lengteproblemen
maandag 21 april 2008 om 12:41
hello allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren,
k had al 1,5 jaar een relatie een man die heel lief is en zorgzaam. het enige probleem is dat hij klein is. de laatste tijd heb ik hem aan familie en vrienden voorgesteld en alle reacties zijn ongeveer hetzelfde: hij is leuk maar wel heel klein. dat heeft me verschrikkelijk aan het twijfelen gezet dat ik nu zelf denk dat het echt geen gezicht is een man die klein is (1.63). Ik ben zelf erg klein(1.61).
Nou heb ik het vorig week uitgemaakt omdat ik gek werd van twijfels, ik dacht nergens meer aan dan zijn lengte, als ik op straat loop zit ik steeds te vergelijken met lengte en dat terwijl in het begin onze relatie niet echt een probleem was. Op dit moment zit ik weer te twijfelen of ik het wel had moeten uitmaken, hij is de liefste ooit, en ik weet dat ik nooit meer zo iemand vind die zoveel van me houd. Aan de andere kant vind ik het ook ontzettend jammer dat hij klein is. overal waar ik hem meeneemt noemen ze hem ''een kleine jongetje'' en dat kwest mij heel erg.
Op dit moment ben ik erg aan het twijfelen, moet ik hem laten gaan en verder gaan met mijn leven of moet ik me niet teveel bezighouden met wat andere mensen denken?
k had al 1,5 jaar een relatie een man die heel lief is en zorgzaam. het enige probleem is dat hij klein is. de laatste tijd heb ik hem aan familie en vrienden voorgesteld en alle reacties zijn ongeveer hetzelfde: hij is leuk maar wel heel klein. dat heeft me verschrikkelijk aan het twijfelen gezet dat ik nu zelf denk dat het echt geen gezicht is een man die klein is (1.63). Ik ben zelf erg klein(1.61).
Nou heb ik het vorig week uitgemaakt omdat ik gek werd van twijfels, ik dacht nergens meer aan dan zijn lengte, als ik op straat loop zit ik steeds te vergelijken met lengte en dat terwijl in het begin onze relatie niet echt een probleem was. Op dit moment zit ik weer te twijfelen of ik het wel had moeten uitmaken, hij is de liefste ooit, en ik weet dat ik nooit meer zo iemand vind die zoveel van me houd. Aan de andere kant vind ik het ook ontzettend jammer dat hij klein is. overal waar ik hem meeneemt noemen ze hem ''een kleine jongetje'' en dat kwest mij heel erg.
Op dit moment ben ik erg aan het twijfelen, moet ik hem laten gaan en verder gaan met mijn leven of moet ik me niet teveel bezighouden met wat andere mensen denken?
maandag 21 april 2008 om 13:15
maandag 21 april 2008 om 13:17
Mijn man is ook niet zo groot (net 1,70 en ik ben 1,68). Toen ik hem voor het eerst zag, had ik eerlijk gezegd wel zoiets van, hmmm leuke jongen maar hij had wel wat langer mogen zijn`. Maar die gedachte was al snel weg toen ik hem leerde kennen. Vind het apart dat het bij jou andersom is!
Ik moet zeggen dat ik wel rekening houd met de schoenen die ik draag. Een klein hakje draag ik wel maar echt hoge hakken niet, dat vind ik voor hem niet fijn. Hij had zelf namelijk best wat langer willen zijn. Voor de `kleinere` mannen is het ook echt niet leuk dat iedereen ze klein vindt en er stomme grapjes worden gemaakt! Ik denk dat opmerkingen hem meer zullen kwetsen dan jou! Vooral omdat hij zelf niks kan doen aan zijn lengte en dit ook niet kan veranderen!
Familie en vrienden hebben volgens mij nooit wat negatiefs gezegd over zijn lengte op de manier die jij beschrijft. Ze zijn net zo gek op hem als ik dat ben en blij dat hij mij gelukkig maakt!
Ik moet zeggen dat ik wel rekening houd met de schoenen die ik draag. Een klein hakje draag ik wel maar echt hoge hakken niet, dat vind ik voor hem niet fijn. Hij had zelf namelijk best wat langer willen zijn. Voor de `kleinere` mannen is het ook echt niet leuk dat iedereen ze klein vindt en er stomme grapjes worden gemaakt! Ik denk dat opmerkingen hem meer zullen kwetsen dan jou! Vooral omdat hij zelf niks kan doen aan zijn lengte en dit ook niet kan veranderen!
Familie en vrienden hebben volgens mij nooit wat negatiefs gezegd over zijn lengte op de manier die jij beschrijft. Ze zijn net zo gek op hem als ik dat ben en blij dat hij mij gelukkig maakt!
maandag 21 april 2008 om 13:18
Trouwens, TO, heb je het er met hem over gehad? Dat er opmerkingen over zijn lengte komen? Kan me voorstellen dat je hem wil beschermen en het niet zegt, maar het lijkt me goed het wel te doen. Hij leeft al zijn hele leven met die lengte, wie weet kan hij je weerbaarder maken (tenzij hij er zelf erg onzeker over is).
maandag 21 april 2008 om 13:29
Weet je, natuurlijk bepalen uiterlijke kenmerken al of je op iemand valt of niet, maar dat zie je toch direct? Waarom na zo lange tijd iemand er om dumpen omdat je vervelende reacties krijgt uit je omgeving?
Het is ok als je zelf bepaalt waarom je iemand er wel of niet leuk vindt uit zien, maar als je dat laat afhangen van wat je omgeving er van vindt, dan gaat het toch nergens meer over?
Ik hoop enorm voor TO dat ze het ook heeft uitgemaakt om andere redenen anders krijgt ze het nog zwaar. Stel je voor dat je geliefde aan alle eisen van je omgeving moet voldoen wil jij er mee verder kunnen. Dan blijf je voor altijd alleen.
In het begin van mijn relatie vond iedereen dat we totaal niet bij elkaar pasten. We hebben ook allebei een hele andere achtergrond etc maar toch zijn we ±6 jaar samen.
Jij moet voor jezelf bepalen of deze man ook echt jouw liefste is. Hoe gek ben je op hem? Heb je nu liefdesverdriet? Hoe reageerde hij erop dat je het uitmaakte? Als je de mening van je omgeving achterwege laat, zou jij dan met hem verder willen?
Het is ok als je zelf bepaalt waarom je iemand er wel of niet leuk vindt uit zien, maar als je dat laat afhangen van wat je omgeving er van vindt, dan gaat het toch nergens meer over?
Ik hoop enorm voor TO dat ze het ook heeft uitgemaakt om andere redenen anders krijgt ze het nog zwaar. Stel je voor dat je geliefde aan alle eisen van je omgeving moet voldoen wil jij er mee verder kunnen. Dan blijf je voor altijd alleen.
In het begin van mijn relatie vond iedereen dat we totaal niet bij elkaar pasten. We hebben ook allebei een hele andere achtergrond etc maar toch zijn we ±6 jaar samen.
Jij moet voor jezelf bepalen of deze man ook echt jouw liefste is. Hoe gek ben je op hem? Heb je nu liefdesverdriet? Hoe reageerde hij erop dat je het uitmaakte? Als je de mening van je omgeving achterwege laat, zou jij dan met hem verder willen?

maandag 21 april 2008 om 14:17
ik ben zelf 1,83, en heb een man van 1,77.
Ik noem hem altijd mijn kaboutertje, maar dat is lief bedoeld. (Eerst had hij niet door dat het een lief koosnaampje was. dat was even schrikken dus. )
Helemaal geen problemen hoor. Klein maar fijn denk ik zo.
En wil je echt een vent die je nieteens lekker kan zoenen en knuffelen, omdat hij gewoonweg te lang is? Nee hoor. lekker handig, beetje dezelfde lengte!
liefs
Millie
Ik noem hem altijd mijn kaboutertje, maar dat is lief bedoeld. (Eerst had hij niet door dat het een lief koosnaampje was. dat was even schrikken dus. )
Helemaal geen problemen hoor. Klein maar fijn denk ik zo.
En wil je echt een vent die je nieteens lekker kan zoenen en knuffelen, omdat hij gewoonweg te lang is? Nee hoor. lekker handig, beetje dezelfde lengte!
liefs
Millie
maandag 21 april 2008 om 14:19
Fijn dat jullie allemaal reageren en eerlijk zijn. Misschien omdat ik mezelf ook klein vind lijkt het allemaal zo erg, en het kwest mij heel erg als een vriendin of familielid daar opmerkingen over maakt omdat dat mijn zwakte punt is. Natuurlijk was dat me in het begin al opgevallen dat hij klein was, maar zijn karakter was zo bijzonder dat k verder niet zo moeilijk ging doen. maar het is nu alsof er een knopje in mijn kop is gedraaid dat ik opeens anders ben gaan denken. Dat is ook de reden dat ik hem al die tijd niet had voorgesteld omdat ik geen zin had in dat pesten gedoe. En natuurlijk hebben we ook onze ups en dows maar dat heeft iedereen toch? dat is in ieder geval niet de reden geweest om er een punt achter te zetten. Ik wou zo graag dat ik morgen opsta en dat zijn lengte helemaal geen issue is, maar zo werkt het niet. Ik hou wel van hem maar het enige wat mij tegenhoudt is dus zijn lengte. Hij lijkt er zelf geen problemen mee te hebben dus misschien stel ik me inderdaad wel aan maar het punt is dat ik er de hele tijd aan moet denken en dat ik er helemaal gek van word.
Wel fijn dat jullie allemaal eerlijk zijn en vind dat ik me aanstel, dat beinvloed zeker mijn manier van denken dat ik me misschien druk maak om niks.
Wel fijn dat jullie allemaal eerlijk zijn en vind dat ik me aanstel, dat beinvloed zeker mijn manier van denken dat ik me misschien druk maak om niks.
maandag 21 april 2008 om 14:47
maandag 21 april 2008 om 14:58
Misss ik snap je ook echt niet. Ik ben zelf ook klein, maar heb er totaal geen moeite mee. Krijg ook wel eens een opmerking en dan denk ik alleen van kun je echt niks anders verzinnen dan dit? soms reageer ik dan bitchie terug, mits het zo bedoeld was vanuit die ander dan that is.
Maar ik ga echt niet op hakken lopen of wat dan ook, heb er schijt aan. En dat zou jij ook moeten doen. Weet je wat pas erg is, als mensen je onsymphatiek vinden, of vinden dat je een trol van een vent aan de haak hebt geslagen. Dan mag je balen, lengte zou in mijn ogen geen issue moeten zijn.
Als je echt van hem houdt dan zou je dit niet gedaan hebben denk ik zo...
Maar goed wie ben ik?
Maar ik ga echt niet op hakken lopen of wat dan ook, heb er schijt aan. En dat zou jij ook moeten doen. Weet je wat pas erg is, als mensen je onsymphatiek vinden, of vinden dat je een trol van een vent aan de haak hebt geslagen. Dan mag je balen, lengte zou in mijn ogen geen issue moeten zijn.
Als je echt van hem houdt dan zou je dit niet gedaan hebben denk ik zo...
Maar goed wie ben ik?
maandag 21 april 2008 om 15:10
Jeetje zeg, ik kan me niet voorstellen dat je de mening van anderen zo belangrijk vindt dat je iemand die blijkbaar de liefde van je leven is ervoor laat schieten. Jij moet met hem leven toch, niet je familie/vrienden. Dus waarom zou je je wat van hen aantrekken? De lengte van je partner is namelijk totaal niet relevant, zeker niet als je al 1,5 jaar gelukkig met hem bent. Het is toch veel belangrijker dat jullie het fijn hebben samen en dat jullie gelukkig zijn, dan hoe je omgeving op zijn lengte reageert? Als je deze twijfels in het begin zou hebben gehad zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen (heb zelf ook een vriend die absoluut niet aan mijn ideaalbeeld voldoet, maar uiterlijk is echt veel minder belangrijk dan dat schitterende karakter wat er onder die buitenkant zit), maar om hem na zo'n tijd te dumpen omdat hij niet aan het ideaalbeeld van je familie/vrienden voldoet??? Weet hij trouwens dat dit de reden is dat je niet met hem verder wilt? En wat als je hierna een vriend krijgt van 1.95 m en je familie/vrienden noemt jullie jut en jul omdat jullie zoveel in lengte verschillen, maak je het dan ook weer uit? Heb je al aan je familie/vrienden gevraagd welke lengte je vriend mag/moet hebben?
Mijn bek valt er van open, echt waar.
Mijn bek valt er van open, echt waar.
maandag 21 april 2008 om 15:44
Mijn vriend is 2 meter en kaal, dat zie ik zelf ook wel (en daarom vind ik hem ook zo lekker ). Als anderen zeggen: wat is ie lang of wat is ie kaal dan ga ik toch niet opeens twijfelen en het uitmaken??!!!
TO jij wist toch al anderhalf jaar dat je vriend klein is, ik vind het echt raar dat je daar nu ineens problemen mee hebt.
Weet je zeker dat er niks anders aan de hand is?
TO jij wist toch al anderhalf jaar dat je vriend klein is, ik vind het echt raar dat je daar nu ineens problemen mee hebt.
Weet je zeker dat er niks anders aan de hand is?

maandag 21 april 2008 om 15:56
Ja, hier nog 1, mijn man is 2.08 en ik ben 1.62. Hoewel ik moet toegeven dat ik op lange mannen val (en dan niet van die lange dunne, maar gewoon lekker stevig ) is er geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om hem te dumpen als hij klein zou zijn.
Maar ik denk ook niet dat dat de echte reden is voor TO.
Mocht dat wel zo zijn dan is ze behoorlijk zielig bezig.
Maar ik denk ook niet dat dat de echte reden is voor TO.
Mocht dat wel zo zijn dan is ze behoorlijk zielig bezig.
maandag 21 april 2008 om 16:22
quote:[message=1294750,noline]misseme schreef op 21 april
Ho, stop! allemaal direct ophouden met eerlijk zijn. Dit willen we TO's ex niet aandoen.
Wij zeggen dat ze zich druk maakt om niets, ex wordt weer teruggenomen, moet toch op enig moment weer aan de buitenwereld getoond gaan worden, is nog steeds niet gegroeid, wordt dus weer gedumpt, TO stelt weer een vraag, blijkt zich nog steeds aan te stellen.....
Ho, stop! allemaal direct ophouden met eerlijk zijn. Dit willen we TO's ex niet aandoen.
Wij zeggen dat ze zich druk maakt om niets, ex wordt weer teruggenomen, moet toch op enig moment weer aan de buitenwereld getoond gaan worden, is nog steeds niet gegroeid, wordt dus weer gedumpt, TO stelt weer een vraag, blijkt zich nog steeds aan te stellen.....
maandag 21 april 2008 om 16:36
Jeetje, hou eens op. Ga je als je dolgelukkig bent met een man over 20 jaar ook van hem af omdat ie dan misschien wel 10 cm is gekrormpen! Lekker belangrijk zeg. Pffffff, stom en bekrompen mens dat je jouw keuze laat afhangen van de mening van de rest van de werled. Zorgt de rest van de wereld ook voor brood op de plank en je dak boven je hoofd? Wat is dit verschrikkelijk irritant zeg! AAAAAAARRRRGGGGHHHHHHH
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

maandag 21 april 2008 om 16:37
quote:Fame schreef op 21 april 2008 @ 16:36:
Jeetje, hou eens op. Ga je als je dolgelukkig bent met een man over 20 jaar ook van hem af omdat ie dan misschien wel 10 cm is gekrormpen! Lekker belangrijk zeg. Pffffff, stom en bekrompen mens dat je jouw keuze laat afhangen van de mening van de rest van de werled. Zorgt de rest van de wereld ook voor brood op de plank en je dak boven je hoofd? Wat is dit verschrikkelijk irritant zeg! AAAAAAARRRRGGGGHHHHHHHOh shit, nu vertel je haar iets waar ze nog helemaal niet aan gedacht had, hij krimpt nog ook!
Jeetje, hou eens op. Ga je als je dolgelukkig bent met een man over 20 jaar ook van hem af omdat ie dan misschien wel 10 cm is gekrormpen! Lekker belangrijk zeg. Pffffff, stom en bekrompen mens dat je jouw keuze laat afhangen van de mening van de rest van de werled. Zorgt de rest van de wereld ook voor brood op de plank en je dak boven je hoofd? Wat is dit verschrikkelijk irritant zeg! AAAAAAARRRRGGGGHHHHHHHOh shit, nu vertel je haar iets waar ze nog helemaal niet aan gedacht had, hij krimpt nog ook!
maandag 21 april 2008 om 16:40
Mijn man is niet veel langer dan jouw vriend (en maar een paar cm langer dan ikzelf). Hij is dus ook klein. Maar ik zou er nooit aan gedacht hebben om het daarom met hem uit te maken! Ook niet als hij nog kleiner geweest was. En als iemand er iets over gezegd zou hebben (wat vreemd genoeg in mijn geval nooit gebeurd is) zou ik gezegd hebben so what???
Maar misschien hebben ze me er nooit iets over gezegd omdat ik gewoon uitstraal dat ik zielsgelukkig met hem ben en ik de goedkeuring van anderen over mijn relatie niet nodig heb.
Lengte is wel het laatste wat ik belangrijk vind in een man. Ik vind het overigens heel handig dat ik niet op mijn tenen hoef te staan om hem te kussen
Het feit dat jij het om die reden uitgemaakt hebt bewijst volgens mij alleen maar dat je niet echt van hem hield. En daarom is het ook goed dat je het uitgemaakt hebt.
Maar misschien hebben ze me er nooit iets over gezegd omdat ik gewoon uitstraal dat ik zielsgelukkig met hem ben en ik de goedkeuring van anderen over mijn relatie niet nodig heb.
Lengte is wel het laatste wat ik belangrijk vind in een man. Ik vind het overigens heel handig dat ik niet op mijn tenen hoef te staan om hem te kussen
Het feit dat jij het om die reden uitgemaakt hebt bewijst volgens mij alleen maar dat je niet echt van hem hield. En daarom is het ook goed dat je het uitgemaakt hebt.
maandag 21 april 2008 om 16:43
quote:misschicken schreef op 21 april 2008 @ 16:37:
[...]
Oh shit, nu vertel je haar iets waar ze nog helemaal niet aan gedacht had, hij krimpt nog ook! Oeps, in al mijn woede (en sorry voor de spelfouten, maar ik wordt hier zo kwaad over) helemaal niet aan gedacht! Zullen we TO's ex met zijn allen adopteren en lekker knufelen dan maar?
[...]
Oh shit, nu vertel je haar iets waar ze nog helemaal niet aan gedacht had, hij krimpt nog ook! Oeps, in al mijn woede (en sorry voor de spelfouten, maar ik wordt hier zo kwaad over) helemaal niet aan gedacht! Zullen we TO's ex met zijn allen adopteren en lekker knufelen dan maar?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!