Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
verwijderd
anoniem_399722 wijzigde dit bericht op 24-06-2021 08:16
92.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
11-06-2021 19:45
Zandblauwtjes, heb jij iemand die je zou helpen het lijk te verbergen als je iemand vermoord zou hebben? Dus iemand die je door dik en dun steunt, altijd achter je staat, ongeacht wat er is?
Een echte vriend doet dat dus niet.
Iedere dag is gehaktdag
Een echte vriend durft te confronteren. Een echte vriend maakt het je ook duidelijk wanneer je iets doet of hebt gedaan dat fout was dat dat fout was.
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
12-06-2021 10:36
Een echte vriend doet dat dus niet.
Natuurlijk wel een echte goede vriend doet precies wat Doreia zegt . Achter iemand staan en er zijn voor iemand ongeacht de keuzes en wat je er persoonlijk van vindt . En die moord is natuurlijk niet serieus dat snap jij ook wel .
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar2 schreef:
12-06-2021 11:09
Natuurlijk wel een echte goede vriend doet precies wat Doreia zegt . Achter iemand staan en er zijn voor iemand ongeacht de keuzes en wat je er persoonlijk van vindt . En die moord is natuurlijk niet serieus dat snap jij ook wel .
Natuurlijk snap ik dat. Maar het is een heel slecht voorbeeld. Als jij een misdrijf pleegt dat zal een echte vriend jou niet helpen om dit misdrijf nog erger te maken door het lijk te laten verdwijnen. Je bent trouwens ook geen vriend als je aan een vriend vraagt of hij je even wil helpen met iets waardoor hij medeplichtig wordt aan een misdrijf. Met andere woorden, dit soort stupide vergelijkingen zeggen helemaal niets over de integriteit van de vriendinnen van TO.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Nog afgezien van het onnozele voorbeeld: het lijkt wel een examen om te checken of Zandblauwtje wel de goede vriendinnen heeft. En als ze niet dit soort vriendinnen heeft, dan worden daar conclusies aan verbonden over dat man haar zou isoleren.

Dus maar even ter vergelijking: ik heb ook niet dat soort vriendinnen. En ik heb ook geen vriendinnen die ik middenin de nacht kan bellen. Ik heb dat diploma dus ook niet.
Zandblauwtjes, wat geeft je het gevoel dat je vriendinnen het ontwijken?
DeSlager schreef:
12-06-2021 13:17
Natuurlijk snap ik dat. Maar het is een heel slecht voorbeeld. Als jij een misdrijf pleegt dat zal een echte vriend jou niet helpen om dit misdrijf nog erger te maken door het lijk te laten verdwijnen. Je bent trouwens ook geen vriend als je aan een vriend vraagt of hij je even wil helpen met iets waardoor hij medeplichtig wordt aan een misdrijf. Met andere woorden, dit soort stupide vergelijkingen zeggen helemaal niets over de integriteit van de vriendinnen van TO.


Eens, een misdrijf als vergelijking nemen is sowieso nogal stupide te noemen en zegt helemaal niets over de integriteit van haar vrienden. Het is namelijk ook niet zo dat pas wanneer je vrienden helpen ‘het lijk te verbergen’ zij écht integer en echte vrienden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het vandaag met je TO? :hug:
Sommige dingen gebeuren en zijn niet waar, terwijl andere dingen waar zijn, hoewel ze nooit gebeurt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
12-06-2021 11:05
Een echte vriend durft te confronteren. Een echte vriend maakt het je ook duidelijk wanneer je iets doet of hebt gedaan dat fout was dat dat fout was.
Eens. Confronteren staat niet gelijk aan laten vallen. Je kan best een andere mening hebben terwijl je de ander wel steunt in wat hij/zij wil.

Zoals Zandblauwtjes haar man blijft steunen en helpen terwijl ze het er niet mee eens is dat hij zijn problemen niet met anderen of hulpverlening wil bespreken.
yette schreef:
12-06-2021 15:10
Eens. Confronteren staat niet gelijk aan laten vallen. Je kan best een andere mening hebben terwijl je de ander wel steunt in wat hij/zij wil.

Zoals Zandblauwtjes haar man blijft steunen en helpen terwijl ze het er niet mee eens is dat hij zijn problemen niet met anderen of hulpverlening wil bespreken.

Precies!
Ik zou er als vriendin ook niet uit mezelf over beginnen. Als het gaat om traumatische ervaringen laat ik dat liever over aan degene die het heeft meegemaakt. Niet uit desinteresse, maar niet iedereen is overal klaar voor of wil er onvoorbereid mee geconfronteerd worden.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
11-06-2021 19:45
Zandblauwtjes, heb jij iemand die je zou helpen het lijk te verbergen als je iemand vermoord zou hebben? Dus iemand die je door dik en dun steunt, altijd achter je staat, ongeacht wat er is?

Wat een vreemde vergelijking. Ik hoop niet dat ik vrienden heb die me helpen het lijk te verbergen.
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Merrick schreef:
12-06-2021 13:48
Zandblauwtjes, wat geeft je het gevoel dat je vriendinnen het ontwijken?
Als ik er over begin dan is er vaak ineens iets. Ze moeten echt even door met werk of nodig naar de wc of ze onderbreken me om te zeggen dat zich ineens bedenken dat ze bij de winkels straks iets niet moeten vergeten. Dat soort dingen Het kan ook best toeval zijn hoor, maar ik voel me dan toch ontmoedigd.

Ik zal nog even een update geven en proberen om een paar vragen te beantwoorden.

Het gaat met mij vandaag wel oké. We zijn de hele middag bij mijn ouders geweest, lekker in de tuin gezeten en dan voelt het allemaal weer even als vanouds. Even pauze. De baby doet het gelukkig ook goed, het is ook zo'n rustige tevreden baby :heart: ik moet er iedere nacht wel een paar keer uit, maar dat is te doen. Mijn man gaat er nauwelijks uit voor de nachten, maar overdag neemt hij wel veel op zich als hij thuis is. Het leven draait ondanks alles ook gewoon door. Vandaag zou je zo kunnen denken dat er niets aan de hand is. Dan is het ook oprecht gezellig. Toch blijf ik mijn man wel de hele tijd een beetje in de gaten houden merk ik en ik loop ook wel op mijn tenen. Ik heb zo'n gevoel van dreiging, ook al doet hij helemaal niets raars. Alsof zijn humeur ieder moment kan om slaan of alsof er iets zou kunnen gebeuren. Moeilijk te omschrijven. Raar ook hoe dat naast elkaar kan bestaan.

Ik wilde hier nog wel op reageren, maar merk ook dat de reacties mij weer wat meer overspoelen de laatste dagen. Ik denk dat ik weer even ga proberen om hier wat minder te komen. Ik waardeer het wel heel erg dat er zo wordt meegeleefd, dat doet me veel :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed gaat met de baby en dat je een goede dag gehad hebt! Hopelijk vind je de komende dagen meer gezellige momenten.
Ik denk ook aan je Zandblauwtje.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt dat dagen als deze goed voelen, jou goed doen. Ik krijg kippenvel van je post, dat mag je eerlijk weten. Snap dat je hier wilt verdwijnen. Zie jou in een opgesplitste wereld en vind dat vreselijk. Het voelt of wij je dat aandoen.
Alle reacties Link kopieren
Maar nee, dat doen we niet. Ik lag in het donker te denken: ze zei toch schulden door gokken online? Krijg de neiging terug te lezen maar weet het eigenlijk wel zeker. Een verslaving. Logisch dat je behalve gezelligheid een gevoel van onheil ervaart. Zandblauwtjes, sorry dat ik het zeg, maar niet alleen jouw vriendinnen zijn ontwijkend. En heb je je ouders niets verteld? Mijn kinderen zijn inmiddels volwassen. Ik hoop toch zo dat ze dit soort dingen met me zouden delen.
Alle reacties Link kopieren
Als is het ‘maar’ een forum, toch vind ik het mooi dat je hier je eigen grens lijkt te bewaken. Van ‘ik wil zelf beslissen wat ik lees en wat ik daarmee doe’ tot ‘het voelt nu als te veel, ik trek me even terug’. Het lijkt wel alsof dat echt uit jou komt en je dus je eigen grenzen bewaakt en aangeeft. Ik gun je dat irl ook.

En verkijk je niet op de tijdsverlenging van het forum. Dat is anders dan irl. Binnen een halve dag ‘moet’ je (vul maar in: scheiden, de krant bellen, zeven afspraken maken enz).
Neem je tijd. Je hebt hier geen verplichtingen. Je hebt echt alle recht om hier alleen te halen wat jou verder helpt en alleen op die momenten dat het jou uitkomt.
Tip: lees ooit ook eens terug. Sommige posts zijn dan ineens begrijpelijker of relevanter of helpender.

Heel veel sterkte.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Kom op iedereen. Nooit beeldspraak begrepen?
Wat ik ermee bedoel is: heb je iemand in je omgeving die je ziet en hoort, je je verhaal laat doen zonder over jou te oordelen, het probleem op wil lossen danwel wegwuiven en altijd uit gaat van je goede intenties in vertrouwen dat je zelf al veel analyse werk hebt losgelaten op je situatie.

Dat is helemaal geen examen, maar meer checken of je een vertrouwenspersoon hebt die oprecht het beste met je voor heeft.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je een rustige dag met afleiding hebt gehad, Zandblauwtjes! Even bijgetankt dus :)
Alle reacties Link kopieren
(Oeps, deze stond vannacht nog klaar, maar vergeten te posten)

@ Doreia, ik was de eerste die reageerde op je beeldspraak en die begreep ik prima :)
Vond het alleen nogal een bijzondere keuze dat je in deze context (Zandblauwtjes man die zelfmoord overweegt en dat moet geheim blijven) kiest voor deze beeldspraak (of iemand bereid is een lijk voor je te verbergen).

Sommigen leken het inderdaad letterlijk te nemen, maar dat zou ik me niet zo aantrekken. Door jouw bericht ging het vervolgens wel (weer) over hoe een goede vriendschap eruit ziet, wat toch best ontopic is.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik dacht bij Doreia’s vergelijking meteen aan Meredith en Cristina in Grey’s anatomy: ‘You are my person’. Zij gebruiken die beeldspraak trouwens ook. Ben meteen gaan nadenken of ik ook zo iemand heb, en gelukkig denk ik van wel.

@Zandblauwtjes, ik hoop dat je een goede dag hebt vandaag.

Zijn er trouwens meer mensen die het woord zandblauwtje hebben gegoogeld? Ik wist niet wat het was, nu wel. Mooi!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
13-06-2021 08:44
(...)
Zijn er trouwens meer mensen die het woord zandblauwtje hebben gegoogeld? Ik wist niet wat het was, nu wel. Mooi!
Yep! Heel leuk inderdaad.
Voor wie het nog niet wist of heeft opgezocht: Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
12-06-2021 23:40
Kom op iedereen. Nooit beeldspraak begrepen?
Wat ik ermee bedoel is: heb je iemand in je omgeving die je ziet en hoort, je je verhaal laat doen zonder over jou te oordelen, het probleem op wil lossen danwel wegwuiven en altijd uit gaat van je goede intenties in vertrouwen dat je zelf al veel analyse werk hebt losgelaten op je situatie.

Dat is helemaal geen examen, maar meer checken of je een vertrouwenspersoon hebt die oprecht het beste met je voor heeft.
Zeg dat dan in plaats van dat rare voorbeeld. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die niet zo’n persoon hebben. Of voor wie de partner die persoon is. En dat is helemaal geen schande.
Iedere dag is gehaktdag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven