Hij heeft de jouwe immers al vaak genoeg geleend.

Kun je anders ergens in de buurt van je werk overnachten?
Lullig voor je familue en vriend. Je kunt hun wel zeggen dat je het ook jammer vind dat je er niet bent, maar dat je verplichtingen hebt. En dat je helaas niet de auto van je vriend mag lenen.

Er is geen collega die wil ruilen? Doorgaans werken ze liever de ochtend dan de avond.
Is ook vervelend, maar wat wil je anders?
Of is he vriend wel bereid je te brengen?

En verder: nee. Het is niet het probleem van je baas. Dat zou mooi zijn! Jij kiest een huis ver weg van je baan ( of andersom). En je baas geeft aan hoe laat je er moet zijn.
Hoe je dat doet is aan jou.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven