Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
broodroostertje schreef:
31-07-2017 23:26
Op deze manier wordt het bijna goedgepraat: 'een tragische, verboden liefde'.
Hou toch op.
Haha totaal niet. Dat zijn je eigen emoties die spelen. Ik praat niks goed. Ik probeer er van een afstand naar te kijken en vind het vooral zeer triest allemaal. Het liegen, bedriegen, manipuleren, het gewetenloze en de totale manier van omgaan van partner met TO veroordeel ik zeer zeker wel. Dat ie verliefd is op zijn zus veroordeel ik echter niet want daar kan ie weinig aan doen. Daar heb ik vooral medelijden mee.
appelientjex wijzigde dit bericht op 31-07-2017 23:34
2.51% gewijzigd
Pieps2016 schreef:
31-07-2017 23:31
Ik vind het eigenlijk wel een belediging maar ik snap ook niet dat iemand dit normaal kan vinden hoor. Degenen die je normaal gesproken hoort te vertrouwen hebben TO gewoon een mes in haar rug gestoken.
Zoveel mensen gaan naar de psychiater, waaronder ik. Niks mis mee. Maar ik ben wel zeker dat als ik volgende keer opwerp dat ik een seksuele relatie zou hebben met mijn broer mijn psych aan de alarmbel trekt.
Pieps2016 schreef:
Ik vind het eigenlijk wel een belediging maar ik snap ook niet dat iemand dit normaal kan vinden hoor. Degenen die je normaal gesproken hoort te vertrouwen hebben TO gewoon een mes in haar rug gestoken.
Ik zeg niet dat het normaal is. Maar ik vind niet dat mensen er zo over moeten oordelen.
iones schreef:
31-07-2017 23:34
Ik zeg niet dat het normaal is. Maar ik vind niet dat mensen er zo over moeten oordelen.
Kom op, wat is de grens dan?!
iones schreef:
31-07-2017 23:34
Zou jij je kinderen ( als je die hebt) stimuleren om samen een relatie te beginnen?
Indiansummer* schreef:
31-07-2017 23:35
Het starten van een eigen topic? ;-)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
HasseSimonsdochter schreef:
Echt spoor jij wel of zit je gewoon te zuigen?
Nee iemand heeft gewoon een andere mening dan jij. Gelukkig kan en mag dat. Daar hoef je iemand nog niet om te beledigen en uit te schelden. Kom liever met argumenten.
Indiansummer* schreef:
De grens ligt bij mij altijd bij het pijn doen van iemand anders. Zolang niemand gekwetst wordt of verdriet wordt aan gedaan vind ik het niet erg.

Maar nu zijn er derden bij betrokken, nl de partners van de broer en de zus. Die worden nu bedrogen, en zij krijgen daar verdriet van. Dat is voor mij over de grens.
appelientjex schreef:
31-07-2017 23:33
Haha totaal niet. Dat zijn je eigen emoties die spelen. Ik praat niks goed. Ik probeer er van een afstand naar te kijken en vind het vooral zeer triest allemaal. Het liegen, bedriegen, manipuleren, het gewetenloze en de totale manier van omgaan van partner met TO veroordeel ik zeer zeker wel. Dat ie verliefd is op zijn zus veroordeel ik echter niet want daar kan ie weinig aan doen. Daar heb ik vooral medelijden mee.
Precies! En zo denk ik er ook over.
Ik denk dat er een stel ego's te groot zijn om zich in te houden en ik stel voor dat er rekening wordt gehouden met TO's gevoel :hug:
Er is toch niet gescholden? Aan minimaliseren heeft to ook niks. Maar goed, ik zal me terug trekken van dit topic.
anoniem_351784 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 23:39
30.34% gewijzigd
Incest is een algemeen taboe. Zelfs bij de meest primitieve volkeren.
Pieps2016 schreef:
Zou jij je kinderen ( als je die hebt) stimuleren om samen een relatie te beginnen?
Nee dat zou ik vreselijk vinden. Omdat dat onnatuurlijk voelt.
appelientjex schreef:
31-07-2017 23:36
Nee iemand heeft gewoon een andere mening dan jij. Gelukkig kan en mag dat. Daar hoef je iemand nog niet om te beledigen en uit te schelden. Kom liever met argumenten.
Appel ik scheld niemand uit en mijn argumenten staan verwoord in meerdere langere posts.
iones schreef:
31-07-2017 23:37
De grens ligt bij mij altijd bij het pijn doen van iemand anders. Zolang niemand gekwetst wordt of verdriet wordt aan gedaan vind ik het niet erg.

Maar nu zijn er derden bij betrokken, nl de partners van de broer en de zus. Die worden nu bedrogen, en zij krijgen daar verdriet van. Dat is voor mij over de grens.
Uhm... volgens mij zijn er in elk denkbaar geval "derden" bij betrokken als je het hebt over een relatie tussen broer en zus.. (wat dacht je van de ouders??)
Ik snap jou best. Vind het ook niet kunnen als je elkaar zoent op de mond. Vooral als ieder in een eigen relatie zit. Als je klein bent doen broer en zus dat. Maar zou er zelf niet aan moeten denken dat mijn vriend meer aandacht besteed aan zijn zus dan aan mij op feestjes. Misschien moet je het een beetje los laten en het erover hebben met je man. Als je je aan iets ergert ga je er meer op letten waardoor je je nog meer op gaat letten.

Hou er rekening mee dat misschien hun opvoeding van hun ouders heel close verliep. Misschien vond zijn moeder het altijd goed dat hij zo met zijn zussen omgaat. Ik ken ook mensen die op hun 16e leeftijd nog met broer en zus slapen of nog erger samen douchen. Mijn moeder heeft dit nooit allemaal goedgekeurd van mijn broer en mij dus ik kijk er sws anders tegenop.
Pieps2016 schreef:
Nee, zeker niet. Al is het maar om de weerstand, de afschuw en de str.nt die ze over zich heen krijgen van andere mensen, ten gevolge van zo'n relatie. Dat is niet wat je voor je kinderen wilt. Maar het is dus om ANDERE mensen, en niet om henzelf.

Overigens heb ik geen kinderen, en ik heb ook geen broer. Ik kan me er dus allemaal niets bij voorstellen.
iones schreef:

Laatste bericht: zelfs zonder partner en kinderen zou hier niks goeds van komen...
iones schreef:
31-07-2017 23:41
Nee, zeker niet. Al is het maar om de weerstand, de afschuw en de str.nt die ze over zich heen krijgen van andere mensen, ten gevolge van zo'n relatie. Dat is niet wat je voor je kinderen wilt. Maar het is dus om ANDERE mensen, en niet om henzelf.

Overigens heb ik geen kinderen, en ik heb ook geen broer. Ik kan me er dus allemaal niets bij voorstellen.
Misschien daarom dat je je er niks bij kan voorstellen?

Poef nu ben ik weg!
HasseSimonsdochter schreef:
31-07-2017 23:38
Appel ik scheld niemand uit en mijn argumenten staan verwoord in meerdere langere posts.
Je zegt dat iemand niet spoort.
Een ander zegt dat Iones naar de psychiater moet.
Waarom? Vanwege een andere mening?
Ik sta echt van sommige reactie's perplex.
Verboden liefde..,vreemdgaan broer-zus geen verschil als vreemdgaan met een buitenstaander.
Wtffff doe normaal zeg,omgekeerde wereld hier zeg.
Dit is gewoon ranzig en goor.
Het hoort niet!

TO's man vind dit gewoon normaal.
Ook geen enkele schaamte naar de buiten wereld toe.
Soory maar ik zou mijn kinderen echt uit zijn buurt houden.
TO denk aub nu aan jezelf!
Jij hoort je zeker niet te schamen.
Die twee viespeuken horen zicht te schamen.
En je zwager is ook een apart geval zeg.
Zoals iemand hier al zei,dat je moet beginnen met 'zakelijk'worden.
Vertel het je ouders,dit komt toch wel uit.
En steun heb je nu nodig van mensen die om je geven.
caviadier wijzigde dit bericht op 31-07-2017 23:48
Reden: .
0.87% gewijzigd
Ik ga ook maar even slapen ;) .. we denken aan je TO.. en hopen dat je nog een klein beetje nachtrust kunt hebben na deze hectische dag :-( Nogmaals sterkte :hug:
juffert22 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 23:46
0.61% gewijzigd
Ik heb het zo met je te doen TO! Toch ongelofelijk wat zich in zo'n korte tijd afspeeld.. Een dikke knuffel! :hug:
juffert22 schreef:
31-07-2017 23:40
Uhm... volgens mij zijn er in elk denkbaar geval "derden" bij betrokken als je het hebt over een relatie tussen broer en zus.. (wat dacht je van de ouders??)
Daar heb je gelijk in. Daarom is het ook flink klote en tragisch als dit gebeurd. Voor de ouders is het idd ook heel erg. Deze zaak kent alleen verliezers.
appelientjex schreef:
31-07-2017 23:44
Je zegt dat iemand niet spoort.
Een ander zegt dat Iones naar de psychiater moet.
Waarom? Vanwege een andere mening?
Ik vroeg of ze wel spoorde of zat te zuigen. Ik vind dit een gepaste reactie op het minimaliseren van incest. Dat is mijn mening. Ik snap echt eerlijk en oprecht waar niet waar die (imo ongepaste) tolerantie voor incest vandaan komt.
Miss_Fit schreef:
Ik denk dat er een stel ego's te groot zijn om zich in te houden en ik stel voor dat er rekening wordt gehouden met TO's gevoel :hug:
Dit ja!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven