Man onvruchtbaar

19-03-2012 13:07 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor mijn brandende vraag een account aangemaakt. Heel verhaal, maar zal de tekst kort proberen te houden. Mijn man en ik zijn 4 jaar getrouwd. We hebben veel op orde. Huisje, boompje, beestje. Echter, we lopen al een tijdje in het ziekenhuis. Bij onderzoeken is er uit gekomen dat het zaad van mijn man erg zwak is. Zo zwak dat de kans op een zwangerschap eigenlijk nihil is. Onze wereld stortte in. Na de nodige emotionele periode zijn we nu in wat rustiger water beland.

We willen echter wel een kind. Dan kan je kiezen voor kunstmatige inseminatie met zaad van een donor of je adopteerd een kind uit het buitenland. In beide gevallen staat beschreven dat het kind niet van mijn man is.

Nu kwam mijn man vorige maand met een andere en vreemde oplossing waar ik even over na moest denken.

Hij stelde voor om naar een warm land op vakantie te gaan. Daar zou ik dan een aantal one night stands hebben met een aantal mannen. Ik ben best nog jong en zie er nog goed uit, al zeg ik het zelf. Dat moet dus geen probleem zijn. Zogenaamd gebruik ik de pil maar in real heb ik dan onbeschermde sex met ze. In de hoop dat ik van 1 van de mannen zwanger raak.

Bij terugkomst testen op soa’s en indien nodig een penicilline kuurtje.

Die mannen weten dus nooit dat ze vader worden. Na de vakantie zien we elkaar immers nooit meer. En mijn man staat genoteerd als de echte vader. Nu en in de toekomst. Volgens mijn man gebeurt dit vaker als dat iedereen denkt maar niemand praat erover.

Ik vond dit in het begin een vreemd plan. Maar hoe meer we er over praten en ik er wat langer over na heb kunnen denken is het misschien nog niet zo’n gek plan. Zijn jullie het daar mee eens? Als laatste second opinion ben ik benieuwd naar jullie reactie.
Ik heb een tweeling via kid. Man ook onvruchtbaar, donor via een kliniek, ivf gehad en daar zijn onze kinderen uit geboren.

Moet er niet aan denken om in de hoop zwanger te raken met kerels op vakantie te moeten vrijen.

Vind het op z'n zachtst gezegd bijzonder dat je man dit als "oplossing" aandraagt.

Maar hee, het is jouw/jullie leven, dus als je het wat vind, vooral doen
Always look on the bright side of life
oja, en mijn kinderen zijn binnen ons huwelijk geboren, mijn man is de vader. zo voelt hij zich ook. dat IS hij ook.voor ons.
En anders zijn er hier in Nederland vast ook wel mannen te vinden die 'm er anoniem in willen hangen.
What the .... Dit is toch het meest absurde idee ever om een kind te krijgen. Kan ik er eigenlijk alleen maar om lachen wat voor zinnige reactie kan je hier nou nog op geven

Het is jammer dat ik geen broer heb of zo, maar om het toch een beetje een "eigen" kind te laten zijn, zou ik in het geval van onvruchtbaar voorstellen of zijn zaad een optie zou zijn. Voor vele klinkt dit ook absurd, maar mij lijkt het heel mooi.
quote:Tijntje schreef op 19 maart 2012 @ 15:06:

What the .... Dit is toch het meest absurde idee ever om een kind te krijgen. Kan ik er eigenlijk alleen maar om lachen wat voor zinnige reactie kan je hier nou nog op geven

Het is jammer dat ik geen broer heb of zo, maar om het toch een beetje een "eigen" kind te laten zijn, zou ik in het geval van onvruchtbaar voorstellen of zijn zaad een optie zou zijn. Voor vele klinkt dit ook absurd, maar mij lijkt het heel mooi.Wat? Jij zou het zaad van je eigen broer willen?! Nog afgezien van het hele idee, maar weet je dan niet dat dan de kans op een gehandicapt kind dan velen malen groter is?
My god, wat een raar iets, het is al raar dat jij de vraag hier stelt, en er nog serieus over nadenkt, wat ik nog erger vind is dat je man met zoiets komt??
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:Tijntje schreef op 19 maart 2012 @ 15:06:

Het is jammer dat ik geen broer heb of zo, maar om het toch een beetje een "eigen" kind te laten zijn, zou ik in het geval van onvruchtbaar voorstellen of zijn zaad een optie zou zijn. Voor vele klinkt dit ook absurd, maar mij lijkt het heel mooi.En heel lastig om medewerking van artsen te krijgen als je je wilt insemineren met het zaad van je eigen broer....
quote:Flowerspowers schreef op 19 maart 2012 @ 14:57:

oja, en mijn kinderen zijn binnen ons huwelijk geboren, mijn man is de vader. zo voelt hij zich ook. dat IS hij ook.voor ons.Zo.
Saphira,

Je schrijft over de schaamte en trots van je man. Heb je al bedacht wat er gebeurt als je een kindje met een afwijking krijgt? Houdt je man het dan ook geheim of vertelt hij dan wel dat het kind niet van hem is??? Toch iets om over na te denken.
quote:shreklove schreef op 19 maart 2012 @ 15:17:

Saphira,

Je schrijft over de schaamte en trots van je man. Heb je al bedacht wat er gebeurt als je een kindje met een afwijking krijgt? Houdt je man het dan ook geheim of vertelt hij dan wel dat het kind niet van hem is??? Toch iets om over na te denken.

Dan zegt ie natuurlijk dat zijn vrouw is vreemdgegaan, het loeder, op vakantie zoveel maanden geleden.

Gaan ze scheiden en komt ie er met een schone kont vanaf.

:puke: Dit hele idee
Tijntje dat vind ik inderdaad absurd. Of je moet een man zijn?
quote:vrouwke_theelepel schreef op 19 maart 2012 @ 15:17:

[...]

Zo.Inderdaad.
quote:ailien schreef op 19 maart 2012 @ 15:10:

[...]

Wat? Jij zou het zaad van je eigen broer willen?! Nog afgezien van het hele idee, maar weet je dan niet dat dan de kans op een gehandicapt kind dan velen malen groter is?

Als Tijntje een man is kan ik de gedachtegang nog wel volgen.

Als Tijntje een vrouw is vind ik haar inderdaad "lichtelijk" absurd.
Wat een belachelijk idee, TO!
quote:shreklove schreef op 19 maart 2012 @ 15:17:

Saphira,

Je schrijft over de schaamte en trots van je man. Heb je al bedacht wat er gebeurt als je een kindje met een afwijking krijgt? Houdt je man het dan ook geheim of vertelt hij dan wel dat het kind niet van hem is??? Toch iets om over na te denken.Wat als je kindje geboren wordt met AIDS? Hoe gaat je man dát aan de omgeving uitleggen?
quote:saphira1985 schreef op 19 maart 2012 @ 13:20:

Dat van die HIV is maar een hele kleine kans. En ik kies wel mannen uit die uit europa komen. Dus geen mannen uit gebieden waar een hoog HIV risico aanwezig is.

En het verschil met donorzaad is dat mijn man geboekt staat als niet de eigen vader.

Op deze manier weet niemand hoe het werkelijk zit. En is mijn man voor de buitenwereld gewoon de echte vader.

Hoe naief kan iemand zijn..............

Maar als je toch zonodig moet: ik ken in Nederland nog wel een paar notoire vreemdgangers die geen moeite hebben om hem overal in te hangen. Is dat een optie?
Het lijkt mij wel vrij logisch dat Tijntje een man is, aangezien hij het zaad van zijn broer zou willen zodat het kind ook een beetje eigen is. Als een man en een vrouw gebruik maken van een zaaddonor dan ís het kind voor de vrouw al eigen, het is biologisch gezien namelijk haar eigen kind. Bij de man is dat niet zo, dus als zijn broer donor is, is het kind genetisch gezien toch met hem verbonden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
GeertWildersmodus:

Waarom kan je je niet laten pakken door een nederlandse knul? Moet t weer een buitenlander zijn?
TO: wat is er mis met jouw man dat hij het niet aankan dat de 'buitenwereld' weet dat het niet genetisch zijn eigen kind is.

Heeft hij zó weinig zelfvertrouwen dat dat voor hem van belang is?

Gaat het niet allemaal voorál om jouw gezondheid en die van jullie kindje?

Echt, heb je dit in je omgeving al met iemand besproken, een vriendin? Vast niet, want ze zouden het uit je hoofd schrééuwen. NIET DOEN! Je brengt je gezondheid en die van je kind in gevaar, je zet je eigen integriteit op het spel (want liegen naar je vrienden, familie, naar je kind). En waarom??? Vanwege het ego van je man???

Bovendien: het komt toch altijd uit, uiteindelijk.

Je zou echt goed gek in je hoofd zijn als je dit plan doorzet.
quote:Flowerspowers schreef op 19 maart 2012 @ 15:24:

[...]

Inderdaad.

TO, ieder kindje dat tijdens jullie huwelijk uit jou wordt geboren zal als zijn kind geregistreerd worden en hoe die zwangerschap is ontstaan hoeft de buitenwereld toch niet weten als dat zo belangrijk is voor je man?
Anoniem zaad bestellen?

Het is geen thuisbezorgd punt nl
Euh Isabon, dat is het dus bijna wel. Rambam een paar weken geleden niet gezien?
quote:Eva82 schreef op 19 maart 2012 @ 19:38:

Euh Isabon, dat is het dus bijna wel. Rambam een paar weken geleden niet gezien?Nee, vertel!?
quote:isabon schreef op 19 maart 2012 @ 19:36:

Anoniem zaad bestellen?

Het is geen thuisbezorgd punt nlNee, het is http://www.cryosinternational.com/home.aspx.

Ik heb eens zitten kijken daar maar dat is easy does it zeg. Als je maar centen hebt kan je gewoon bestellen. Wel gaaf.
Wat Suze zegt. Je zoekt een leuk profiel uit, pakt je creditcard erbij en een paar dagen later word het thuisbezorgd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven