Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
woensdag 2 augustus 2017 om 22:26
Ik zit zo in twijfel over deze post, maar het leest heerlijk weg op het vakantieadres.
Eerst wil ik opmerken dat veel viva forummers een hart van goud hebben met alle lieve comments.
Ik snap dat het heel "no way" overkomt en dat heb ik ook.
MAAR als dit echt is en niet viva ingegeven het forum zegt in het tijdschrift. Hoop ik dat TO de kracht en het vertrouwen heeft dit een een plekje te geven.
Ps. Mocht dit een hoax zijn moet viva en sanoma zich schamen
Eerst wil ik opmerken dat veel viva forummers een hart van goud hebben met alle lieve comments.
Ik snap dat het heel "no way" overkomt en dat heb ik ook.
MAAR als dit echt is en niet viva ingegeven het forum zegt in het tijdschrift. Hoop ik dat TO de kracht en het vertrouwen heeft dit een een plekje te geven.
Ps. Mocht dit een hoax zijn moet viva en sanoma zich schamen
woensdag 2 augustus 2017 om 22:27
sueann schreef: ↑02-08-2017 22:20Die badkamer was niet van TO, maar van TO & echtgenoot. Dus ja, hij was in zijn eigen badkamer. En heel wat ouders hebben het leuk terwijl de kinderen thuis zijn. Daar is geen Raad van de kinderbescherming voor nodig. Als je om je kinderen geeft, dan hou je dat soort diensten zo lang mogelijk weg.
Het is echt niet nodig dat jullie de zaken nog groter maken dan ze al zijn.
Geheel off topic (sorry TO)
Mijn kraamhulp vertelde mij dat in een zeer gereformeerd dorp hier in de buurt na de ochtend kerkdienst bijna alle gehuwde kerkgangers hun slaapkamers opzoeken terwijl de kinderen beneden dienen te blijven. De gordijnen van die slaapkamers zijn altijd rond datzelfde tijdstip potdicht. Het zijn ook vaak grote gezinnen. Simultaanseks.
On topic:
Je hebt een voorsprong opgebouwd. Ex is nog lamgeslagen. Benut die voorsprong goed zodat je dingen naar jouw hand kunt zetten: bankrekening (gedeeltelijk) leeghalen en opzeggen, scheiding aanvragen, advocaat zoeken etc.
woensdag 2 augustus 2017 om 22:35
Komaan, toen ze overdag ging slapen, ging hij haar in slaap knuffelen = erbij in bed. Is dat iets sexloos? De hele familie was er lacherig over, iedereen weet daar dat het niet in de haak is en waarschijnlijk weten ze een boel details.Baggal schreef: ↑01-08-2017 17:05Toegegeven dat is allemaal apart gedrag en iets dat ik niet met mijn broer (vader, oom, neef) zou doen, maar dat gezegd hebbende, dat wil nog niet zeggen dat er ook seksueel verkeer is. Ik denk dat je als ouder daarvoor bewust of onbewust je ogen kan sluiten. En dan is er ook nog een argument dat hier tegen pleit: juist als je zo verliefd bent en daadwerkelijk iets hebt laat je dat niet aan de hele familie blijken en doe je het in het geniep. Dus ik zou me ook kunnen voorstellen dat je zegt: dit is klef maar gewoon broer en zussen liefde en je er verder niets van (wil) denken. In ieder geval kunnen we wel kunnen gissen naar het niveau van de mogelijke wetenschap: wisten ze het of hadden ze het kunnen weten of sloten ze welbewust de ogen of... vul zelf maar in.
woensdag 2 augustus 2017 om 22:38
Ze liep niet alleen in het park, maar in de "eigen" tuin. Ze speelde in "eigen" tuin, stond daar niet in haar nakie vastgeketend oid. Daar heb je voorlopig geen politie en kinderbescherming bij nodig. En ophitsen is nog veel minder nodig.Deeeemilove schreef: ↑01-08-2017 17:28Misschien een gekke gedachte van mij, maar is dit ook niet een zaak voor de kinderbescherming? Als in, het verhaal vertellen en vertellen dat het kind van die zus, 4 jaar, alleen buiten was terwijl hun boven hun gang gingen? Ik zou dat kind ook willen behoeden voor de verrotte toekomst die ze tegemoet gaat op deze manier..

woensdag 2 augustus 2017 om 22:45
Zij blijft in het huis met de kinderen en hij krast op naar zijn ouders of naar zijn zus en zwager.Schuldgevoelzoon schreef: ↑01-08-2017 21:23Jeetjemina! Wat ben jij een sterk mens voor mij was het huis echt te klein geweest. Wat een disrespect, ze sporen echt niet.
Ik zou echt advies inwinnen bij Team jeugd van je gemeente en zeker niet nu al naar een mediator. De emoties moeten nog komen en juist een mediator kan je helpen uiteindelijk tussen jullie intstaande emoties te doen ontploffen. Op die wijze kom je vervolgens tot afspraken. Maar nu... niks mediaten zonder professioneel advies tav de kinderen en openheid van zaken over hun toekomstplannen. Je gaat je kinderen toch niet tijdens een weekend blootstellen aan een verliefde vader en tante? Daar moeten hele duidelijke afspraken over volgen en een mediator zoekt naar middenwegen en wil zsm schikken. Hij faalt in principe als er geen compromis gesloten wordt. Niks daarvan in dit geval! Eigen advocaat en dan in onderling overleg met zijn advocaat. Dan heb je iemand die 100 procent voor je gaat en niet 50 procent.
Wat betreft het wonen bij je ouders: kun je je daar ook inschrijven? Je dient twee inschrijfadressen te hebben dus beiden apart en een verzoekschrift tot echtscheiding te hebben ingediend, wil je aanspraak maken op kindgebonden budget.
Log verder al in bij SVB om de kinderbijslag op jouw rekening te laten voldoen mocht dit nog niet zo zijn, ook in dat geval dienen de kinderen formeel bij jou hun hoofdverblijf te hebben. Financieel kan het dus wel slimmer zijn om in de huurwoning te blijven. Hoe langer en makkelijker je bij je ouders blijft, hoe eerder een rechter zal zeggen dat jij inmiddels onderdak hebt en hij niet. Let daarmee op want hij kan zielig doen dat hij nergens meer terecht kan na bekendmaking van het verhaal. En hoe snel krijg je in jouw omgeving een eigen huurwoning? Je wil geen maanden bij je ouders blijven denk ik.
Ook tijdelijke omgangsafspraken worden vaak vast indien ze te lang duren omdat de rechtbank dan vindt dat de kinderen daaraan gewend zijn geraakt. Pas daarmee op!
Kopieer idd alles wat je hebt van administratie voordat het te laat is. Maar goed dat zijn de zakelijke dingen en ik zag zojuist al een lijst van iemand anders.
Heeeeel veel sterkte, dit gun je echt niemand. Leef met je mee..
woensdag 2 augustus 2017 om 22:48
Of het verhaal nu waar is of niet, feit is dat dit soort situaties voorkomen en vaker dan gedacht. Zit in een taboesfeer en valt onder familiegeheimen die angstvallig binnenskamers gehouden (moeten) worden.
Dat het op een openbaar forum wordt geplaatst, so what? TO is anoniem, niemand kent haar én snijdt effe een situatie aan die niet alledaags is. Of haar verhaal al dan niet waar is, dat doet er dan niet toe. Dat het de nodige reacties (positief, negatief of neutraal) geeft laat zien dat het toch leeft én dat het bespreekbaar kán en zou moeten zijn.
Persoonlijk ga ik ervan uit dat het verhaal van TO waar is, ook al komt het soms ongeloofwaardig over. Wil TO niet schofferen, noch enig andere forumster die met zo'n soortgelijke situatie te maken heeft (gehad). Doet aan als slechte soapachtige verfilming aan van 'bloemen op zolder' van Virginia Andrews.
Laat je juridisch zeer goed informeren, zoek een zeer goede advocaat en zorg voor een goede begeleiding voor jezelf. Nu is alles nog 'vers' en 'je weet het nu'. Echter de landing en uitwerking komt nog. Dus zorg voor goede en professionele begeleiding voor jezelf en je kinderen. Heel veel sterkte toegewenst.
Kleppeboxx
Dat het op een openbaar forum wordt geplaatst, so what? TO is anoniem, niemand kent haar én snijdt effe een situatie aan die niet alledaags is. Of haar verhaal al dan niet waar is, dat doet er dan niet toe. Dat het de nodige reacties (positief, negatief of neutraal) geeft laat zien dat het toch leeft én dat het bespreekbaar kán en zou moeten zijn.
Persoonlijk ga ik ervan uit dat het verhaal van TO waar is, ook al komt het soms ongeloofwaardig over. Wil TO niet schofferen, noch enig andere forumster die met zo'n soortgelijke situatie te maken heeft (gehad). Doet aan als slechte soapachtige verfilming aan van 'bloemen op zolder' van Virginia Andrews.
Laat je juridisch zeer goed informeren, zoek een zeer goede advocaat en zorg voor een goede begeleiding voor jezelf. Nu is alles nog 'vers' en 'je weet het nu'. Echter de landing en uitwerking komt nog. Dus zorg voor goede en professionele begeleiding voor jezelf en je kinderen. Heel veel sterkte toegewenst.
Kleppeboxx
kleppeboxx wijzigde dit bericht op 02-08-2017 22:51
Reden: Een regel aangepast, anders verwoord zodat gelezen wordt wat bedoeld werd
Reden: Een regel aangepast, anders verwoord zodat gelezen wordt wat bedoeld werd
0.21% gewijzigd
woensdag 2 augustus 2017 om 22:57
Lampie1986 schreef: ↑02-08-2017 14:14Denk dat hun "relatie" dit niet gaat overleven uiteindelijk. (Van broer en zus) en het zal altijd ongemakkelijk blijven als ze tot bezinning zijn gekomen.
Bah bah.
Gelukkig waren je schoonouders niet op de hoogte.
Anders zou het ook weer voelen als verraad.
Klinkt alsof ze in een roes leven en daar niet uit willen komen. Het is de tweede periode, dus het kan best door blijven gaan of later opnieuw oplaaien. Ik zei het al iets eerder: lijkt een verslaving. De verslaving werd dus geholpen door de onzekere houding van de familie en van z'n vrouw, om niet te spreken van de houding van z'n zwager. De zoutzak is de leegte als je het benodigde genotsmiddel niet beschikbaar hebt en nog niet helemaal uit de werkelijkheid verdwenen bent?

woensdag 2 augustus 2017 om 23:04
Vader en dochter komen ook nog wel eens voor. Soms gewoon bewust vanuit het gezin. Meestal via afstand, als ze elkaar als volwassenen tegenkomen en niet weten familie te zijn. En dan zijn er nog de broers en zussen die elkaar nooit gekend hebben en evt. nooit van elkaars bestaan geweten hebben.juffert22 schreef: ↑02-08-2017 16:23Kwam dit net toevallig tegen... maar een moeder die verliefd wordt op haar zoon behoord dus ook nog tot de mogelijkheden tegenwoordig???(gekke wereld leven we in... pfff)
http://dagelijksekrant.nl/moeder-en-zoo ... trouwen-3/
![]()
Die ouder-en-kindrelaties kunnen natuurlijk niet gewettigd worden. Incestueuze relaties zijn in sommige landen strafbaar, waaronder Duitsland. Daar zit een stel af en toe in de gevangenis omdat ze ondanks de tegenwerking doorgaan. Of Duitsland altijd optreedt, valt niet te zeggen. Het is natuurlijk wel belangrijk dat hier sprake is van kinderen in een incestueuze relatie.
woensdag 2 augustus 2017 om 23:13
Nou, de ouders waren ontdaan en in een hechte familie praat je dan met elkaar. Wel fijn dat deze broer zich positief tov jou uitlaat. Het is al zo vervelend dat je hier voorlopig met niemand in het echt over kan praten.Maxisas87 schreef: ↑02-08-2017 19:28Ik ben weer bij mijn ouders nu. Vanmiddag in mijn eentje in ons huis geweest, terwijl mijn ouders met de kinderen een uitstapje maakten. Wat foto's en bestanden van de pc op extra usb gezet, papieren gekopieerd en gewoon met kleine stapjes vooruit gedacht.
Ex heeft zijn motor nog uit de garage gehaald, hoorde ik. Niet meer gepraat oid.
Uit onverwachte hoek nog wel een berichtje: oudste broer van ex liet weten dat hij meeleeft en zich schuldig voelt omdat hij nooit iets achter het gedoe van duo Lannister heeft gezocht, terwijl het dus al zo lang speelde.
De familie is dus al op de hoogte, wat me wel enigszins verbaast...
Echt een goede vriendin om bij uit te huilen heb ik niet. De collega-vriendin komt nog het dichtste bij. Ik ken haar echter niet zo goed dat ik me genoeg op mijn gemak voel om alle details te vertellen. Maar bij mijn ouders kan ik gelukkig wel terecht.![]()
Misschien kan je iemand vinden bij Humanitas of iets vergelijkbaars om mee te praten, ook over alle details?
Je doet het in elk geval goed, na die jaren van onzekerheid en het gevoel alleen te staan.
woensdag 2 augustus 2017 om 23:18
Dat is toch ook zo met homofilie, waarin dan een braaf burgerlijk huwelijk gesloten wordt, omdat er geen andere weg is en geprobeerd wordt om dat echt als een huwelijk vorm te geven. Voor velen is de weg er nu nog steeds niet.BWitched schreef: ↑02-08-2017 18:02Hier ben ik het niet mee eens. Ik vind het triest, dat er zo'n taboe op rust dat je beiden met een ander trouwt in de hoop dat dat het beter maakt. Broer en zus zijn beiden volwassenen en zouden zelf moeteb kunnen bepalen met wie ze hun leven delen.
Het is triest voor TO en haar zwager, omdat die nergens om gevraagd hebben en triest voor de kinderen die ongetwijfeld de veroordelende reacties voor hun kiezen krijgen..
Eigenlijk hoop ik nog steeds dat het niet waar is.
donderdag 3 augustus 2017 om 08:23
Oneens. Heb je alle reacties gelezen in het begin van het topic? De helft vond het "te klef" gedrag, maar de andere helft vond het lief broer en zus gedrag. Er moest vooral niks achter gezocht worden. Een deel gaf zelfs aan ook zo klef te zijn met eigen familieleden. Bij velen ging geen alarmbelletje rinkelen. Kortom, ik geloof de familie als ze zeggen dat ze het niet wisten. Ze zagen alleen een broer en zus die zeer goed met elkaar op konden schieten.
donderdag 3 augustus 2017 om 08:27
Op afstand, a lá. Daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar een ouder en kind, gewoon bewust vanuit het gezin, is natuurlijk hartstikke ziek. Dat is puur seksueel misbruik van de ouder met het kind. Als kind ben je afhankelijk van je ouders, dus absoluut geen sprake van een gelijkwaardige relatie. Verder kan niemand zich er hopelijk hier iets bij voorstellen dat ie verliefd wordt op zijn eigen kind. Dat dit strafbaar is is volkomen terecht.sueann schreef: ↑02-08-2017 23:04Vader en dochter komen ook nog wel eens voor. Soms gewoon bewust vanuit het gezin. Meestal via afstand, als ze elkaar als volwassenen tegenkomen en niet weten familie te zijn. En dan zijn er nog de broers en zussen die elkaar nooit gekend hebben en evt. nooit van elkaars bestaan geweten hebben.
Die ouder-en-kindrelaties kunnen natuurlijk niet gewettigd worden. Incestueuze relaties zijn in sommige landen strafbaar, waaronder Duitsland. Daar zit een stel af en toe in de gevangenis omdat ze ondanks de tegenwerking doorgaan. Of Duitsland altijd optreedt, valt niet te zeggen. Het is natuurlijk wel belangrijk dat hier sprake is van kinderen in een incestueuze relatie.
donderdag 3 augustus 2017 om 08:41
Lang geleden, op de middelbare school,vertelde een klasgenootje openlijk dat ze de techniek van zoenen oefende met haar broer.
Dat was het enige dat ik ooit van zulke relaties gemerkt heb.
donderdag 3 augustus 2017 om 08:48
Yep. Pas maar op, de laatste keer dat ik zoiets zei kreeg ik de volle laag omdat ik zou suggereren dat homofilie net zoiets is als incest.
Maar ik vind echt dat je een relatie moet kunnen hebben met je zus of broer, als beiden dat willen. Zonder dat de hele wereld je meteen uitmaakt voor "smerig", "ziek" en "raar".
Tegelijk is het voor to natuurlijk heel vervelend om te ontdekken dat je jarenlang een dekmantel bent.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
donderdag 3 augustus 2017 om 09:15
En mogen ze dan ook kinderen krijgen?
Ik heb een jongen in de klas gehad van wie de ouders neef en nicht waren. Die jongen kwam al uit een cultuur waar dat vroeger normaler was, maar wat is hij gepest..ook door de kinderen uit dezelfde cultuur.
Hij was lichamelijk ook niet helemaal in orde, weet niet of dat ermee te maken had maar het hielp natuurlijk niet mee.
Daarom denk ik dat het zeer schadelijk is voor de kinderen van to. Vader schaamt zich niet, je kan er donder op zeggen dat dit hele verhaal een keer bekend wordt. Daarom zou ik de kinderen weghouden bij hem.
Verder, als ik mijn man betrapte met zijn zus in mijn eigen huis, nog way dat ik dan verdrietig wat spulletjes pak en wegga. Waar is je woede TO?
Een dag nadat je erachter komt gaat hij samen met zijn zus seksen in jouw huis..ik had wel anders gereageerd.
donderdag 3 augustus 2017 om 09:18
Ik snap je boosheid. Maar je hebt geen enkele rechten om je kinderen bij hun vader weg te houden. Net zomin als dat hij de kinderen bij jou weg mag houden.broodroostertje schreef: ↑03-08-2017 09:15En mogen ze dan ook kinderen krijgen?
Ik heb een jongen in de klas gehad van wie de ouders neef en nicht waren. Die jongen kwam al uit een cultuur waar dat vroeger normaler was, maar wat is hij gepest..ook door de kinderen uit dezelfde cultuur.
Hij was lichamelijk ook niet helemaal in orde, weet niet of dat ermee te maken had maar het hielp natuurlijk niet mee.
Daarom denk ik dat het zeer schadelijk is voor de kinderen van to. Vader schaamt zich niet, je kan er donder op zeggen dat dit hele verhaal een keer bekend wordt. Daarom zou ik de kinderen weghouden bij hem.
Verder, als ik mijn man betrapte met zijn zus in mijn eigen huis, nog way dat ik dan verdrietig wat spulletjes pak en wegga. Waar is je woede TO?
Een dag nadat je erachter komt gaat hij samen met zijn zus seksen in jouw huis..ik had wel anders gereageerd.
donderdag 3 augustus 2017 om 09:29
We zitten niet allemaal hetzelfde in elkaar!broodroostertje schreef: ↑03-08-2017 09:15Verder, als ik mijn man betrapte met zijn zus in mijn eigen huis, nog way dat ik dan verdrietig wat spulletjes pak en wegga. Waar is je woede TO?
donderdag 3 augustus 2017 om 09:30
Geen nieuws, wel een redelijke nachtrust. Dat is ook wat waard.
Vandaag geen echte grote acties in de planning, alleen alvast thuis kleding en spullen uitzoeken en inpakken voor de vakantie. Kinderen mogen wat speelgoed mee enz.
Ik las net de vraag waar mijn boosheid is. Ik weet het niet. Bij vlagen borrelt het op, in een mengeling van woede, verdriet en frustratie. Maar ik voel me vooral leeg en alleen. Focus ligt nu op de kinderen, die zorgen wel voor afleiding, gelukkig.
Maandag ga ik met de kinderen op vakantie, dus van tevoren nog even tijd voor wasjes, rustig inpakken en een beetje de reis plannen.
Vandaag geen echte grote acties in de planning, alleen alvast thuis kleding en spullen uitzoeken en inpakken voor de vakantie. Kinderen mogen wat speelgoed mee enz.
Ik las net de vraag waar mijn boosheid is. Ik weet het niet. Bij vlagen borrelt het op, in een mengeling van woede, verdriet en frustratie. Maar ik voel me vooral leeg en alleen. Focus ligt nu op de kinderen, die zorgen wel voor afleiding, gelukkig.
Maandag ga ik met de kinderen op vakantie, dus van tevoren nog even tijd voor wasjes, rustig inpakken en een beetje de reis plannen.

donderdag 3 augustus 2017 om 09:33
Gewoon een beetje lummelen e.d. is ook prima. De emoties komen vanzelf.
Het is zo makkelijk om te zeggen, ik zou dit of ik zou dat. Maar als je zelf in de situatie zit reageer je meestal heel anders dan je vooraf bedacht had. Daarnaast zit een ieder anders in elkaar. Dat TO niet boos reageert wil niet zeggen dat het verhaal niet waar is.
Het is zo makkelijk om te zeggen, ik zou dit of ik zou dat. Maar als je zelf in de situatie zit reageer je meestal heel anders dan je vooraf bedacht had. Daarnaast zit een ieder anders in elkaar. Dat TO niet boos reageert wil niet zeggen dat het verhaal niet waar is.

donderdag 3 augustus 2017 om 09:36
Als je vader het met je tante doet, zodat je grote kans hebt dat je broertje je oom is en je oom je vader?appelientjex schreef: ↑03-08-2017 09:18Ik snap je boosheid. Maar je hebt geen enkele rechten om je kinderen bij hun vader weg te houden. Net zomin als dat hij de kinderen bij jou weg mag houden.
Dan is dat een stabiele thuissituatie, omdat een grootse meeslepende verboden liefde nu eenmaal altijd boven alles gaat?
Ben benieuwd hoe de rechter daarover denkt.
anoniem_317725 wijzigde dit bericht op 03-08-2017 09:38
0.10% gewijzigd