Man gaat over mijn grens
zondag 2 mei 2021 om 14:54
Beste vivavrouwen,
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
zondag 2 mei 2021 om 19:33
x 1000fashionvictim schreef: ↑02-05-2021 19:31Wat nog veel minder helpend is, is dat TO van vrouwenhaters als Pejeka en LAgirl te horen krijgen dat ze niet moet zeuren omdat ze het zelf heeft toegelaten en bovendien zelf die arme man al veel te lang seks heeft ontzegd.
Al wil ze nooit meer met hem naar bed en staat ie al 1000 jaar droog, al is ze het allergrootste kutwijf op aarde, al is ze veranderd in de ergste moederkloek die er bestaat, er is geen enkele reden en geen enkel excuus voor seks met iemand die dat niet wil.
Haar man heeft haar verkracht.
Of zij hem dat kan vergeven is iets wat alleen zij kan bepalen en dat gaat ons verder ook helemaal niet aan. Maar voor nu past alleen de bevestiging dat ze zich niet aanstelt, dat het niet okee was, dat zij het niet heeft uitgelokt en dat de volgende ochtend een halfbakken sorry dit niet goedmaakt.

zondag 2 mei 2021 om 19:34
Ik als vrouw ga soms twijfelen als ik dit soort dingen lees. Dan denk ik misschien had de man in kwestie het niet zo goed door en valt het allemaal wel mee. Dat komt denk ik vooral door mijn eigen verknipte wereld beeld.
Maar als ik dit soort dingen met mijn man bespreek, is hij altijd heel stellig. Nee is nee en die man wist dondersgoed wat hij deed. Hij wist dat je buikpijn had, hij wist dat je niet wilde en toch penetreerde hij jou.
Heel veel sterkte gewenst TO. Vertrouw op je eigen gevoel, jouw gevoelens zijn legitiem.
Maar als ik dit soort dingen met mijn man bespreek, is hij altijd heel stellig. Nee is nee en die man wist dondersgoed wat hij deed. Hij wist dat je buikpijn had, hij wist dat je niet wilde en toch penetreerde hij jou.
Heel veel sterkte gewenst TO. Vertrouw op je eigen gevoel, jouw gevoelens zijn legitiem.

zondag 2 mei 2021 om 19:35
True!Midnight-Blue schreef: ↑02-05-2021 19:33Maar wat heeft ze daar aan? Uiteindelijk zal ze toch op een of andere manier met hem verder moeten vanwege hun kind, wat heeft het dan voor zin om een discussie over of het nou wel of geen verkrachting was te voeren? Hij weet zelf al dat hij een fout heeft gemaakt en daar ook sorry voor gezegd, meer dan het nooit meer doen kan hij op dit moment niet doen.
zondag 2 mei 2021 om 19:35
Is bevriezen omdat je man ondanks jouw duidelijke afwijzing tóch gaat penetreren wel acceptabel voor jou?pejeka schreef: ↑02-05-2021 19:25Waar het om gaat, is dat mensen die een anderszins goede relatie hebben (en TO zegt zelf dat haar man een goede vader en echtgenoot is) gewoon kunnen communiceren, je hoeft niet van angst te bevriezen vanwege het feit dat die man aangeschoten is. Als de relatie echt zo OK is als TO aangeeft, kan je die man gewoon, dronken/aangeschoten en wel, negeren, zijn roes laten uitslapen en er de volgende ochtend mee in gesprek.
Ik ben trouwens niet echt geïnteresseerd in jouw antwoord.
Ik wil enkel benadrukken hoe bizar en slecht dit soort uitspraken zijn.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zondag 2 mei 2021 om 19:37
Ze heeft daaraan dat ze zeker weet dat er geen enkele omstandigheid is waarin zij verplicht is te neuken als ze daar helemaal geen zin in heeft. En dat iedereen die dat wel van haar verwacht, zij het door zich aan haar op te dringen dan wel door haar achteraf te vertellen dat ze het ook zelf heeft uitgelokt, het niet bij het juiste eind heeft en dat ze al die stemmen dus mag negeren.Midnight-Blue schreef: ↑02-05-2021 19:33Maar wat heeft ze daar aan? Uiteindelijk zal ze toch op een of andere manier met hem verder moeten vanwege hun kind, wat heeft het dan voor zin om een discussie over of het nou wel of geen verkrachting was te voeren? Hij weet zelf al dat hij een fout heeft gemaakt en daar ook sorry voor gezegd, meer dan het nooit meer doen kan hij op dit moment niet doen.
Zij heeft niets verkeerd gedaan.
Niet voor de verkrachting door "te lang" geen seks te willen, niet tijdens de verkrachting door het "toe te laten" en niet erna door zich hier rot, boos, verdrietig of wat dan ook door te voelen.
Haar man wel.
Am Yisrael Chai!
zondag 2 mei 2021 om 19:38
Precies wat mijn man zei. Ik heb het er ook met hem over gehad. Had trouwens niet anders verwacht van hem.JenBarber schreef: ↑02-05-2021 19:34Ik als vrouw ga soms twijfelen als ik dit soort dingen lees. Dan denk ik misschien had de man in kwestie het niet zo goed door en valt het allemaal wel mee. Dat komt denk ik vooral door mijn eigen verknipte wereld beeld.
Life is short. Eat dessert first.
Lieve TO,
Wat jammer dat er zo’n discussie is gekomen over wel of geen verkrachting met hoog oplopende ruzie/irritatie tussen diverse forummers. Ik denk dat je hier niet op zat te wachten. Ik neem aan dat je een beetje steun kwam zoeken. Wat zal je een rare dag gehad hebben na vannacht. Ik hoop in ieder geval dat je je het jezelf niet kwalijk neemt dat je bevroor en je je man niet kon laten stoppen. Alleen je man is hier fout geweest.
Ik heb geen idee hoe je hier verder mee moet. Het is in ieder geval goed dat je een uitgebreid gesprek met je man hebt waarin je duidelijk laat weten dat het niet goed is en dat je je verkracht voelt. Sorry zeggen kan deze situatie niet oplossen. Je man voelde zich misschien niet gezien, gehoord of gewaardeerd maar hij heeft een mond en had dit met jou moeten bespreken.
Vermoedelijk komen jullie hier niet samen uit en hebben jullie hulp nodig. Misschien lukt het om er toch samen uit te komen. Vergeten zal je het nooit maar misschien lukt het wel om elkaar terug te vinden. Als dat niet lukt dan kunnen jullie met hulp ook een goede manier vinden om uit elkaar te gaan. Jullie hebben een kleintje en jullie hebben sowieso nog heel lang met elkaar te maken.
Je man zal moeten uitzoeken hoe het heeft kunnen gebeuren dat flink wat alcohol zijn gedrag zo heeft kunnen veranderen. Het eerste jaar (jaren) na het krijgen van een kind is heel moeilijk voor beide. Jullie zijn moe en zijn op dit moment vaak alleen maar ouders en geen echtpaar. Hoe was de situatie voordat jullie kleintje kwam? Was hij toen ook wel overheersend en drukte hij zijn zin door, luisterde hij slecht naar jou en hield hij weinig rekening met jou?
Ik kan mij voorstellen dat je dit nu (nog) niet met je moeder of een vriendin wil bespreken. Daarom kan je denk ik het beste morgen naar je huisarts gaan en hulp vragen. Misschien kan hij er voor zorgen dat je snel bij de praktijkbegeleider of andere hulp terecht kan. Alleen of samen, maakt niet uit.
Druk je gevoelens in ieder geval niet weg want er zomaar overheen stappen lukt niemand en dan komen de gevoelens gegarandeerd terug op een ander moment. Neem de tijd, vraag hulp en laat je man evt even een tijdje het huis uitgaan als jij hem nu niet om je heen kan en wil verdragen.
Alleen jij bent nu even belangrijk. Doe wat voor jou nu goed voelt zonder rekening met je man te houden.
Als je nog durft na al deze discussies, kom dan nog een keer terug als je even van je af wil schrijven. Fijn dat het hier anoniem kan. Hiermee bedoel ik niet dat je hier niet over mag praten met je familie of vriendinnen maar misschien wil je dat nu nog niet.
Heel veel sterkte en beterschap met je kleintje.
Wat jammer dat er zo’n discussie is gekomen over wel of geen verkrachting met hoog oplopende ruzie/irritatie tussen diverse forummers. Ik denk dat je hier niet op zat te wachten. Ik neem aan dat je een beetje steun kwam zoeken. Wat zal je een rare dag gehad hebben na vannacht. Ik hoop in ieder geval dat je je het jezelf niet kwalijk neemt dat je bevroor en je je man niet kon laten stoppen. Alleen je man is hier fout geweest.
Ik heb geen idee hoe je hier verder mee moet. Het is in ieder geval goed dat je een uitgebreid gesprek met je man hebt waarin je duidelijk laat weten dat het niet goed is en dat je je verkracht voelt. Sorry zeggen kan deze situatie niet oplossen. Je man voelde zich misschien niet gezien, gehoord of gewaardeerd maar hij heeft een mond en had dit met jou moeten bespreken.
Vermoedelijk komen jullie hier niet samen uit en hebben jullie hulp nodig. Misschien lukt het om er toch samen uit te komen. Vergeten zal je het nooit maar misschien lukt het wel om elkaar terug te vinden. Als dat niet lukt dan kunnen jullie met hulp ook een goede manier vinden om uit elkaar te gaan. Jullie hebben een kleintje en jullie hebben sowieso nog heel lang met elkaar te maken.
Je man zal moeten uitzoeken hoe het heeft kunnen gebeuren dat flink wat alcohol zijn gedrag zo heeft kunnen veranderen. Het eerste jaar (jaren) na het krijgen van een kind is heel moeilijk voor beide. Jullie zijn moe en zijn op dit moment vaak alleen maar ouders en geen echtpaar. Hoe was de situatie voordat jullie kleintje kwam? Was hij toen ook wel overheersend en drukte hij zijn zin door, luisterde hij slecht naar jou en hield hij weinig rekening met jou?
Ik kan mij voorstellen dat je dit nu (nog) niet met je moeder of een vriendin wil bespreken. Daarom kan je denk ik het beste morgen naar je huisarts gaan en hulp vragen. Misschien kan hij er voor zorgen dat je snel bij de praktijkbegeleider of andere hulp terecht kan. Alleen of samen, maakt niet uit.
Druk je gevoelens in ieder geval niet weg want er zomaar overheen stappen lukt niemand en dan komen de gevoelens gegarandeerd terug op een ander moment. Neem de tijd, vraag hulp en laat je man evt even een tijdje het huis uitgaan als jij hem nu niet om je heen kan en wil verdragen.
Alleen jij bent nu even belangrijk. Doe wat voor jou nu goed voelt zonder rekening met je man te houden.
Als je nog durft na al deze discussies, kom dan nog een keer terug als je even van je af wil schrijven. Fijn dat het hier anoniem kan. Hiermee bedoel ik niet dat je hier niet over mag praten met je familie of vriendinnen maar misschien wil je dat nu nog niet.
Heel veel sterkte en beterschap met je kleintje.
Ja zo zou het kunnen gaan met een dronken man in bed en zo ging het tussen mij en mn exvriendje ook. Tot de keer dat mijn ‘nee, je stinkt naar bier’ er toe leidde dat hij me op mn rug draaide, op me ging liggen, vastpinde en hem naar binnen duwde. Ik was totaal flabbergasted en het deed pijn. Ik duwde en riep ‘auw’ maar hij was vet en zwaar, zweette enorm, had zn hoofd in het kussen naast me, het duurde maar een paar minuten.
Erna kwamen de tranen en de excuses.
En toen ik die niet accepteerde had hij het toch niet goed begrepen, was ik niet duidelijk, had ik het toegelaten, hadden we te weinig seks en was ik een kil koud kutwijf.
Mijn punt is ik raakte ook in shock toen iemand die ik vertrouwde me ineens tegen m’n wil tot seks dwong. Dat kwam trouwens niet meer goed. Met oprechte excuses was dat wellicht anders geweest. Ik weet het niet. Sterkte TO
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 22:17
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
18.21% gewijzigd
zondag 2 mei 2021 om 19:39
ja wel hoor, dat kan hij wel. Als hij echt beseft wat hij heeft gedaan en daar hulp voor zoekt, dan doet hij wat. Sorry zeggen, is veel te makkelijkMidnight-Blue schreef: ↑02-05-2021 19:33Maar wat heeft ze daar aan? Uiteindelijk zal ze toch op een of andere manier met hem verder moeten vanwege hun kind, wat heeft het dan voor zin om een discussie over of het nou wel of geen verkrachting was te voeren? Hij weet zelf al dat hij een fout heeft gemaakt en daar ook sorry voor gezegd, meer dan het nooit meer doen kan hij op dit moment niet doen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 2 mei 2021 om 19:39
Dit dus, de man waar jij je kwetsbaar bij mag voelen, zeker na een bevalling waar je nog van bij aan het komen bent. Je hoopt op zijn steun niet zijn gedrein dat hij wil neuken.doornroosje9 schreef: ↑02-05-2021 17:06Maar Cateautje, ze wilde niet en hij deed het toch. Dat is toch verschrikkelijk? De man die je het meest vertrouwt?
En dat gedrein is overgegaan in agressie tegen TO, hij dacht laat ik haar maar gewoon tegen haar zin in pakken, oh ze zegt nee...doe net alsof ik haar niet hoor...
Nou ik hoop dat hij genoten heeft van zijn zaadlozing....wat een graftak zeg....

zondag 2 mei 2021 om 19:40
Ik denk dat ze zelf ook al wel tot die conclusie was gekomen. Maar ze moet er nog steeds met hem uitkomen.fashionvictim schreef: ↑02-05-2021 19:37Ze heeft daaraan dat ze zeker weet dat er geen enkele omstandigheid is waarin zij verplicht is te neuken als ze daar helemaal geen zin in heeft. En dat iedereen die dat wel van haar verwacht, zij het door zich aan haar op te dringen dan wel door haar achteraf te vertellen dat ze het ook zelf heeft uitgelokt, het niet bij het juiste eind heeft en dat ze al die stemmen dus mag negeren.
Niet voor de verkrachting door "te lang" geen seks te willen, niet tijdens de verkrachting door het "toe te laten" en niet erna door zich hier rot, boos, verdrietig of wat dan ook door te voelen.
Haar man wel.
Midnight-Blue schreef: ↑02-05-2021 19:33Maar wat heeft ze daar aan? Uiteindelijk zal ze toch op een of andere manier met hem verder moeten vanwege hun kind, wat heeft het dan voor zin om een discussie over of het nou wel of geen verkrachting was te voeren? Hij weet zelf al dat hij een fout heeft gemaakt en daar ook sorry voor gezegd, meer dan het nooit meer doen kan hij op dit moment niet doen.
Zolang er mensen zijn die TO het gevoel willen geven dat ze zelf ook oorzaak is, "want ze had hem ook wel erg lang droog laten staan" en het nodig vinden om haar bevriezing belachelijk te maken, zijn die opmerkingen nodig.
Ik zou het ook beter vinden wanneer die discussie niet nodig was, maar blijkbaar is die héél hard nodig.
Tjezus, wat vals

Zelfs ik hoef dat niet meer te vragen en ben hier niet heel vaak.doornroosje9 schreef: ↑02-05-2021 19:29Potverdorie, je kiest er niet voor om te bevriezen hè! Dat gebeurt verdomme vanzelf. Ben je nu aan het rellen ofzo?

Denk dat het tijd is voor het topic Viva-kamervragen ; waarom heeft Pejeka nog altijd niet een permaban na alle omstreden, beledigende en ronduit respectloze uitlatingen?

zondag 2 mei 2021 om 19:41
Midnight-Blue schreef: ↑02-05-2021 19:33Maar wat heeft ze daar aan? Uiteindelijk zal ze toch op een of andere manier met hem verder moeten vanwege hun kind, wat heeft het dan voor zin om een discussie over of het nou wel of geen verkrachting was te voeren? Hij weet zelf al dat hij een fout heeft gemaakt en daar ook sorry voor gezegd, meer dan het nooit meer doen kan hij op dit moment niet doen.
Misschien helemaal niets en misschien is ze dusdanig wakker geschud dat ze volgende keer wel een keiharde klap uitdeelt. Misschien lezen andere mannen en vrouwen mee die hier wel wat aan hebben. Seksueel geweld treft echt iedereen.
En wat die man verder kan doen is bij zichzelf te rade gaan, wellicht niet meer drinken en zijn relatie met zichzelf, zijn vrouw en de moeder van zijn kind herzien.
Ik zal niet roepen dat ze moet scheiden of aangifte moet doen. Zoiets moet ze zelf bepalen wanneer alles bezonken is.

zondag 2 mei 2021 om 19:42
Die heeft hij inmiddelsmoentje_ schreef: ↑02-05-2021 19:40Zelfs ik hoef dat niet meer te vragen en ben hier niet heel vaak.Ergerlijke dingen roepen voor wat (negatieve) aandacht is het handelsmerk van dat Pejeka figuur.
Denk dat het tijd is voor het topic Viva-kamervragen ; waarom heeft Pejeka nog altijd niet een permaban na alle omstreden, beledigende en ronduit respectloze uitlatingen?

zondag 2 mei 2021 om 19:43
Voor sommige dingen is sorry zeggen echt niet genoeg. Iedereen kan sorry zeggen, maar wat koop je daarvoor.
TO: je ziet dat mensen heel verschillend reageren op je OP. Jij bent enorm geschrokken en gekwetst. Neem de tijd om na te denken over wat je wilt en wees niet bang om hulp te zoeken om er uit te komen.
TO: je ziet dat mensen heel verschillend reageren op je OP. Jij bent enorm geschrokken en gekwetst. Neem de tijd om na te denken over wat je wilt en wees niet bang om hulp te zoeken om er uit te komen.
zondag 2 mei 2021 om 19:44
PJK kan echt alléén maar vergelijken met zijn eigen ervaring. Of het nu gaat over seksueel gedrag of het kopen van Blond-bekers, zoals vanmiddag. Moet wel overzichtelijk zijn, wanneer er mar één waarheid is. En je zelf zo fantastisch bent.
Tjezus, wat vals

.......
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 19:47
Reden: Ongepast
Reden: Ongepast
24.54% gewijzigd

Inderdaad. Hoe krijg je het je toetsenbord uit. Je hoeft niemand tegemoet te komen als je geen zin hebt in seks. Die man kan prima zichzelf een handjob geven in de douche. Het is niet TO haar fout!

MevrouwJack schreef: ↑02-05-2021 19:40Zolang er mensen zijn die TO het gevoel willen geven dat ze zelf ook oorzaak is, "want ze had hem ook wel erg lang droog laten staan" en het nodig vinden om haar bevriezing belachelijk te maken, zijn die opmerkingen nodig.
Ik zou het ook beter vinden wanneer die discussie niet nodig was, maar blijkbaar is die héél hard nodig.
Ja ongeacht wat de lange tenen community daarvan vindt.