Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
pejeka schreef:
02-05-2021 19:15
[...]
Hij kon hem gelukkig voor jou niet meer omhoog krijgen en stak hem niet na jouw nee in je kont of mond waar je geen weerstand meer tegen kon bieden. En dat laatste gebeurde bij TO. Zij zei nee en hij penetreerde terwijl zij in shock van wat er gebeurde, bevroor.

@TO: Dit is niet iets wat vanzelf 'weg gaat'. Jouw man, de vader van je kind heeft jou in een situatie gebracht waarvan je eerder wist/geloofde dat hij er alles aan zou doen om je er uit te redden (als het een vreemde was). En nu was hij de aanvaller. Ik begrijp dat je op zijn excuses reageerde 'is wel goed', maar dat is het niet. Ik zou een afspraak met hem maken om te praten. Echt een afspraak: hier gaan we het over hebben. En er daarna eventueel hulp bij zoeken via de HA. :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 22:26
Reden: quote verwijderd
33.60% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Cateautje schreef:
02-05-2021 17:27
Ga je nu verkrachtingen vergelijken? Dus TO haar verkrachting was niet zo erg omdat de jouwe afschuwelijker was?

Verkrachting is verkrachting, maar smaken zijn er niet.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 21:16
Reden: Quote verwijderd
16.52% gewijzigd
Jezus.... je zal dit topic maar geopend hebben, in de war, niet wetend wat je moet voelen of denken of doen. En dan na een paar uur deze discussie vinden waarin de meest belachelijke dingen worden gezegd.

Zandblauwtjes, ik hoop dat je IRL iemand hebt waar je terecht kunt. Ik wens je veel sterkte in elk geval! :hug:
Cateautje schreef:
02-05-2021 17:10
...
Gestaft voor victim blaming
Midnight-Blue schreef:
02-05-2021 19:33
Maar wat heeft ze daar aan? Uiteindelijk zal ze toch op een of andere manier met hem verder moeten vanwege hun kind, wat heeft het dan voor zin om een discussie over of het nou wel of geen verkrachting was te voeren? Hij weet zelf al dat hij een fout heeft gemaakt en daar ook sorry voor gezegd, meer dan het nooit meer doen kan hij op dit moment niet doen.

Oh jawel, dit is geen 'fout', dit is gedrag waarvoor mannen in de gevangenis terecht kunnen komen als de nieuwe wet aangenomen is.
Hoog tijd dat gaat doordringen dat dit vrouwen levenslang kan beschadigen en relaties kan verwoesten.
nounou
Sterkte TO :hug: Je schrijft dat je niet weet wat te doen, maar je hoeft ook niet gelijk van alles te doen he, ongeacht wat hier geroepen wordt, dat mag helemaal op jouw tempo. Sterkte, ik hoop dat je iemand hebt waar je mee kunt praten, of hier je plekje vindt wanneer het topic een beetje luwt.
Tjezus, wat vals
Sjaantje37 schreef:
02-05-2021 19:46
Ga je nu verkrachtingen vergelijken? Dus TO haar verkrachting was niet zo erg omdat de jouwe afschuwelijker was?

Verkrachting is verkrachting, maar smaken zijn er niet.
Als allerlaatste reactie op deze post. Nee, ik vergelijk niets, reageerde op een post die de context verduidelijkt. Maar goed, dat doet hier niet ter zake heb ik gemerkt.
Sjaantje37 schreef:
02-05-2021 19:42
En weer een mooi voorbeeld van victim blaming...
Ja precies, want als ze dan geen zin heeft in sex, dan kan ze hem wel even... Ja wat eigenlijk? Aftrekken? Pijpen? Dat is toch ook sex!
En dat is dan puur en alleen voor de man, want zij heeft even geen behoefte daaraan!! Dan doet ze het dus nog steeds tegen haar zin.
Hij kan zichzelf wel even redden lijkt mij.
MevrouwJack schreef:
02-05-2021 19:50
Sterkte TO :hug: Je schrijft dat je niet weet wat te doen, maar je hoeft ook niet gelijk van alles te doen he, ongeacht wat hier geroepen wordt, dat mag helemaal op jouw tempo. Sterkte, ik hoop dat je iemand hebt waar je mee kunt praten, of hier je plekje vindt wanneer het topic een beetje luwt.
En als je niet met iemand durft te praten… ga naar je huisarts. Die heeft beroepsgeheim. Kun je wel je ervaring kwijt zonder dat iedereen het weet.
Ik lees hier de meest misselijkmakende berichten maar heb besloten me in te houden en ipv de discussie aan te gaan onderstaand bericht te quoten voor TO. Dit bericht heeft TO nu denk ik het meeste aan dus het kan niet genoeg gequote worden:

Zazamaenade schreef:
02-05-2021 18:33
Zandblauwtjes, of je veel hebt aan de discussie hier vraag ik me echt af.
Misschien kun je het beste met een professional van het Centrum Seksueel Geweld bellen of chatten. Ik denk dat zij je kunnen helpen je gedachten te ordenen zodat je kunt besluiten wat te doen en hoe je je gevoelens hierover serieus kunt nemen.

Dat je je man nu niet om je heen kunt verdragen lijkt me niet meer dan logisch, en dat is zeker niet iets om overheen te stappen.
Je kunt hulp zoeken, hier bijvoorbeeld:
https://centrumseksueelgeweld.nl/

TO, heel veel sterkte :hug: . Je kunt ook naar je HA gaan hiermee als dat voor jou fijn voelt.
moentje_ schreef:
02-05-2021 19:40

Denk dat het tijd is voor het topic Viva-kamervragen ; waarom heeft Pejeka nog altijd niet een permaban na alle omstreden, beledigende en ronduit respectloze uitlatingen?
Dat is toch dezelfde graftak die vrouwen die in scheiding liggen en om raad vragen fijntjes gaat vertellen dat ze maar beter hadden moeten nadenken voordat ze kinderen met hem hadden genomen? Het zelfingenomen genot druipt dan zowat door je beeldscherm heen.

Walgelijk type, leeft slechts om anderen de grond in te trappen.
For whom the bell tolls
Zazamaenade schreef:
02-05-2021 19:49
Oh jawel, dit is geen 'fout', dit is gedrag waarvoor mannen in de gevangenis terecht kunnen komen als de nieuwe wet aangenomen is.
Hoog tijd dat gaat doordringen dat dit vrouwen levenslang kan beschadigen en relaties kan verwoesten.

Dat besef moet echt gaan doordringen want de slappe en laffe reacties bewijzen hoe weinig besef er is.
Zazamaenade schreef:
02-05-2021 19:49
Wat dat betreft kan de Nederlandse wetgeving nog wat verbeteren. In Zweden wordt seks zonder toestemming automatisch gezien/berecht als verkrachting en het is aan de dader om te bewijzen dat er toestemming was.
PhiIae schreef:
02-05-2021 19:54
Wat dat betreft kan de Nederlandse wetgeving nog wat verbeteren. In Zweden wordt seks zonder toestemming automatisch gezien/berecht als verkrachting en het is aan de dader om te bewijzen dat er toestemming was.
België ook dus.
Life is short. Eat dessert first.
PhiIae schreef:
Dan kan je iemand een goed oor aannaaien. Daarbij geheel tegen de Nederlandse wetgeving in: onschuldig tenzij anders bewezen.
LīlyRose schreef:
02-05-2021 19:56
Dan kan je iemand een goed oor aannaaien.
Dat ook ja, maar laat wel zien dat het een serieuze zaak is.
Waarom wordt dit victimblaming en het onderuit halen van slachtoffers eigenlijk getolereerd op het viva forum?
Iedere dag is gehaktdag
PhiIae schreef:
Dat moet schriftelijk of hoe?
PhiIae schreef:
Nu ben ik helemaal voor verbetering... maar hoe doe je dat? Contract met een handtekening eronder voor je seks hebt?
For whom the bell tolls
PhiIae schreef:
02-05-2021 19:57
Dat ook ja, maar laat wel zien dat het een serieuze zaak is.
Het gaat tegen de Nederlandse wet in: onschuldig tenzij bewezen. Mag hopen dat dat hier niet komt.
Hoe dan ook, je beschrijft 't zelf als een grensoverschrijdende ervaring TO. Dat is supernaar en had nooit mogen gebeuren. Je hoort je veilig te voelen in je eigen bed, in je eigen huis. En andere huisgenoten, dus ook je partner, moeten je daarin faciliteren.

Het vervolg nu is spannend. Want wat me zorgen baart is dat je moeite hebt om ter sprake te brengen dat dit voor jou weldegelijk een Ding is. En dat je wel erg makkelijk tegen hem zei dat het wel goed is. Terwijl je merkt dat je dat zelf echt niet vindt.

Kun je voor jezelf opkomen? Durf je een conflict met hem hierover aan te gaan (als in bespreekbaar maken, want hij is degene die deze situatie heeft gecreëerd)? Kun je delen dat het niet ok is nu en dat je niet weet of het en hoe het ok kan worden? Kan hij je empathie tonen ipv alleen maar emoties die over hem gaan? Durft hij een stap opzij te zetten en je de ruimte te gunnen die je misschien nu nodig hebt?

Verder, heb jij steun? Kun je iemand nabij of juist verder weg benaderen zodat je hier niet alleen in staat, je je verhaal kunt doen? Je kunt kijken naar wat jou veilig kan doen voelen, nu, vanavond, morgen, evt op langere termijn...

Je hoeft niet in je verwarring te verdwijnen of verantwoordelijkheid op je te nemen die niet bij jou hoort. Er is hulp als je dat wilt.

Heel veel sterkte en ook beterschap voor de kleine.
hanke321 wijzigde dit bericht op 02-05-2021 19:59
0.15% gewijzigd
doornroosje9 schreef:
02-05-2021 19:55
België ook dus.
Overal in Europa mag ik hopen.
Tutjebelletje schreef:
02-05-2021 19:58
Nu ben ik helemaal voor verbetering... maar hoe doe je dat? Contract met een handtekening eronder voor je seks hebt?
En dan elke keer, ook binnen je relatie.
doornroosje9 schreef:
02-05-2021 19:55
België ook dus.
Nee dat is niet hetzelfde. In Zweden moet je expliciet toestemming hebben.
DeSlager schreef:
02-05-2021 19:57
Waarom wordt dit victimblaming en het onderuit halen van slachtoffers eigenlijk getolereerd op het viva forum?

Er zijn net drie bannen uitgedeeld, dus er wordt wel ingegrepen.
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven