Mannenbanden
donderdag 2 februari 2012 om 22:40
Ik vind de band tussen mannen prachtig om te zien. Een vader die zijn zoontje kust, vrienden die mekaar helpen... Ik vind dat altijd bijzonderder dan vrouwen onder elkaar. Misschien omdat het meer tot de verbeelding spreekt, aangezien ik er geen deel van uitmaak; misschien omdat als een hetero man lief doet naar een ander lid van het mannelijk geslacht dat extra bijzonder is, aangezien velen nogal homofobisch zijn, of omdat de vader-kindband minder voor de hand ligt dan de moederkindband; misschien omdat ik op mannen val, misschien omdat ik het idee heb dat het bij vrouwen (onderling) soms af en toe gecompliceerder wordt gemaakt dan nodig, of dat er toch een beetje venijn meespeelt.
Heeft iemand dit ook?
Heeft iemand dit ook?
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
donderdag 2 februari 2012 om 22:44
donderdag 2 februari 2012 om 22:47
donderdag 2 februari 2012 om 22:48
Lijkt me zo lekker om te kunnen zeggen "jij bent ook een lul he? Pilsje?"
En dat het dan weer gewoon doorgaat, het leven...
Dat niet alles uitgepluist hoeft te worden...
Dat je niet op voorhand al allerlei scenario's in je hoofd hebt, maar dat je het moment zelf afwacht en het probleem dan aanpakt. En dat in 2 seconden (zie boven)
Tja... Tjaja...
En dat het dan weer gewoon doorgaat, het leven...
Dat niet alles uitgepluist hoeft te worden...
Dat je niet op voorhand al allerlei scenario's in je hoofd hebt, maar dat je het moment zelf afwacht en het probleem dan aanpakt. En dat in 2 seconden (zie boven)
Tja... Tjaja...
donderdag 2 februari 2012 om 22:52
quote:isadoro schreef op 02 februari 2012 @ 22:48:
Er was laatst een serie op tv met o.a. Theo Maassen over mannenvriendschap. Dat was niet echt ongecompliceerd...
Haha ja da's waar
Maar of dat nou representatief was...
Al geloof ik best dat mannen soms ook net vrouwen zijn en zich afvragen waarom een ander dat nou deed, of op die manier zei, of wat die wel niet zal denken
Ik denk dat vrouwen intieme dingen idd wel met meerdere vriendinnen bespreken, al hebben ze natuurlijk ook kennissen.
Er was laatst een serie op tv met o.a. Theo Maassen over mannenvriendschap. Dat was niet echt ongecompliceerd...
Haha ja da's waar
Al geloof ik best dat mannen soms ook net vrouwen zijn en zich afvragen waarom een ander dat nou deed, of op die manier zei, of wat die wel niet zal denken
Ik denk dat vrouwen intieme dingen idd wel met meerdere vriendinnen bespreken, al hebben ze natuurlijk ook kennissen.
donderdag 2 februari 2012 om 22:56
donderdag 2 februari 2012 om 23:00
donderdag 2 februari 2012 om 23:03
valentinamaria, 6 minuten geleden
ik heb 1 vriendin waar ik echt alles mee deel.
wij kunnen elkaar ook gerust afsnauwen en t na 5 minuten vergeten zijn. dan hebben we ons zegje gedaan en is het weer goed.
Ik deel echt alles met 1 van m'n beste vrienden, tot in details. Maar we hebben elkaar nog nooit afgesnauwd. Met 1 van m'n andere beste vrienden heb ik 2 kinderen
ik heb 1 vriendin waar ik echt alles mee deel.
wij kunnen elkaar ook gerust afsnauwen en t na 5 minuten vergeten zijn. dan hebben we ons zegje gedaan en is het weer goed.
Ik deel echt alles met 1 van m'n beste vrienden, tot in details. Maar we hebben elkaar nog nooit afgesnauwd. Met 1 van m'n andere beste vrienden heb ik 2 kinderen
donderdag 2 februari 2012 om 23:03
quote:lucretiatox schreef op 02 februari 2012 @ 22:58:
Kom kom, mannen onderling zijn toch ook voortdurend zich aan elkaar aan het meten. En roddelen doen ze ook, mijn hemel. Er is echt niet zo veel verschil.
Eens, ik vind vaak dat vrouwen mannenvriendschappen idealiseren en vrouwen wegzetten als eindeloze zeuren, dat vinden ze stoer denk ik.
Tuurlijk kunnen vrouwen zeuren en enorme bitches zijn die elkaar het leven zuur maken, maar mannen concurreren ook om alles met elkaar en kunnen bovendien hun emotionele shit slecht bij een andere man kwijt.
Ideaal? Nee net zo min als bij vrouwen.
Kom kom, mannen onderling zijn toch ook voortdurend zich aan elkaar aan het meten. En roddelen doen ze ook, mijn hemel. Er is echt niet zo veel verschil.
Eens, ik vind vaak dat vrouwen mannenvriendschappen idealiseren en vrouwen wegzetten als eindeloze zeuren, dat vinden ze stoer denk ik.
Tuurlijk kunnen vrouwen zeuren en enorme bitches zijn die elkaar het leven zuur maken, maar mannen concurreren ook om alles met elkaar en kunnen bovendien hun emotionele shit slecht bij een andere man kwijt.
Ideaal? Nee net zo min als bij vrouwen.
donderdag 2 februari 2012 om 23:04
quote:lucretiatox schreef op 02 februari 2012 @ 22:58:
Jaa dat denk ik ook wel, maar ik denk dat mannen zich er sneller overheen zetten, als de een sneller ofzo blijkt te zijn, of er met de beoogde vrouw aan de bar vandoor gaat. Bij vrouwen blijft dat dan langer onderhuids doorsudderen, zo op zo'n manier die Suus heel treffend omschreef.
Maar ik denk ook dat het er misschien niet zoveel verschil is. Ik heb alleen een zwak ervoor.
Jaa dat denk ik ook wel, maar ik denk dat mannen zich er sneller overheen zetten, als de een sneller ofzo blijkt te zijn, of er met de beoogde vrouw aan de bar vandoor gaat. Bij vrouwen blijft dat dan langer onderhuids doorsudderen, zo op zo'n manier die Suus heel treffend omschreef.
Maar ik denk ook dat het er misschien niet zoveel verschil is. Ik heb alleen een zwak ervoor.