liefdesverdriet deel 2

05-04-2010 22:16 725 berichten
Alle reacties Link kopieren
en hier gaan we maar verder aangezien we nog altijd liefdesverdriet hebben
Sterkte Diay
Heel het leven is strijd, en vallen is te vergeven, als men maar eerst gestreden heeft. Vallen zonder strijd is verrotting van de ziel.
-
pff dipje hier..

vind het zo moeilijk om te accepteren dat hij niet meer bij mijn leven hoort. dat ik hem geen leuke dingen meer kan vertellen die ik mee maak. helemaal geen contact, hup weg uit mijn leven. kan er maar moeilijk mee omgaan. heb dan ook wel de neiging om hem te bellen en om weer 'gewoon' tegen elkaar te doen. maar weet donders goed dat dat er niet meer in zit.

pfff
@Diay: voor jou! Morgen is er weer een dag en die gaat vast beter!
@Sloopthard en Girlie: Kop op dames! Het wordt beter, echt waar! Denk er even niet aan en ga afleiding zoeken.

voor jullie allebei.
@girlie22

Dat exacte gevoel heb ik nu dus ook met mijn ex-vriendin. Ik ben nog gek op haar, wil contact zoeken, maar ze wil toch niet en het heeft toch geen zin. Wil haar stem horen maar dat gaat niet. Zou willen de tijd terug te kunnen draaien maar dat gaat ook al niet... Geef het de tijd... Het moet slinken op den duur. Ik moet het ook nog een plekje leren geven en dat zal misschien nog lang duren maar op den duur kom je er wel.

Kop op!
Heel het leven is strijd, en vallen is te vergeven, als men maar eerst gestreden heeft. Vallen zonder strijd is verrotting van de ziel.
ik weet het, maar af en toe is het zo moeilijk.

het is gewoon iemand uit je leven bannen, hij hoort er niet meer bij, je gaat verder zonder hem.

dat moet ik nog zien te accepteren.

ik heb er nog geen één keer spijt van gehad dat ik het uit heb gemaakt, maar ik vind de verandering zo kwetsend, van heel veel contact naar helemaal geen contact.

maar ik ben nog niet helemaal van hem af, aangezien ik nog geld van hem krijg. dat kan ik positief en negatief bekijken.

hij is dus nog niet helemaal uit the picture en als het dan zo slecht met me gaat, kan ik me tenminste nog aan die gedachte vastklampen dat er nog contact moet komen.

(al is dat misschien geen goede gedachte, merjeh.. )
ik denk dat het er gewoon op neer komt dat ik hem nog niet wil vergeten.
Ik ga naar bed ... weltrusten dames... Ik hoop dat jullie een beetje fatsoenlijk kunnen slapen zonder gepieker. Ik hoop dat ik een beetje kan slapen zonder gepieker. Afijn, we merken het wel. Tot morgen maar weer... *zwaai zwaai* ...

En sterkte voor iedereen die dat op dit moment nodig heeft!
Hey ladies. Even weg van mn verslag. Blegh school!!

@Diay. !! Hoop dat het morgen wat beter gaat met je gaat. Dipjes gaan gelukkig weer net zo snel als ze komen.

@Girlie. Je hoeft hem toch ook niet te vergeten. Hij is ooit iemand geweest waar je je leven mee deelde, die in je bed sliep, waar je alles tegen kon zeggen, waar je van hield. Hij zal altijd onderdeel zijn van je vriendjes geschiedenis. En ooit kan je terug kijken op die tijd met hem met een glimlach en een levensles.

Maar snap dat vastklampen aan de gedachte dat je hem nog gaat zien. Dat heb ik ook met mijn gesprek. En het is inderdaad vooral die overgang. Je weet eerst alles en nu weet je niets... Heb er zelf ook moeite mee. Vraag me constant af wat hij denkt en doet. Altijd tegen hem gezegd dat hij slecht is in loslaten en zie mij nou...

Maar het word beter! Maanden geleden voelde alles als een gat in mn hart en nu is het nog maar een kuiltje. Oftewel we deuken vanzelf weer uit. Komt goed!
aah, nu even weer iets heel anders, wat eigenlijk dubbel staat met wat ik hierboven heb geschreven.

heb sinds een paar dagen wel leuk contact met een jongen via msn. nu vraagt hij of ik binnenkort iets met hem wil gaan doen.

opzich zou ik dat misschien wel willen. alleen voelt het zo als een enorm verraad naar m'n ex toe. weet niet waar dat vandaan komt? want het heeft niks te betekenen, maar waarom voel ik het dan zo? ik vraag me ook af of het niet te snel zou zijn, maar ik denk dat ik dat zelf het beste kan aanvoelen.

aan de andere kant geeft het me wel weer een enorme opkikker. maar ik wil me hier niet in verstoppen om hem te vergeten, al zou dat natuurlijk wel een fijne manier zijn, maar niet de juiste.

pfff waar ben ik toch mee bezig en wat moet ik nou?
Zou naar je gevoel luisteren. Heb hier ook een jongen in de buurt die mij wel interessant vind en als ik hem zou bellen zou ik morgen daar op de bank zitten om gedownloaden series te kijken. En toen hij me aanspraak op een feestje en huisgenoten van mn ex waren in de buurt voelde ik me gelijk ongemakkelijk. Wilde aan de ene kant niet dat het verkeerde verhaal bij ex terecht kwam en aan de andere kant was het goed voor mijn ego en ben toch single?

Maar omdat ik weet dat die jongen misschien wel meer wil dan alleen series kijken hou ik hem uit de buurt. Ja zou heel gezellig zijn voor een avondje, maar ben nog helemaal niet toe aan mannen aandacht op die manier.

Maar elk verhaal is anders dus je zal het zelf moeten beslissen. Je verstoppen in een andere relatie om hem te vergeten is in ieder geval niet gezond en ook niet heel aardig voor die jongen.
boh, er huist vandaag een wervelwind aan emoties in mij.

heb net tegen die jongen gezegd dat ik het idd wat te snel vind en het liever rustig aan wil doen via msn, totdat m'n ex niet meer zo in m'n hoofd zit.

net sprak een oude vriendin me aan op msn, waar ik al een half jaar geen contact mee heb gehad omdat we ruzie hebben.

en nu is het weer als vanouds.

dus voel me wel vrolijk door die jongen, verbaasd door die vriendin en verdrietig om m'n ex.

ik zal maar gewoon gaan slapen, dan houden die emoties tenminste op.
Goedemorgen!!

Zal eerst even update van de situatie hier geven:

Kreeg gister een smsje van de scharrel van ex, had ze uit zijn naam gestuurd maar wist gelijk dat hij dat niet zou sturen. Stond in dat ik hem met rust moest laten omdat hij een vriendin heeft. Ik heb een heel boos smsje terug gestuurd dat HIJ mij met rust moet laten en HIJ mij de vorige dag nog gek zat te bellen en smsen. Waar ik al bijna niet op gereageerd heb. Kreeg geen reactie daar op. Was even heel erg overstuur maar daarna had ik zoiets van het is goed zo. Ik was meer boos waar hij het lef vandaan haalde om het toe te laten mij zo een sms te sturen. Maar goed. Was gisteravond aardig afgekoeld tot ex belde. Hij belde prive dus wist niet dat hij het was anders had ik waarschijnlijk niet eens op genomen. Hij wilde sorry zeggen voor het smsje, hij zei dat hij er niks aan kon doen maar heb gezegd dat het me niks meer uit maakt maar als ik nog zo'n smsje krijg ik een ander nr neem. Dus dat het misschien verstandig was dat hij mijn nr zou wissen. Dat wilde hij niet want ineens wist hij nog steeds niet wat hij wilde, hij houd nog van mij, mist me en weet niet wat ie moet. Ik heb gezegd dat ie daar lekker met zijn nieuwe vriendin over moet praten en mij met rust moet laten. Was voor mij een heel moeilijk gesprek. Heb mezelf groter en sterker voor gedaan dan ik me voelde en heb hem met sommige woorden erg veel pijn gedaan. Maar ja, hij heeft mij ook veel pijn gedaan dus daar lig ik niet zo wakker van. Vannacht heeft hij me ook nog een paar keer zitten bellen maar hoop dat ik nu toch wel duidelijk genoeg ben geweest. Ik wil dat hij me met rust laat.

Ben nu echt moe. Slecht geslapen en al die emoties. Ga maar proberen te genieten van het zonnetje vandaag.

@ Girlie, 2 mensen waar je vrolijk van word en 1 persoon waar je verdrietig om bent. Geef je verdriet te tijd maar laat de mensen je ook lekker vrolijk maken.

@ Ed, ik ben het met de rest eens. Laat haar met rust. Probeer aan jezelf te denken en zelf verder te komen. Door zo met haar bezig te zijn blijf je hangen in je verdriet. Geloof me, ik kan het weten!

@ Sloopthard, volhouden he? Niet reageren! Ik probeer het ook (lukt me nog niet zo goed hoor hihi) maar merk dat wanneer het wel lukt, ik trots op mezelf ben. Ik merk aan jou dat wanneer je geen contact hebt, je veel sterker bent. Dus probeer dat vol te houden.

@ Sann, hoe is het gegaan??
Hey meiden en heer! thanks voor jullie berichten en jullie medeleven! CL je hebt helemaal gelijk, ik moest wel lachen om je citaties (zeg ik dat goed, tis nog vroeg.. hihi) ik spreek mezelf ook vreselijk tegen, het is verstandig je ex niet te zien en wat doe ik!?

het was een fijne avond, we hebben heel goed gesproken, houden veel van elkaar. hebben echt gekeken waar het fout ging. We weten niet hoe verder maar we hopen dat er nog een mogelijkheid zit dat het goed kan komen. maar goed, vanmorgen ging het alweer aardig mis hoor, hij was netjes naar huis gegaan gisterenavond (wel gesext ) maar vanmorgen verwachtte ik wel een smsje.. en die bleef ff uit, dus tja dan slaat de onzekerheid wel weer toe en heb ik hem sms gestuurd en merk ik weer dat ik aan hem ga trekken zoals ik in de relatie ook deed.. bevestiging zoeken zoals ik jullie in sommige posts ook zie schrijven wat is dat toch!? waarom is dat vertrouwen er dan niet. Hij snapt er niets van en verwijt mij dan gelijk dat het zo in de relatie ook ging. Hij zegt ook wel dat hij een sms had kunnen sturen, dat hij er niet over na had gedacht.. tja zijn makkelijke houding met mijn onzekerheid is niet altijd een goeie combi. maar wel iets wat ik moet leren, of dit nu bij hem is of een volgende partner, ik moet luchtiger worden!! dacht wel ff, daar gaan wel nu al, meteen een discussie haha.. dat gaat dus niet werken.. uiteindelijk wel uitgesproken maar toch.. het is lastig.. ik weet ook niet wat ik zelf zou willen hoor. Gister was super fijn maar er is al heel veel gebeurd natuurlijk en soms vind ik het echt een beetje een oude vent en ik voel me zelf nog zo jong.. dan zou ik het liefst met iemand anders weer een frisse start maken. maar ja.. wat gooi ik dan weg.. hij is echt wel mijn maatje en het voelde weer zo goed om samen te eten, te knuffelen.. ik laat de tijd het wel doen, we zien wel.. we zullen elkaar vast nog wel zien, ik moet makkelijker worden, als het leuk is prima, wordt het lastig dan laat ik het gaan en kies ik voor mezelf. Dat wordt hopelijk wel duidelijk..

Hoe is het met de rest? Diay wat is jouw ex stom bezig zeg maar weet je wat het is, hij houdt gewoon nog van je en probeert te provoceren.. anders zou hij namelijk totaal geen contact zoeken. Heel verstandig hoe je daarop reageert! en natuurlijk doet het super veel pijn maar misschien moet je het dus ook zo zien, het feit dat hij zich zo laat kennen komt omdat hij nog veel te veel met jou bezig is.. die vriendin van hem dat stelt niets voor joh, is gewoon een vlucht.. geef het de tijd hij komt zichzelf wel tegen, jij reageert gewoon niet meer op hem.. Jij bent echt wel de sterkste, jij hebt die vlucht niet nodig jij erkent de pijn en verwerkt deze op een volwassen manier.. dikke knuf!! x
Hey ladies.

Weer even achter de studieboeken vandaan. Afspraak is ineens verzet, dus heb het ineens een dag rustiger... Das niet de bedoeling. Heb die stok achter de deur nodig! Maar goed...

@Diay. Wat is die ex van jou een rare... En wat is die scharrel raar. Waar denkt zij zich even mee te gaan bemoeien dan? Ben het helemaal eens met Sann. Hij vlucht en jij gaat door. Dat is veel knapper, maar wisten hier natuurlijk allang dat je sterk was! En wat denkt hij wel niet? Dat hij even kan uitproberen wie hij het liefste kiest? En ondertussen maar tegen jou blijven zeggen dat hij van je houdt? Wat zegt hij tegen haar dan? Je neukt leuk en je bent wel aardig? Of heeft hij zoveel liefde uit te delen dat hij het er daar ook uit gooit? Lekker links laten liggen die jongen, maar dat deed je al, dus ga zo door!!

@Sann. Tsja wat moeten we hier nou op zeggen? Hoop dat het leuk was.. :P

Maar pas op dat je jezelf niet onnodig 10 stappen terug gooit. Je was zo goed bezig! Is altijd lastig zulke situaties. Luister in ieder geval heel goed naar je gevoel. Ik geloof niet meer zo in het bijelkaar komen van exen omdat er teveel gebeurd is, maar zijn natuurlijk altijd uitzonderingen als je allebei goed ziet en kijkt naar wat er is fout gegaan. En dat je beide aan je fouten wil werken. Maar zal veel werk kosten en overtuigingskracht bij familie en vrienden. Dat vond ik in ieder geval zo moeilijk toen het de eerste keer uit was. Al die vragen van iedereen: Het was toch uit? Is het nu ineens anders dan??

Alsof je niet alleen jezelf maar ook je omgeving moet overtuigen van je keuze. En dan moet het wel eeuwig goed gaan, want anders heb je toen een stomme keuze gemaakt. Maar zo dacht ik dan.

Hoop is een gevaarlijk iets, dus wees voorzichtig.

Met mij gaat verder ok.. Is weer bijna tentamens en dan gaat mijn lichaam in stressmood!! Word knettergek van alle gedachten die door mn hoofd gaan en moet niet aan hem denken, want dan is het SOS Overload!! Alarm, alarm!!

Bij hem werd ik altijd spontaan rustig. Al was hij alleen maar in dezelfde ruimte. Kwam echt een bizarre deken van vertrouwd ofzo over me heen en kon ik de wereld weer aan. En nu doet me hoofd weer het oude vertrouwde Stress!!

Mis de rust die hij me gaf.. Soms dan..

Hoe is het met de rest? Liefs!
Ben er nog hoor. Maar had het gisterenavond echt enorm zwaar. Ben er namelijk achter gekomen dat ex op een datingsite staat en daar al actief bezig is!! Kreeg het er helemaal warm van, heb flink zitten janken!!

Het is gvd (excusé le mot) nog geen 3 dagen uit of hij is al actief op zoek! 's Ochtends stuurt hij nog een sms dat hij de er niet echt meer in geloofd, maar toch stiekem nog hoopt op "ooit samen"... En 's avonds gaat hij 'op zoek'.... Voel me zo ingeruild! Betekende het (ik) dan zo weinig voor hem? Ik weet dat hij slecht alleen kan zijn, maar deze actie bevestigd wel dat hij met mij samen was om niet alleen te hoeven zijn... en niet om mij als persoontje!!!!

Als hij er alleen ingeschreven stond, zou ik het al behoorlijk shit vinden, maar ook nog echt 'bezig' op zo'n site.... Het gaat er bij mij niet in! En hij weet dat ik er vorige keer al zoveel moeite mee had dat hij na 2 of 3 maanden met een ander heeft staan zoenen!!!

Goed, frustratie is er dus nog steeds... dat merken jullie wel. Ben boos, verdrietig, teleurgesteld..... Loser!!!!!!

Na mijn laatste sms heeft hij ook niets meer laten horen. Weet wel dat ik zelf gezegd heb dat het beter voor ons beide is, om me met rust te laten... maar geen 'oké sterkte' ofzo... Valt zwaar tegen!

Gelukkig hebben de meiden van het Yahoogroepje me er doorheen gesleept (of hebben we elkaar door de avond heen gesleept?)!

Ik ben blij met dit forum... maar dat neemt de pijn helaas niet weg...!
Sann.... ik weet ff niet zo goed wat ik moet zeggen. Ben het in grote lijnen met Broc eens, maar weet ook dat hoop veel met je doet!

Ook ik ben ooit een tweede keer met ex gestart. En idd... familie, vrienden... die begrepen er niets van. Moest "ons" voor mijn gevoel echt verdedigen tegenover hen. Maar ik hield me vast aan het idee: "We weten beide waar het fout is geggan. Waar we aan moeten werken. Deze keer hebben we mss wel bewuster voor elkaar gekozen!"

Maar ben er wel achter, dat je best wel wat dingen kunt veranderen, maar niet alles. Oude gewoontes sluipen er toch weer in. Karaktertje verander je niet...

Ik hoop echt dat jij er nu wat anders tegenaan kunt kijken. Dat het voor jullie gaat werken! Ik ken ook een soortgelijk verhaal met als afloop "Happily ever after..." Go for it, dan maar?! Maar blijf bij jezelf Sann!!!

Sloopthard, Girlie en E_d: voelen jullie je vandaag alweer ietsje beter?

Hey lieve CL.

Ik heb er een nieuwe theorie over dat mannen gelijk maar de leegte weer gaan vullen. Dat doen ze alleen als ze juist nog teveel om hun ex geven!!

Een normale 'player' hoeft geen moeite te doen voor zn nieuwe scharrel. Die geven nergens om, willen een kwik fix, gewoon even seks en die scharrels pikken ze gewoon ergens op in een bar of die ene buurvrouw die 3 keer naar ze gelachen heeft. Die zijn er geoefend in en hoeven dus niets moeilijks te proberen als een datingsite.

Maar de hartbroken exen gaan opzoek naar een herkansing. Een do-over. Kijken of ze kunnen hercreeeren wat ze bij jou al hadden. Ze komen er vanzelf achter dat dat niet zo is, maar dan kunnen ze in ieder geval tijdelijk hun boeboe gekust hebben. Kunnen ze de gekwetste ziel uithangen bij een meisje die wel even wil luisteren naar de boze gemene vrouw die op zijn hartje is gaan staan. En dat is lekker makkelijk. Lekker op zoek naar de bevestiging: Zie je wel, ik ben heel leuk, want zij wil me wel! Simpele zielen zien niet dat het vooral medelijden is en dat vrouwen nou eenmaal een zwakke plek hebben om mannen te genezen en te helpen.

En dan blijkt dat meisje ook ineens gewoon een mens te zijn en niet de verbeterde versie van hun ex en dan gaan ze ineens gekweld en nog zieliger doen. Ze hebben het licht gezien en willen je terug!!

En dan zijn wij al weer moved on!! Want wij halen tegen die tijd de bevestiging uit ons zelf!! En jij bent sterk CL. Je hebt de juiste keuze gemaakt en jij bent verstandig geweest. Zou nog veel lulliger zijn geweest als jij had terug gesmsd met: Ja hoop ook ooit dat het goed komt... En dat hij dan ineens verder gaat.

Nu heb jij het goed afgehandelt en hoe hij het nu doet is gewoon een beetje laf. Tis dat ik vrij zeker weet dat jij wel weet dat hij ballen heeft, maar die zitten er tussen zn benen verstopt op het moment. Of heb je ze perongeluk meegenomen met je spullen? :P

Solly ben ik heel vervelende mannen afkraak bui vandaag. Stomme ex heeft in zn msn naam staan dat hij gaat vliegen zondag!! Ja lul dat was mijn verjaardagskado aan jou. Nog steeds benieuwd of hij me nog bedankt als hij geweest is. Nou weet ik dat dat zondag is...

En over yahoo groepje... Ben er nog over aan het twijfelen of ik me wil aansluiten.. Ben bang dat ik het dan helemaal niet los ga laten... Of is my window of opportunity closed?

In ieder geval CL!! Want jij bent zoveel meer waard!! Dit zijn wanhoopspogingen van hem. Niet op letten.
Broc je mag niet meer mee doen met ons clubje hoor!!!!

Haha grapje, natuurlijk mag je er ook gewoon bij.. en je hoeft niet te reageren als je niet wil.. is maar net wanneer je er behoefte aan hebt!!

Reageer straks even meer, moet nu snel weg!

-
Hey sloopthard.

Gaat het alweer wat beter? Het 'nu is het echt besef' is ook sjijt!! En dan gaan je aan alle leuke dingen denken omdat je daar afscheid van moet nemen. De slechte dingen ben je namelijk zo overheen, want die mis je geen seconde. Straks als je thuis bent lekker die tranen laten gaan en chocolade en wijn tevoorschijn halen. En deze site: leuk!

Liefs!!
quote:ColaLightXX schreef op 07 april 2010 @ 14:02:

Sloopthard, Girlie en E_d: voelen jullie je vandaag alweer ietsje beter?

Jawel hoor...Vandaag heb ik niet zo veel last gehad van nadenken over haar of aan haar. Even zien hoelang ik dat vol ga houden deze keer. liefdesverdriet heeft z`n ups en z`n downs. Maar voor nu geniet ik er nog even van.

Hoe gaat het met de rest?
met mij gaat het wel.

al heb ik mezelf weer in slaap gehuild en slecht geslapen.

vanmorgen ook nog zitten janken in de bus, vreselijk.

gelukkig bied school me genoeg afleiding.

net gekeken of ik al iets terug had van mijn geld, niet dus.

dus maar weer eens gebeld, en hij deed zo afstandelijk en ongeïnteresseerd.

ik word er kwaad en verdrietig tegelijk van. doet het hem dan niks?
Broc, ik weet dat je gelijk hebt met je hele relaas. Zo zie ik het ook wel... En weet je... als hij wat vaker ging stappen, zou hij ook zo'n chick opduikelen in de kroeg hoor. Ben ik van overtuigd! Nou... hij gaat zijn goddelijke gang maar.

Ben er wel de hele dag mee bezig, maar het is net of ik over een vreemde vent denk.... Raar hè?!

Zal trouwens viva-angel vragen om mijn mail-adres aan je te geven. Kun je zelf beslissen of je met ons mee wilt mailen/msn-en. Hebben het niet alleen over exen en verdriet hoor!

En als er nog anderen mee willen doen... laat het maar ff weten.

Oef... verjaardagskadootje.... tja.... Ben ook benieuwd of je nog wat hoort. Ik had kaartjes besteld voor een concert (dat nog moet komen). Kaartjes worden nog bezorgd...bij mij. Dilemma!!! Alhoewel... ik heb vorige week ook niets gekregen toen we weg waren (ik was toen jarig)...

Sloopthard, gaat het een beetje? Huilen op kantoor.... meid... dat is echt verdriet! Kop op hoor... Ook dit is een stadium die je door moet... En hoe cliché ook... dat ga je redden en kom je sterker uit (weet dat je daar nu ff niks aan hebt... maar hart onder de riem!!!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven