liefdesverdriet deel 2

05-04-2010 22:16 725 berichten
Alle reacties Link kopieren
en hier gaan we maar verder aangezien we nog altijd liefdesverdriet hebben
Ook ik ken het gevoel Ed. Zit nu in een zware dip. Voel me alleen en zielig en denk alleen maar aan de super leuke tijden die we gehad hebben. Maaaar er komen ook weer ups he! Dat moet je niet vergeten. Probeer toch aan andere dingen te denken.. doe ik ook, hoe moeilijk het ook is!
Trying Diay....trying...trust me
Heel het leven is strijd, en vallen is te vergeven, als men maar eerst gestreden heeft. Vallen zonder strijd is verrotting van de ziel.
Poging tot hart onder de riem voor girlie en ed.

Liefdesverdriet is kut!! Je verliest een maatje, een knuffel, een luisterend oor, een warm lichaam om tegenaan te liggen en gewoon de wetenschap dat er iemand rondloopt op deze aardkloot die er bewust voor gekozen heeft om om jou te geven.

En nu lijkt dat allemaal zo ver in het verleden. Er gaan miljoenen vragen door je hoofd. Voelde hij/zij hetzelfde? Heeft hij/zij nu hetzelfde verdriet? Denkt hij/zij aan mij? Hoe gaat het met haar/hem? Gaat dit ooit over?

En het besef dat iemand door gaat met zn leven en dat jij daar geen deel meer vanuit maakt is ook niet eerlijk. Ergens zou je dan heel gemeen denken een dood is makkelijker, want daar verander je niets meer aan. Daar heb je je alleen bij neer te leggen. Dit is oneerlijker, want hij/zij is maar een telefoontje verderop en je weet dat het beter is om niet te bellen.

Dus schreeuw, zing, huil, eet die extra zak chips toch nog op, schrijf hele brieven naar jezelf. Hele eerlijke brieven, boze brieven, liefdevolle brieven, maakt niet uit. Het lucht op.

Ooit komt er weer iemand in je leven. Alle dingen die jullie nu missen horen straks weer bij het bouwpakket partner. Dat is het basispakket van een partner: samen praten, samen slapen, samen knuffelen. Het komt echt weer. En ook al die dingen zijn ook eigenlijk niet zo moeilijk te vinden. Een echte relatie dat is moeilijk te vinden!! Een echte relatie is respect en acceptatie en wederzijds respect. Dat is met elkaar kunnen praten als iets je dwars zit, dat betekend je slechte gewoontes willen opgeven voor de ander, het betekend een wisselwerking van geven en nemen. En dat waren onze relaties nu niet!

Betekend niet dat het verloren tijd was, want je leert ervan, zodat je dezelfde 'fouten' niet meer maakt bij de volgende.

Echt het gevoel word beter. Het is een kutte overstap, maar single zijn sluipt er straks ook weer in. En dan besef je dat je hem/haar helemaal niet nodig hebt voor die knuffel. Want al die onzin die uit zijn/haars mond komt kun je missen als kiespijn.

Want ja die knuffel is even leuk, maar de rest van dat persoon loopt dan ook tegelijkertijd de deur binnen. En dat gedeelte van je ex moet je keihard uit de weg gaan. Ookal betekend dat dat je teveel chocolade moet eten om het te overleven.

Dipjes betekend dat je ook weet hoe het voelt om een topje te hebben!! En the only way is up!!

Jullie doen het goed. Snap heel goed dat je ex ooit iemand was die je door je moeilijke momenten heen sleepte en nu kan dat niet meer. Maar je gaat zoooo trots op jezelf zijn als je het in je eentje flikt! (met mini hulp van ons misschien :P)

Morgen voelt het alweer anders.

Nogmaals mail je hele inbox vol met mailtjes aan jezelf en over paar maanden lees je die mailtjes terug en zal je zien hoeveel beter en anders je je dan voelt.

Dikke

Hoop dat het geholpen heeft..
Ook voor jou Diay.

Stom he dat de hersens de goede momenten naar boven halen? Dus dwing jezelf om de slechte kanten van hem naar boven te halen. Hij is niet te vertrouwen. Zoon voorbeeld wil je niet voor je dochter. En haal de goede dingen naar boven buiten hem, zoals je dochter!! Maak een lijstje met alles wat je aan hem irriteerde. Van die ene ingegroeide teennagel tot het feit dat je niet op hem kan rekenen. Toen ik dat deed verbaasde ik me hoe lang mn lijstje wel niet was. En dat woog niet op tegen die ene knuffel of dat goede gesprek of dat valse gevoel van vertrouwen en hoop.

Dikke knuff!!
zow dat is nog eens een hart onder de riem.

petje af voor brocoli, thnx meid :-)

woord voor woord klopt wat je zegt.
Bedankt brocoli....Dat was idd wat ik bedoelde met een hart onder de riem.

Vind ik wel fijn om te lezen hoe een ander daar weer over denkt. En zo moet ik tezijnertijd ook eens gaan denken. Pfoe, hoofdpijn....ik denk dat het malen en stress en weet ik veel wat nog meer. Ga lekker naar bed. Hopelijk slaap ik goed. Morgen gaat de wekker weer om half 6.

Slaap lekker meiden! En tot morgen wellicht...
Heel het leven is strijd, en vallen is te vergeven, als men maar eerst gestreden heeft. Vallen zonder strijd is verrotting van de ziel.
Dank je Broc, ik ga alle slechte punten zeker morgen eens op papier zetten. Wie weet helpt het!

Slaap lekker allemaal

-
Dubbel
Goedemorgen allemaal!!

Heb vandaag een presentatie!! Ieehhhh, Kan dan wel overkomen als een rozengeur en wodka lime typje. In het echt ben ik een geen make-up, geen sieraden, maar nu dus wel rokje dragende muts die haar bleke huidje knalrood kan laten worden als ze voor mede-studenten staat... Dus heb echt zin in vandaag maar niet heus... :p

@sloopthard. Thanx! En dat missen... Heb ook vaak gedacht en nu ga ik hem smsen. Maar dan stelde ik me voor hoe hij dan hier door de deur zou komen en dan kwamen alle herinneringen weer terug naar hoe teleurgesteld hij naar me kon kijken. Dus dan toch maar liever de verwarming een beetje hoger, dan langs zijn warme lichaam liggen... maar toch zucht....

Hoe gaat het met de rest?

Fijne dag!! Liefs.
-
Thanx!! ga dadelijk een leuke outfit uitzoeken zodat ze in ieder geval niet naar me kijken van: Zo dat ziet er niet uit!! :p

En egopost is een goede post. Is ook deel van het proces de zelfreflectie. Ik was in het begin alleen maar boos dat hij me zo verschrikkelijk vond en riep keihard: maar ik heb niets fout gedaan!! Nou denk ik nog steeds dat ik het beter gehandeld hem dan hem, want hij kraakt me gewoon af in my face en ik heb dat bij hem nooit gedaan. Maar zie nu wel dingen die er bij mij zijn ingeslopen die ik anders had moeten aanpakken. Dat ik meer rekening had moeten houden van hoe zijn hoofd werkt. Heb wel honderden dingen geprobeerd om tot hem door te dringen en dat heeft alleen maar averechts gewerkt. Had consequent moeten blijven en niet 'spelletjes' moeten spelen.

En dat heb ik dan weer geleerd voor volgende keer!

Maar wel goed dat je inziet dat het op de lange termijn toch niet meer gaat werken. Dat zal je helpen in het verwerkingsproces. Want die snelle oplossing van een knuffel maakt het uiteindelijk dan alleen maar moeilijker. Maar blijft prut.

Jij ook succes met je dag! :P Weer een moeilijke zaak op te lossen?

PS. Bijzonder trouwens dat we allemaal heeeele andere verhalen hebben, maar toch hetzelfde verdriet en elkaar kunnen helpen. Sommige exen zijn nog liefdevol en andere in negeer-modus. Weet niet wat ik liever zou hebben, want volgens mij denk je altijd dat je liever de andere situatie zou hebben. Net als met krullen en stijl haar. Heb je het ene, wil je het ander.

Denk namelijk vaak dat ik het beter zou kunnen verwerken als hij nog om mij gaf als persoon. Dan heeft die tijd tenminste wat betekend. Dan weten we allebei dat het jammer is, maar helaas ook niet anders. Dan rouwen we tenminste om hetzelfde. Nu voel ik me af en toe zoon zwakke muts omdat ik door liefdevolle gevoelens aan het worstelen ben en hij alleen door teleurstelling...

Maar goed... Ook teveel egopost... Als je eenmaal aan het typen bent he... Ook excuus!
boh, ik had me vannacht toch een leuke droom.

was met een jongen aan het zoenen en het voelde zo lekker en goed! :-) hmmm, wou niet meer wakker worden en dat gevoel voor altijd hebben, hahaha.

hoe is het met jullie?

bij mij is er wel veel gebeurd, mensen van yahoo weten het.

pff, het maakt me wel sterker, want voel nu absoluut geen verdriet ofzo, hopen dat dat ook niet meer komt.

ben klaar met die jongen!
Bah ik kreeg vandaag weer een berichtje dat hij wil afspreken.. Hoe moet ik daar nou op reageren. Ik doe tegenover hem namelijk altijd alsof ik er niet mee zit dat hij mij zo slecht behandeld. Ik wil hem namelijk niet laten zien dat ik me zwak voel door hem. Dus om nu vanuit het niets opeens nee te zeggen vind ik heel moeilijk want dan komen er een hoop vragen natuurlijk vanuit zijn kant..

Pff weet even niet wat ik er mee moet hoor!!! Moest het even kwijt, misschien hebben jullie tips?
gewoon iets terug sturen in de trant van heb even geen zin of heb al iets anders gepland ofzo?

zou zeker niet met hem gaan afspreken.

maar ik neem aan dat je hem nog niks hebt verteld?

als je zeker weet dat je met hem wilt kappen moet je het hem toch gaan vertellen.
Hey allemaal.

Ben weer terug van presentatie. Weer overleefd. Helft was toch niet aan het opletten wat ik zei, maar ging wel volgens mij. Toch geen cijfer voor. Maar geen rode kop en angstzweet volgens mij!

@zwemmertje. Ja hoe zat het bij jou? Is het al uit of twijfel je?

Maar in ieder geval. Als jij vanavond geen zin hebt om hem te zien omdat je nog niet genoeg alles op een rijtje hebt staan, zou ik zeggen sms dat je al plannen hebt. Spreek eind van de week ergens af en kijk wat je nog tegen hem wilt zeggen. Je kan niet een maskertje ophouden. Relatie is je maskertje afzetten. En als dat elastiekje te strak zit dan moet je die of afknippen of iemand anders zoeken met een schaar. Oftwel zoek iemand waarbij je je wel genoeg op je gemak voelt om jezelf te zijn.
-
Oh sloopthard.

Wat naar! Gelukkig afleiding met je fam. Geniet ervan.

Het is maar een datum, maar toch. Maar duidelijk gaat hij nooit vergeten worden op welke datum dan ook!!

En ja die beeldspraak... Dit forum haalt dat in mij naar boven. Weet ook niet waar ik het vandaan haal. Als het nog maar te snappen is. :P

Fijne avond allemaal. Ik ga sporten!! Even alle energie eruit en lekker slapen!

En nog een sloopthard!
Hey allemaal...

@broc:

Nu voel ik me af en toe zoon zwakke muts omdat ik door liefdevolle gevoelens aan het worstelen ben en hij alleen door teleurstelling...

Dat heb ik ook, maar dan als slappe zak zijnde...

Even wat anders...Zijn er mensen hier die er baat bij hebben om via msn te kleppen? Ik kijk even persoonlijk naar mezelf maar vind het soms wel fijn om meteen antwoord te krijgen. Ik bedoel hier niks slechts mee, laten we dat even voorop stellen. Maar kan me misschien voorstellen als andere mensen dat ook hebben...Stuur maar even een prive berichtje ofzo (kan dat eigenlijk wel hier?)....

Voor de rest, ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat, dikke knuffels!! Bij mij is er een soort van wisselwerking ingetreden. Dan wel goed voelend, dan slecht...en zo op en neer. Gek word je ervan... Maargoed...ik ga even eten!
Ik heb maar gezegd dat ik geen tijd heb, dat geeft mij zelf even wat rust om na te denken over wat ik wil..

@brocoli: Ja bij mij zit het een beetje lastig. Naar mijn idee hebben/hadden we wel wat samen maar de aflopen weken heb ik zovaak verhalen gehoord van hem met andere meiden dat ik het echt niet meer zie zitten om door hem 'gebruikt' te worden. Kennelijk heeft hij het nooit echt als iets serieus gezien (na een jaar!). Ga maar eens bedenken hoe ik hem duidelijk kan gaan maken dat ik echt op zoek ben naar iets serieus, en geen zin heb om iemands scharrel te zijn. Maar voor nu ben ik daar nog even niet aan toe dus ik spreek wel een andere keer wat met hem af inderdaad. Tnx iig voor het goede idee:)

En sloopthard, sterkte op deze moeilijke dag. Kan me voorstellen dat het een nare dag voor je moet zijn!

Dikke x
@ed. Ja die wisselwerking. Kennen we hier allemaal. Gelukkig worden de goed voel momenten steeds langer.

@zwemmertje. Dat noem ik ook wel een relatie. En dan een relatie met iemand die te schijterig is om er een labeltje op te plakken zodat zijn opties nog open zijn en hij nooit gedumpt kan worden of nooit uit hoeft te maken. Heel laf. En zodra hij merkt dat jij van hem verwijderd doet hij weer even leuk zodat hij toch die knuffel in de buurt heeft als hij m nodig heeft. Helaas zulke verhalen en vooral hier op het forum al honderd keer gelezen.

En dit gaat niet werken. Sorry, maar ookal ga je hem nu heel duidelijk maken dat jij wel een relatie wil, gaat hij echt niet ineens vervormen tot het perfecte vriendje en hem en haar handdoeken kopen.

Ik zou het afbreken voordat hij de kans krijgt. Voordat hij iets 'beters' vind of voordat hij kan zeggen: we hadden toch niets serieus? Ja als jij dat wel wilt ben ik weg hoor.

Hou de touwtjes zelf in handen en hou de eer aan jezelf. Het is zwaar kut en in elke vrouw zit de gedachte: voor mij verander hij wel, ik kan hem veranderen, liefde overwint alles.

Maar zo is de realiteit helaas zelden.

En van buitenaf is het makkelijk roepen Breek het af! Dump hem voor hij jou dumpt! Hij gaat niet veranderen!!

Maar als je er middenin zit is het totaal anders. De hoop maakt het moeilijk.

Sterkte in ieder geval. Je verdient iemand die 100 procent voor je gaat en niet iemand die wacht of er iets 'beters' langsloopt.

Truste allemaal!!
Goedemorgen allemaal!

Ik ben even niet zo actief (geweest) hier... heb ook niet zo heel veel te melden. En op de dames van Yahoo, reageer ik vaak via die weg...

Met mij gaat het redelijk/goed... Natuurlijk mis ik ex wel, maar het zijn dan de goede momenten die ik mis... en ik ben rationeel genoeg om te weten dat het niet alleen maar goed was... Ook mis ik het samenzijn met hem... maar alleen op samenzijn kun je geen relatie bouwen... En dat wilde ik juist: iets opbouwen!

Maar ik red me wel... weet niet hoe dat dit weekend zal zijn... als ik echt alleen ben en de kindjes bij hun vader... Maar ben van plan er het beste van te maken. Er is nog zoveel moois in het leven...!

@ Zwemmertje: ik hoop dat je snel de kracht vindt om te kappen met deze gast. Hij is nog niet toe aan iets serieus... jij wel!! Dit wordt geen relatie, zoals jij die voor ogen hebt! Maar ik denk dat jij dat zelf ook echt wel weet... alleen mis je nog ff dat laatste zetje om het af te kappen. Je laat je gebruiken... daar ben je zelf bij... Lieverd, je bent zoveel meer waard!!! Sterkte!

@ Ed: je doet het goed hoor! Het doet pijn... je hebt verdriet... je wilt dit niet.. maar je verstand weet dat het niet anders kan! Niet leuk, maar je moet ermee dealen hè?! Ik weet het!! Probeer te genieten van de mooie dingen om je heen... muziek, het zonnetje, je hobbies.... Dan ga je vanzelf stralen en lacht het leven je weer toe!

Verder ben ik heel benieuwd hoe het met Fly gaat??? Laat je snel wat horen meis??

voor iedereen! We gaan het redden!!!
Zoooo wat is het ineens stil hier...:(

Verder gaat het wel weer redelijk nu. Hoe is het met de rest?

dikke knuffels!
Tentamens komen eraan en dus ook weer de dipjes. Nadenken over studie heeft altijd als gevolg dat ik ga nadenken over ex. Heel logisch maar niet heus.

Maar nu voel ik me weer even goed!

Vanavond lekker bankhangen met vriendin.

Flyleaf hoe gaat het met jou?? En prinsesje?

En rest?

allemaal!
hey meiden ben ik weer... *weer een heel verhaal sorry

dankje voor jullie interesse erg fijn dat jullie met me meeleven.

Het gaat niet goed. Ha! that's new haha

Hij was zondag gekomen. Gewoon gezellig. Opeens begon hij te praten over zijn gevoelens... dus ik had daar direct op ingehaakt door me te uitten dat ik het op deze manier niet meer ga trekken. Dat het me heel erg pijn doet dat hij zich zo als een klootzak gedraagt en dat ik niet verliefd ben op de jongen die hij nu is geworden door mij zo te laten, niet op te nemen en terug te smsen. Hij zei dat hij daar voor zijn gevoel recht op heeft door te klote tijd wat hij met me heeft meegemaakt. Dat hij zo verliefd op me was, alles voor me deed en het gevoel had dat de liefde niet wederzijds was omdat ik zo gesloten was en op een gegeven moment overspannen dus heel prikkelbaar. Ik zei dat ik nu me zoveel beter voelde over mezelf en dat we die tijd gewoon los moeten laten, maar hij kan dat niet. Hij vertelde ook over het feit dat hij er echt doorheen zat, met zijn eigen issues en gewoon dit er niet bij kan hebben allemaal. toen keken we elkaar aan, en zeiden beiden dat we een leuke avond hadden verwacht met gezelligheid. Hij was zo lief voor me hierna. Met hem geslapen en hij zei zelfs dat we echt ooit gaan trouwen!! My god hoe kan je met iemands gevoel spelen.... De volgende ochtend samen naar Amsterdam gegaan. Toen we sochtends nog thuis waren moest ik huilen omdat ik hem gewoon echt niet begrijp en hij wist het ook allemaal echt niet. Ik zei dat ik het gewoon niet meer aankan die onzekerheid. Een week geeft hij het een kans en nu blaast hij het weer af!! Hij zei dat ik voor mn eigen geluk moet kiezen en dat hij niet van me wil verwachten dat ik op hem wacht, want anders kan ik verwijten maken over hoe slecht ik me voel. Maar hij wil nu wel heel graag over zijn gevoelens praten, samen met mij. Hij wil praten... dat wat hij nooit wilde. Ik vroeg aan hem hoe dit voor zich zag.., maar daar kon hij me geen antwoord op geven. Ik zei waarom geef je het niet gewoon een kans! Ja ok dan doen we dat antwoorde hij, maar daar kwam ook verder niets uit.

Toen we in de trein zaten naar Adam keek hij weer zo verliefd naar me en toen vroegen we eigenlijk beiden wanneer spreken we weer af? Donderdag hadden we afgesproken. Daarna zei hij, waarom gaan we niet volgend weekend naar Londen?? Ik was helemaal verbaasd en vroeg waarom? Nou om te kijken of het nog iets kan worden.. Ik zei natuurlijk ja, en dat hij me echt niet moet teleurstellen om dit nu te zeggen. Hij zei dat hij dat niet zou doen, dat het hem best wat leek. Dag gezegd. Eind van de dag weer smsjes en msn gesprek gevoerd. Heel geinteresseerd was hij in mij en vrolijk.

Conclusie: een week het weer proberen, zondag weer afstoten door te zeggen dat hij het echt niet meer weet (maar wel wil praten over onze gevoelens voor elkaar), dan weer toetrekken door lief te zijn, af te spreken en naar Londen te willen... En nu weer afstoten door vandaag niet meer wat van hem te horen.

mY GOD gaat dit ooit stoppen!!???

Overdag gaat het goed op werk, maar als ik dan terug ga naar huis dan zit ik weer te huilen in de tram/trein.. Voel me zo eenzaam. Of hij er nu is, of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven