Mannenbanden

02-02-2012 22:40 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de band tussen mannen prachtig om te zien. Een vader die zijn zoontje kust, vrienden die mekaar helpen... Ik vind dat altijd bijzonderder dan vrouwen onder elkaar. Misschien omdat het meer tot de verbeelding spreekt, aangezien ik er geen deel van uitmaak; misschien omdat als een hetero man lief doet naar een ander lid van het mannelijk geslacht dat extra bijzonder is, aangezien velen nogal homofobisch zijn, of omdat de vader-kindband minder voor de hand ligt dan de moederkindband; misschien omdat ik op mannen val, misschien omdat ik het idee heb dat het bij vrouwen (onderling) soms af en toe gecompliceerder wordt gemaakt dan nodig, of dat er toch een beetje venijn meespeelt.

Heeft iemand dit ook?
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
quote:lucretiatox schreef op 03 februari 2012 @ 10:15:

[...]

Tsja, ik werk dan toevallig weer in een mannenwereld, en dit is domweg niet waar.

Mannen spreken net zo goed met dubbele tong, doen aan likken naar boven en trappen naar onderen, weten op zeer strategische momenten in vergadering iets aardigs/kritisch te zeggen over het werk van een ander waardoor je een sterkte machtspositie krijgt etc., etc.

Die strijd om de macht is dus helemaal niet transparant, simpel of recht door zee. En mannen kunnen een heeeeel lang geheugen hebben voor wie ooit wie een loer heeft gedraaid, heuswellus.

Hooguit zou ik me kunnen voorstellen dat vrouwen vaak niet eens aan zichzelf durven toegeven dat ze aan het strijden zijn om de macht (zelfs niet om een betere positie), waardoor veel conflicten "vertaald" worden naar een ander terrein -- als in, ik voel me hier toch niet lekker bij.Helemaal mee eens, mannen kunnen openlijk rattengedrag vertonen en worden dan ambitieus genoemd, terwijl vrouwen op het oog lief moeten lijken dus hun strijd om de macht is in het geniep.
quote:Anthonius schreef op 03 februari 2012 @ 11:44:

[...]

Zo, nou ik heb vier lang Dames 1 Gecoacht en getraind en het is toch echt wel lastiger om dames bij de les te houden dan jongens hoor... Altijd kletsen, niet opletten noem maar op..

Mijn ervaring was dat de jongens gemotiveerd en leergieriger waren.Ik denk dat het er ook veel aan ligt wat het doel met die groep is. Als je ze wil laten survivallen zijn meisjes misschien niet naar buiten te krijgen, als ze iets moeten knutselen gaan jongens waarschijnlijk klieren.
God..... knutselen...... ik heb de hele middelbare schooltijd op de gang doorgebracht omdat de leraar handenarbeid niet zo'n zin had in mij.

Wel vermakelijk dat mijn broer veel later met zijn dochter is getrouwd.
Is het ook niet zo dat mannen emotioneel niet zo aan elkaar hangen? Vrouwen praten vaak over de goede en slechte dingen in het leven terwijl ik bij mannen veel meer het idee krijg dat het leuk moet zijn als je samen bent. Af en toe wel een serieus gesprek...

Ja ik geniet ook erg van mannen in dat opzicht. In sport maar ook bands.

Mijn partner heeft veel bijkijks en aanspraak van vrouwen als ie op stap is met onze kinderen.

.
Ik geloof het gelijk Seymour :D (al moet ik wel zeggen dat ik dan liever niet een vriend met kind zou willen, dus beetje tegenstrijdig)

Jaa bands, dat is zoiezo al leuk om te zien als het een beetje knappe bandleden zijn haha. maar zo die (woordloze) communicatie onderling...mmm
Als ik met mijn vrienden samenben doen we eerst een rondje wie heeft de grootste pielemans.

Maar daarna heb ik ook gesprekken over gevoelens en zo hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven