Man onvruchtbaar

19-03-2012 13:07 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor mijn brandende vraag een account aangemaakt. Heel verhaal, maar zal de tekst kort proberen te houden. Mijn man en ik zijn 4 jaar getrouwd. We hebben veel op orde. Huisje, boompje, beestje. Echter, we lopen al een tijdje in het ziekenhuis. Bij onderzoeken is er uit gekomen dat het zaad van mijn man erg zwak is. Zo zwak dat de kans op een zwangerschap eigenlijk nihil is. Onze wereld stortte in. Na de nodige emotionele periode zijn we nu in wat rustiger water beland.

We willen echter wel een kind. Dan kan je kiezen voor kunstmatige inseminatie met zaad van een donor of je adopteerd een kind uit het buitenland. In beide gevallen staat beschreven dat het kind niet van mijn man is.

Nu kwam mijn man vorige maand met een andere en vreemde oplossing waar ik even over na moest denken.

Hij stelde voor om naar een warm land op vakantie te gaan. Daar zou ik dan een aantal one night stands hebben met een aantal mannen. Ik ben best nog jong en zie er nog goed uit, al zeg ik het zelf. Dat moet dus geen probleem zijn. Zogenaamd gebruik ik de pil maar in real heb ik dan onbeschermde sex met ze. In de hoop dat ik van 1 van de mannen zwanger raak.

Bij terugkomst testen op soa’s en indien nodig een penicilline kuurtje.

Die mannen weten dus nooit dat ze vader worden. Na de vakantie zien we elkaar immers nooit meer. En mijn man staat genoteerd als de echte vader. Nu en in de toekomst. Volgens mijn man gebeurt dit vaker als dat iedereen denkt maar niemand praat erover.

Ik vond dit in het begin een vreemd plan. Maar hoe meer we er over praten en ik er wat langer over na heb kunnen denken is het misschien nog niet zo’n gek plan. Zijn jullie het daar mee eens? Als laatste second opinion ben ik benieuwd naar jullie reactie.
En mag je ook nog kiezen tussen anoniem of niet anoniem. Ik vind het echt gaaf! Dat is toch een enorme uitkomst voor veel mensen?
Ik denk inderdaad dat het een uitkomst is, maar vind het ook wel triest voor de verwekte kinderen door anonien zaad. Die kunnen dus nooit hun biologische vader ontmoeten. Het is niet voor niks dat anoniem donorzaad officieel niet neer mag in NL.
Eens, dat is een keerzijde. Prijsverschil is niet zo groot, 80 euro per rietje, dan is niet anoniem best een mogelijke optie lijkt me.

Nooit geweten dat dit zomaar kan. Waarom hebben we hier niet zo'n bank? Geen donoren?

Krijgen die donoren daar eigenlijk betaald?
In NL werken we alleen met bekende donoren. Dat betekent niet dat jij als wensouder weet wie de donor is, maar wel dat je kind op 12-jarige leefijd sociaal economische gegevens en op 16 jarige leeftijd naam en adresgegevens mag opvragen.
Daarom kiezen wij ook voor eiceldonatie in NL, en niet in Spanje. Wij willen ons kind de kans geven biologische vader te achterhalen.
Super plan.

Neuken met een vreemde met het doel er zwanger van te raken.

Klinkt erg geil hoor.
ha, ik bedoel in ons geval natuurlijk biologische moeder :-)
1) Tegen HIV helpt geen kuurtje.

2) ik vind het zielig voor een eventueel kindje dat het nooit zijn/haar biologische vader zal kennen.

1+1 = dom plan!

Nog dommer dat je het niet zelf had kunnen bedenken.
quote:draaiorgel schreef op 19 maart 2012 @ 20:39:

Daarom kiezen wij ook voor eiceldonatie in NL, en niet in Spanje. Wij willen ons kind de kans geven biologische vader te achterhalen.Dat kan dus bij die spermabank in Denemarken ook, niet anoniem.
Mijn god.

Wat een ontzettend, vreselijk dom en idioot plan is dit. En dat gaat een kind opvoeden? Werkelijk, het zou verboden moeten worden dat dit soort mensen een kind gaat opvoeden! Ik vind het walgelijk.

Je kind voorliegen. Je omgeving voorliegen.

Walgelijk.
Is die eicelbank in Utrecht al open Draaiorgel? Of gaan jullie naar Geertgen?
"quote: draaiorgel schreef op 19 maart 2012 @ 20:39 :

Daarom kiezen wij ook voor eiceldonatie in NL, en niet in Spanje. Wij willen ons kind de kans geven biologische vader te achterhalen. Dat kan dus bij die spermabank in Denemarken ook, niet anoniem."

inderdaad. als het bij ons om zaad zou gaan was dat zeker een optie geweest. Maar met eitjes is het wat lastiger...
De eicelbank is nog niet open. Wij gaan naar geertgen. En doen dus aan wederkerigheid. Na de vakantie de 1e terugplaatsing :-) En tussen nu en 2 weken telefoon over de hoeveelheid cryo's :-)
Oh wat spannend Draaiorgel!! Succes!
Dankje Eva! :-)
Ja, doen! Goed idee. En dan meteen een 2-ling he, een jongen en een meisje, anders sta je over een paar jaar weer voor dezelfde vraag. Veel plezier!

enne p.s. kijkt je man toe?
Het moet toch niet gekker worden.
In patriarchale samenlevingen,( waar het een schande is om als man toe te geven dat je onvruchtbaar zaad hebt), gebeurt dit inderdaad.

Maar is taboe..
Doorbitch: het is dan misschien een schande om bekend te maken dat je onvruchtbaar bent, maar er zijn nog legio andere opties waar we to niet over horen. Ivf, icai, tese en dan nog kid. Het probleem is hier de manier waarop man zijn vrouw wil hoereren.... zonder alles overdacht te hebben. Heel vreemd.
[quote]Marahbloem schreef op 19 maart 2012 @ 20:54:

Ja, doen! Goed idee. En dan meteen een 2-ling he, een jongen en een meisje, anders sta je over een paar jaar weer voor dezelfde vraag. Veel plezier!

[quote]

Warm land hè... Sommige mannen hebben daar een ander kleurtje. Ik zou dan om en om een zwarte en een witte man nemen. Dan krijg je misschien wel een twee-kleurige tweeling. Dat heeft mij altijd zo leuk geleken, nadat ik er als tiener een keer een boek over gelezen heb (die dame had wel beide mannen in één nacht gehad, trouwens, dan is de slagingskans nog een beetje groter).
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Oeh inderdaad spannend Draaiorgel! Succes! Ik hoop op een mooi aantal cryo's en snel succes.
Héél bizar idee! Dan kan je nog beter een goede bekende vragen als donor?!
quote:ailien schreef op 19 maart 2012 @ 15:10:

[...]

Wat? Jij zou het zaad van je eigen broer willen?! Nog afgezien van het hele idee, maar weet je dan niet dat dan de kans op een gehandicapt kind dan velen malen groter is?

Haha ik ben een man! mijn broer (welke ik dus niet heb) en vrouw zijn dus geen familie!

quote:Susan schreef op 19 maart 2012 @ 18:15:

Het lijkt mij wel vrij logisch dat Tijntje een man is, aangezien hij het zaad van zijn broer zou willen zodat het kind ook een beetje eigen is. Als een man en een vrouw gebruik maken van een zaaddonor dan ís het kind voor de vrouw al eigen, het is biologisch gezien namelijk haar eigen kind. Bij de man is dat niet zo, dus als zijn broer donor is, is het kind genetisch gezien toch met hem verbonden.Dit dus. Was gewoon als oplossing bedoelt en lijkt een mooi iets
--- Niet meer van toepassing
Dank je Suze!

Tijntje: inderdaad een mooi idee.

Belangrijk dat iedereen er achter staat inclusief broer en partner.

Bij ons geen familie, wel aanbod van vriendinnen. Maar dat vonden we te ingewikkeld. Vriendschap was ons

veel waar, en je kan nooit in de toekomst kijken, maar we wilden een eventuele verantwoordingskwestie oid voorkomen. Daarom voor anoniem gekozen. Voelt beter, en vriendschap

blijft zoals ie was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven