Mannenbanden

02-02-2012 22:40 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de band tussen mannen prachtig om te zien. Een vader die zijn zoontje kust, vrienden die mekaar helpen... Ik vind dat altijd bijzonderder dan vrouwen onder elkaar. Misschien omdat het meer tot de verbeelding spreekt, aangezien ik er geen deel van uitmaak; misschien omdat als een hetero man lief doet naar een ander lid van het mannelijk geslacht dat extra bijzonder is, aangezien velen nogal homofobisch zijn, of omdat de vader-kindband minder voor de hand ligt dan de moederkindband; misschien omdat ik op mannen val, misschien omdat ik het idee heb dat het bij vrouwen (onderling) soms af en toe gecompliceerder wordt gemaakt dan nodig, of dat er toch een beetje venijn meespeelt.

Heeft iemand dit ook?
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Hoe mannen onderling met elkaar omgaan, dat is gewoon de norm.

Dames onder elkaar dat is pas bijzonder (vervelend).
Yep... Ik vind dat ook erg oké om te zien... Lekker ongecompliceerd...

Daarom heb ik besloten in mijn volgend leven terug te komen als man! Lijkt me hhhhhheeeeeerrrrrllllliiiijjjkkkkk!

Echt!
Nouja ik neig dus wel een beetje te denken dat mannenvriendschappen beter/hechter zijn dan vrouwenvriendschappen. Makkelijker, minder gedoe.

(niet dat het een wedstrijd is natuurlijk)
Ik las je op titel en dacht: vast een hekel aan van die zwembandjes bij mannen.
Haha ik dacht zelf meer aan eventuele misverstanden over videobanden ofzo (ja in mijn tijd hadden ze die nog)
Dat bedoel ik dus Nora.

Met mijn vrienden heb ik nooit gedoe, als ze zich misdragen dan zeg ik dat direct. Andersom ook.

Vriendinnen onderling, pffffff.
Met dit weer geef ik toch de voorkeur aan winterbanden.
quote:lucretiatox schreef op 02 februari 2012 @ 22:46:

Met dit weer geef ik toch de voorkeur aan winterbanden.Mietje.
Maaaar, ik heb wel het vermoeden dat vrienden onderling niet helemaal hun diepste...problemen kwijt kunnen. Dat ze dat toch liever met vrouwen bespreken, en het met vrienden een beetje aan de oppervlakte blijft
Er was laatst een serie op tv met o.a. Theo Maassen over mannenvriendschap. Dat was niet echt ongecompliceerd...
Lijkt me zo lekker om te kunnen zeggen "jij bent ook een lul he? Pilsje?"

En dat het dan weer gewoon doorgaat, het leven...

Dat niet alles uitgepluist hoeft te worden...

Dat je niet op voorhand al allerlei scenario's in je hoofd hebt, maar dat je het moment zelf afwacht en het probleem dan aanpakt. En dat in 2 seconden (zie boven)

Tja... Tjaja...
@ Nora, ik heb één vriend waar ik alles mee deel, die andere vriendschappen zijn oppervlakkiger.

Vrouwen delen al hun problemen met al hun vriendinnen volgens mij?
quote:isadoro schreef op 02 februari 2012 @ 22:48:

Er was laatst een serie op tv met o.a. Theo Maassen over mannenvriendschap. Dat was niet echt ongecompliceerd...

Haha ja da's waar :D Maar of dat nou representatief was...

Al geloof ik best dat mannen soms ook net vrouwen zijn en zich afvragen waarom een ander dat nou deed, of op die manier zei, of wat die wel niet zal denken

Ik denk dat vrouwen intieme dingen idd wel met meerdere vriendinnen bespreken, al hebben ze natuurlijk ook kennissen.
Ik heb trouwens irl beste vrienden en de vriendinnen van. Vrouwen zijn zo kifterig onderling vind ik.
ik heb 1 vriendin waar ik echt alles mee deel.

wij kunnen elkaar ook gerust afsnauwen en t na 5 minuten vergeten zijn. dan hebben we ons zegje gedaan en is het weer goed.
wij slapen nooit.
Ik heb wel eens het idee dat vrouwen onderling meer competitie hebben als mannen..
quote:stout1975 schreef op 02 februari 2012 @ 22:55:

Ik heb wel eens het idee dat vrouwen onderling meer competitie hebben als mannen..

Dat is ook zo denk ik...

Heb ooit een secretaresse opleiding gedaan, en ik werd echt gek daar. 25 meiden/jonge vrouwen bij elkaar... hel!!
echte vriendinnen hoeven geen competitie aan te gaan.

want wat valt er te winnen?
wij slapen nooit.
Kom kom, mannen onderling zijn toch ook voortdurend zich aan elkaar aan het meten. En roddelen doen ze ook, mijn hemel. Er is echt niet zo veel verschil.
Ik heb geen competitie met mijn vriendinnen... Inderdaad nergens voor nodig.

Maar ik kan andere vrouwen wel echt af en toe wurgen!

Vooral van die vrouwen in slachtofferrol en van die vrouwen die zelf niets kunnen en overal hun vent voor nodig hebben... Jakkie jakkie bah!
valentinamaria, 6 minuten geleden

ik heb 1 vriendin waar ik echt alles mee deel.

wij kunnen elkaar ook gerust afsnauwen en t na 5 minuten vergeten zijn. dan hebben we ons zegje gedaan en is het weer goed.

Ik deel echt alles met 1 van m'n beste vrienden, tot in details. Maar we hebben elkaar nog nooit afgesnauwd. Met 1 van m'n andere beste vrienden heb ik 2 kinderen
quote:lucretiatox schreef op 02 februari 2012 @ 22:58:

Kom kom, mannen onderling zijn toch ook voortdurend zich aan elkaar aan het meten. En roddelen doen ze ook, mijn hemel. Er is echt niet zo veel verschil.

Eens, ik vind vaak dat vrouwen mannenvriendschappen idealiseren en vrouwen wegzetten als eindeloze zeuren, dat vinden ze stoer denk ik.

Tuurlijk kunnen vrouwen zeuren en enorme bitches zijn die elkaar het leven zuur maken, maar mannen concurreren ook om alles met elkaar en kunnen bovendien hun emotionele shit slecht bij een andere man kwijt.

Ideaal? Nee net zo min als bij vrouwen.
quote:lucretiatox schreef op 02 februari 2012 @ 22:58:

Jaa dat denk ik ook wel, maar ik denk dat mannen zich er sneller overheen zetten, als de een sneller ofzo blijkt te zijn, of er met de beoogde vrouw aan de bar vandoor gaat. Bij vrouwen blijft dat dan langer onderhuids doorsudderen, zo op zo'n manier die Suus heel treffend omschreef.

Maar ik denk ook dat het er misschien niet zoveel verschil is. Ik heb alleen een zwak ervoor.
@ Iris, mijn vriendschappen met mannen Zijn gewoon makkelijker dan die met vrouwen. Maar dat is mijn ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven