Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

ja, die staan boven je schermpje. Wat wazig als die er niet staan, heb jij alleen maar een wit kadertje waar je tekst in typt? Geen icoontjes om tekst vet te maken, of schuin of onderstrepen e.d.?
Fille, welke browser en welke versie gebruik je? (rechtermuisklik ergens boven aan, bij de naam van je browser of bij 'help' en dan kun je meestal de versie zien).
we lijken wel een echte helpdesk
R. heeft morgen z'n eerste examen van z'n cursus NL. Eerst schrijven, en overmorgen spreken. Hij vindt 't niks! Denkt dat ie echt niet kan slagen en is helemaal niet blij. Terwijl bijna de helft van de beoordeling bestaat uit tussentijdse examens waarvoor ie alleen maar 'heel goed', 'uitstekend' en 'perfect' van de juffrouw heeft gekregen. D'r zitten nog net geen stickertjes bij. Spreken is nog wel moeilijk, maar schrijven gaat supergoed.

Hij moest vanochtend nog 'n conversatie'tje uitschrijven met 'n hulpdienst (hij kon kiezen uit politie, ambulance, brandweer of gifmelddienst o.i.d., in ieder geval iets met 'n slang als symbooltje), en heeft die gifdienst uitgekozen. En een conversatie verzonnen over een slang in de tuin die heel groot en zwart was en waar de man van de gifdienst alleen maar op kon reageren dat ie gevaarlijk was, de deur moest sluiten en hij er meteen aan zou komen. Zal zo 'ns vragen wat de juffrouw er van vond (ik heb de indruk dat ze zijn tekstjes wel leuk vindt, die bedenken we vaak samen en d'r komen wat meer andere woorden uit dan bij stellen die bv. allebei anderstalig zijn en geen NL spreken).

Maar nu is 't tijd voor voetbal ('n NAdeel van samenwonen!).
Ik heb niks boven mijn schermpje. Echt niet. En het hele 'zoek en Gij zult vinden' is tot dusver nog niet opgegaan. Dus, dit is mijn voorstel; ik doe allicht nog een keer een poging, maar reken er maar niet meer op. En degene die niet zonder een plaatje kan, opent lekker een nieuw topic. Scheelt Isiss en Etosha ook in hun helpdeskactiviteiten.
Spannend het examen Isiss. Ik vind eigenlijk dat R. een sticker moet eisen.

Trouwens, als jullie reageren, staat er dan ook 'woei' linksboven?
Nee.
Haha, dat dacht ik al. God zit me uit te lokken. Of satan.

En als ik dan gillend uit het raam spring kunnen jullie zeggen: 'ja, we dachten altijd al dat ze gek was.' Ik zou nu bijna een foto nemen en die in de achterkamer plakken om aan te tonen dat er echt niks staat. Behalve 'woei.'
Fille, zet eens een screenprint van je reactiescherm in de ak, ik wil het nu ook weten.

En nu ben ik heel benieuwd of MIJN plaatje er staat...
Hoi en doei trouwens, ik zit met enorme keelpijn op de bank mij over vriend te verbazen, die binnen no time 9 soesjes heeft opgegeten. Het waren er toch net echt nog 12? Maar ik had toch al geen zin meer.

Hier gaat het dus nog steeds niet zo super, maar het komt wel weer goed, al wil ik nu alleen maar niets doen en al helemaal niet gaan werken.

Dus, groetjes en daag.
@ Isiss: Ja, ik had me ook sterk voorgenomen om nooit meer een LDR aan te gaan, want heb tijdens mijn studententijd 2,5 jaar een LDR gehad met een Engelsman in Londen, maar dat ging nog wel, we zagen elkaar toch wel bijna iedere maand (lang leve Eurolines, Fille ). Maar goed, nu ben ik dus eindelijk "gewoon" een Nederlander tegengekomen, gaat ie naar China, grrr. Het lijkt wel alsof ik het mezelf iedere keer moeilijker maak

Maar we hebben bijna dagelijks contact via de mail en af en toe via msn, maar ivm het tijdsverschil en het feit dat zijn weekend op dinsdag en woensdag valt ipv zaterdag en zondag is dat soms wat lastig.

Heb gisteren al mijn onzekerheden etc op papier gezet, gewoon alles van me af geschreven en dat heeft op de een of andere manier echt wonderen gedaan. Kan het iedereen aanraden

Ben trouwens benieuwd hoe het examen gaat!

@Isiss en Rianne: ik kan me inderdaad ook voorstellen dat je het heerlijk vindt als je een keer een rustig avondje zonder vent hebt. Ik heb me sowieso voorgenomen om, als ik ga samenwonen, een extra kamertje in te richten waar de een of de ander zich kan terug trekken, volgens mij heb je dat af en toe gewoon nodig :-)
Es: bij heel erge keelpijn van 't kaliber keelontsteking is het wel heel belangrijk dat je een paar dagen niet werkt om weer helemaal beter te worden hoor.

Jooles: haha, idd, geen ldr meer en dan 'n kerel uitzoeken die naar China gaat, heel handig. Wel fijn dat je veel contact hebt, ik denk dat 't juist belangrijk is om vooral op de hoogte te blijven van elkaars kleine dagelijkse dingetjes.

Kjong komt vandaag terug dus?

Fille: mijn plaatjes-pogingen zijn op, dat woei gaat me heel ver boven m'n ict-pet. Ik ben wel bereid te accepteren dat er geen plaatje in de openingspost van de speciale jubileumuitgave komt.

Alhoewel, ik bedenk me nu iets. Wat als ik nu een plaatje invoeg, jou de bijbehorende code mail, en dat jij 'm dan in je berichtje plakt? Dan is dat de allerallerlaatste poging (maar dan moeten we wel effe 'n leuk plaatje bedenken)
Hier ook hoi en doei! Ik heb toch bijna geen tijd om ook maar iets te doen. Nu zit ik hier te wachten op de cv monteur, 't was wel een beetje erg koud en vanmorgen het laatste warme water onder de douche verbruikt

Alvast welkom voor alle nieuwe dummies die zich hebben laten strikken voor een LD relatie

Isiss, succes voor R. Die gaat denk ik een vet stickertje krijgen als ik het zo lees.

Fille, wat een vreemd gebeuren dat jij geen plaatjes kan plakken. En hier kan ik nergens een woei ontdekken.

Rianne, is het bij jou nu nog steeds zo warm of wordt dat in de winter ook minder? Hier koud, ok ok CV is uit maar in de ochtend al krabbelen aan de autoruiten Ik wil zon!!!

Ik ga nu even wat huishoudelijke taken doen waar ik normaal niet zo makkelijk aan toe kom.... Totaal geen zin an maar eens moet het gebeuren. Kwou dat ik af en toe was rijk was, dan huurde ik zomaar een heel bedrijf in om de boel eens grondig te laten doen, heeeerlijk lijkt me dat.
jaaa, iemand die komt poetsen, dat lijkt me ook heel fijn. Nou mag ik op dit moment niet klagen met de werkloze kerel thuis. De keuken is altijd spik & span, en de woonkamer op zich ook (al vindt ie 'n stofzuiger maar 'n stom apparaat en veegt ie iedere dag, maar wel met goed effect). Badkamer en wc poetsen zit daarentegen niet in z'n systeem, en ik heb 't er ook nog niet in gekregen. Dus dat doe ik zelf. En wassen ook, kan ik zelf ook niet veel van maar m'n ervaring is dat mannen dat al helemaal niet kunnen.

pff Cadi, geen verwarming nu is wel heel fris! En koud douchen 'n ramp, dan douche ik liever niet.

Geen zin om te werken vandaag, ga over 'n uurtje al naar huis want vanavond kookt R. voor m'n collega's en ik ga 'm nog effe helpen met voorbereiden. (waar ik voorheen thuis 'de kok' was en de ander mee mocht helpen uien snijen, ben ik bij R. zelf gedegradeerd tot uiensnijer. Je oogst wat je gezaaid hebt hoorde ik laatst)
Leuk dat je vanavond je eerste diner hebt Isiss, kan alleen maar een heel groot succes worden!

In nederland lijkt het me nu ook erg koud zonder cv. Hier is het altijd warm. Nu ook. Graad of 30 en heel heel heel erg vochtig. Dus zweten. Ik baal er juist van als ik niet koud kan douchen Soms is het water zo opgewarmd door de zon dat het echt veel te warm is. Koud water, hoe kouder hoe beter, heerlijk.

'Het wordt hier binnenkort wel 'koud'. Dan is het 's avonds en 's nachts 'slechts' 20 graden, brrrrr Voor die koude momenten verkopen ze hier hele warme winterjassen. Zelfde als in in Nederland had, van die lange, zwarte wollen jassen. Gekke mexicanen zijn het soms ook
Hahaha, met 20 graden een wollen jas aan. Dan lopen wij in onze zomerbloesjes huppelend buiten.

Isiss, uiensnijer, bofkont!
Aahhh, ik zou willen dat het hier 20 graden was!

Cadi, ik kan me zo goed inleven, heb zelf ook allerlei problemen met de cv, de druk te laag etc, nu komen ze morgen pompen om te kijken of er geen lekkage onder de grond zit...ik vrees voor mijn mooie, net gelegde vloer

Isiss, veel plezier met je etentje vanavond!
Jooles, aargh dat lijkt me een drama als blijkt dat je pasgelegde vloer eruit moet. Ik zou dan gek worden. Dan zou ik mijn vent wel heel hard nodig hebben

Over mijn vent gesproken, hij is nu naar Irak Echt niet leuk. Nu merk ik dat ik echt op een telefoontje zit te wachten. Hij zou bellen als ie goed was aangekomen. Het werk schijnt daar toch beter te betalen en er is zat te doen (ja nogal wiedus als eerst de boel wordt plat gebombardeerd)

Verder weinig te melden, zit nu in een behagelijk warm huisje en ga zo heeerlijk genieten van een warme douche. Die duurde vanmorgen maar 3 minuten dus ik heb wat in te halen.

Fille, nog naar de sportschool geweest

Isiss, lekker gegeten?
Cadi: kan me heel goed voorstellen dat je 't helemaal niks vindt dat de vent naar Irak is! Tjezus, Irak of all places. Nou ga ik er wel vanuit dat ie zelf weet wat ie doet en wat de eventuele risico's zijn, zeker als vriend- & vader-van. Als ie daar nou effe om de paar dagen kan melden op de webcam zou 't al schelen, maar dat zal er vast niet in zitten. Dikke knuffel!

Etentje gister was gróót succes!

Iedereen zei dat ze 't superlekker vonden (d'r zaten 2 eters bij niet houden van over de grens eten zeg maar, exotischer dan spaghetti zit niet in hun collectie, maar ook zij waren positief (al verdenk ik er 1 wel van sociaal wenselijk antwoorden, maar: boeiend)) en we hebben meteen 'n hoop ideeën opgedaan hoe 't beter kan in de toekomst, want hier gaan we mee door, in 'n iets ander concept. De drempel om hier thuis te komen eten is veel te hoog, als R. bij iemand thuis kan gaan koken is er veel meer animo. Dan hebben we wel wat spullen nodig, blablabla dat is helemaal niet boeiend om hier te gaan zitten typen.

Ben er wel heel blij van! En R. nog meer! (en enorm gelachen in mezelf gisteravond, d'r waren 'n paar collega's die R. nog niet eerder hebben gezien. Ze spreken zelf geen frans maar wisten niet hoeveel Nederlands R. intussen verstaat, dus werd er 3 keer onafhankelijk van elkaar in m'n oor gefluisterd dat ik zéér mooie en leuke man heb *glim!*)

En nu z'n examen, ik ga 'm ophalen bij school, ben heel benieuwd!
Helaas... hij heeft spreken niet gehaald, schrijven en begrijpen wel. Mag wel door naar de volgende cursus maar kan beter de 1e nog 'n keer herhalen omdat 't spreken nog niet oké is. Nu heeft ie helemaal genoeg van school en vind alles stom dus z'n lesspullen liggen al in de achterste kamer onderin de kast. Maar dat is morgen wel bijgedraaid en dan gaat ie echt bedenken of ie wel of niet door wil. Komt wel goed.

En hier is iedereen hard aan 't werk? Iemand zin om zo effe mee te lunchen?

waarom zijn die plaatjes niet kleiner te maken?!
Ah, Isiss, wat jammer dat ie het niet helemaal gehaald heeft! Toch meer Nederlands thuis praten of doen jullie dat al? Kan me goed voorstellen, dat ie er nu even geen zin meer in heeft, maar vind het wel knap dat hij schrijven en begrijpen wel heeft gehaald! En leuk dat het etentje geslaagd was!

Cadi, Ik denk dat ik inderdaad ga flippen als die vloer eruit moet...zit nu thuis te werken en op de monteur te wachten... maar van werken komt dus nu even niet al te veel Maar, Irak?! Da's ook wat zeg. Hoop dat je ondertussen al wat van hem gehoord hebt, sterkte iig!
Jaaaa, vloer hoeft er niet uit!

Toch een kleine lekkage bij een van de verwarmingselementen, nu moet alles het weer goed doen, gelukkig!
Mhm.

Ben terug.

Ik schijn te stralen en lijk 10 jaar jonger.

Klopt.

Totdat er een invasie aan mee-eters binnenvalt, en ik ineens aan het hoofd van een Italiaans gezin en dito pasta stond.

Goddank voor de afwasbrigade.

Want.

Kijk.

Dát hoefde ik dus allemaal helemaal niet daro.

Dat gekook en geafwas.

Hij begon gelukkig na een dag al, elke zin met: "Omdat je al 4 maanden alles alleen doet, kan jij dat-en-dit zeker niet even doen voor ons he?"

En hoe makkelijk is het dan om op die zelfgeinstrueerde zin te antwoorden: "Inderdaad". Om vervolgens op den luien gat te blijven zitten.

En het visum werd toegestuurd terwijl ik er was.

Hoera hoera.

Zit nog een gek verhaaltje aan vast (natuuuuurlijk, laatste stuiptrekkingen, men kán het gewoonweg niet zomaar over hun kant laten gaan), maar dat komt nog wel een keer in onze Bijkeuken.

Daar sta ik tegenwoordig veel.

In de bijkeuken.

Ik rook namelijk gewoon weer.

Jammer.

Maar misschien ben ik daar wel van gaan stralen.
Kjong welkom terug en

GEFELICITEEERD MET HET VISUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Marre, roken? Wel een beetje jammer)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven