Man gaat over mijn grens
zondag 2 mei 2021 om 14:54
Beste vivavrouwen,
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
zondag 2 mei 2021 om 20:28
Maar heb je je man gepenetreerd of niet? Dat is namelijk het essentiële verschil. Plus dat jij na 'nou is het klaar' dus waarschijnlijk gestopt bent omdat het ongewenst bleek te zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 22:50
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
33.59% gewijzigd
zondag 2 mei 2021 om 20:35
Zelfs mijn zoon van bijna 17 zegt hij heeft haar verkracht....doornroosje9 schreef: ↑02-05-2021 19:38Precies wat mijn man zei. Ik heb het er ook met hem over gehad. Had trouwens niet anders verwacht van hem.

zondag 2 mei 2021 om 20:38
Ik heb helaas vaker dit soort zaken aan het handje gehad. Wat ik van mezelf weet is dat mijn lichaam slimmer is dan mijn geest. Mijn eerste reactie was altijd het meest doeltreffend. De keer dat ik was bevroren heeft mijn leven gered, ik heb nog levendige herinnering aan de doodse blik in de dader zijn ogen.Kroonprinses schreef: ↑02-05-2021 20:12Jawel dat weet ik zeker want ik heb zo gehandeld. En ik gun meer mensen die hiermee te maken krijgen dat ze van verwarring naar helderheid gaan en de dader van zich af schoppen.
En ik weet hoe bevriezing en shock werken, maar ik weet ook dat dat niet je standaard en enige reactie hoeft te blijven.
Wat iemand uit lijfsbehoud (of gezinsbehoud, plus hormonen: to is net bevallen) doet is in een verkrachting amper wat van te zeggen.
Constante factor: je wordt verkracht, en dat is fout.
Iemand denken te empoweren door iets van de reactie te zeggen is echt niet ok.
zondag 2 mei 2021 om 20:42
Kroonprinses schreef: ↑02-05-2021 20:16Ik vermoed dat hij/zij bedoelt dat ik geweld aanmoedig. Wat ik in dit specifieke geval ook doe. Maar misschien zit ik er naast.
Nee, dat bedoel ik niet. Jij schrijft: ''misschien is ze dusdanig wakker geschud dat ze volgende keer wel een keiharde klap uitdeelt.''. Daarmee suggereer je dat als ze een volgende keer geen keiharde klap uitdeelt ze niet genoeg wakker geschud is (en nu dus ook niet wakker genoeg was om dat te doen). Dat is een recept voor een schuldgevoel over bevriezen.
zondag 2 mei 2021 om 20:51
Beste zandblauwtjes/ to,
Ik heb niet 21 pagina aan reacties gelezen, maar wil je vooral erg graag meegeven dat je helemaal niets overdrijft of je aanstelt.
Het is jouw lichaam, jouw keuze. En in mijn ogen des te kwalijker dat iemand die je zo lief hebt, de vader van je kindje, zo'n misbruik maakt van jou en je wellicht ook nog laat twijfelen over de ernst hiervan.
Ik wens je heel veel sterkte... Sorry dat je dit is overkomen:(
Ik heb niet 21 pagina aan reacties gelezen, maar wil je vooral erg graag meegeven dat je helemaal niets overdrijft of je aanstelt.
Het is jouw lichaam, jouw keuze. En in mijn ogen des te kwalijker dat iemand die je zo lief hebt, de vader van je kindje, zo'n misbruik maakt van jou en je wellicht ook nog laat twijfelen over de ernst hiervan.
Ik wens je heel veel sterkte... Sorry dat je dit is overkomen:(

zondag 2 mei 2021 om 20:53
Ik denk juist door met termen als misdrijf te gooien je niet aan het luisteren bent naar to en/of bezig bent met haar vraag hier.
Het gaat hier om hoe to het heeft beleefd en dat zal ze met hem moeten bespreken. En ik hoop dat haar man inziet wat hij heeft gedaan, hoe hij haar vertrouwen heeft beschaamd en wat de impact daarvan is op haar. En dat ze eruit komen.
Niet voor hem, hij is een klootzak geweest en dus geen medelijden met hem wat de uitkomst ook moge zijn, maar voor to en hun baby.

zondag 2 mei 2021 om 20:57
Ik zei dat ik het geen goed advies vind.rosanna08 schreef: ↑02-05-2021 18:34waarom is dat geen goed idee? Dat blijft overigens de keuze van TO en niet van ons.
Hoe je het ook wendt of keert, die man is over haar grenzen gegaan op een manier die je gewoon niet doet, nooit. Als iemand dat genoeg aanleiding vindt om de relatie te beëindigen, dan is het niet aan jou of aan mij om daar iets van te vinden.
Natuurlijk is het aan to.
zondag 2 mei 2021 om 21:08

zondag 2 mei 2021 om 21:18
Eens.72Jelle schreef: ↑02-05-2021 21:08Ik vind veel reacties ook behoorlijk dwingend. Ik lees ook veel projecties van eigen ervaringen. To hoe jij dit ervaart en hoe jij er mee verder wil is aan jou.
Als je hulp nodig hebt, zoek die dan. Als je vindt dat het na zijn excuses voor jou wel goed is, mag dat ook gewoon.
Sterkte
zondag 2 mei 2021 om 21:26
als het voor haar goed was geweest na zijn excuses, had ze nu geen topic geopend.72Jelle schreef: ↑02-05-2021 21:08Ik vind veel reacties ook behoorlijk dwingend. Ik lees ook veel projecties van eigen ervaringen. To hoe jij dit ervaart en hoe jij er mee verder wil is aan jou.
Als je hulp nodig hebt, zoek die dan. Als je vindt dat het na zijn excuses voor jou wel goed is, mag dat ook gewoon.
Sterkte
Dat gezegd hebbende, ook als ze na het lezen van alles en wat tijd dit wel vindt, is het zeker ook gewoon aan haar.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 2 mei 2021 om 21:29
Dat hoeft ook niet je enige reactie te blijven, maar het zou dus wel kunnen dat jij die reactie ooit zal hebben. Ik hoop bij god dat het nooit gebeurt hoor, maar ik denk dat je nooit zeker kan weten wat je lichaam gaat doen bij trauma.Kroonprinses schreef: ↑02-05-2021 20:12Jawel dat weet ik zeker want ik heb zo gehandeld. En ik gun meer mensen die hiermee te maken krijgen dat ze van verwarring naar helderheid gaan en de dader van zich af schoppen.
En ik weet hoe bevriezing en shock werken, maar ik weet ook dat dat niet je standaard en enige reactie hoeft te blijven.
Life is short. Eat dessert first.
zondag 2 mei 2021 om 21:44
Ik vind het overigens ook verre van ok als je je partner's geslachtsdeel (of borsten, billen) vastpakt en daar niet mee ophoudt of het nog een keer doet. Geen idee of dat gebeurde in dit geval, maar niet alleen penetreren is erg.

zondag 2 mei 2021 om 21:55
Ja, dat kan dat je zo reageert. Het is vechten, vluchten of verstarren. En je hebt geen controle over wat je reactie gaat zijn. Dat gaat automatisch.Kroonprinses schreef: ↑02-05-2021 20:12Jawel dat weet ik zeker want ik heb zo gehandeld. En ik gun meer mensen die hiermee te maken krijgen dat ze van verwarring naar helderheid gaan en de dader van zich af schoppen.

zondag 2 mei 2021 om 23:10
Want als je niet verkracht wilt worden door je man, dan ben je een hysterica?
Doe eens normaal.
zondag 2 mei 2021 om 23:14
Het is niet 'extreem feminist' als je niet verkracht wilt worden hoor.
Misschien denken vrouwen die niks anders kunnen dan van hun man's geld leven en daarom denken dat seks bij hun plicht hoort er wel zo over? Zelfs dan vind ik het vreemd om dat 'extreem feminist' te noemen.
zondag 2 mei 2021 om 23:33
Het stomme is dat het soort man waarbij ze proberen te slijmen hen ook niet voor vol aanzien.Kroonprinses schreef: ↑02-05-2021 18:50Misschien omdat sommige vrouwen geloven "one of the boys" te zijn. Lekker stoer, mannelijk, harde binnenkant en buitenkant, niet zeuren, niet hysterisch doen, kom op. Niet piepen als je even genomen wordt tegen je wil in, de man staat al maanden droog, geef m zijn zin, we zijn sterke manwijven!
Ze gebruiken haar woorden misschien tegen andere vrouwen: "ik ken een vrouw die het met me eens is hoor."
Maar de seksisten die dat leuk vinden, vinden die soort zogenaamde 'one of the guys' vrouwen ook gewoon een minderwaardig wijf als puntje bij paaltje komt.
zondag 2 mei 2021 om 23:43
Ik heb een beetje geprobeerd bij te lezen, maar de discussie vind ik pijnlijk en het voelt ook niet echt alsof die over mij gaat. Wel las ik ook hele lieve reacties, dank daarvoor.
Er wordt ook geschreven over het bevriezen. Dat vind ik zelf heel moeilijk op dit moment. Het voelt alsof ik in een klap mijzelf en mijn man niet meer kan vertrouwen. Ik voel mij misschien ook nog steeds wel een beetje bevroren. Ik heb vandaag gewoon maar heel normaal gedaan, maar alles voelt een beetje onecht. Ik zit hier nu en ik weet het allemaal even niet meer.
Er wordt ook geschreven over het bevriezen. Dat vind ik zelf heel moeilijk op dit moment. Het voelt alsof ik in een klap mijzelf en mijn man niet meer kan vertrouwen. Ik voel mij misschien ook nog steeds wel een beetje bevroren. Ik heb vandaag gewoon maar heel normaal gedaan, maar alles voelt een beetje onecht. Ik zit hier nu en ik weet het allemaal even niet meer.

zondag 2 mei 2021 om 23:51
Allereerst maar even eenZandblauwtjes schreef: ↑02-05-2021 23:43Ik heb een beetje geprobeerd bij te lezen, maar de discussie vind ik pijnlijk en het voelt ook niet echt alsof die over mij gaat. Wel las ik ook hele lieve reacties, dank daarvoor.

Zou het helpen als je even alleen met je baby zou zijn? Kun je met een broer of zus of je ouder(s) hierover praten en misschien ook bij ze logeren? Ik dacht vanmiddag toen ik me zat op te winden over je topic dat ik hoopte dat als mijn dochter ooit zoiets zou meemaken dat ze zou weten dat ze onvoorwaardelijk bij me terecht kan, ook als ze terug gaat / niet wil scheiden / haar man vergeeft. Zou dat helpen, als je met je naaste familie erover zou praten?
Am Yisrael Chai!
zondag 2 mei 2021 om 23:54
Wat verdrietig dat je ook jezelf niet vertrouwt. Zoals anderen al aangaven: bevriezen is een normale reactie. Dat betekent niet dat je iets heel raars hebt gedaan of dat je 'stom' bent geweest.Zandblauwtjes schreef: ↑02-05-2021 23:43Ik heb een beetje geprobeerd bij te lezen, maar de discussie vind ik pijnlijk en het voelt ook niet echt alsof die over mij gaat. Wel las ik ook hele lieve reacties, dank daarvoor.
Kan je met iemand praten? Eventueel een professional?
Je hoeft niet 'gewoon maar heel normaal' te doen. Deze situatie is niet normaal. Het is okay als je hem voor nu ergens anders laat slapen (al is het een andere kamer of bij zijn neef oid), zodat je dingen op een rijtje kan zetten.